BV26CAT: '12 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC Sport M/T, Crystal Black Pearl

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BV26CAT: '12 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC Sport M/T, Crystal Black Pearl

    Sambata 24.08.2013 o ridic de la Polimob Cluj. Si cu asta se incheie o lunga cautare inceputa undeva acum aproape doi ani de zile. La inceput era Seat Leon an 2007 in pole position. Dar nu mi-a placut deloc interiorul. Butoanele se cojeau, bordul era foarte adanc si aveam senzatia de spatiu putin. Asa ca am urcat putin in gama. Audi A3 2.0 TDI din 2007-2008. Dar acolo erau alti bani pe care nu-i aveam. Si in timp ce mai adunam tot citeam pe net tot ce prindeam despre A3. Visam doar coduri de motoare unele cu probleme la pompa de ulei, altele cu injectoare care picau subit. Asta la motorizarile pompe-duse. Au scos in 2008 motorizari CommonRail, ceea ce eu am pe 206 din anul 2000. Am auzit ca nici astea nu sunt grozave. Asa ca am abandonat A3-ul diesel. Si am mai urcat putin in gama. BMW 120d, apoi BMW 320d (nu e diferenta mare de pret intre ele). Ambele fabricatie 2006-2007. Pentru ca motorizarile diesel de 2L de dupa 2007 au o problema la lantul de distributie care se rupe uneori. Am stat si m-am gandit la cat de norocos sunt eu in general si am zis ca nu merita sa risc. Asa ca am ramas la 2006-2007. O masina de genul asta in Germania e pe la 13-14000 de euro. Cam mult pentru o masina de 7 ani vechime. Si pe care o sa o pot lua in doi ani cu 5000 de euro la cum o sa scada preturile la gama E90. Asa ca am abandonat si BMW-ul. Deocamdata.

    Asa ca am trecut la masini noi.
    Am exclus din start Skoda Octavia si gama Golf + Jetta. M-am saturat cate vad pe strada in fiecare zi.
    Noua Toyota Auris - frumoasa dar motor lenes si portbagaj mic. Familia se marea in curand asa ca am zis pas.
    Ford Focus 1.6 Ecoboost - ca si motorizare de departe cea mai tare. De departeeee. Dar are probleme cu caseta de directie care cam troncane. Se pare ca au scos o caseta revizuita dar nu stiu daca au rezolvat problemele cu asta. Cei de pe forum de la Ford nu mai intra sa spuna cum se comporta a doua/treia caseta pe care au schimbat-o in garantie decat daca troncane iarasi. Asa ca am zis cu durere in suflet pas din nou. Motorul ala e incredibil. Bordul e anost.
    Hyundai i30...inca nu. Poate peste inca doua generatii.

    Honda Civic 2012 - nu mi-a placut niciodata cum arata din lateral. Parca nu e terminata.... M-a impresionat insa placut motorul comparativ cu cel de pe Auris. Am facut teste una dupa alta si senzatiile erau fresh. Si mi-a placut si bordul. La mine la Pejo am trei becuri aprinse din care doua is erori. La Civic se intampla muulte in bord, ii diferit fata de alte masini. Hi-tech... Portbagajul e foarte mare si pare o masina cat de cat potrivita pentru o famile de 3 persoane din care unul nou nascut. Desi toti care au cate un kinder ma sfatuiau sa iau direct Sharan ca sa am cum sa car juma din casa cand ma duc in concediu. Adica de doua ori pe an cate 10 zile. Si in rest ce fac, car Sharanu gol prin oras? Nu prea-mi convine.

    Acum ca am luat-o sper din tot sufletul sa nu fie atat de lenesa cum se zice. La test drive nu mi-a dat senzatia aia, dar in 10km nu poti sa-ti dai seama de caracterul masinii. Problema e ca vin de pe cutia asta de conserve pe care o am acum cu motor de 2L. Si ma astept ca o masina de 140 de cai sa fie mult mai rapida. Ceea ce din pacate nu e adevarat. Sau poate e mai rapida dar din cauza ca e mult mai bine antifonata si insonorizata nu trasmite senzatia de acceleratie. Pejoul parca decoleaza...

