Originally posted by PaulCCraciun
View Post
PAULCCRACIUN: '15 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC MT White Edition, White Orchid Pearl
Collapse
X
-
-
E superb botul la modelul asta, mai ales pe alb. Frumos design - mereu intorc capul dupa astea...
Leave a comment:
-
Mai bagam o poza cu bestia . Sau ma rog, bestiuta, ca sa nu se supere surata cu R in coada :P1 Photo
Leave a comment:
-
Eu conduc masina asta destul de rar, iar cand o conduc 60-70% din timp schimb intre 4500 si limitare. Referitor la rugina, a aparut pe capota un punct ( cred ca a sarit o piatra ). Incep sa vad si eu unele puncte slabe. Dar pot trece cu vederea orice cand aud motorul ala. Momentan 42000 km.
Leave a comment:
-
Motorul R18 are o arhitectura cu totul diferita de cea a K24-ului, iar articolul evidentiaza intr-adevar asta. Eu de obicei schimb cam la 3000 rpm la un condus normal. De aici in sus e cu totul alta poveste, motorul cantandu-si simfonia cu adevarat de la 4000 in sus.
Leave a comment:
-
Aceeasi abordare o am si eu. Imi place foarte mult cum trage si cum se simte intre 2000 si 3000. De altfel, chiar si in oras, ma regasesc de foarte multe ori intr-a 6-a, in special dimineata cand plec foarte devreme spre munca si orasul e gol iar semafoarele pe intertiment.
PS. interesant articolul, m-a prinsLast edited by PaulCCraciun; 13-07-18, 19:16.
Leave a comment:
-
Asa este, la mers in oras, mers linistit, si eu schimb tot asa, pana in 2500 rot/min, de cele mai multe ori pe la 2200 rot/min. Iar daca ne uitam putin pe curba de moment, motorul dezvolta un cuplu bunicel in jurul intervalului 2000-2500 rot/min, apoi cresterea curbei de moment motor spre 3000 rot/min este nesemnificativa, urmand a-si relua aceeasi crestere dupa turatia de 3000 rot/min. Si atunci, exceptand cazurile in care te grabesti si vrei sa accelerezi mai repede si dupa schimbarea intr-o treapta superioara, nu vad de ce ai schimba peste 2500 de rot/min daca nu te grabesti. Lasand teoria deoparte, in practica se intampla cam acelasi lucru, motorul parca vrea o treapta in plus atunci cand mergi constant, pe la 2500 rot/min, treapta pe care eu i-o ofer mai mereu. Iar eu merg intr-o mare masura economic cand situatia o cere (oras, sate), cam de 10 ani de zile.
http://asia.vtec.net/Engines/R18A/index.html
Leave a comment:
-
Hmm ... personal mi se pare ok, atata timp cat drumul nu e in rampa si masina nu-i incarcata ca sa traga din greu, nu vad de ce-as trage de motor. Doar din curiozitate, in condus normal, la cat schimbi ?
Daca ar fi sa ma iau dupa sugestia masinii, ar trebui sa schimb la 1400 ) Dar n-am facut niciodata asta. Schimb in jur de 2000-2500 mers normal, 3500-4000 daca vreau sa merg ceva mai iute si 4000+ daca chiar vreau sa ard gazu' repede ( valori estimative, nu stau cu ochii-n turometru )
Leave a comment:
-
Īn altă ordine de idei, vorbind despre 1.8 NA, mi se pare totuși prea devreme 2000 - 2200 rpm pentru schimbul treptelor.
Fiecare cu stilul lui, evident, a se lua doar ca o simplă remarcă.
Leave a comment:
-
@BlackMagic, m-am gandit la un schimb de ulei. La urmatoarea revizie anuala am sa cer si schimbarea uleiului din cutie.
Agatatul nu apare la schimbat mai rapid in ture inalte, chiar din contra, acolo schimbarea are loc foarte fin chiar, as zica ca transmisia a fost facuta sa fie folosita brutal . Senzatia apare la condusul 'normal' prin oras, adica schimbat fara graba pe la 2000-2200 RPM.
@BV26CAT, la cum descrii comportamentul respectiv, eu eram demult in service ). Asta chiar nu mi se pare normal sa se intample. Cu toate ca ai dreptate la faza cu desfacutul cutiei de catre doreii nostri dar parca m-as risca, ca daca tot nu se remediaza problema, n-au decat sa dea o cutie noua.
Dar mersi baieti de pareri/opinii
Leave a comment:
-
Dacă nu ar zice toți posesorii de Civic că e normal, m-aș gāndi la suporții motorului și ai cutiei, pentru punctul 1. La CL7 sau CL9, fie noi fie mult mai tārziu, n-am experimentat "normalitatea" asta. Iar pe Civic-ul actual (varianta diesel cel puțin) nu am constatat acest comportament.
Cāt despre "agățatul" din 2 īn 3, sau mai bine spus senzația, căci practic nu agață, fie e din cauza ambreiajului (dacă se īntāmplă la schimbatul rapid al treptelor, īn ture īnalte), fie e o particularitate a cutiei și o poți lăsa īn pace, așa cum e. Sau poți īncerca un schimb de ulei.
Leave a comment:
-
Originally posted by PaulCCraciun View PostOk, deci mergem pe modelul 'asa face toate'
Ma ingrijoreaza in schimb punctul 2
Uneori nu pot angaja treapta intai la plecarea de la semafor, si trebuie sa apas ambreiajul de 2-3 ori si sa misc de maneta in punctul mort. Asta se intampla in special sunt oprit pe loc, bag prima treapta dar nu plec de pe loc, o aduc din nou la punctul mort, dau drumu la ambreiaj si dupa un timp apas iar ambreiajul si vreau sa trec in prima treapa.
Daca vreau sa plec mai in forta si urc rapid in prima treapta pana spre 4-5000, in momentul in care ating schimbatorul ca sa schimb, aproape sare singur in punctul mort.
Asa ca dupa cum vezi se poate si mai rau
Nici una din problemele asta nu m-a deranjat suficient de tare ca sa incerc sa repar ceva pe garantie. Decat sa-mi desfaca astia cutia pe aici...mai bine asa cum au facut-o japonezii. Iar daca pun 10 persoane sa o conduca, nu cred ca o sa il deranjeze pe vreunul. Probabil observ eu care am avut masina de noua
Relax, e o masina senzationala.Last edited by ticker; 13-07-18, 10:50.
Leave a comment:
-
Nu as zice ca 'asa face toate'...pe fostul CL7 nu se manifesta asa... sau cel putin nu asa brutal incat sa deranjeze..
Leave a comment:
-
Ok, deci mergem pe modelul 'asa face toate'
Ma ingrijoreaza in schimb punctul 2
Leave a comment:
-
Referitor la punctul 1, asa face si la mine in treptele 2 si 3, pe un civic 1.5... smuceste destul de bine.
Leave a comment:
Leave a comment: