NCU: '08 Honda Civic 1.8 i-VTEC, Sport MT, Champagne Silver Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Ncu View Post
    Bun [USER="23314"]

    Despre cutie automata ...eu zic ca nu dar cica niciodata sa nu spui niciodata.
    Am vazut in poze ca la Civic schimbatorul pare a fi dus mult mai in fata decat la media si chiar ma gandeam daca nu ar fi disconfort.

    Deci neaparat un drive-test !
    Mie mi-a placut si imi place foarte mult pozitia la volan in Civic 5D VIII. Initial mi s-a parut ciudatel schimbatorul, dar imediat am ajuns sa-l indragesc. Din ce stiu eu, cutia automata nu prea a fost wow la modelul asta.
    Intr-adevar, este putin mai rigida fata de alte masini din clasa compacta, dar nu e chiar exagerata.
    Daca Civicul e "hate it or love it", dupa cum am mai spus si nu cred ca e doar parerea mea, Accord-ul e mai elegant, mai mare, poate alta prestanta, dar nu are acel "ufo" al Civicului. M-as fi gandit ca fiind o eventuala varianta dupa Civic, odata cu avansatul in varsta, daca nu ar fi scos modelul de pe piata europeana. Au dreptate colegii, ar fi bine daca ai putea face un test drive, mai ales daca nu te grabesti. Repet, eu atunci doar Civic aveam in cap, nu am mai comparat design / dotari / pret cu absolut nicio alta masina.

    Cata dreptate aveti cu perceptia marcii in Ro. Si poate si din cauza asta suntem unde suntem, incuiati si mereu intr-o zona de confort, mica. Putin off-topic, multa lume crede in continuare ca piesele dureaza mult pana vin. Si nu, nu e asa, plus ca nu prea ai nevoie de piese . Vedem ce-o fi cu "Brexit-ul", dar de pe cox si tegiwa poti comanda aproape orice si vin in max 5 zile lucratoare. Scuze inca o data de off-topic.
    '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
    '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
    Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

    "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

    Comment


    • #17
      CL-ul meu inca nu are 108.000 km, si recent am scos-o de la vopsit, am vopsit cam jumatate de masina, din cauza minunatului lac care se zgarie doar uitandu-te la el.
      Pot spune cu mana pe inima ca asta e absolut singura problema deranjanta a masinii. Daca e sa compar cu Audi A4, masina pe care am detinut-o in 2 modele diferite, cea din urma fiind din generatia CL-ului, pot spune ca la capitolul probleme enervante, orice europeana ai alege, va avea mai multe probleme decat un Accord. Punct.

      Eu unul eram pornit sa o schimb pe un CU, dar pur si simplu nu ma pot impaca cu faptul ca CL-ul este o masina mai bine asamblata decat CU-ul.
      Poate un CU Type S, dar alea au pret foarte mare, justificat de altfel.

      Initiator, un posesor de Honda greu mai trece la alta marca, odata ce l-a prins microbul. Te poti uita la semnatura mea ca sa intelegi.
      Eu nu imi voi mai cumpara vreodata Audi sau BMW, strict din cauza nenumaratelor probleme care te tin vesnic cu masina pe elevator. Daca ti-o permiti noua e alta discutie, dar cand ne uitam la masini second hand, ai nevoie de un buget lunar consistent sa tii o nemtoaica premium intr-o stare perfecta. De BMW si Audi carpite cu piese de rahat suntem toti satui. Nu intra in zona aia...

      Ca idee, daca acum as pune CL-ul meu de vanzare, nu as lasa niciun cent sub 7000 euro. Dar n-o vand inca. De ce? Pentru ca inca nu am 11-12.000 de dat pe un CU Type S impecabil. Da, fix masina aia de 10.000 euro de 10 ani vechime de care vorbeai. Atata costa Hondele impecabile.
      '98 Prelude BB9 "Soul Red Crystal" 2.0i M/T;
      '00 Civic EJ9 Comfort 1.4i M/T;
      '08 Accord SSE 2.0 i-VTEC M/T;
      '11 CR-V Executive 2.0 i-VTEC A/T;

      Comment


      • #18
        Jozsi - se pare ca nu doar Honda e diferita ci si cei ce le folosesc ! Multumesc pt sugestie si pt preocupare, n-am prea intalnit o astfel de atitudine prieteneasca pe alte formuri desi m-am plimbat pe cateva. Totusi nu-l voi deranja pe om pt ideile mele crețe pt ca urmatorul pas in toata ecuatia asta ar fi sa SIMT eu personal o anume masina.