    Culoare neagra. O sa fie plina de praf tot timpul. Dar nu mai aveam alta optiune, si inca 2000 de euro pentru un model 2013 si alta culoare mi s-a parut prea mult. Mai bine imi pun navigatie si niste jante albe de Type R cu banii aia.
    As vrea sa fac ceva sa protejez vopseaua. Am inteles ca sunt doua variante: ceara sau un paint sealant cu un produs bazat pe polimeri. A facut cineva asa ceva?

    Pozele sambata. Sau duminica. Depinde cand reusesc sa ma dau jos din ea
    Last edited by hondatu; 30-08-13, 18:07.

  • #2
    Sa ai noroc de ea.

    E mult mai bine cu masina noua.

    Diferenta diesel cu turbina -> benzina aspirat e mare. Nu mai ai cuplul motor (care iti dadea senzatia de tractiune), dar daca o turezi o sa descoperi ca trage destul de bine. O sa fie o chestie de obisnuinta. O sa mai castigi timp la depasiri si din cutie, care e mai directa fata de cea din Pejo.

    Sealent i-am facut eu la a mea in fiecare an. Vopseaua e de toata jena ( ca la toate masinile noi) dar cu un sealant se pastreaza bine.
    Asa mi-au zis toti care au vazut cum e vopseaua la a mea dupa 5 ani. Anul asta sper sa ii fac si un polish totusi.

    Daca e sa fii mai catolic decat papa ar fi ideal sa-i faci sealant de 3-4 ori pe an. Efectul e si optic si de "protectie" efectiva (sta mai greu praful sau apa pe masina).
    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

    sigpic

    Comment


    • #3
      Sa o folosesti cu placere si la multzi km fara probleme.
      Ai facut cea mai buna alegere.
      Mergi pe paint sealant este mai durabil si mai bun. Am aplicat si eu fostei masini.

      Comment


      • #4
        S-ar parea ca n-o sa vina pana sambata. Asta e, mai asteptam...desi chiar ca eram nerabdator sa ma duc dupa ea. Masina probabil sta intr-un parc de masini in vreo vama de cel putin un an de zile. Ma gandeam sa le zic sa schimbe pe cheltuiala mea uleiul si filtrul, sa nu merg cu ea asa.

        Comment


        • #5
          Cateva poze de cand am ridicat-o...iar impresiile dupa primii aproape 400 km o sa incerc sa le postez cat mai curand. Am un kinder mic acasa si nu mai prea apuc sa fac mare lucru.

          Click image for larger version

Name:	20130827_150100.jpg
Views:	1
Size:	68.6 KB
ID:	716553Click image for larger version

Name:	20130827_150030.jpg
Views:	1
Size:	59.2 KB
ID:	716554Click image for larger version

Name:	20130827_150020.jpg
Views:	1
Size:	56.2 KB
ID:	716555

          Comment


          • #6
            sa o stapanesti sanatos. modelul nu e 2013? este asemanator cu al meu, numai ca eu am cu AT.

            Comment


            • #7
              E model 2012. Pe cauciucuri scrie 08.2012. Nu m-am uitat in acte din ce luna e masina.
              Last edited by BV26CAT; 30-08-13, 13:56.

              Comment


              • #8
                mie mi-au spus ca e 2013. diferenta intre 2012 si 2013 cica ar fi la marimea portbagajului, ce ma interesa pe mine. poate mai sunt si altele. dar aia mi-a sarin in ochi ca diferenta la portbagaj cica e de 70 l.

                Comment


                • #9
                  ... poate fara roata de rezerva la 2013 si cu roata de rezerva la 2012.
                  '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Asa...si acum primele impresii. Sa le luam pe rand:

                    - vopseaua si lacul sunt o adevarata mizerie. Trebuia sa-mi dau seama de asta cand am ridicat masina de la dealer, iar in spatele ei dupa cum se poate vedea in poze erau doua civicuri generatia trecuta. Amandoua negre si amandoua atat de matuite incat ar fi trebuit sa fie pentru mine evident ca asa va ajunge si a mea. Adevarul e ca mi-a atras atentia starea in care era vopseaua de pe civicul vechi, dar eram atat de extaziat de cum arata a mea incat nu am dat importanta. Dupa ce am plecat de acolo la un moment dat m-am oprit sa fac o pauza si profitand de soarele care tocmai iesise m-am uitat mai atent la vopsea. Deja era plina de "panza de paianjen" si fusese spalata o singura data cand a fost pregatita de livrare. In plus pe drumul de intoarcere am dat de o zona cu criblura, masini din fata veneau cu duiumul si oricat m-am ferit rezultatul a fost cel putin un punct pe capota in care a sarit vopseaua si se vede alb. Azi cand am mers la servici m-am uitat de curiozitate la cateva masini negre de la noi din parcare - un A4 de prin 2010 si o Skoda Superb tot cam din aceeasi perioada. Imaculate, fara nici o "panza de paianjen", fara vopsea sarita, cu lacul in stare impecabila. Masini din gama aia la care eu am renuntat pentru ca erau mai vechi si imi era frica sa nu bag prea multi bani in intretinere.

                    - parbrizul e o rusine. Nu mai pot sa zic mizerie pentru ca am bagat voseaua in categoria asta si nu vreau sa se incurce borcanele. M-a plouat aproape tot drumul de la Cluj la Timisoara. Asa ca nu am avut ce face si am folosit stergatoarele. Azi la un moment dat era soarele din fata si le-am vazut. Frumoase, concentrice, pe toata inaltimea parbrizului, vreo 6-8 la numar. Zgarieturi. De toata frumusetea. Fix in campul meu vizual.

                    - dezaburirea parbrizului si in general instalatia de climatizare a fost gandita de un retardat si probabil testata de niste pusti de 15-16 ani pe care poti sa-i lasi trei zile in fata unui aparat de aer conditionat si nu au nimic. Eu din pacate am 34+ si nu prea suport mult timp o clima care sufla la maxim in fata mea doar ca sa dezabureasca un parbriz. Dupa ce se dezabureste cica trebuie sa dai inapoi pe ventilarea normala. Am facut asta iar efectul e temporar, dupa cateva minute trebuie iar dat doar la dezaburire. Adica iar porneste clima aia la maxim. Daca e ploaie afara, intru in masina si pornesc motorul si ventilatia fara clima, se abureste totul instant. De fapt nici nu trebuie sa pornesc motorul si ventilatia, ajunge sa ma urc in masina si in 10 secunde parbrizul e aburit. Asta doar cand ploua afara. Si ca sa nu sariti... nu e pus pe recirculare, trag aer din afara. Altceva ce ma deranjeaza...nu se pot inchide grilele de ventilatie frontale, dar nici nu poti selecta sa dea aer doar pe cele laterale. Nu pot sa inteleg de ce nu se inchid grilele. Probabil e o ratiune de cost control, sa proiecteze/realizeze unele cu mecanism de inchidere costa mai mult si au vrut sa economiseasca. Mai bine nu investeau in "magic seats" si-mi dadeau o instalatie de climatizare gandita mai bine.

                    - directia e putin cam prea asistata la viteza ridicata. Nu am nici un feedback de la sosea si pe ploaie nu am deloc o senzatie placuta. Nu am ce face, trebuie sa am incredere ca sasiul e bine proiectat si nu o sa-mi faca surprize.

                    - la capitolul motor nu ma pot pronunta inca. Am avut pe Cluj-Timisoara un consum de 6.2% cu o viteza medie de 60km/h. Am folosit motorul aproape ca intr-o utilizare normala, nu am accelerat puternic si nu am schimbat peste 3500-4000 de ture. Cred ca 4000 am atins de doua-trei ori, in rest schimbarile de viteza le-am facut in jur de 3000. Cand se mergea lent schimbam si mai jos, e foarte elastic motorul la turatie joasa. Nu am facut aproape deloc depasiri, am incercat sa merg cat mai cursiv. E un motor care te face sa conduci linistit. Acum dupa 5 zile de oras consumul a crescut la 6.8 media, asta in conditiile in care de acasa pana la servici am 8km cu doua semafoare iar jumatate din distanta e facuta in conditii de exterior. Nu sunt nevoit sa traversez orasul la ore de varf. Nu am incercat sa fac demaraje puternice, am urcat azi pana aproape de 5000 dar nu cu acceleratie la podea. Nu vreau sa solicit motorul dar nici sa-l invat lenes. Trage evident mai bine peste 4000, iar sunetul e pe masura. In continuare schimb in jur de 3000 daca sunt in demaraj, dar daca trebuie sa merg "cu coloana" raman constant la 2000 de ture conform cu indicatorul de schimbare din bord.

