NCU: '08 Honda Civic 1.8 i-VTEC, Sport MT, Champagne Silver Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deci clar, jantele Borbet pleaca la vanzare, eu nu le pun pe masina

    Comment


    • Sa stii ca uleiul original Honda pe minunatia asta este 5W40. Eu am mers pe acelasi ulei, cat am avut-o. Honda spune ca poti pune si 0W20. Am facut un schimb la Constanta cu 0W20, caci nu aveau 5W40. Nu am verificat niciodata joja intre schimburi (~15k km, 1 an), dar niciodata nu mi s-a aprins senzorul de verificare nivel ulei. In schimb, la Type-R (FN2, 2010, aspirat, 201 cp) stiu ca citisem pe undeva ca nu recomanda 0W20, ci 5W40. Mergand des cu el pana in aproape 8k RPM, papa ulei, verificat si pe joja, dar mi s-a aprins si senzorul de verificat nivel ulei. De cand nu-l mai forjez asa tare, nu prea mai completez intre schimburi. De vreo 3 ani ii pun Millers Nanodrive 5W40, dar consumul tot pe acolo cred ca e, vis-a-vis de Honda 5W40.

      P.S. Ti-ai facut intrarea intr-un mare fel pe forumul asta . Nu am apucat sa citesc decat pe sarite povestea ramasa la drumul spre Bucuresti, dar o voi face cand timpul imi va permite! Inca o data, sa o stapanesti (iti) sanatos(i).
      '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
      '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
      Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

      "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

      Comment


      • Mi-am facut o intrare de "cel mai prost din curtea scolii" dar in fine....

        Acum sunt de-a dreptul suparat - m-am uitat mai cu atentie pe caietul de revizii si ceva mi-a atras atentia astfel ca am luat calculatorul si am calculat km rulati intre fiecare 2 revizii.

        Nu prea a fost iubita masina asta din pacate.

        - prima revizie a fost cu 0W20

        - urmatoarele au fost toate cu 5W40 si prin alternanta s-a folosit ori o prostie de Castrol ...ori o mizerie de Tex.

        - mai grav mi se pare ca in 2 randuri (la ani distanta) o data s-a rulat cu un schimb 25.000 km si cu alt schimb 28.000 !!!!!!!!
        Ar exista scuza ca s-au facut doua schimburi ulei "in spatele blocului" dar nu stiu.... In rest reviziile sunt facute la 12-15 mii.

        Cat sa nu iubesti o masina ca sa te comporti asa cu ea ???

        Bun - asta e, nu mai e nimic de facut dar "noua fata a lui tata" va fi iubita maxim de azi inainte !

        Nu scoate fum la pornire dimineata, motorul nu-l auzi daca stai langa capota, ce sa zic, poate ca o fi rezistat cat de cat.

        Acum nu stiu ce ulei sa pun.

        -0W20 clar nu pt ca sunt convins ca l-ar consuma dupa o astfel de intretinere

        As merge pe 5W30 dar vreau un A3/B4 "curat" fara norma C3, cu un TBN de 10 si macar SM sau SN /CF dar e greu de gasit daca nu cumva imposibil pt ca majoritatea sunt "lowSAPS" si cu TBN micut incandrandu-se mai bine la C3.

        In alta ordine de idei constat ca modelul acesta de Civic nu pare a fi pretentios si fixist la ulei cum e de ex Fordul - in acelasi motor sa poti baga 0W20 si 5W40 ....mie ceva nu mi in clar.

        Am in casa un bidon ulei Liqui Moly ce-l tineam pt Opel si l-as baga in Civic fara nici o greata (e un A3/B4 "curat") dar nu-mi place ca e 5W40... In Opelul diesel s-a comportat absolut exceptional.

        (acesta)

        https://www.oilmag.ro/uleimotor/liqu...-p-994765.html
        Last edited by Ncu; 15-11-19, 00:06.