        In rest ...luati-ma mai usor baieti. N-am avut vreo Honda vreodata si nici macar n-am stat la mai putin de 20 m de una si desi unele informatii oferite de voi mi se par greu de crezut tot auzindu-le de la persoane diferite parca, parca mi se par mai posibile.

        Cand am rascolit la un moment dat un site de vanzari si am vazut Honda/10 ani/10.000 euro am considerat ca vanzatorul e distrat. Cand am vazut inca un anunt la fel ceva s-a incalcit in rationamentul meu.
        Ma intrebam "cum frate sa dai atatia bani pe o masina de 10 ani ? Da' ce poate avea Honda aia incat sa dai pe ea doua e90 de 10 ani ?"

        Asa, daca pui problema matematic, da, nu ies calculele dar cand sti ca in povestea SH intervin vicii constructive, istoric prost, hazardul si steaua ta norocoasa, parca incepe sa capete sens.
        Si in plus, daca doua e90 = una Honda (toate de 10 ani), atunci de ce nu mi-am luat e90 ? 😊 De ce prefer sa ma arunc in necunoscut cand deja puteam sa-l am parcat langa bloc ? 😊

        Ok, am inteles si diferentele intre CL si CU doar ca pt mine CL ...nu e CU !
        Si decat unul neingrijit de care s-a tras criminal atunci mai bine Civicul. Si dupa cum arata cred ca va fi ceva de genul - "daca-i bal, bal sa fie !" 😊😊
        Despre piese, reparatii si costuri - cum mi-o fi norocu' ! ✌

        PS
        Azi dimineata am condus un Mazda 6 diesel din 2007 parca. Un amic nu se descurca cu 2 masini, in fine.
        Nu vreau sa ma leg de masina omului dar n-am vazut nimic interesant, n-am simtit nimic de wow. Directia mai grea ca la Opelul meu, totusi mai spatioasa dar nu cu mult, bordul ceva mai adevarat fata din G care e retro toata ziua. Sub capota o inghesuialăăăăă si primul sentiment a fost ca japonezii s-au straduit sa puna toate accesoriile intr-un mod cat mai dificil cu putinta astfel incat sa te zbati in chinuri sa ajungi la ceva.
        In rest masina normala, corecta dar care nu mi-a spus nimic.
        (n-am uitat, sunt pe Hondafan 😊 dar am zis ca nah, tot japoneza, una-alta... )

        Comment


        • #19
          Eu nu pot sa comentez nimic despre Accord, insa am avut un Civic Type S (e modelul in 3 usi) 1.8 i-vtec, an 2008. Experienta a durat aproximativ 3 ani jumate.
          Era genul de masina care te facea sa zambesti cand erai la volan, care te facea sa o indragesti, si prin asta sa te ocupi de ea, sa o intretii cum se cuvine.
          Este un model fiabil, are un motoras exceptional care suna superb. Cand am deschis prima data capota, fiind obisnuit si eu cu nemtoaice, am zis: ce e asta, motor de masina de spalat? Insa este destul de potent.
          Conduc la munca
          Eu am renuntat la masina din cauza confortului, avea suspensii semi-sport (era putin mai joasa decat Civic-ul in 5 usi) si doar 3 usi, iar noi am avut nevoie de o masina de familie mai practica.

          Ca si concluzie: Civic FK2 dupa 2009 (facelift) ar fi o alegere potrivita daca:
          -inca te simti tanar
          -nu faci foarte multi km
          -vrei un consum decent

          Eu nu m-am dat cu Civic-ul in 5 usi (FK2) insa am inteles ca nu e asa rigid.

          Dar, cum zicea anterior un coleg, un drive-test ar fi neaparat necesar, ce te faci daca nu iti place nici una?

          PS: la vremea cand cautam Civic, facusem drive-test cu o Mazda 3, despre care auzisem ca sunt foarte fiabile si pe urma cu un Opel Astra GT (modelul in 3 usi). Nici una din cele 2 masini nu m-au impresionat.

          I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that. ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

          Comment


          • #20
            Cl si Cu sunt fabricate in Japonia, atat am avut de spus
            ....

