NCU: '08 Honda Civic 1.8 i-VTEC, Sport MT, Champagne Silver Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by ticker View Post
    Sa ai noroc de ea!

    ECU taie alimentarea la 6200 rpm si i-VTEC e cu cama economica, nu sport (ca la Accord) deci intra i-VTEC cand mergi economic ca sa consume mai putin.
    Nu cred ca taie cineva ceva la 6200 rot/min, pentru ca, daca nu gresesc, acest motor dezvolta puterea maxima la 6300 rot/min. Din ce stiam eu, turatia maxima este la 6800 rot/min. Dar nu trebuie impins mult peste 6300 rot/min, pentru ca pierde putin din putere dupa turatia asta si nu faci decat sa-l chinui degeaba. Motorul are acest dezavantaj de a nu trage bine pana in rosu, dar Honda a rezolvat-o pe generatia urmatoare de Civic. Chiar si asa, e suficient de mare plaja de turatie cat sa te joci in voie cu acest motor.

    Comment


    • Acum eu ce sa zic, n-am verificat.
      Stiu doar ca pana in 6000 am impins-o si masina imi mai cerea dar nu i-am dat din mila 😊

      Comment


      • Sa o stapanesti sanatos!
        La benzinarele japoneze mila doar cat sunt in rodaj!!!!

        Comment




        • Originally posted by Legionaru' View Post
          Sa o stapanesti sanatos!
          La benzinarele japoneze mila doar cat sunt in rodaj!!!!
          Multumesc mult ! 😊

          Sa vad daca am reusit ceva cu pozele...



          Comment


          • Frumoasa povestea si ma bucura ca ti-ai indeplinit visul automobilistic ! Sa o stapanesti cu placere si fara probleme !
            PS. La modelul Civic IX tot 1.8 puterea maxima parca e pe la 6500 si ii taie gazu pe la 7000 sau putin sub .Pana acu nu i-a daunat chiar din contra pare ca respira mai bine dupa 6000...

            Comment


            • Se pare ca am reusit !
              ( a fost poza care m-a ofticat cel mai mult inainte sa ajung la Bucuresti dar Bogdan m-a asigurat ca in realitate nu exista absolut nici o diferenta de nuanta pe masina)

              ...atunci sa pun cateva poze care sa cuprinda ultimele evenimente
              (poza cu calea ferata nu este luata "de pe net" ci am facut-o dimineata undeva intre Ploiesti si Bucuresti cand abia atunci am constatat ca de fapt eu sunt in ultimul vagon &#128522


























              Last edited by Ncu; 14-11-19, 05:55.

              Comment


              • Originally posted by botz View Post
                Frumoasa povestea si ma bucura ca ti-ai indeplinit visul automobilistic ! Sa o stapanesti cu placere si fara probleme !
                Iti multumesc ! ✌

                ...clar, nu mai am rabdare pana maine sa dau o tura cu ea si chiar m-am mirat ca am fost capabil sa "o ignor" 2 zile dar nah, mai sunt de facut si alte activitati pe care le-am cam neglijat.

                Cei care au avut rabdarea sa citeasca toata povestea cred ca au simtit pana la un moment dat printre randuri "dragostea" pentru Opel si chiar eram convins ca "face, trage, mere' " fiindu-mi frica ca Civicul nu va trage pe masura unui diesel cu cuplu jos.

                De 2 zile am descoperit ca Opelul functioneaza in reluare. Nu, masina chiar e ok doar ca mie mi se pare acum ca totul functioneaza lent ...demareaza lent, trage lent, geamurile coboara enervant de lent ...parca si vocea celui de la radio e lenta !
                Cel mai nasol a fost a 2-a zi dupa ce am adus Civicul acasa si m-am suit in Opel - tampeam in trepidatii si zgomot si nu tragea de nici o culoare ! Azi parca creierul s-a reacomodat putin si aveam o usoara senzatie ca parca, parca se mai misca si Opelul.

                Ce ti si cu perceptiile astea ! 😊

                Aminteam de o mica lista cu defectiuni ce le-am constatat pe drum spre casa si care ar fi cam asa:


                1 - nu am caldura.

                Adica vine ceva cat de cat dar foarte slab. Am verificat sa scrie pe display ca "AC OFF", am setat temp pe 25-27-28-Hi ...ventilatorul pe tr 1 sau 2 ...abia o umbra de caldura.