        Comment


        • Ti-as recomanda Motul 0w30 Eco Energy, ceea ce folosesc eu acum pe accord 2.4. In 3500 km nu a consumat deloc.
          https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.ne...pdf?1492016012

          Comment


          • Originally posted by Ncu View Post
            Mi-am facut o intrare de "cel mai prost din curtea scolii" dar in fine....
            Eu am spus-o in sensul ca ai toata stima. Cineva care trece de la Opel la o Civicanie si cu cata pasiune... . Nu fi modest . Si da, merita iubita din plin. Ciudat si curios ca nu a fost ingrijita sau poate ca au uitat sa treaca in carte?! Eu sunt la a 3-a si pentru mine nu sunt doar niste fieratanii, nu sunt doar optiune de deplasare din A in B. A spus cineva mai devreme ca generatia VIII e cea mai reusita, cel putin ca design si ca greu va fi egalata. Cam asa tind sa cred si eu. Un design 2006 dupa care intorci capul si in 2019 si poate mai tineti minte reclama aia la o firma de telefonie mobila, ceva cu extraterestri si ufo si aparea Civicul, reclama fiind undeva prin 2016-2017 daca nu ma insel.
            '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
            '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
            Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

            "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

            Comment


            • petru - dragutel uleiul si fisa tehnica pe cat de sumara totusi promite ceva.
              Doar acel API SL putea fi mai bun, acum sunt uleiuri ce au urcat calitativ pt benzinare la SM si chiar SN dar pare cea mai buna optiune pana acum. Poate nu chiar 0W ci as merge pe un 5W - dovada ? Suntem cu Craciunu' la usa la 22°C !
              Probabil bombonica mea are deja o oarecare uzura pe segmenti (facuta prosteste din neglijenta) si pe moment rece/prima cheie nu stiu cat s-ar abtine sa nu ciuguleasca ceva...

              In Fiesta sotiei pun de 5 ani Motul ecoNergy 5W30 cu specificatiile de rigoare desi nici pana azi, in lipsa unui manual, nu stiu daca e ok pt masina un A5/B5 dar nu consuma, sound placut si asa o las.

              Sa va spun de Opel ? Ptfiu ....fanatic ! Diesel impins uneori pe zona rosie si o fac linistit pt ca stiu ce poate si ce am pus in el. 220 mii km - cat bag, atata scot.

              In 2012 cand l-am luat de la alt proprietar neglijent si ignorant, mergea saracu' chinuit cu un Aral 10W40 tinut 15 mii ! Facea motorul ca un tractor de CAP comunist !

              Fiind primul meu diesel, nah, si eu mai speriat ...m-am dus la service (oricum distributie) si am mers pe mana mecanicilor in alegerea uleiului.
              Proasta idee !
              ....au pus tot Aral dar 5W40 insa un C3. Incredibil cum troncanea motorul ! La 80 la ora trebuia sa strig la sotie sa putem conversa in masina !

              Dupa 1000 km n-am mai rezistat si l-am aruncat si am pus Motul X-Cess 5W40 si am mers cu asta cat timp am gasit "made in France". Primul bidon de X-Cess ce a fost "made in Italy" a fost si ultimul.
              La 5000 km deja motorul era galagios si uleiul suspect. La 7000 km era praf ! La momentul schimbului a curs din baie o zama galbuie si niste galme. Atunci am trecut pe Liqui Moly pus in link-ul din postarea anterioara.
              Eu il consider chiar un ulei bun, merge pe Opel de vreo 3 ani si sunt f. incantat de el.
              In Honda totusi nu as pune 5W40 decat in cazul in care mi-ar consuma grav un 5W30.

              ...si n-am tinut niciodata un ulei mai mult de 8000 km intr-un motor indiferent de marca si de eticheta !

              Sa verific 5W30 Eco-nergy cum ar fi in Honda ....ma mai uit si la Liqui Moly dar un lucru e clar - Bombonica nu mai ruleaza 1 m cu uleiul de acum !

              @Sheva_C
              ...nu te supara pe mine pt raspunsul dat dar aseara chiar eram suparat.
              Ok, m-am uitat eu si la Asko in masina pe cartea service si doar am frunzarit-o pt ca nu pun mare pret pe astea. Ok, am vazut paginile pline cu stampile si nu stiu ce si m-am uitat doar la prima si ultima revizie. Mi-a placut sound-ul motorului la relanti si masina in general ...si apoi, ce sa fi facut ? Sa nu fi luat masina pe motiv ca reiese din cartea service ca motorul a fost chinuit din ignoranta ? Mi-am asumat niste riscuri si aia e !
              Oricum nu aveam nici o alta garantie la alt Civic luat de la alt particular...
              M-am gandit eu in drum spre casa sa fiu mai precaut si nu prea am chinuit masina. Am rulat doar "un varf" de max 1 min cu 160 ...in rest omeneste - 120-130. Acum ma felicit !