            Comment


            • #21
              Ncu
              Ma bag si eu in discutie si, desi nu am condus si nici nu m-am suit vreodata in Civic 5D, modelul despre care discutam, iti pot spune ca eu, ca posesor de Civic Sedan 2008, cu acelasi motor (aprox) si aceeasi cutie (aprox), si stiind ce poate un Astra G, cum se conduce, cum se simte, etc, pot sa iti confirm ca diferenta dintre cele doua este de la cer la pamant.

              Si anume, motorul este i-VTEC 'dandoaselea', adica o distributie variabila implementata pentru economie de carburant, in detrimentul puterii. Stim ce putea scoate Honda dintr-un motor de 1.8. Practic asta inseamna ca ai doua motoare intr-unul singur. Pentru regimuri si sarcini mici, motorul functioneaza cu camele economice, japonezii apreciind la momentul lansarii ca ar fi ca un motor de 1.5. Daca apesi acceleratia sau treci peste 3500 rot/min, va functiona pe camele 'normale', ca un motor de 1.8 veritabil. Pe langa asta, motorul are colector de admisie cu geometrie variabila, care genereaza doua curbe de putere in functie regimul de turatie/sarcina. Are un raport de comprimare maricel (pt cei 10-12 ani vechime) si pistoane usor ovale stropite prin interior (racite) cu jeturi de ulei. Pe scurt, un motor care atunci cand a fost lansat de Honda in 2006, era inaintea vremii dpdv tehnologic, asa cum obisnuia Honda sa faca motoare N/A. Acum, in 2019, ce face Honda este prostitutie.

              In rest, iti pot spune ca directia este asistata electric si este precisa ca o sabie Ninja. Misti putin de volan spre stanga/dreapta si masina reactioneaza imediat, intr-o maniera precisa si sigura. Daca iei un Civic cu o caseta de directie buna (au probleme - reversul medaliei), atunci masina va fi un deliciu sa o conduci.

              Mai am o mentiune, cutia si ambreiajul. Pai frate, cand incepi sa schimbi treptele in Civic, nu te mai saturi. Miscari scurte, precise, exact ca o Honda de competitie. Ambreiajul e de vis, cupleaza exact cat, unde si cum ar trebui, fie ca pleci cu ea la sub 1000 rot/min, fie ca demarezi puternic.

              Eu am Sedanul luat acum 10 ani de la zero km. Masina asta nu intentionez sa o vand decat daca nu vom mai gasi combustibili fosili la pompa. Masini ca astea nu se vor mai face niciodata. A nu se intelege ca o masina de 3-4 ori mai scumpa e la fel de buna ca un prapadit de Civic. Nici vorba, cu siguranta sunt pe piata masini extrem de performante. Insa, o masina nu te incanta doar prin prisma puterii, ci cum se simte in ansamblu atunci cand o arunci pe viraje, cand auzi motorul asta peste 4000 rot/min, vand o pornesti dimineata la rece si simti cat de frumos merge motorul de cand si-a luat ulei, cand mergi batraneste cu ea si vezi consumuri de 4.x%, cand iti faci singur revizia si realizezi cum au gandit japonezii sa faca pentru a beneficia orice natand de o servisare usoara, etc, etc.

              Dar daca ar fi sa iti dau un sfat intre Civic si Accord CL, ar fi Accord-ul CL. Iar daca ar fi sa aleg intre Civic si Accord CU, as alege Civic, pentru ca CU este prea mare si muult prea grea fata de ce masini face Honda, in general: usoare si fasnete.

              Dar, daca vei da vreodata peste un Civic Sedan, mergi cu toata increderea pe Sedan. Suspensia spate este un compromis perfect intre confort si sportivitate, iar cutia este putin diferita care mie, unul, mi-e permis sa fixez media consumurilor pe ultimii 40000 km la 5.3 (consum real, la pompa).

              Spor la cautari si succes in alegeri!

              Comment


              • #22
                Si eu banuiesc ca Accord e o alegere mai potrivita, mi-am exprimat totusi experienta mea cu Civic.

