NCU: '08 Honda Civic 1.8 i-VTEC, Sport MT, Champagne Silver Metallic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ar fi bine sa iei 2 litri.

    Comment


    • Vreau sa spun ca abia am reusit sa zaresc jos, jos de tot ca ar scrie pe bidonasul ala lunguiet MAX si nu as fi remarcat asta daca literele nu erau putin in relief.
      Ncu
      Senior Member
      Last edited by Ncu; 31-12-19, 10:44.

      Comment


      • Scuze de off topic, darr masina asta nu a fost verificata de asko inainte sa ti-o vanda? Ma refer termostat, caldura, lichide..totusi ti-a vandut-o o reprezentanta nu costel de la bloc. In locul tau, i-as bate putin obrazul celui de la asko, mai lucreaza si in asa zisul cel mai bun service honda. Si 2: nu ai garantie 6 luni la ea? Cel care a cumparat civicul meu vecji de la nord, a avut 6 luni si i-a prins la fix ca a schimbat ambreiajul la i-shift..

        Comment


        • Daca este sistemul pe care il cred eu (cu vas de exansiune clasic, prin care NU circula antigelul) atunci nivelul lichidului din sistem NU se verifica la vasul de expansiune ci la busonul de umplere de pe radiator.
          Practic sunt 2 variante de implementare:
          - varianta cu circulare prin vasul de expansiune (clasica) - caz in care vasul este pus undeva mai sus, cel putin la nivel cu partea superioara a radiatorului si umplerea / completarea se face in vasul de expansiune;
          - varianta fara circulare prin vasul de expansiune (mai putin intalnita) - caz in care vasul este pus mai jos, sub nivelul partii superioare a radiatorulului si umplerea / completarea se face in radiator direct pe la busonul de umplere al acestuia - CU MOTORUL RECE!!. In acest caz vasul de expansiune este doar un apendic al sistemului de racire, in care se deverseaza surplusul de antigel (cand motorul se incalzeste) iar la racire surplusul eliminat anterior este tras inapoi. In acest caz acolo se umple la Max si se lasa asa, nevoia de verificare fiind mininala (trebuie doar sa ai grija sa nu scada sub Min pentru ca sistemul sa nu traga aer cand se raceste).

          Daca am dreptate in ceea ce priveste tipul instalatiei atunci incarcarea instalatiei cu lichid de racire presupune:
          - umplerea pana la max a vasului de expansiune
          - umplerea totala a radiatorului cu motorul oprit;
          - pornit motor cu busonul scos si caldura data drumul la interior pe HI
          - completat in radiator in functie de scaderea nivelului;
          - lasat motorul sa mearga pana cand porneste ventilatorul de racire a motorului;
          - cand ventilatorul a pornit se opreste motorul si se pune capacul la radiator;

          Daca nu se face asta atunci sunt sanse maricele sa ramana goluri de aer in sistem, mai ales in radiatorul de din bord. Asta era procedura de schimb la Avensis benzinar, cu acelasi sistem de instalatie de racire.

          De asemenea, asteptarile din partea sistemului de climatizare sunt exagerate. Intr-un minut de la pornirea la rece, la temperaturi negative nici o masina nu-ti dezgheata un parbriz prin ventilatie, mai ales cand dai ventilatorul la maxim (caldura deloc sau f. putina insa debit mare de aer).

          Pentru a avea eficienta metoda asta se face astfel:
          - se lasa 2-3 minute motorul sa mearga la ralanti cu ventilatia OPRITA pentru a permite antigelului sa urce macar la un 40 grade;
          - se porneste ventilatia la un nivel rezonabil (3, max 4) pe pozitia picioare / parbriz, cu recircularea pornita si se dau parasolarele la maxim spre parbriz;
          - se asteapta pana se topeste gheata - mai mult sau mai putin functie de cat de groasa e si cat de frig e afara;

          Cam asta e reteta, functioneaza la orice masina, indiferent ca-i Honda, Ford, Opel sau Dacia.
          closchkutza
          Senior Member
          Last edited by closchkutza; 03-12-19, 09:30.

          Comment


          • closchkutza
            Senior Member
            closchkutza Interesant Eu car de o luna si ceva chestia asta in portbagaj, cica ar reduce timpul de incalzire al motorului la jumate:



            Ezit sa o folosesc, de frica sa nu stric ceva ce merge bine. Ca idee, daca folosesc astfel de aditivi la antigel trebuie sa il "scot" la vara?