                    - suspensia e rigida dar nu deranjant. Imi place. Am avut de vreo doua ori o senzatie neplacuta de instabilitate a puntii spate la trecerea peste o denivelare din drum...genul de snezatie pe care ti-o dau niste amortizoare obosite. O sa fiu atent daca se mai intampla.

                    - masina arata mult mai dinamica decat e de fapt. Imi place foarte mult designul, iar interiorul si pozitia la volan creaza impresia de sportivitate. Pedale de aluminiu....nebunie ce mai. As fi preferat un 2.0 200 de cai si 3L in plus la consum, sa fie in ton cu restul masinii.

                    - ca si zgomot de rulare nu am ce sa comentez. Mi se pare foarte silentioasa, iar azi cand am urcat mai mult in ture am deschis geamul ca sa aud sunetul motorului, si e incredibil. Peste 4000 e alta senzatia. Pe autostrada am mers si cu 140 si e liniste.
                    - plasticul din care e facut manerul usilor din spate s-a zgariat deja. Oare se poate pune ceva folie?
                    - sistemul audio e mai mult decat multumitor.

                    Ce sa spun ca si o prima concluzie...cand iti iei o masina second de 3-4 ani vechime te uiti cum arata si daca iti place e clar ca asa va ramane pentru multa vreme. Deja s-a degradat si nu sunt mari sansele sa se mai degradeze puternic intr-un timp scurt. La masina noua...nici n-am scos-o bine din reprezentanta si deja ii deteriorata vopseaua si zgariat parbrizul. Nu mi se pare chiar normal, si nu la o masina din clasa asta.
                    Pejoul pe care l-am avut inainte era praf ca si aspect. Fusese lovita (dauna totala) si reparata inainte sa o cumpar eu. Asta a fost, nu m-am priceput si am luat o tzeapa. Mi-am dorit sa am o masina de care sa pot sa fiu mandru cum arata, sa nu mai glumesc spunand ca daca o cantaresc are 10 kile de chit peste greutatea ei din talon. Dupa o saptamana cu Civicul incep sa ma gandesc ca ar trebui sa caut satisfactie nu in cum arata pentru ca o sa ma dezamageasca puternic in timp, ci in fiabilitate, confort la volan si un motor cu usoare urme de sportivitate in el. Sper sa reusesc.
                    Last edited by BV26CAT; 30-08-13, 22:57.

                    Comment


                    • #11
                      Hmmm...o întrebare am...
                      Înainte de a o cumpăra... Ai aruncat un ochi în toate discuţiile care sunt pro şi contra aici pe forum?!?
                      Chiar dacă e modelul nou ceea ce ai descris o puteai înţelege lejer citind despre modelul precedent înafara senzaţiei neplăcute care ai avut-o cu puntea spate...Senzaţie care poate fi provocată de mulţi factori nu numai amo obosiţi
                      Eu cred ca mai bine te intorci cu ea de unde ai cumpărat-o, o restitui şi iei altceva pt că dacă "pleci" de la început cu minusurile pe "caiet" nu o văd bine...
                      *****
                      Evident î-ţi urez alergare plăcută şi km fără probleme împreună cu nouă achiziţie chiar dacă te "văd" oarecum dezamăgit.
                      HONDA: Silent release of fatal power & O masina nu e nimic daca nu e o placere conducand-o Soichiro Honda
                      CIVIC FN1 Absolute I-Pilot & ACCORD CW3 Executive Advance
                      http://hondafan.etp.ro/gallery/v/Robby_Alessio/