              ....fix nu-mi lipsea acum sa stau sa buchisesc fise tehnice ulei dar Bombonica merita.
              Am frunzarit manualul aseara ...foarte slabut. Ok, e cel de intretinere dar mai nimic in el. La capitolul ulei e foarte slab in info.

              Honda nu are coduri producator si aprobari pt uleiuri ? Honda si atat ?
              Atunci ori manualul e idiot ...ori eu !

              Comment


              • Pentru acest R18 si, in general pentru motoarele N/A de la Honda de prin 2005 incoace, se poate pune fara probleme orice grad SAE, cu precizarea ca trebuie avut grija daca il consuma, in cazul in care motorul nu a avut parte de o intretinere corecta. A mea spre exemplu a venit din Japonia cu 0W20 de la Honda. Nu recomand a se folosi un 0W20 decat daca are HTHS mai mare de 2.6. Apoi am incercat 0W30 de la Redline. Cam prea grosut pentru stilul meu de condus batranesc. Dupa, am mers vreo 3 ani cu 0W20 de la Redline, poate cel mai bun 0W20 din cate exista. In ultimii 3 ani am pus Eneos Sustina 5W30 cu care se impaca bine. E un 5W30 usor, curge bine prin motor chiar si iarna.

                De evitat orice ulei 5W40 in acest motor, indiferent de rulaj. Nu ca nu merge, dar stresezi segmentii si cuzinetii de pomana. Sa nu mai vorbim de sistemul de actionare hidraulic VTEC, unde tolerantele sunt infime.

                Si nu iti face griji de segmenti. Daca nici motorul asta nu e fiabil, atunci nu mai are rost sa vorbim. Dar cel mai bun compromis ar fi 0W30 - 5W30.

                Comment


                • Tocmai de aceea spuneam ca as evita un 5W40 desi am in casa un LM la 5 l nou-nout.
                  Ma orientez spre un 5W30.

                  Intre timp "buna dimi" din Opel dragi hondişti ! ✌
                  (moama, cum a sunat asta

                  Comment


                  • Originally posted by Ncu View Post
                    As merge pe 5W30 dar vreau un A3/B4 "curat" fara norma C3, cu un TBN de 10 si macar SM sau SN /CF dar e greu de gasit daca nu cumva imposibil pt ca majoritatea sunt "lowSAPS" si cu TBN micut incandrandu-se mai bine la C3.
                    In primul rand felicitari pentru achizitie.

                    Desi am un sedan la fel cu al lui IB, dar am acelasi motor ca al tau (R18A2). Eu sunt la al patrulea schimb cu Amsoil Signature Series 5W30 si nu consuma nimic si sunt foarte multumit de el. De fapt, singurul ulei pe care mi l-a consumat si la care nu mi-a placut cum se aude motorul a fost Eneos Sustina 5W30 (l-am schimbat inainte de termen). In rest, de cand am luat masina de noua, am mai folosit Honda 5W30, si amestec de Honda 5W30 cu 0W20. Nu a consumat nimic.
                    Daca te intereseaza, poti sa te uiti aici la specificatii: https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf si https://www.amsoil.com/shop/by-produ...?code=ASLQT-EA
                    Eu l-am ales pentru ca are certificare Honda HTO-06 si TBN de 12.5 si un NOACK mic si o vascozitate mica la -30șC si curge la -58șC. Are ACEA A5/B5, A1/B1, si este SN PLUS (whatever it means). Daca vrei, il gasesti aici pe forum, la Tudorart.
                    Redline este iarasi un ulei bun, necazul e ca e mult mai scump.
                    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                    Comment