                Daca rulam in coloana cu 60-70 statea "acul la apa" aproape de jumate dar cand rulam cu 120-130, cadea aproape pana jos.
                Banuiesc ca e de vina termostatul.
                Cat am venit pe ziua si soare afara am scos limba de cald dar noaptea prin munti (cand mi-a aparut in bord un mare fulg de nea portocaliu) am cam tremurat. Am sucit si am apasat eu pe butoane dar rezultat slab. Ce-i drept nu m-am oprit sa pot studia butoanele dar nu cred ca am fost atat de idiot sa nu stiu porni caldura ! Noroc cu incalzirea in scaune care m-a salvat.
                Mai verific maine.


                2- freaca ceva DISCRET la roata stanga fața

                ...ceva de genu' - "fic-fic-fic"

                - am calcat usor frana in mers crezand ca e o placuta - tot asa.

                - am accelerat usor sa pun sarcina pe planetara sau am lasat masina "sa curga" scoasa din viteza sa fie planetara libera - tot asa

                - rulment nu este pt ca ala scoate zgomot specific si cu intensitate variabila.

                Noroc ca sunetul e foarte discret si nu e deranjant

                3 - oglinda dreapta

                Doar cu 5 mm daca as mai putea "sa o fac" spre interior din reglaj dar nu merge. Ar vrea dar ceva scapa, sticla tremura dar nu ruleaza.
                Ca sa ma asigur pe dreapta a trebuit sa ma las mult pe spate.

                4 - reglaj faruri

                Dupa lasarea intunericului drumul a devenit un chin.
                Desi butonul reglaj era maxim sus, farurile bateau prea jos, la vreo 15 m in fata si asta desi aveam greutate pe spate (rotile iarna).
                Nu prea m-a ajutat nici faza lunga care bate "in pomi" si cruciş.

                Si n-am gasit butonul proiectoare ceata ! Am intalnit in Hunedoara in munti o zona de 10 km cu o ceata densa si farurile transformau ceata ca un perete alb - ar fi fost super cu proiectoarele... Dar am sa studiez manualul.

                Cam atat.

                In rest ...masina absolut incredibila !!!


                NOTA !

                - poate au mai fost useri care mi-au urat de bine despre noua mea "bomboana" si poate din graba n-am reusit sa le raspund dar le spun acum un mare si cald - ...............☆☆☆☆☆ ♡ MULTUMESC ! ♡☆☆☆☆☆

                Ca fapt divers - am un amic care recent si-a luat un Insignia 2.0 diesel, biturbo, vreo 200 cp. Chiar m-am bucurat sincer pt el ...era cam speriat de noua achizitie, auzise de vestitul oring pompa ulei dar l-am incurajat din cat am putut.
                Cand i-am spus bucuros de Civic si i-am trimis 2-3 poze ...a amutit. N-a mai scos o vorba, n-a mai vorbit cu mine. Sigur ca putin m-a intristat atitudinea lui dar nah ...mergem mai departe.
                Last edited by Ncu; 13-11-19, 22:33.

                Comment


                • ...nu stiu daca e permisa poza aceasta desi am decupat exteriorul. Rog moderatorii sa o stearga daca nu e in regula.
                  (a fost facuta pe Autobahn /DE )

                  ...cam acolo a stat indicatorul "apa" cat mi-a fost cald si am rulat cu AC dar cand am vrut noaptea caldura a picat aproape pe zero ...ma rog, la vreo 2 mm de zero.

                  Daca stie cineva informativ cam cat costa un termostat si unde e situat fizic la motor.
                  Last edited by Ncu; 14-11-19, 06:31.

                  Comment


                  • Si eu am acelasi motor ca tine: R18A2. La mine acul sta la fel ca in poza ta de pe "Autobahn", indiferent daca afara sunt 0 sau 40 de grade, daca merg ca un bosorog sau o turez, daca am clima sau nu.

                    Puterea maxima o ai la 6300 RPM, linia rosie 6800 RPM, iar alimentarea ti-o taie la 7150 RPM (nu e limitator). Cuplul maxim de 174 nM (pazea ) il ai la 4300 RPM.