                      Comment


                      • #12
                        Imi pare rau ca au fost mai multe minusuri decat plusuri. Sper din tot sufletul ca de acum incolo sa nu mai gasesc nici un minus. Probabil au fost prea multe adunate intr-un timp prea scurt. Nu-i usor ca in cateva ore de la achizitie sa descoperi toate cele enumerate mai sus.
                        Am citit tot ce era de vechiul Civic. Imi placea ca nu se plangea lumea de probleme, si era o masina mai altfel decat ce vezi pe drum. Mi-a placut de cand a aparut si treceam pe langa una gri in fiecare zi cand mergeam la masa. Stiam ca are vopseaua sensibila si ma asteptam sa se intample si la mine, dar nu din prima ci dupa cateva excursii la spalatoriile noastre.

                        Sa o duc inapoi si sa o schimb cu altceva? Cu ce...cu un Golf pe care sa-l gasesc greu in parcare pentru ca mai sunt 100 ca al meu? Nici nu ma gandesc. Arata atat de bine incat nu-mi doresc altceva. O sa fac un paint sealant si o sa incerc sa protejez vopseaua cat mai mult. Probabil o sa descopar in timp si cum sa folosesc dezaburirea cat mai eficient. Ceea ce am postat mai sus sunt pur si simplu impresiile la cald ale unuia care a avut o masina simpla timp de 7 ani de zile si care descopera in doua ore ca noua masina mult mai avansata si mai bine cotata e net inferioara la cateva capitole de care te lovesti destul de des in utilizarea cotidiana. Am o Honda dar asta nu inseamna ca o sa ridic in slavi masina doar pentru ca e a mea. Poate cine stie, citeste cineva de la ei ce am scris eu si la viitoarea generatie au grija mai multa cu aspectele negative pe care le-am mentionat.

                        Ca sa nu uit, mai am un minus pe care l-a mai zis cineva si pe care l-am simtit ieri. Parbrizul nu are protectie termica. Pe geamuri hai ca o sa pun eu folie, dar cu parbrizul care e cat jumate din masina ce fac? Si se simte caldura nu gluma. Asta e, clima la greu.

                        Toate astea nu le vezi intr-un test drive de 15 minute. Sunt intr-adevar aspecte care ma deranjeaza, dar nu suficient de mult ca sa regret alegerea facuta. Iar sunetul motorului peste 3500 sterge multe din minusurile de mai sus. Bine v-am gasit si km cati mai multi fara probleme.

                        Comment


                        • #13
                          bravo...aşa te vreau ...mai optimist
                          (acum poţi pune în profil si honda )
                          HONDA: Silent release of fatal power & O masina nu e nimic daca nu e o placere conducand-o Soichiro Honda
                          CIVIC FN1 Absolute I-Pilot & ACCORD CW3 Executive Advance
                          http://hondafan.etp.ro/gallery/v/Robby_Alessio/

                          Comment


                          • #14
                            Soo...

                            Pe scurt: la aproape toate masinile de azi vopesaua e pe baza de apa, deci mizerabila.
                            Tot ce poti face e un sealant de 1-2 ori pe an.

                            Iar climatizarea e gandita foarte prost. Nu o tine pe Auto. Pune pe dezaburire si redu-i viteza manual.
                            E cea mai putin deranjanta varianta.
                            '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              O sa incerc cu dezaburirea. Referitor la paint sealant, am fost azi la un atelier de detailing si au zis ca au o solutie bazata pe polimeri. Problema e ca trebuie facut un fel de polish pentru a indeparta micro-zgarieturile. Ma cam sperie ideea de a polisha o masina noua...mi-e teama sa nu iasa mai rau. Au spus ca avand in vedere ca vopseaua e noua nu se va face un polish in adevaratul sens al cuvantului ci numai folosind substante neabrazive. Odata aplicat sealantul, protectia trebuie refacuta odata la maxim 6 luni. O sa ma mai gandesc la asta, deocamdata ce am facut a fost sa pun folii pe faruri. Am in plan si folii pe geamuri avand in vedere ca nu au protectie termica. Nu m-am hotarat ce luminozitate sa aleg, iar pe luneta nu stiu daca sa pun avand in vedere ca oricum nu se distinge bine la mersul inapoi.

                              Comment

                              Working...
                              X