NCU: '08 Honda Civic 1.8 i-VTEC, Sport MT, Champagne Silver Metallic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Ține", "ține" are caldura in masina ?

    Io !
    Last edited by Ncu; 31-12-19, 14:59.

    Comment


    • Mi-a plăcut ca te-ai dus după Bombonica - tare! Și ce priveliște de acolo! Frumoasa zi!

      Mi-ai dat lecție de curaj!

      Vad ca ai și talente de detectiv!

      Comment


      • Regulile s-au inventat pt a fi incalcate, nu ?

        ...desi pe maine s-au anuntat temperaturi de 6C pe zona mea totusi m-am pregatit psihic pt un schimb ulei la Bombonica mea in regie proprie.
        Revin cu poze si pareri.

        Comment


        • Am ajuns in sfarsit sa inlocuiesc azi uleiul la Bombonica ! Da, cu "rahatul" ala de LM 5W40, ala HC, semi si cel mai nasol din lume.
          In fond masina a mers 10 ani cu Texaco 5W40 si cateva luni tot cu un 5W40 tot dracu' ala e.

          ...cam friguț de dimineata cand am ajuns in curte la țară (6C) asa ca am inceput sa ma misc mai cu talent - am tras rampele in fata masinii, le-am potrivit in fata rotilor si UP !

          Cand urcam Opelul pe "calu' Balan" il duceam la fix pana in "buza" rampei fara emotii pt ca de putoare ce am fost cand am confectionat rampa, mi-a fost lene la final sa-i mai sudez 2 opritoare de siguranta ...dar cu Civicul mi-a fost frica sa ma risc asa ca n-am urcat rampa pana in capat.

          Ok, deschis capota, scos sculele si hai sa vedem filtru de ulei cam pe unde e si ce acces am la el.

          ...si ma uit in fata motorului ...pe lateralele lui ...caut in spatele lui - nici urma de filtru ! Bah, nu se poate ! - si iau cm cu cm roata in jurul motorului. Pur si simplu nu-l gaseam !

          - hmmm, zic, inceput promitator... Deci filtru are clar din moment ce am primit filtru nou capsulat dar unde naiba l-au ascuns japonezii ?

          ...si cu tot felul de scenarii tehnice in cap am inceput sa desfac capacul scutului sperand oarecum sa fie si filtrul pozitionat prin zona baii de ulei.

          5 suruburi de M6 (cap 10), scot capacul si Bingo ! - filtrul pozitionat fix langa baia ulei ! ..."grijania voastra de japonezi..."

          Trag un bidon colector sub masina, pun cheia pe filtru si il desfac, scot si busonul de la baie si a curs Texaco ala 5W40 rulat 5000 km ce arata execrabil pt un ulei cu pretentii de "sintetic" (am gasit azi in portbagaj in compartimentul cu capac din dreapta, 1 litru ulei Texaco tinut probabil pt completat) ...dar ce mi-a atras atentia nu a fost negreala uleiului ci vascozitatea lui ! - nu ca era "apa" ci "diluant" ! Era atat de fluid si subtire incat ochiometric vorbind nu cred ca avea nici 0W10 ! (motorul fierbinte, uleiul fierbinte)

          Imi era deja frica cum se va comporta Liqui Moly si nu mai eram sigur daca sa il bag vazand "apa" aia scoasa din baie si stiind ca "nu auzeam" motorul la relanti. In fine, am mers inainte.

          Am uns garnitura filtrului nou cu ulei si l-am strans cu mana cat am putut, am lasat 30 min sa se scurga uleiul din baie si am pus busonul baie (cap surub M17), am sters toate scurgerile temeinic cu o carpa, am montat capacul scutului ...am mai aruncat o privire roata pe sub masina ...si atat a fost.

          "Sus" m-am chinuit 3 minute sa desfac busonul capac ulei ...de nu mi-am rupt degetele si n-am reusit sa- l desfac decat cu un "papagal" instalator ...apoi taiat un pet de bere pt a-mi face o palnie ...si LM a ajuns in Civic. N-am stiut ce capacitate are baia+filtru asa ca am pus 3,5 litri (fiind inclinatia mare pe rampa) urmand ca in plan orizontal sa completez in functie de joja. Cred ca in final am bagat putin peste 4 litri.

          Masina am lasat-o jos de pe rampa cu motorul oprit ...am mai verificat odata tot ...si cheie ! Scuze - BUTON !