                    Bine, aici vorbim de valorile maxime. Poate graficul asta te ajuta s-o conduci ca Solberg:



                    Dupa cum zicea si Ticker, motorul e conceput pentru economie - deci nu e VTEC traditional. Daca vrei sa stea in modul economic, mentii viteza constanta fara sa depasesti 3500 RPM. Mai multe detalii pe topicul colegului: https://hondafan.ro/forum/forum/my-h...605#post860605

                    Proiectoarele ar trebui sa fie ca la mine, un inel pe maneta unde ai semnalizarea. La oglinda vezi sa nu fi intrat prin spatele sticlei ceva care o blocheaza.

                    Distractie placuta
                    '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

                    Comment


                    • Clar atunci, termostat.
                      Cum s-a racit afara si am dat drumu la caldura a picat acul ca secerat.
                      Totusi cred ca defectarea termostatului a aparut cu ocazia drumului astuia pt ca presupun ca masina nu prea a fost folosita o perioada si am aparut eu cu forjele. Oricum probabil era cam ametit si fix palmele mele ii mai lipseau si spun asta pt ca retin ca acul nu s-a miscat de acolo 400 km dupa care a picat si nu si-a mai revenit nici cand am intrat in Oradea.

                      Despre putere si consum

                      La un moment dat m-am prins ce-i cu bulinutele alea verzi care tot umplu sau golesc randul si vreo 70 km m-am tot jucat ca pe PC incercand sa umplu cat mai multe. Normal ca pana la urma m-am plictisit dar am apucat sa vad consum afisat la 90km/h in tr.6 de 5.5% ! Dar va asigur ca e foarte plictisitor.

                      Masina trage frumos pana la 4000 dar aici voi sunteti cu explicatiile, eu cu simtitul ...dupa 4000 simti cum "ceva" vine suplimentar si te ajuta de nu-ti mai vine sa lasi pedala !

                      La oglinda poate apuc azi sa ma uit.
                      La roata presupun ca poate atinge aparatoarea tabla noroi (daca are) sau ceva minor.
                      Farurile le voi regla la un perete in vreo parcare pt ca am experiente triste cu Opelul cand m-am dus de 2 ori in service pt reglaj si mi le-au dereglat mai rau.

                      Comment


                      • faina, faina! sa ai parte de ea fara incidente!

                        Comment


                        • Foarte frumoasa, felicitari pentru achizitie!

                          Comment


                          • Multumesc dragilor ! 😊

                            Comment


                            • Proiectoarele le ai pe maneta de lumini, invarti de capat
                              Termostatul clar, la caldura dubios, poate sa aiba probleme cu AC-ul (daca ai probleme vreodata ca nu porneste , verifica releul de sub capota sa nu fie osram, sunt niste gunoaie ordinare, exista mitsuba), cu caldura in schimb n-am auzit pana acum.
                              La roata e destul de sensibila, poate fi si o piatra...
                              Cu masina asta ar trebui sa reinveti sa schimbi in sensul ca sa nu-ti fie frica sa o turezi , dar ai grija totusi cum schimbi sa nu-i strici cutia, preferabil sa ai un lichid de frana bun (e folosit si la ambreiaj) . Eu mergeam destul de mult in afara 1-2-6 , in oras 1-2-3-6 . A 5-a la mine era ca noua =)) o folosesti la max speed care-i undeva la 216+... la vale
                              Depasi ce e de pe la 80+ recomand tr3 , te duci usor pana la 140 si nu adormi cand depasesti. Ai putea si tr2+3 doar ca 80-100 o sa faci foarte repede si e putin neplacut sa intre limitarea (poti incerca ca nu pateste nimic sa ajungi in limitare).
                              Pentru faruri iti recomand osram nightbreaker laser (tin mai putin aprox 1an dar ai lumina )

                              Comment


                              • Felicitari pentru achizitie, in ciuda micilor defectiuni, sunt convins ca te vei bucura de masinuta extrem de mult!

                                Dupa ce rezolvi totul iti ramane doar sa o intretii impecabil, iar motorasul acela va merge muulta vreme de acuma inainte.

                                E bine ca renunti la diesel, la profilul tau nu prea se pupa.

                                Si chiar daca e un model de +10 ani, sa stii ca e peste multe modele noi, cel putin ca feeling. Mai conduc des un golf si o skoda rapid, ambele modele 2017+, insa cand ma dadeam jos din alea si urcam in civic, wow, diferenta era enorma. Tine si de gusturi, insa daca te prinde microbul, greu scapi )

                                Drumuri frumoase!


                                I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that. ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

                                Comment

                                Working...
                                X