NCU: '08 Honda Civic 1.8 i-VTEC, Sport MT, Champagne Silver Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Cristi1980 View Post
    Sa pastrezi G-ul. Nu il da.
    ....e putin cam dat deja. A venit azi un cetatean, a dat o tura roata dupa el, s-a uitat pe la motor, prin portbagaj si apoi a ramas incurcat pt ca nu stia daca il las sa o conduca sau nu.
    I-am dat cheile si m-am pus in dreapta privind doar pe geamul lateral... A mers omu vreo 3 km, i-a dat "blana", frane, viraje ...am revenit in parcare si unde inainte sa apuc eu sa-l bat, a turat-o pana la 5500. In fine, in principiu ca ne vedem Luni la contract pt ca tocmai am constatat ca maine expira ITP-ul asa ca voi merge Luni dimineata sa-l fac.

    ivladbogdan - multumesc pt urari ! 😊
    Nu ma supar, e chestie de gusturi ! In 2019 si mie mi se pare demodat Opelul dar la momentul aparitiei in '98 a fost "ceva" in comparatie cu ce era pe sosele.

    La capitolul uleiuri, imi cer scuze celor ce le utilizeaza dar eu Castrol si Mobil nu le consider uleiuri. Dar asta e doar punctul meu de vedere si nu vreau sa insistam pe acest aspect. Multumesc totusi ca ai incercat sa ma ajuti si macar cu o sugestie ✌

    Originally posted by ivladbogdan View Post
    Eu sunt suparat ca mi-am luat prea multe Honde si nu apuc sa ma dau cu toate...

    Comment


    • Ok, daca o ia ptr mers zilnic si o va ingriji de ce nu. Este o masina foarte rezistenta G-ul cu motor de isuzu y17dt.

      Comment


      • Aici e durerea .... S-a uitat omu la ea si.mi-a spus ranjind - ..."masina o iau pe firma si va fi calarita de cine va pune primul mana pe chei"....

        Cum mi-ar fi dat cu ranga in inima !
        Last edited by Ncu; 16-11-19, 20:00.

        Comment


        • Ncu pentru ulei recomand 0w30 amsoil. Stai departe de mobil 1 0w40 long life e prea subtire si il mai si consuma. 0w20 de la honda iar e prea subtire de cand au schimbat formula acum ceva ani

          Comment


          • Buuuuun ! N-am pierdut azi chiar toata ziua degeaba si printre "sarcinile de partid" trasate de consoarta am mai facut cate ceva.

            De dimineata la prima ora am scos rotile iarna din Civic si le-am bagat in Opel cu care m-am deplasat ca un cetatean constincios la o vulcanizare unde pt 20 lei mi-au descaltat gumele de pe jantele Borbet pe "16.

            ....imi zicea si baiatu' de la vulcanizare ..."hai boss, ce atata deranj de la ET 40 cat au jantele la ET 55 impus de constructor ?" ...si incerca sa-mi arate intre degete cat ar fi un cm jumate rotile mai afara.

            - Lasa sefu', ii raspund ...da-le numa jos si de restul ma ocup eu.

            Frumoase jantele, chiar perfecte mai putin de una la care sunt frecate 2 spițe. Si daca iau pt iarna jante de otel, pe mine nu ma deranjeaza doar sa corespunda specificatiilor masinii.

            In rest ...uleiuri. Am tot scos pe fise tehnice de pe internet, am citit review-uri, preturi, m-am mai sfatuit cu amici reali sau virtuali si in final s-au detasat 3 sortimente:

            - Liqui Moly TopTec 4300, 5W30
            - Valvoline SynPower 5W30
            - Shell Helix Ultra 5W30
            (buget alocat pt un schimb ulei - intre 150 si 220 lei)

            Cred ca in final voi merge pe Valvoline SynPower 5W30 si voi trage niste concluzii pe masura ce se vor acumula km.

