BV26CAT: '12 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC Sport M/T, Crystal Black Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    corsaru
    Senior Member

  • corsaru
    replied
    ramai pe acel 0w30. Este foarte bun uleiul

    Leave a comment:

  • BV26CAT
    Senior Member

  • BV26CAT
    replied
    Am depasit putin 15.000 de la ultima revizie, am comandat deja acelasi ulei ca la revizia anterioara (Liqui Molly 0w30). Cred ca acest ulei va fi bagat in motor cat timp voi mai tine masina. Sper sa se produca inca mult timp. Cand am facut revizia am cumparat 5L, saptamana trecuta am completat cu ultimii 2-300ml de pe fundul bidonului, si nivelul e din nou la maxim. Mi se pare un consum de ulei rezonabil pentru 15.000km. Iar motorul merge foarte bine, e deosebit de silentios, urca bine in ture si mi se pare ca se intelege de minune cu uleiul asta.
    Am spalat recent masina si am observat ca pe capota, in locurile in care a sarit vopseaua a aparut rugina. Nu ma sperie asta prea tare, o capota gasesc sa schimb peste cativa ani daca se va agrava. Ceea ce nu imi place e ca am observat cateva puncte pe usi, in partile inferioare, unde la fel sunt puncte cu vopsea sarita si rugina in interior. O sa ma trezesc oare peste 3-4 ani ca am o masina impecabila tehnic dar ruginita toata? Din punct de vedere mecanic nu am ce sa ii reprosez. Ii aproape ca noua

    Leave a comment:

  • BV26CAT
    Senior Member

  • BV26CAT
    replied
    Originally posted by CatalinP View Post
    Mi se pare incredibil sa ai 1.3 bari in anvelope si sa nu observi vizual acest lucru.

    La 5D-ul meu 2010 de 2 ori m-a avertizat in 7 ani, si in ambele cazuri au fost holzsuruburi in anvelope.
    un singur lucru i-as putea reprosa acestui sistem pasiv, faptul ca nu indica si roata cu probleme, desi e clar ca sistemul stie care anume e aceea.

    BV26CAT, daca ai fi avut sistemul activ, cu senzori, te-ai fi plans ca sunt scumpi senzorii pentru al 2-lea set de roti, ca trebuie programati, ca trebuie inlocuiti cand se termina bateria, ca se pot strica la demontarea anvelopelor de pe jante etc.
    Ai mare dreptate la partea aia cu "incredibil ca n-am observat vizual ca am 1.3". Adevarul e ca observasem ca sunt cam moi dar nu stiam exact cat de mult scazuse. Si la jante noi + cauciucuri noi + valve la fel nu te astepti sa pierzi presiunea in halul ala. Acum la reminderul lunar "check oil" am adaugat si "presiune roti". De acum incolo o data pe luna cand alimentez o sa fac si presiunea la toate rotile.

    Leave a comment:

  • dantt
    Senior Member

  • dantt
    replied
    Eu am senzori in fiecare roata la BMW,prin care arata si presiunea in anvelope individual.Daca aparent e o chestie faina,sesizezi cu timpul ca e o porcarie sistemul.Acei senzori se pot defecta usor la schimbul de anvelope si costa ceva,asa incat prefer sistemul Honda.Cum spunea cineva mai sus,macar poti sa ai doua seturi de jante iarna/vara fara batai de cap suplimentare.

    Leave a comment:

  • CatalinP
    Senior Member

  • CatalinP
    replied
    Mi se pare incredibil sa ai 1.3 bari in anvelope si sa nu observi vizual acest lucru.

    La 5D-ul meu 2010 de 2 ori m-a avertizat in 7 ani, si in ambele cazuri au fost holzsuruburi in anvelope.
    un singur lucru i-as putea reprosa acestui sistem pasiv, faptul ca nu indica si roata cu probleme, desi e clar ca sistemul stie care anume e aceea.

    BV26CAT, daca ai fi avut sistemul activ, cu senzori, te-ai fi plans ca sunt scumpi senzorii pentru al 2-lea set de roti, ca trebuie programati, ca trebuie inlocuiti cand se termina bateria, ca se pot strica la demontarea anvelopelor de pe jante etc.

    Leave a comment:

  • ticker
    Administrator

  • ticker
    replied
    Man, ce zici la final e cum functioneaza sistemul pasiv la Honda. Daca ai o pana se va sesiza.

    Daca pui 2.1 in toate si scade treptat in toate la 1.3 nu apare alerta pentru ca nu exista diferenta intre vitezele rotilor.

    E un TPMS pasiv.

