NCU: '08 Honda Civic 1.8 i-VTEC, Sport MT, Champagne Silver Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Iarna nu-i ca vara" ca sa citez un clasic in viata...

    Cred ca Bombonica asta a mea e bolnavioara si nu stie cum sa-mi spuna.

    Ok, este vorba tot despre caldura si am o banuiala ...dar inainte sa ma explic putin.

    De fapt sa incep cu fostul Opel - pai tata, ala la -15C daca reuseai dupa 15 km sa-l aduci la 90 si sa o mentii acolo (si asta puteai doar ruland), pai te nenorocea cu caldura ! Erau fierbinti manerele interioare de la usi de nu puteai tine mana pe ele si tot ce aveam gadget pe parbriz sau bord trebuia sa le demontez sa nu le ia naiba. Si asta tr.1 sau 2 ventilator.
    Atata saracu' ca la drumurile mele majoritar scurte (de max 10 km) rar apucam sa vad iarna apa la 90 in timp ce eu incalzeam cu corpul meu cam tot interiorul. A si fost principalul motiv pt care a si "plecat".

    Fiesta sotiei - tentativa aia de benzinar de 1,25. Poi daca ai rabdare 10 min de la pornire sa ajunga apa la 90 ...apoi "te-ai scos" ! Cu maxim tr.2 ventilator topesti orice iceberg de pe geamuri si dupa 5 km ori comuti pe tr.1 ori opresti caldura ca simti ca ti se face rau.

    In general la ambele masini am vazut ca pana la -5 e suficient la drum liber doar caldura ce vine din viteza masinii, evident, recircularea oprita (adica interiorul comunica cu mediu)...

    Bombonica ...nu stiu ce face dar ceva nu e ok.

    Bun, cand am adus-o "nu tinea" termostatul. La viteze ce depaseau 70 deja acul la apa era in libera cadere. La 120 era mort. In oras in trafic se ridica.

    Ok, termostat, rezolvat. Acul se ridica rapid pana aproape de jumate si acolo ingheata indiferent ce-i faci.
    Si totusi caldura....

    Da, cand am iesit de la service inlocuire termostat erau afara 12 ...imi era cald oricum si n-am sesizat ca ar fi ceva in neregula cu caldura pe care am si oprit-o dupa 2 km.

    Azi dimineata
    Erau -3, nepornita de Sambata, ma rugam sa nu-mi faca vreo fenta... A pornit atat de instant incat am auzit bendixul "agatat" 1 secunda. Pe parbriz o gheata subtire, nesemnificativ.

    Am pornit "auto" curios sa vad ce se intampla ...si am auzit compresorul care a mers vreo 30 sec dupa care s-a oprit apoi doar ventilatorul habitaclu ce crestea in intensitate pe care l-am si mutat manual pe tr.1.
    M-am dat jos si din 2 miscari am curatat gheata cu mana...

    Ok zic, n-am timp de povesti asa ca OFF clima, play incalzire in scaune si hai !

    La iesire de la serviciu, masina toata acoperita de o lapovita groasa ce mai mult era zapada ...temp. nu stiu, vreo -2, bun zic, condtii de iarna, timp am, hai sa vad cum se descurca masina asta.

    Pai nu s-a descurcat.

    Pornit motor si am dat pe dezghetare parbriz - a pornit compresorul AC, aer doar pe geam, orice alta setare anulata, ventilator maxim ...plus vibratii de la alernatorul care se chinuia sa satisfaca cerea de curent. Dupa 1 minut m-am plictisit pt ca nu vedeam nici o schimbare, am oprit tot si am lasat motorul sa se incalzeasca.
    Am stat in parcare cu motorul pornit si cand am vazut ca acul la apa da semne de miscare am luat-o din loc desi parbrizul era aburit 80% si vedeam doar printr-o fanta de la baza lui.

    Dupa 700 m am setat HI, proiectie pe geam si la picioare, AC OFF, recirculare inchisa (adica comunicam cu mediul)...si catre casa cu un mic ocol prin oras per total fiind un 8 km.