            Stiu, teoretic ar fi trebuit sa pun un 0W20 si in functie de consumul de ulei in 8-10 mii km sa fac o evaluare a motorului si sa decid ulterior daca mentin 0W20 sau "urc" la 5W30 sau 5W40 dar am zis ca o iau pe scurtatura cautand calea de mijloc.

            https://www.epiesa.ro/ulei-motor-val...-acc-32609.htm

            Comment


            • Sa o stapanesti sanatos. Imi place ca esti unul dintre acei utilizatori de forum care nu se dai in spate de a scrie tot ce simte. Peste ceva timp cineva chiar va avea de invatat citind postarile tale. Ca idee vezi poate Total Quartz 9000 sau Motul X-Clean 0W30 pentru masina ta. Nu as pune in nici un caz 5W30, orice brand ar fi. Mentionez ca am fost posesor de Civic.
              '09 Honda Accord CU2 Type S A/T
              ex. '10 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC M/T
              ex. '09 Honda Accord CU1 Exec A/T

              Comment


              • Multumesc pt urari ! 😊
                Cred ca orice as pune ar fi mult mai bun decat 5W40, vascozitate cu care a rulat masina in ultimii 9 ani cf. cartii service.

                Comment


                • Deci, ulei...stiu prin ce treci 😂😂 asa ca, pune-i ce zeama vrei, atat timp cat schimbi uleiul la 6-7k km, toate o sa faca acelasi lucru(bineinteles ca vorbi de branduri nu noname-uri). Ideea e ca fiecare ulei are o "inclinatie" sa zic asa. Si acum exemplific. 0w30 motul eco-clean, dupa cum ii zice si numele, are rolul de ati curata motorul, adica in componenta lui are un procent mai ridicat fata de restul, alt brand de ulei, tot un 0w30 se axeaza pe disiparea caldurii din motor, raceste mai bine deci si tot asa. Ideea e sa alegi un brand care are o probabilitate mica sa fie contrafacut, sau sa-ti dai comanda din afara. Branduri recomandate, nu neaparat in oridinea asta sunt: Amsoil, redline, eneos, idemitsu, ravenol, motul, royal purple. As pune, in locul tau:
                  motul 0w30 eco-energy, nu m-as duce spre eco-clean din considerente personale
                  eneos 0w30 sau 5w30
                  Si nu in ultimul rand, evita ca de la schimb la schimb sa treci la alt brand/ulei, ptr ca asa cum am zis, fiecare ulei e facut sa se axeze pe un anumit lucru...lasa-l sa-si faca treaba. Atat timp cat nu completezi cu mai mult de 0.5L intre schimburi nu vad de ce sa treci la alt brand de ulei.

                  Comment


                  • Originally posted by Ncu View Post
                    .......deci unde am ramas ? aaaa,
                    ...fabr in 2008, prima inm in 2009 dar euro 4, fatau de facelift 2009, am dat ture cu ea prin parcarea Asko ...roti pe 17, parea ok ca si rigiditate ...roti iarna pe jante 16 aliaj negociate ...motorul nu-l auzeai ...1.8 ...ce sa mai o intind - M-A CUCERIT ! Pretul nu vi-l spun dar oricum a fost sub 5500 euro cat s-a cerut initial si atentie - pret negociat de acasa pe telefon cu asigurarea ferma din partea lui Bogdan...

                    ...si uite-ma pe autostrada Bucuresti-Pitesti ruland initial intre 2 TIR-uri pe banda 1 si cu un zambet larg de copil pe fata ...in ideea de a ma acomoda putin cu noua mea masina.

                    (n-am reusit nimic nici pe PC cu upload poze si nici nu ma mai zbat. Cate mi le accepta forumul de pe tel, aia e)



                    Nu voi deschide un topic special pt noua mea iubire pt ca am vazut, au facut-o altii inainte si mult mai bine.
                    Inca 2-3 postari aici si voi incheia acest topic intr-o concluzie suficienta pt cei aflati in situatia mea.

                    Si sa nu uit !
                    ...calde multumiri userului aalex691 care mi-a pus la dispozitie link-ul cu trimitere oferta Asko. Desi initial am fost sceptic totusi am avut inspiratia sa completez formularul Asko pt cerere detalii. Chiar a meritat !
                    Ti-ai luat masina buna sub 5500 eur, ai avut noroc chior. Chiar pomana.
                    Mai bine ca nu te-ai dus cu G-ul dus-întors, erati lemn amandoi :d, oboseala mare si era si periculos 1300 km dus întors.

