PAULCCRACIUN: '15 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC MT White Edition, White Orchid Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PAULCCRACIUN: '15 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC MT White Edition, White Orchid Pearl

    Salutare tuturor,

    Dupa o ( foarte ... foarte ) lunga asteptare, intr-un final am ajuns si la volanul Civic-ului in calitate de posesor ( 2-3 poze se pot gasi in albumul din profil ).
    Furia alba ( asa cum a fost botezata de un coleg de serviciu ) circula pe strazile Iasului de vreo 2 saptamani, timp in care am strans aproximativ 600 km, give or take .

    Pana in momentul de fata ne impacam destul de bine.
    Inca sunt in perioada de acomodare cu ambreiajul si acceleratia, in special cu cea din urma pentru ca n-am nici un feeling de la pedala, adica mi se pare destul de moale si uneori la schimabrea treptelor am tendinta de a tura mai mult sau mai putin decat trebuie astfel incat schimbarea sa fie lina, dar ma voi obisnui.
    Tot la capitolul acomodare intra si aspectul legat de proportiile masinii, aici ma bucur din plin de oglinzile mari ( cel putin fata de vechea masina ) si camera de mers inapoi care e un dar de la Dumnezeu.

    Cu toate ca e alba si se amesteca destul de usor in trafic, lumea mai intoarce capul dupa ea ceea ce ofera o senzatie placuta soferului .
    Pentru mine, interiorul e foarte confortabil, scaunul pare croit pe postura mea, toate imi sunt perfect la indemana, schimbatorul, cotiera etc. De fapt asta a si fost unul din motivele pentru care am ramas la Civic, in defavoarea altor modele din clasa.
    Dupa cum bine se stie, sunetul si senzatia oferite de motor provoaca dependenta si chiar astazi in drum spre casa de la munca am "gadilit-o" putin pe la 4500 rpm . N-are multi km la bord si nu ma lasa inima s-o duc la rosu. Multi mi-au recomandat nici sa n-o fac acum la inceput.

    Doua aspecte am remarcat pana acum, unul din ele chiar astazi.
    1) Cutia agata putin, in special in treptele 5 si 6. "agata" nu la modul ca intra greu ci ca se simte la mana de parca ar freca pinion pe pinion fara ungere. Senzatia nu e accentuata, dar e acolo. Tind sa cred ca se mai lasa cu timpul !?
    2) In timp ce mergeam, am inchis muzica si la un moment dat am inceput sa aud un fasait in habitaclu, ca un suierat ca atunci cand invarti un rulment fara ungere. Initial am crezut ca e de la radio, poate sunt ceva interferente, dar nu.
    Mi-am dat seama ca vine sigur de pe la AC. Cand il opresc, sunetul dispare si el cam o secunda mai tarziu. Sunt aproape sigur ca fasaitul e sincronizat cu (,) cuplarea/decuplarea compresorului. Si culmea, nu stiu daca mi se pare dar parca sunetul e mai pronuntat daca masina e in msicare; stand pe loc, la relanti, fasaitul aproape ca nu se aude, dar in mers nu prea ai cum sa-l ignori ( nu te surzeste, dar e prezent ).
    La voi se aude la fel ? Daca e pe principiul ca "asa face toate", ma pot obisnui sa nu-l bag in seama dar sa nu fie ceva functional care in timp sa duca la o defectiune. Ma bate gandul sa trag o fuga la reprezentanta, sa iau un mecanic de acolo sa-l pimb cu masina, sa auda si el.
    Astept si parerile voastre cu privire la aceste doua aspecte.

    Dar, per-total, sunt multumit si incantat de masina; momentan incerc cu disperare sa evit gropi/gropicele, guri de canal cat si parcarea sub copaci datorita pasarilor care isi elibereaza naduful pe furia mea alba .

  • #2
    Sa o stapanesti cu placere ! Grea asteptarea ? .Tin minte ca discutia ta de Honda vs Mazda m-a interesat f. mult acu vreo 6 luni ..
    Idem si la mine cu pedala de acceleratie - o simteam f. moale initial .Acum chiar in place ca te ajuta ( incurajeaza) sa te duci cat mai repede spre 6500 rpm .
    Cat despre cutie nu stiu ce sa zic nu am avut nici o problema pana acum chiar imi pare extrem de buna. Muzica nu am oprit-o pana acum deci nici fasait nu am avut dar m-ai facut curios .