    Am parcat aburit aproape total, parbrizul fata inca vreo 40% aburit ...in oglinzi mai mult ghiceam ce se intampla desi ele erau curate de la butonul incalzire oglinzi ...am stat in parcare cu caldura orientata spre mine si am pus mana pe fluxul de aer incercand sa estimez ...
    - clar zic, asta nu-i caldura, cel mult o tentativa.

    Nu pot spune ca imi era frig dar nici confortabil nu ma simteam.

    Ca si concluzie

    -suspectez radiator habitaclu partial colmatat/infundat ...altfel nu am nici o alta explicatie.
    Nu-s "rau de frig" dar sa fac un drum de 100 km cu masina asta la -15 grade, nu stiu cum m-as descurca.

    In alta ordine de idei:
    - cand am reglat capota m-am uitat la un moment dat dupa vasul de expansiune sa-i vad nivelul ...si nu l-am gasit.
    N-am insistat ce-i drept pt ca ma preocupa capota dar parca retin ca am vazut doar in partea radiatorului (usor dreapta) o tubulatura plastic alba ce parea goala.
    Aseara cautand in manual cica se spune ceva de nivel Min si Max dar a ramas la nivel de teorie. Azi n-am apucat sa ma uit sub capota.

    Aveti careva vreo parere ?
    Oricum, daca ajungeti la aceeasi concluzie ca si mine, n-am ce-i face pana la primavara. Eu nu stau sa fac rugaciuni langa radiatorul habitaclu pe frigul asta.
    Ca solutie, as indentifica tur/retur calorifer si bagat presiune pe el in ambele sensuri de la robinetul din curte de la țară.

    Comment


    • Dar de ce nu o lasi pe auto sa-si faca treaba si sa nu o mai butonezi ?. Poate te surprinde placut.

      Comment


      • In primul rand pune antigel(Honda)cat trebuie.
        Ca sa dezaburesti geamurile trebuie neaparat AC.

        Comment


        • M-am uitat acum in parcare de la balcon ...ploua, lapovita, vad ca masinile au un mic strat depus pe parbrize.
          Mai incerc si asta harris pt ca oricum la dimineata n-am eu timp de stat pe sub capota si nici n-am antigel Honda.
          De cum o voi porni apas AUTO si o las sa faca ce stie ea. Oricum deocamdata ma bazez pe incalzirea in scaune.

          Azi cand am vazut ca ma aburesc tot, AM REFUZAT cu indarjire sa deschid putin geamul desi sunt convins ca in 5 minute s-ar fi limpezit dar "prea ar fi fost Opel" cu care eram silit dimineata pe cel mai crancen ger sa rulez cu geamul putin deschis (dar acolo era alta situatie)

          @Legionarul - am dedus din manual ca doar motorizarea diesel ar avea vas de expansiune.
          Am vrut sa-l intreb pe mecanicul ce mi-a inlocuit termostatul daca sa ma astept sa mai scada putin nivelul in urma aerisirii temeinice ulterioare in rulaj ...dar am zis ca ma descurc eu acasa.
          Daca maine cand ies de la serv nu va ploua in halul ca si azi, am sa ridic capota sa vad ce sistem de vizionare nivel antigel are masina asta. Bah, incredibil in ce lucruri ma impotmolesc !

          Si o intrebare suplimentara - da' ce ar putea patii Civicul daca ii schimb tot antigelul cu G12 sau G12+ ?
          Fordul asa a venit la tineretea lui cu G12 si are si bloc motor si chiulasa din aluminiu.
          Opelul la fel.

          Eu asa stiu ca odata cu inceputul anilor 2000 constructorii au trecut de la antigelul albastru-verzui (cu silicati si nu stiu ce) la cel roz fara "alea si alea".
          Intreb doar pt ca am in casa G12 in cantitate suficienta pt un schimb.

          Comment


          • La Civic nu e buton dedicat pt dezaburire?
            Ala stie ce sa faca( porneste AC ul si stie unde sa dea fluxul de aer).

            Comment


            • Originally posted by Legionaru' View Post
              La Civic nu e buton dedicat pt dezaburire?
              Ala stie ce sa faca( porneste AC ul si stie unde sa dea fluxul de aer).
              Are si am vazut ca anuleaza orice setare a climei, orienteaza fluxul doar pe parbriz + AC + ventilator maxim dar cazand lapovita intr-una parca nu facea fata ...apoi m-am plictisit eu si l-am oprit.