                    Comment


                    • Originally posted by IB View Post
                      TEX =Texaco. O mizerie. Schimba-l cu orice, doar schimba-l. De preferat, 5W30.
                      Da man bh13ncu, eram sigur 100% ca tie iti trebuie 5w30

                      Comment


                      • Originally posted by Cosmin410b View Post
                        Eu zic ca e stres suplimentar si inutil cu uleiul.

                        3. După părerea mea, pentru climatul din România, viscozitatea 5W30 este ceea ce ii trebuie - sa nu uitam și de zilele caniculare.

                        Cel mai prost din curtea scolii? Povestea și mai ales relatarea sunt de nota 10, e un topic de excepție.
                        Foarte corect. 5w30 a3b4 este ce trebuie pentru motorul asta. Api SL, dopat cu Zddp de care tot scria tudorart cu ani in urma e ce trebuie, ptr protectie antiuzura.
                        Ptr climatul RO ajunge 5w30.
                        Nu se poate întoarce la 0w20 sau 0w30 din cauza ca ii va consuma mult ulei. 9 ani si 130.000km a mers cu 5w40 castrol si Texaco havoline. Sa fim realisti totusi.

                        Comment


                        • Originally posted by petru View Post
                          As pune, in locul tau:
                          motul 0w30 eco-energy,
                          eneos 0w30 sau 5w30

                          Cum sti tu petru sa-mi amesteci visele

                          Dupa cum spuneam si ieri, nu vreau sa blochez acest topic cu discutii despre uleiuri motor. Da, e un aspect important in intretinerea unui motor, ma voi framanta o perioada de 1-2 schimburi pana voi ajunge pe o formula convenabila mie si motorului dar a insista aici pana la fanatism cu moleculele uleioase ar insemna un esec lamentabil al acestei experiente frumoase, zic eu.

                          Am primit pareri si sugestii bune din partea colegilor si va asigur ca am tinut cont de fiecare in parte, inclusiv de varianta Mobil 1 despre care afirmam ca nu sunt foarte incantat.

                          Voi mai lasa "deschis" si azi subiectul "ulei motor" pt ca e week-end dar maine ma voi prezenta cu capul plin de formule ori la "epiesa" ori la "autokarma" (ambele situandu-se cu sediu fizic la sub 2 km dinstanta de mine) si voi comanda un ulei. Pana si eu sunt curios ce voi cumpara !

                          Conform caietului revizii acum in Civic este un 5W40 TEX (Texaco ?) cu care s-au rulat vreo 4500 km (ultimii 650 km facuti de mine) si ca impresie generala fara sa am la ce ma raporta ar fi ca:
                          - la relanti stai langa motor si abia il auzi
                          - pe drum (Buc-Oradea) cand m-ai prindeam un semafor, dupa cateva zeci de secunde "dizelistul" din mine se alarma si ma uitam la turometru sa verific daca motorul functioneaza pt ca nu-l auzeam.

                          - la drum intins, in special dupa 3-4 mii ture deja situatia se schimba si motorul iti aminteste ca exista si el dar totusi nu intr-un mod deranjant

                          Singurul Civic la care m-as putea raporta ar fi acel 1.4 din drive-test dar n-am ce sa compar - ala saracu' chiar a fost total batjocorit deci irelevant.

                          Pt ca petru mi-a aruncat o pisica peste gard (cred ca a 2-a oara ) voi incerca sa punctez niste experiente Motul. Ok, au fost alte formule si vascozitati si nu se poate generaliza pt ca un brand poate avea sortimente care sa exceleze si sortimente mai slabute dar incerc totusi.

                          Cand am cumparat Opelul si acasa am aruncat un ochi la axele cu came prin gaura busonului capac motor, mi-a cam cazut ochiul ... Arsuri, depuneri, zgura pe alocuri, ceva spuma pe ici pe colo si mici firisoare de "nisip" imprastiate peste tot - rezultatul clar al unui Aral 10W40 inlocuit prosteste.

                          Aveam nevoie rapid de un ulei cu un grad mare de detergent inclus si care sa-mi corespunda vascozitatii de fabrica (5W40) ....si atunci ca si acum nu stiam de unde "sa apuc" motorul fiind nou pt mine si cu istoric dubios.
                          Am pus Motul X-cess 5W40 (made in France) si spre fericirea mea, dupa 3 schimburi facute tot la 5000 si-a facut treaba exemplar lasandu-mi totul luna si bec din cat puteam vedea axele cu came prin buson.