                Gesendet von meinem SM-G960F mit Tapatalk

                I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that. ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

                Comment


                • #23
                  Ncu mai este o chestie cu masinile sh. In mare parte o Honda sh este o masina intretinuta, de obicei posesorii nu-si bat joc de masina si o intretin corespunzator. De ce? Ptr ca asa cum multi spun, Honda iti aduce zambetul pe buze, iar lucrul asta ii determina sa aiba grija de ea. Bineinteles, poti gasi si ciurucuri, insa raportul e in favoare celor care isi intretin masina.
                  Si inca o chestie, DA, fa-ti moftul, testeaza masina (accord sau civic) pentru ca la urma urmei tu dai banii si cred ca ar fi logic sa stii pe ce dai banii. Exista posibilitatea ca Honda sa nu fie pe gustul tau, si atunci? Orice ai lua, mergi cu masina respectiva!

                  Comment


                  • #24
                    Vad ca totusi de CU nu zice nimeni ca ar fi neaparat rau dar laudele le primeste totusi CL ... asa ca am hotarat sa merg pe Civic hatch de 1.8 / 5 usi.
                    80% din timp conduc singur si am nevoie de ceva usor si fasneț si care "sa plece", nu sa stea sa se scarpine sub mine

                    Asa din poze imi place masina, e interesanta, sunt absolut convins ca nu ma va lasa indiferent dar viata bate filmu. Ramane de vazut.

                    Am tot citit despre comportamentul motorului si am priceput ca are nevoie sa-l bagi in ture ca sa-si arate potenta dar sper, SPER, sa nu fiu dezamagit... Vin de pe un G diesel resoftat care "se-ncoarda" de pe la vreo 1800 ture si dupa 3000 ture il simti cum se stinge ca lumanarea desi uneori il imping si la 4000-4500 ture (ajunge relativ bine pana la 160 dar de acolo deja oboseste - poate de 3 ori l-am impins la limita dar la 196 s-a plafonat si gata)
                    Sunt tare curios cum pleaca Civicul pe sectorul 80-130 (zona uzuala pt depasiri) unde G-ul trebuie sa-l tin pregatit in 4 (din 5 viteze) si continui cu 4 toata manevra cu schimbare 5 la repliere chiar daca uneori urca cam sus (si degeaba) in ture. (uneori ma ia valul si ma bag cam aiurea)

                    Comment


                    • #25
                      80-130 dai a treia si depasesti,

                      Comment


                      • #26
                        a doua = 105 km/h ... daca n'ajunge e si a treia

                        5D -ul nu te va dezamagi ... avand in vedere criteriile tale de mai sus.

                        spor la cautari ... si ... noroc la masina

                        o singura persana am auzit dezamagita de masina ...
                        o donshora in service ... suparata ca se strambase roata la masina ... motivul luase o groapa,adanca, pe autostrada, la 130km/h .
                        Civic 5D 1.8 Nighthawk Black Pearl
                        http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/dum/

                        Comment


                        • #27
                          Ok, dar senzatia de cum pleaca masina de la 80 va trebui sa o simt eu si firesc, o voi compara cu ce am acum.
                          Nu cred ca un vanzator de Civic imi va permite sa-i dau o forja masinii asa ca asta voi experimenta doar dupa achizitia masinii.
                          Totusi deocamdata Civicul promite mult ! 😊

                          Comment


                          • #28
                            Civic Type R ar fi o distractie pe cinste

                            Gesendet von meinem SM-G960F mit Tapatalk

                            I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that. ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by scarr View Post
                              Civic Type R ar fi o distractie pe cinste
                              Din cate am vazut Type-R e coupe de 2.0, nu ? 200+ cp parca si cu suspensia MAI rigida.
                              Da, ar fi funny dar nu-i chiar pt mine.

                              Intre timp am dedus ca stergatoarele la Civic ruleaza interesant (pt mine), adica le-am vazut fixate la extremitatile masinii deci traiectoriile li se intersecteaza ? (nu stiu cum sa ma exprim ...vin unul spre celalalt si se departeaza unul de celalalt)
                              Am dedus corect ? Nu e deranjant ? N-am avut pe masini decat sistemul de stergatoare ce ruleaza paralel.

                              Comment


                              • #30
                                Ai aici un link unde poti sa observi actionarea stergatoarelor: https://www.youtube.com/watch?v=Nyf1dakSGik

                                Nu e deranjant deloc. Lipseste drive-test-ul
                                I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that. ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

                                Comment

                                Working...
                                X