    Pe unele Accord s-a pus si TPMS activ cu senzori in roti care masoara presiunea.

    Leave a comment:

  • BV26CAT
    Senior Member

  • BV26CAT
    replied
    Originally posted by ticker View Post
    Cand ai presiuni diferite in roti. Daca ai 1.3 in toate TPMS-ul bazat pe diferenta de rotatie (nu senzori activi) nu o sa zica nimic...
    Eu asa inteleg ca ar trebui sa functioneze sistemul asta: in momentul in care ai umflat toate rotile, si se presupune ca presiunea e corecta, faci o initializare a sistemului, si atunci masina stie ca trebuie sa isi salveze niste date de referinta. Care nu ar trebui sa se mai schimbe pana la urmatoarea initializare. Si datele astea de referinta se calculeaza si salveaza la primul drum facut dupa operatia de initializare. Se calculeaza fiecare roata cu ce viteza se invarte. Si datele astea devin etalonul. Dupa care in timp, sistemul masoara tot timpul viteza de rotatie si o compara cu datele de referinta. Dar la cum se manifesta la mine, nu asa e facut. Ci doar detecteaza cand apare o diferenta semnificativa de viteza de rotatie intre doua sau mai multe roti, fara a tine cont de vreo referinta anume. Ceea ce e cam primitiv dupa parerea mea. Si aproape inutil.

    Leave a comment:

  • ticker
    Administrator

  • ticker
    replied
    Cand ai presiuni diferite in roti. Daca ai 1.3 in toate TPMS-ul bazat pe diferenta de rotatie (nu senzori activi) nu o sa zica nimic...

    Leave a comment:

  • BV26CAT
    Senior Member

  • BV26CAT
    replied
    Asa...deci solutia aia pentru depunerile de calcar chiar functioneaza, si inca bine de tot. O recomand din tot sufletul.
    Ce nu functioneaza deloc (sau ma rog, nu atunci cand ai nevoie de el) e sistemul de toata jena de monitorizare a presiunii in roti. Azi am verificat la benzinarie si aveam intre 1.3 si 1.6 la toate rotile. Si eu care ma bucuram ca nu mai troncane asa de tare...Honda probabil si-a dat seama ca a cam dat-o in bara si a acoperit bugul asta cu un rand din cartea masinii in care spune ca "sistemul nu functioneaza in cazul in care una sau mai multe roti pierde presiune foarte incet." Pai in plm cand ma avertizeaza? Cand bubuie dintr-o data? Cand iau un ditai cuiul si mi-as da seama ca am pana si fara asa ceva?
    In fine, in rest toate bune. Masina merge perfect.

    Leave a comment:

  • BV26CAT
    Senior Member

  • BV26CAT
    replied
    Am cumparat asa ceva:
    Click image for larger version

Name:	gyeon-q2-waterspot-228x228.jpg
Views:	1
Size:	7.3 KB
ID:	725705
    Inca nu l-am folosit, o sa dau intai pe o portiune mai ascunsa, in caz ca se intampla ceva nasol sa nu se vada chiar rau La mine usile si portiunea din spate de la portbagaj is cele mai afectate. De-abia astept sa ii trag o spalatura buna si sa incerc.

    Leave a comment:

  • IB
    Senior Member

  • IB
    replied
    Si eu cred ca va iesi prin metoda decontaminarii. O spun din experienta personala.

    Leave a comment:

  • BlackMagic
    Senior Member

  • BlackMagic
    replied
    Clay bar, și o și decontaminezi totodată. Mi se pare cel mai sigur și safe.

    Leave a comment:

  • dacliber
    Senior Member

  • dacliber
    replied
    cu otet alb incalzit
    dacliber
    Senior Member
    Last edited by dacliber; 04-08-17, 21:25.

    Leave a comment:

  • BV26CAT
    Senior Member

  • BV26CAT
    replied
    Din ciclul "si prea multa grija strica" am o mica problema cu vopseaua. Pentru ca nu am sters-o niciodata dupa ce o spalam (de frica sa nu se zgarie), desi ultima clatire la spalatoria cu fise o faceam cu apa dedurizata, am o depunere albicioada pe vopsea (probabil calcarul din apa). Ultimele doua dati cand am spalat-o am sters-o piele dar nu se duce stratul ala albicios. Aveti idee cum as putea sa scap de depunerea aia fara sa fac polish?

    Leave a comment:

  • octi_b
    Senior Member

  • octi_b
    replied
    Eu am pus de cateva ori Total Quartz si pare ok. L-am luat si de la Rompetrol, si de la Metro.

    Leave a comment:

Working...
X