    Comment


    • #3
      Sa conduci cu placere ,,Furia alba" multi km. si fara probleme,

      Comment


      • #4
        Felicitari! Vreun greieras sesizat?

        Sent from my HTC One M8s using Tapatalk

        Comment


        • #5
          Multumesc pentru urari colegi .
          @botz, iti dai seama ca fierbea sangele in mine dar acum s-a mai racorit
          @Shtukan, Nici un greiere la interior ( ar cam fi si culmea la 600km ), ma astept ca pe viitor sa mai rasara cate unul, dar deocamdata liniste si pace in interior, cu exceptia acelui fasait care ma nelinisteste pana aflu ce il produce.
          Last edited by PaulCCraciun; 16-07-16, 08:33.

          Comment


          • #6
            Sa te plimbe sanatos si bine ai venit printre hondari.

            Comment


            • #7
              Si la a mea se aude un fasait de la clima. Nu mi-am pus niciodata problema ca ar fi ceva defect pe acolo. Cred ca pur si simplu asa face instalatia. Rece baga bine de tot, asa ca nu e motiv de ingrijorare

              Comment


              • #8
                @happa, multumesc, abia asteptam momentul
                @BV26CAT, asa si la mine, baga rece fara nicio problema, mai ales ca eu nu suport deloc caldura si merg cu AC-ul nonstop

                Comment


                • #9
                  Paul, pune māna pe un kit de protecție ceramică și aplică-l rapid, cāt vopseaua e impecabilă. Te va scuti de mulți nervi și probleme, lacul este foarte moale și nu rezistă factorilor externi.

                  Īn rest, sa te bucuri de ea multa vreme, cu 0 incidente.
                  -------------------
                  There is no point of having if you can't share.

                  Comment


                  • #10
                    @BlackMagic, multumesc, asa sper sa fie
                    Despre protectia ceramica, cam cat rezista pe masina? Citisem despre un produs ca ar dura in "conditii reale" (spun ei ) pana la 12 luni ?! Parca e putin cam exagerat. Plus ca in Iasi nu prea stiu vreo firma care sa faca treaba buna, deocamdata stiu de una singura dar are preturi mult prea mari pentru ce ofera si nu se justifica. Inca ma gandesc la ce firma sa ma duc sa-mi pun si folie pe geamuri, fara sa ma trezesc la final ca au facut o treaba extrem de proasta.
                    Cat despre nervi si probleme, mai am o curiozitate, voi ati trecut prin ploi cu gheata cu masinile voastre? Daca da, nu aveti gauri in caroserie? ) Adica observasem zilele trecute cat de subtire e tabla pe masina. Bine, asta probabil e valabil cam la toti constructorii de masini in ziua de azi, dar totusi ...

                    Comment


                    • #11
                      Ei, gauri de la grindina ))) Ti-o indoaie daca bucatile de gheata sint mai mari de 4-5 mm (am prins grindina mult mai mare pe munte) dar de gaurit nu. Iti poate fisura parbrizul insa! Multi soferi am vazut mergind cu mina pe parbriz, n-am idee cit poate folosi asa ceva.
                      Oricum, la grindina cel mai bine reduci foarte mult viteza sau tragi pe dreapta. Fenomenul nu va tine mult, maximum 15'.

                      De lac ceramic ma bate si pe mine gindul, se gaseste cite ceva pe youtube. Pina una alta aseara am gasit asta, ca idee: http://vopsitorieautobucuresti.ro/se...itorie-totala/
                      Last edited by Io si Ea; 16-07-16, 17:52.
                      "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

                      Comment


                      • #12
                        Paul, eu am folosit CQuartz pe 2 mașini, una are deja 1 an și e īncă acolo.
                        Producătorul specifică pānă la 2 ani. Produsul lor este semi permanent, iar īn ce privește aplicarea, o poți face singur. Mașina fiind nouă, ai nevoie doar de o spălare prealabilă și un loc unde să te desfășori.

