PAULCCRACIUN: '15 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC MT White Edition, White Orchid Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ok, deci mergem pe modelul 'asa face toate'
    Ma ingrijoreaza in schimb punctul 2

    Comment


    • Nu as zice ca 'asa face toate'...pe fostul CL7 nu se manifesta asa... sau cel putin nu asa brutal incat sa deranjeze..

      Comment


      • Originally posted by PaulCCraciun View Post
        Ok, deci mergem pe modelul 'asa face toate'
        Ma ingrijoreaza in schimb punctul 2
        Legat de punctul doi a mea agata de cand a fost noua. Mai ales la trecerea din treapta intai in a doua. Si-a mai dat drumul, dar la inceput de cateva ori m-a enervat rau de tot. La retrogradare 3 -> 2 nu se simte aproape niciodata.
        Uneori nu pot angaja treapta intai la plecarea de la semafor, si trebuie sa apas ambreiajul de 2-3 ori si sa misc de maneta in punctul mort. Asta se intampla in special sunt oprit pe loc, bag prima treapta dar nu plec de pe loc, o aduc din nou la punctul mort, dau drumu la ambreiaj si dupa un timp apas iar ambreiajul si vreau sa trec in prima treapa.
        Daca vreau sa plec mai in forta si urc rapid in prima treapta pana spre 4-5000, in momentul in care ating schimbatorul ca sa schimb, aproape sare singur in punctul mort.
        Asa ca dupa cum vezi se poate si mai rau
        Nici una din problemele asta nu m-a deranjat suficient de tare ca sa incerc sa repar ceva pe garantie. Decat sa-mi desfaca astia cutia pe aici...mai bine asa cum au facut-o japonezii. Iar daca pun 10 persoane sa o conduca, nu cred ca o sa il deranjeze pe vreunul. Probabil observ eu care am avut masina de noua
        Relax, e o masina senzationala.
        ticker
        Administrator
        Last edited by ticker; 13-07-18, 10:50.

        Comment


        • Dacă nu ar zice toți posesorii de Civic că e normal, m-aș gândi la suporții motorului și ai cutiei, pentru punctul 1. La CL7 sau CL9, fie noi fie mult mai târziu, n-am experimentat "normalitatea" asta. Iar pe Civic-ul actual (varianta diesel cel puțin) nu am constatat acest comportament.

          Cât despre "agățatul" din 2 în 3, sau mai bine spus senzația, căci practic nu agață, fie e din cauza ambreiajului (dacă se întâmplă la schimbatul rapid al treptelor, în ture înalte), fie e o particularitate a cutiei și o poți lăsa în pace, așa cum e. Sau poți încerca un schimb de ulei.
          -------------------
          There is no point of having if you can't share.

          Comment


          • @BlackMagic, m-am gandit la un schimb de ulei. La urmatoarea revizie anuala am sa cer si schimbarea uleiului din cutie.
            Agatatul nu apare la schimbat mai rapid in ture inalte, chiar din contra, acolo schimbarea are loc foarte fin chiar, as zica ca transmisia a fost facuta sa fie folosita brutal . Senzatia apare la condusul 'normal' prin oras, adica schimbat fara graba pe la 2000-2200 RPM.
            @BV26CAT, la cum descrii comportamentul respectiv, eu eram demult in service ). Asta chiar nu mi se pare normal sa se intample. Cu toate ca ai dreptate la faza cu desfacutul cutiei de catre doreii nostri dar parca m-as risca, ca daca tot nu se remediaza problema, n-au decat sa dea o cutie noua.

            Dar mersi baieti de pareri/opinii

            Comment


            • În altă ordine de idei, vorbind despre 1.8 NA, mi se pare totuși prea devreme 2000 - 2200 rpm pentru schimbul treptelor.
              Fiecare cu stilul lui, evident, a se lua doar ca o simplă remarcă.
              -------------------
              There is no point of having if you can't share.