          A ezitat putin becul ulei, apoi s-a stins ...si plin de emotie m-am dus in fata masinii sa o aud. Plm ...nici o diferenta fata de Texaco ! Motorul abia il auzeai si chiar asa, la ce ma asteptam ? Sa nu-l aud deloc ? Culmea sunt si eu.

          L-am lasat sa mearga 1 min, si dupa 5 min m-am pus pe verificat joja si completat. Am lasat nivelul la 75% pe zona cu "rombulete" si tin sub observatie.

          ...si daca tot eram plin de frig am zis sa ma ocup si de reglarea capotei si a liniilor.
          Am studiat putin aspectul si mda ...trebuia sa scot ornamentul plastic al traversei fata pt a ajunge la suruburile incuietorii.
          Normal, clipsuri care au iesit cu sfinti dar n-am rupt niciunul !
          Am marcat prin zgarieturi pozitia initiala a inchizatorii si apoi am coborat-o vreo 2 mm, am pus ornamentul plastic de forma si am inchis capota. Bingo - totul la linie !

          Montat totul inapoi si multumit de toate am trecut la curatenie in masina si inspectie. Nici n-am apucat sa inspectez portbagajul sa vad ce mi-a lasat fostul proorietar.
          Am gasit stingator, triunghi, trusa medicala valabila ...cric si cheie roti ...roata slim ...cabluri de curent ...manusi, carpe, degripant, uleiul folosit la 1 litru, husa protectie sa te bagi sub masina si sa o pui sub tine ...chiar ok si decent.

          Impresii Liqui Moly pe drum spre casa (30 km)

          Am pornit usurel pt ca nu stiam la ce sa ma astept. Bord normal, comportament masina normal. Pana nu s-a ridicat acul la apa am mers pe pipaite ...apoi talpa tată !

          Cea mai evidenta concluzie ...EVIDENTA, zic ! - altfel te intelegi cu masina !
          Daca cu Texaco ala incepea galagia motorului incepand cu 2500 ture, acum chiar la 4000 ture e liniste ! Ptfiu, nu-mi incapeam in piele de fericire ...si in plus simteam masina mai elastica si mai "ascultatoare" ! ...dar am inceput sa sesizez mai acut zgomotul in rulare a gumelor de iarna ! Dar ajuta D-zeu si voi rezolva si asta vara urmatoare numai sa ajungem sanatosi pana atunci !

          PS - inca nu m-am prins exact cum functioneaza afisajul consumului mediu dar azi pt prima data am sesizat scaderile unor valori. Oricum ma pregatesc pt un un plin full si facut un consum de la plin la plin.

          PS2 - Xiaomi ciu-ciu. La greblat mediu spre intensiv tine bateria 2 zile. Nu-i rau la drept vorbind dar a disparut mirajul de 3 zile baterie ! Oricum recomand cu 4 maini !

          Last edited by Ncu; 31-12-19, 15:00.

          Comment


          • Fara sa fac reclama, mi-a zis si mie cineva de Piotr tester pe youtube, un tip care testeaza niste uleiuri (friction test). Nu am studiat in amanunt, dar tind sa raman cu 5W40 pt FN2. Am gasit manualul in germana si scrie clar (cu "asterisc") ca la Type-R FN2 sa nu pui 0W20. Si, cum papa ulei, cred ca unul mai gros e ok. Momentan o sa raman pe Millers Nanodrive 5W40.
            '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
            '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
            Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

            "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

            Comment


            • Ncu, am o nelămurire, baia de ulei se golește complet chiar dacă mașina nu a fost n poziție dreapta (paralela cu un sol drept)?

              Comment


              • Busonul de golire nu este situat pe fundul baii ci pe lateralul cu directie spre spatele masinii.
                Last edited by Ncu; 31-12-19, 15:00.

                Comment


                • Originally posted by Sheva_C View Post
                  Fara sa fac reclama, mi-a zis si mie cineva de Piotr tester pe youtube, un tip care testeaza niste uleiuri (friction test). Nu am studiat in amanunt, dar tind sa raman cu 5W40 pt FN2. Am gasit manualul in germana si scrie clar (cu "asterisc") ca la Type-R FN2 sa nu pui 0W20. Si, cum papa ulei, cred ca unul mai gros e ok. Momentan o sa raman pe Millers Nanodrive 5W40.
                  Fara sa contest ceea ce spui, eu personal sunt sceptic despre orice de pe YouTube si cam despre orice ce presupune un video

                  Last edited by Ncu; 31-12-19, 15:01.