                          Cu ocazia asta, la acea vreme am mai demontat un mit urban si anume ca "dieselul mazgaleste uleiul nou in 50 km, n-ai ce-i face, asa e el".
                          Da, primul schimb cu Motul mi l-a innegrit in 20 de km de ziceai ca n-am facut schimbul de "cinşpe mii" ...al 2-lea schimb s-a innegrit cam in 300 km ....al 3-lea undeva dupa vreo 800 km.
                          (in prezent am ajuns ca uleiul capata o culoare maronie undeva la 3000 km)

                          Apoi Motul s-a apucat de prostii, n-am mai gasit "made in France" si a aparut "made in Italy" dar care era departe de ceea ce stiam. Un singur schimb am rulat cu "italianul" si la vreo 6000 km era praf (motor zgomotos, sunete ciudate ascutite/metalice) asa ca am trecut pe Liqui Moly formula pe care merge Opelul si azi.

                          In Fiesta sotiei dupa un "pionerat" esuat cu ulei Ford si Castrol am trecut pe Motul Eco-Nergy 5W30 cu specificatiile de rigoare cu care ruleaza masina de vreo 5 ani.
                          Ulei bun, sound placut spre acceptabil (benzinar de 1.25), cam galagios in ture dar cu aceeasi putere de curatenie insa cu un dezavantaj - procent cam mare de evaporare.
                          Adica motor in mintile lui, trage, fuge, nu scoate gram de fum, euro 4, teava curata, bujii curate, nu pierde - si totusi in special pe timpul verii dispare inexplicabil vreo juma' de litru/1 litru la 10 mii. Sunt in cautari pt o alternativa ulei, probabil de la indragitul meu Liqui Moly.

                          Liqui Moly

                          Cand varianta Motul X-cess 5W40 m-a dezamagit, am inceput cautarile unei alternative. Tin minte ca si atunci oscilam intre Valvoline SynPower, Ravenol si Liqui Moly si desi cei din urma recunosteau clar si raspicat ca uleiul lor e toata ziua un hidrocracat (fara sa se laude mincinos ca produc un sintetic) in final i-am preferat pe ei. Poate pt sinceritate pt ca fisa tehnica a uleiului nu ma dadea pe spate si, mai mult, nici macar nu avea aprobarea GM pt diesel.

                          La momentul schimbului surpriza a fost de proportii !
                          Prima cheie a fost dezamagitoare si mi-am pus mainile in cap - prima oara dupa 4 ani mi-am auzit turbina cum fluiera ! Soundul motorului era de vis, moale si linistit ceea ce pt un 1.7dti era ceva utopic dar nu intelegeam ce a patit turbina care fluiera ....si a fluierat 200 km cand ceva s-a intamplat si totul a revenit la normal.
                          Urmatorul aspect evident a fost demarajul. In comparatie cu Motul, acum simteam masina mult mai libera si sprintena si in timp am sesizat chiar o discreta scadere consum. Toate astea la pachet cu faptul ca Liqui Moly nu prea rezista la forja dementa si dupa 8000 km deja imi lipsea 0.5 litri ceea ce cu Motul nu mi s-a intamplat.

                          Concluzia ar fi ca este nevoie de 4 aspecte care sa conlucreze pt a ajunge cu un anume motor pe o formula potrivita

                          - marca uleiului + fisa tehnica
                          - starea motorului si preferintele lui
                          - stilul de exploatare
                          - alinierea planetelor si norocul dat din nastere al posesorului

                          Luam 2 masini cu motorizari identice dar istoric diferit si avem toate sansele din lume sa se comporte diferit cu acelasi ulei ...si la fel luam 2 sortimente ulei din care unul mai slabut teoretic si la care putem avea surpriza sa se comporte mai bine in acelasi motor decat uleiul mai bine cotat.

                          Toata povestea asta cu uleiurile in final e un izvor nesecat de subiecte si pe undeva cred ca porneste din prea multa grija pt masinuta mult indragita insa a trece dincolo de o limita fina a rationalului deja riscam sa cadem in ridicol sau chiar patologic.