                        Un alt produs foarte bun mai e Gyeon MOHS2.
                        Last edited by BlackMagic; 17-07-16, 11:36.
                        -------------------
                        There is no point of having if you can't share.

                        Comment


                        • #13
                          Welcome to the club, Paul!

                          Comment


                          • #14
                            @Io si Ea, in Bucuresti as sti si eu un baiat pe care l-am intalnit pe forumul de la Mazda . El se ocupa cu astfel de lucruri si face treaba buna la preturi foarte bune.
                            @BlackMagic, da, eu despre Gyeon Q2 Mohs citisem informatii. Ma gandeam si eu sa-l aplic singur dar n-am acces la un garaj sau o zona ferita de praf. In spatele blocului, daca prind o rafala de vant, s-a dus naibii toata treaba .
                            @richie, multumesc mult , asteptam de mult momentul .

                            Comment


                            • #15
                              Un mic update cu furia alba.
                              Ajunsa acum la 1200 si un pic de km, relativ putin pentru ca in ultima perioada n-am avut timp decat de acasa-serviciu.
                              Multumit de masina, m-am obisnuit cu fasaitul compresorului de AC , n-a aparut nici un greier prin interior, consumul e multumitor avand in vedere ca am mai si calcat-o pe coada, in special azi cand am facut vreo 200km. CB-ul afiseaza 7.6 ( plecand de la 14.5% cand am ridicat masina de la dealer si fara reset pana acum ), grosso modo, facut de mine "la pompa", ar iesi un 7.8-7.9. N-am nimic de reprosat oricum.

                              Cred ca n-am nici-o zgaraietura, spun "cred" pentru ca fiind alba, e destul de greu sa vezi ceva pe ea, doar daca sunt prea adanci dar din ce-am mai studiat-o pe la spalatorie pare ok. Am gasit o spalatorie in Iasi in care nu sunt "mexicani" si spala foarte bine, fiind totodata destul de atenti cand se invart in jurul masinii. Ma saturasem de indivizi care trantesc portiere/haion, se urca in masina ca in tractor etc.

                              Am testat fara sa vreau CTBA-ul, defapt partial testat. Ieri mi-a franat in nas un nene si a inceput sa bipuie sistemul. Daca ar fi franat singur, nu stiu, pentru ca am apucat sa franez eu, oprindu-ma cam la 40-50 cm fata de individul din fata mea. Am zis ca incerc experimentul intr-o zi cu o cutie de carton sau ceva de genul, doar din pura curiozitate .

                              Multumit pana acum de modul cum functioneaza farurile si stergatoarele automate. Lasasem intr-o seara stergatoarele pe auto iar dimineata cand am plecat la drum si m-am oprit la un semafor, au inceput sa stearga la viteza maxima, eu panicandu-ma putin initial pentru ca nu eram sigur daca masina e posedata sau nu , pe urma mi-am dat seama ca apa ce ramasese pe masina de la ploaia ce a fost o seara inainte, venise toate catre parbriz in momentul cand am franat.

                              Toate bune si frumoase pana azi cand am facut o plimbare prin afara orasului. Spre iesirea din oras, n-am apreciat bine adancimea asfaltului dintre sinele de tramvai, fiind o diferenta de 4-5cm intre sine si asfalt. Am luat aceste mirifici sine perpendicular cam cu 35-40km/h. Dupa ce am terminat sa-mi dau singur palme, pumni si picioare in dinti pentru cat de prost am putut fi si am blestemat omul care a turnat asfaltul ala, am inceput sa aud un mic zanganit atunci cand motorul e in sarcina, in special in treptele 2-3. La relanti sau cu motorul turat in liber nu se aude nimic. Nu prea imi dau seama de unde poate veni. Cu siguranta zgomotul nu era prezent pana acum; l-am sesizat imediat dupa ce am trecut de portiunea respectiva. Daca era ceva pe la suspensii, ma astept sa se auda mai tot timpul ... ?!. Deocamdata se aude destul de subtil, daca se mai accentueaza pe viitor, ramane de vazut.

                              Comment

                              Working...
                              X