              Comment


              • Hmm ... personal mi se pare ok, atata timp cat drumul nu e in rampa si masina nu-i incarcata ca sa traga din greu, nu vad de ce-as trage de motor. Doar din curiozitate, in condus normal, la cat schimbi ?
                Daca ar fi sa ma iau dupa sugestia masinii, ar trebui sa schimb la 1400 ) Dar n-am facut niciodata asta. Schimb in jur de 2000-2500 mers normal, 3500-4000 daca vreau sa merg ceva mai iute si 4000+ daca chiar vreau sa ard gazu' repede ( valori estimative, nu stau cu ochii-n turometru )

                Comment


                • Asa este, la mers in oras, mers linistit, si eu schimb tot asa, pana in 2500 rot/min, de cele mai multe ori pe la 2200 rot/min. Iar daca ne uitam putin pe curba de moment, motorul dezvolta un cuplu bunicel in jurul intervalului 2000-2500 rot/min, apoi cresterea curbei de moment motor spre 3000 rot/min este nesemnificativa, urmand a-si relua aceeasi crestere dupa turatia de 3000 rot/min. Si atunci, exceptand cazurile in care te grabesti si vrei sa accelerezi mai repede si dupa schimbarea intr-o treapta superioara, nu vad de ce ai schimba peste 2500 de rot/min daca nu te grabesti. Lasand teoria deoparte, in practica se intampla cam acelasi lucru, motorul parca vrea o treapta in plus atunci cand mergi constant, pe la 2500 rot/min, treapta pe care eu i-o ofer mai mereu. Iar eu merg intr-o mare masura economic cand situatia o cere (oras, sate), cam de 10 ani de zile.

                  http://asia.vtec.net/Engines/R18A/index.html

                  Comment


                  • Aceeasi abordare o am si eu. Imi place foarte mult cum trage si cum se simte intre 2000 si 3000. De altfel, chiar si in oras, ma regasesc de foarte multe ori intr-a 6-a, in special dimineata cand plec foarte devreme spre munca si orasul e gol iar semafoarele pe intertiment.

                    PS. interesant articolul, m-a prins
                    PaulCCraciun
                    Senior Member
                    Last edited by PaulCCraciun; 13-07-18, 19:16.

                    Comment


                    • Motorul R18 are o arhitectura cu totul diferita de cea a K24-ului, iar articolul evidentiaza intr-adevar asta. Eu de obicei schimb cam la 3000 rpm la un condus normal. De aici in sus e cu totul alta poveste, motorul cantandu-si simfonia cu adevarat de la 4000 in sus.
                      -------------------
                      There is no point of having if you can't share.

                      Comment


                      • Eu conduc masina asta destul de rar, iar cand o conduc 60-70% din timp schimb intre 4500 si limitare. Referitor la rugina, a aparut pe capota un punct ( cred ca a sarit o piatra ). Incep sa vad si eu unele puncte slabe. Dar pot trece cu vederea orice cand aud motorul ala. Momentan 42000 km.

                        Comment


                        • Mai bagam o poza cu bestia . Sau ma rog, bestiuta, ca sa nu se supere surata cu R in coada :P

                          Comment


                          • E superb botul la modelul asta, mai ales pe alb. Frumos design - mereu intorc capul dupa astea...

                            Comment


                            • Originally posted by PaulCCraciun View Post
                              Sheva_C
                              Senior Member
                              Sheva_C, la o masina din 2010 ofera 5500 si una din 2016 ofera 8000 ... dupa ce fel de grila calculeaza astia preturile ? Sau estimarea ai facut-o in urma cu mult timp?
                              Aa, si inca ceva, 8000 e pretul in ipoteza in care masina e flawless dpdv tehnic, ceea ce real ar fi in proportie de 95% ca de, sa zicem ca are un grad de uzura, ca e normal. Dar daca ar fi sa-i faca baietii inspectia tehnica, sigur sigur gasesc ei cine stie ce fantezii si rezulta intr-un pret final de vreo 7000.
                              Cu scuzele de rigoare pt intarziere. Estimarea a fost facuta prin februarie, la inceput.

                              '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
                              '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
                              Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

                              "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

                              Comment


                              • Sheva_C
                                Senior Member
                                Sheva_C , no problem . topic-ul de buy back era doar asa pentru 'cultura mea generala'. Clar ca buy back-ul nu prezinta o optiune viabila decat daca, vrei sa vinzi repede si nu prea tii la bani; clar daca vinzi direct iei mai mult decat ofera un dealer, ceea ce e si normal defapt, tre' sa mance si gura lor ceva. Da' chiar 8000 ... rasu' curcilor.
                                Cel mai probabil furia va ramane la mine mult timp de acum incolo, chiar si cand voi trece la o masinuta dintr-o clasa superioara. Mi-a intrat la sufletel si nu prea vrea sa mai iasa

                                Comment

                                Working...
                                X