            Originally posted by Ncu View Post
            N-am stiut ce capacitate are baia+filtru asa ca am pus 3,5 litri (fiind inclinatia mare pe rampa) urmand ca in plan orizontal sa completez in functie de joja. Cred ca in final am bagat putin peste 4 litri.
            3,7 litri
            '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

            Comment


            • Alexme24 - am amintit undeva in postarile anterioare despre conditiile achizitiei masinii de la Asko. Nu mai revin pt ca nu mai are nici un rost oricum.

              Closchkutza - cred ca ai descris corect sistemul racire motor al masinii mai ales ca intre timp am mai adunat niste info.
              Ncu
              Senior Member
              Last edited by Ncu; 31-12-19, 10:44.

              Comment


              • Bun, am verificat nivelul antigel.
                Adica am deschis busonul si radiatorul plin ochi ! Full ! Pana exact sub intersectia cu furtunasul. Am si introdus un deget sa ma asigur ca nu e cumva o bula, o pelicula doar... Nu, doar lichid curat.


                Ncu
                Senior Member
                Last edited by Ncu; 31-12-19, 15:03.

                Comment


                • La cat ai climatizarea setata, ca si temperatura?

                  Comment


                  • @arado: eu nu sunt fan aditivi in general asa ca sunt biased si nu te-as indemna in nici o directie.

                    Comment


                    • Poate deranjez cu o intrebare aiurea dar filtrul de habitaclu o fi colmatat ?. Daca pui mana in locul filtrului acolo cam ce temperatura o fi.

                      Comment


                      • Nu am idee unde e dispus filtrul polen dar ar fi o noua ipoteza de verificat. Asko zice in cartea service ca l-a inlocuit in aprilie.
                        Ncu
                        Senior Member
                        Last edited by Ncu; 31-12-19, 15:03.

                        Comment


                        • Aaaaaa, cred ca asa este dar in varianta "sucita"

                          https://youtu.be/vtVcCLrQUnY

                          ...deci maine in genunchi, tata !

                          Comment


                          • harris
                            Senior Member
                            harris : in locul filtrului temperatura este cea de afara pentru ca e dispus imediat dupa intrarea aerului in habitaclu. Filtrul de aer colmatat afecteaza debitul aerului, nu temperatura acestuia. Asadar, aerul trebuia sa fie chiar mai cald daca asta era problema. Posibile ipoteze:
                            - cald deja in masina = diferenta mica de temperatura fata de cea setata => aer nu foarte incalzit livrat la gurile de ventilatie; se elimina ipoteza prin setarea temperaturii pe High - sistemul ar trebui sa livreze tot ce poate (cu motorul incalzit);
                            - aer in radiatorul din bord (rezultat dintr-un schimb nereusit de antigel) = incalzire partiala a acestuia => incalzire deficitara; se elimina ipoteza prin repetarea aerisirii, eventual cu botul masinii urcat mai sus pentru a favoriza eliminarea aerului;
                            - probleme voletii de amestec = amestec deficitar aer rece + cald; putin probabil, ar trebui sa fie insotite de zgomote specifice (caraieli de roti dintate);
                            - probleme senzor intern temperatura => raporteaza o temperatura mai mare decat in realitate => cred ca doar cu scanner se poate elimina asta.

                            Comment


                            • Am mai intrebat - la acest model nu exista un aerisitor undeva pe circuit ?
                              Ncu
                              Senior Member
                              Last edited by Ncu; 31-12-19, 10:47.

                              Comment


                              • Nu exista aerisitoare, nu este instalatie de casa. Aerisirea se face cum ti-am spus, preferabil cu masina in rampa pentru a face radiatorul sa fie cel mai inalt punct (aerul se va duce catre el). Un radiator cu goluri de aer se va comporta fix ca unul colmatat doar ca este mult mai usor / ieftin sa scapi de goluri de aer decat sa-l speli (si eventual sa descoperi ca e curat). In 90% din cazurile de lipsa caldura dupa schimb antigel asta este cauza, schimb executat prost (nu se asteapta incalzirea completa a motorului).
                                Depuneri de..?
                                Turatia cu care ai mers tu nu are nici o treaba cu asta golurile de aer, pot sta alea bine mersi. Vrei musai sa demontezi radiatorul din bord sa-l speli? Nici o problema insa:
                                - trebuie sa schimbi din nou antigelul -> daca e ce zic eu tot nu vei avea caldura;
                                - trebuie demontat tot bordul -> scump si in mod clar vei avea o colectie intreaga de greieri si alte stricaciuni;
                                closchkutza
                                Senior Member
                                Last edited by closchkutza; 04-12-19, 08:26.

                                Comment

                                Working...
                                X