                          Cel putin in cazul meu cu o estimare anuala de sub 10 mii km n-ar trebui sa-mi fac atatea griji. In fond, si daca iei cel mai "prost" ulei de pe piata si-l schimbi la 7-8 mii si tot isi face si ala treaba.





                          Last edited by Ncu; 17-11-19, 06:35.

                          Comment


                          • Eu am detinut masina lui arado timp de 3 ani jumate, Civic 8th gen, cu acelasi motor ca si a ta, R18A2. Dorind sa folosesc doar un ulei de calitate, am citit, m-am informat si am testat cateva tipuri de uleiuri. Schimbul il faceam de 2 ori pe an, circuland aprox. 20k km anual.
                            Am ajuns la Amsoil SS 5w30, la care am si ramas pana ce am dat masinuta. Atunci mai stiam ce e cu toate specificatiile, insa recunosc ca intre timp am uitat. Insa am fost foarte multumit de ulei (si aici doar din prisma unui user care nu e specialist), observand suntetul motorului, culoarea uleiului, textura, consum ... Am si o poza cu interiorul motorului (pe topicul masinii), de cand am inlocuit garnitura capacului motor in regie proprie (''interiorul'' arata foarte bine, nu stiu daca e relevant).
                            Uite aici un link catre fisa tehnica: https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
                            Indeplineste, printre altele, si Honda HTO-06.

                            Am tinut doar sa mentionez si eu experienta mea, nu sustin ca ce am folosit eu a fost cea mai buna alegere, sper doar sa te ajute in tragerea concluziilor.

                            PS: Imi place te citesc, esti cumva scriitor? Experienta cu primele biletele spre Bucuresti a reprezentat un delicios fir epic.
                            Eu tind sa cred ca multi dintre noi au experiente asemanatoare, doar ca nu toti au curajul, dorinta, deschiderea, talentul ta de a le relata aici pe forum. Si eu am avut nevoie de aproape 2 ani din momentul in care mi-a intrat ideea in cap de CRV si pana la punctul achizitiei. Si daca nu insista sotia sa ma decid odata, satula de comentariile mele zilnice despre masini, motoare, calcule legate de consum, costuri, etc., cred ca si in ziua de azi stateam si faceam liste in excel )

                            Toate cele bune!
                            “I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that.” ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

                            Comment


                            • Originally posted by Ncu View Post
                              - Liqui Moly TopTec 4300, 5W30
                              - Valvoline SynPower 5W30
                              - Shell Helix Ultra 5W30
                              (buget alocat pt un schimb ulei - intre 150 si 220 lei)

                              Cred ca in final voi merge pe Valvoline SynPower 5W30 si voi trage niste concluzii pe masura ce se vor acumula km.
                              SynPower e un ulei foarte bun.

                              "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                              "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                              Comment



                              • scarr - masinuta "voastra" si topicul lui arado au fost primele vizionate de cand am ajuns aici. Oricine ce ar spune Civicul pe negru arata intr-un mare fel !

                                Nu sunt scriitor ...si nici n-ai zice ca in viata de zi ma ocup de subansamble tehnice (si nu auto). Imi place tot ce inseamna mestereala, surubareala, metale ...in fine, nu acesta e subiectul.
                                Eu cel putin imi imaginez ca pt aproape orice pasionat momentul inlocuirii "iubitei" devine unul stresant si nehotarator si ca in fiecare se da o o lupta neinteleasa de cei din jur unde, in functie de caz, nevasta/mandra/iubita poate prelua rolul de Gica-contra sau poate deveni un sprijin

                                Multumesc pt sugestia cu Amsoil si poate imi fac timp azi sa compar fisa lui cu altele...

                                Toate bune !

                                PS - ziceam ca nu misc Civicul 1 m pana nu-i schimb uleiul dar deja ce fac eu se numeste "abstinenta" !
                                Si nu-s genul !

                                Iesim, gata, ca doar n-o crapa daca mai ruleaza azi 50 km. Deja se intreaba vecinii ca a cui o fi masina de sta de atatea zile ? M-au suspectat pe mine dar eu plec/vin cu Opelul fara nici o jena.

                                Comment

                                Working...
                                X