                  Comment


                  • Daca motorul e in mintile lui, poate manca ulei si in cazul unui ulei cu vascozitate prea mare.

                    Motorul asta e conceput sa mearga cu 0W20 si poate merge fara probleme, dar nu e indicat pentru un motor cum este al tau - fara sa stii cum a fost intretinut, servisat, cum a fost exploatat, etc. Dar oricand poti incerca un ulei 0W20 gr 4 sau 5. Sau 0W30, 5W30 sunt cele mai bune compromisuri. Exclus 5W40, mai ales iarna.

                    Comment


                    • Avand in vedere epopeea gasirii unui ulei tocmai cand (am dedus) principalii producatori sunt intr-un fel de update etichete si retete la unele sortimente, m-a silit oarecum sa merg pe un ulei ce-l cunosc chiar daca poate nu-i cea mai fericita alegere.
                      Last edited by Ncu; 31-12-19, 15:01.

                      Comment


                      • eu stiu multe honde care au servit numai Honda sau Texaco si au intre 100-200k km fara probleme si nu consuma ulei mai deloc.
                        deci dincolo de specificatiile dealerului nu stiu cate de important e sa te stresezi la nesfarsit pe tema uleiului. ok daca ai vreme si te pasioneaza atunci e altceva.
                        ce vreau eu sa spun e ca ptr utilizatorul normal specificatiile oficiale si un brand cat de cat reputat pare a fi suficient
                        "Ethics. That's always so inconvenient."
                        Cal Lightman

                        Comment


                        • Nu ma pot considera pasionat de uleiuri si in general evit sa ma pierd in amanunte scapand din vedere scopul principal - bucuria de la volan ...doar ca fiind o marca necunoscuta pt mine pe undeva e normal sa băjbăi putin la inceput pana o pun pe linia de plutire
                          Odata gasit un ulei multumitor voi ramane probabil cu el ani de zile daca nu apar modificari facute de producator in formula.
                          Last edited by Ncu; 31-12-19, 10:37.

                          Comment


                          • Originally posted by Ncu View Post
                            Busonul de golire nu este situat pe fundul baii ci pe lateralul cu directie spre spatele masinii.

                            Cu alte cuvinte, daca se realizeaza schimbul ulei cu masina pe elevator masina fiind in plan orizontal, as putea spune ca in baie mai raman vreo 30g ulei care nu are cum sa iasa.

                            Cu masina in plan inclinat (botul in sus) pot spune ca din baie reuseste sa se scurga si ultima picatura de ulei, evident, daca ii acorzi timp
                            Cred ca in cazul unei masini paralele cu solul, gen pe elevator raman in motor chiar peste 100g. Schimb uleiul in in regie proprie pe o rampa, initial pun cricul pe greapta apoi pe stanga cand masina e inca in plan paralel.dupa care dau cu spatele ca sa am o pozitie ca in poza de mai sus...bine inteles presupune rabdare, dar am o satisfactie interioara ca am facut tot posibilul sa se scurga toata mizeria, mai ales cand vezi cum izvoraste uleiul la fiecare rotire a cricului sau dupa ce ii mai schimbi planul de inclinare.
                            Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                            Jazz do it ...

                            Comment


                            • Originally posted by Ncu View Post

                              Fara sa contest ceea ce spui, eu personal sunt sceptic despre orice de pe YouTube si cam despre orice ce presupune un video

                              Am realizat si eu candva diferite filmulete cu mecanica Opel si pot spune ca intr-un filmulet poti pune doar ce vrei tu sa se vada ...si chiar daca iti scapa ceva poti edita in fel si chip.
                              Corect. Se pot schimba multe intr-o filmare. Ma gandeam totusi ca omul nu ar avea de ce sa "traga" pentru unul din uleiuri, caci compara mai multe, iar diferentele intre ele sunt infime. Cum zicea si Turkish , atata timp cat producatorul este unul premium, iar specificatiile sunt ce trebuie, diferentele cred ca sunt prea mici.
                              '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
                              '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
                              Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

                              "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

                              Comment


                              • La Honda mea Insight am capacitate baie de ulei 4,2l, ulei folosit la schimb 3,6l. Deci raman la fiecare schimb 600ml in baie.
                                '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

                                Comment

                                Working...
                                X