                    • Eu zic ca e stres suplimentar si inutil cu uleiul.
                      1. O buna parte din cazanele americane merg cu Texaco și nu crapă niciuna prematur, sunt taxiuri care fac și 500 de mii de mile fără intervenții, iar un motor de Honda nu prea se compara cu unul de Dodge sau mai știu eu de care.
                      2. S-a văzut deja faptul ca motoarele acestea de 1.8 de la Honda (și nu numai) pot duce și milionul de km. Prin urmare, motorul va fi ultima componenta care va pica la mașina asta. Dacă făceai 50 de mii de km pe an, as fi înțeles îngrijorarea, dar asa, la cei 5000-10000 mii pe an, de ce sa îti induci un stres inutil?
                      3. După părerea mea, pentru climatul din România, viscozitatea 5W30 este ceea ce ii trebuie - sa nu uitam și de zilele caniculare.
                      4. 5W30 + un Duralube - eu asa as face.
                      5. Nu scoate fum, da? E ceas elvețian? Pun pariu ca nu papa ulei, de oricare fel ar fi el. Nu-i nimic dacă s-a schimbat târziu uleiul, motorul acesta este beton armat, ii pui ulei de care consideri, apoi drum bun și savurare!

                      Cel mai prost din curtea scolii? Povestea și mai ales relatarea sunt de nota 10, e un topic de excepție.
                      Last edited by Cosmin410b; 15-11-19, 11:36.

                      Comment


                      • Multumesc pt urari ! 😊 Tin cont si de sugestii ✌

                        ....pe fuga intreb, a folosit cineva in motorul asta TopTec 4300 ?

                        https://www.oilmag.ro/uleimotor/liqu...-p-994767.html

                        Comment


                        • Originally posted by Delphi View Post
                          Desi am un sedan la fel cu al lui IB, dar am acelasi motor ca al tau (R18A2). Eu sunt la al patrulea schimb cu Amsoil Signature Series 5W30 si nu consuma nimic si sunt foarte multumit de el.
                          Daca te intereseaza, poti sa te uiti aici la specificatii: https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf si https://www.amsoil.com/shop/by-produ...?code=ASLQT-EA
                          Eu l-am ales pentru ca are certificare Honda HTO-06 si TBN de 12.5 si un NOACK mic si o vascozitate mica la -30șC si curge la -58șC. Are ACEA A5/B5, A1/B1, si este SN PLUS (whatever it means). Daca vrei, il gasesti aici pe forum, la Tudorart.
                          Subscriu la ce a zis colegul. A mea a savurat Amsoil SS 5W30 A5 si acum i-am luat Amsoil SS 0W30 A3 de la tudorart

                          Multumit de ambele.

                          Originally posted by Cosmin410b View Post
                          Cel mai prost din curtea scolii? Povestea și mai ales relatarea sunt de nota 10, e un topic de excepție.
                          Bine zis
                          '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

                          Comment


                          • Felicitări pt achizitie si pt faptul ca ti ai urmat inima! Daca te ajuta cu ceva eu pun la Accord 2.4, ulei de la Honda 5W30, recomandat de ei nu la alegerea mea, in conditii de clima fierbinte. Nu maraie si nu l consuma gram in conditiile in care 95% din km sunt facuti pe autostrada la 130-140. Mai vede 150 dar mai rar din motive de flash, flash

                            Comment


                            • Sa o stapanesti sanatos ! Eu la accord 2.4 folosesc 0w20 original honda (asta a folosit si proprietarul 9 ani de zile ) si vad ca e destul de ok , nu il papa la mers destul de sportiv . Nu vad rostul sa schimb uleiul daca masina merge bine si nu papa , w30-w40 sau alte sortimente .
                              Honda Accord CU2 - M/T

                              Comment


                              • Multumesc pt urari ! 😊

                                ...vreau un ulei decent in masina asta pt ca a fost chinuita intr-un mod nepermis si macar sa pot stopa din cat pot uzurile aiurea.
                                5W40 NU este o vascozitate pt un benzinar cu pretentii de turatie nici daca vine japonezu acasa la mine si se jură pe un kil de orez

                                5W20 nu as baga pt ca sunt absolut convins ca mi-l va suge

                                Ar fi 5W30 dar nu stiu de care. Eu nu am gasit in manual vreo cerinta constructor, o norma ....ceva...

                                Comment

                                Working...
                                X