              Nu stiu cum sa spun dar cand ajungi tot ud langa masina parcata la naiba, nu mai ei chef de toate setarile ei smechere si tot ce vrei e caldura si sa ajungi acasa.
              Poate eu sunt prea pretentios...

              Comment


              • Ca sa vezi nivelul de antigel din vas, foloseste o lanterna. Am vazut ca ai identificat cam unde este si vezi mai jos, in coltul din dreapta radiatorului (ai putea avea nevoie de completat cu 100-150 ml. antigel)

                Comment


                • Multumesc ! Va fi primul lucru verificat maine dupa ce ies de la serv.

                  Daca va fi necesar imi voi comanda 1 l antigel Honda dar astea nu raman asa ! Cu proxima ocazie de vreme +20C il scot afara si pun G12 sau G12+ (G13) si sa vad daca va crapa !

                  Comment


                  • Antigel e bine sa pui doar original Honda. Ar mai fi un echivalent pe care il gasesti in dedeman si se cheama Glysantin G40. Formula chimica a antigelului Honda nu o gasesti la multi producatori de antigel si e bine sa nu risti mai ales ca il schimbi o data la 5 ani

                    P.S. E in jur de 36 lei litrul de antigel Honda la reprezentanta si ai nevoie de 5 litri pentru inlocuire.
                    ex '92 Civic VTi EG6
                    ex '97 Prelude BB9
                    ex '05 Civic Sport EP2
                    '08 Accord Type S CL9

                    Comment


                    • Le fac maine o vizita, sper sa aiba pe stoc... Nu vreau decat 1 litru pt completat dar parca vad ca nu vor avea decat la 5 l.

                      Originally posted by maharvey View Post
                      Antigel e bine sa pui doar original Honda. Formula chimica a antigelului Honda nu o gasesti la multi producatori de antigel si e bine sa nu risti...
                      ...manca-o-ar tata de miresuca ca tare sensibila mai e !...

                      No' lasă numa' ca mai vedem noi cum e cu toanele de printesuca numai sa iesim din iarna deocamdata.
                      Last edited by Ncu; 02-12-19, 22:38.

                      Comment


                      • Daca nu a fost schimbat niciodata ar fi indicat sa il schimbi, cel de fabrica se schimba dupa 10 ani, dupa aia o data la 5 ani. Ar trebui sa aiba la 1 litru. In Iasi este.
                        ex '92 Civic VTi EG6
                        ex '97 Prelude BB9
                        ex '05 Civic Sport EP2
                        '08 Accord Type S CL9

                        Comment


                        • Pai noroc cu sugestia ta ! 👍

                          M-am uitat acum in cartea service si n-am gasit din 2009 incoace decat inlocuire ulei motor si filtre, placute si ulei cutie. De antigel nimic.

                          Comment


                          • Sunt in aceeasi situatie ca si tine, urmeaza sa il schimb si eu saptamana viitoare probabil.
                            ex '92 Civic VTi EG6
                            ex '97 Prelude BB9
                            ex '05 Civic Sport EP2
                            '08 Accord Type S CL9

                            Comment


                            • Eu inclin sa cred ca nu ai antigel indeajuns.

                              Comment


                              • Nu stiu ce sa zic, e foarte posibil.

                                Cand am programat masina pt schimb termostat, imi spunea nenea ala ca manopera ar fi cam 150 lei + inca vreo 1 litru antigel pt ca nu-l pot salva tot ...si cand am primit masina a fost 120 lei manopera si nici un cuvant despre antigel.
                                ​​​​In plus stiu ca o aerisire totala a sistemului are loc dupa 2-3 zile si ceva rulaj timp in care nivelul mai scade putin.

                                ...si cand reglam capota 2 zile mai tarziu mi-a atras atentia lipsa vasului de expansiune clasic si pt 30 sec m-am uitat nedumerit la tubul acela alb ce eu l-am vazut gol din care parca pleca un furtunas in radiator dar mi-am zis ca voi reveni asupra lui insa am uitat de el.

                                Dar rezolv maine si enigma asta.

                                Comment

                                Working...
                                X