Salutare !
Sa fie o japoneza ? Sa fie Honda ? Civic sau Accord ? Sper sa ma ajutati putin dupa ce voi descrie putin situatia.
Cetatean normal de conditie medie, trecut usor de 40 de ani, kilometrii gramada pe tot felul de masini (toate benzinare, majoritar cazane) si desi am cam trecut de vremea "wow" si "ioi" inca "ma misca" niste lucruri, inca vad intr-o masina ceva mai mult decat un dispozitiv care te ajuta sa te deplasezi din A in B.
Candva masina pe langa placere imi aducea si venit dar vremurile s-au schimbat si de vreo 12 ani tin sa am masina pt simplu moft de "a avea si eu" si din asta se deduce ca am un rulaj mic de km - sa zicem undeva la 8-9 mii anual (uneori mai putin, alteori mai mult). Cu toate astea in 2012 mi-am luat primul diesel din simplu considerent "sa vad si eu cum e" (Astra G, 1.7dti)
Ok, am vazut, inca si azi am masina si desi e considerata ca una dintre cele mai problematice motorizari Opel, eu ma declar extrem de multumit. N-am bagat aproape nimic in masina asta, imi suporta toate toanele, i-am facut o schimbare de soft sa nu stau cu soferul TIR-ului depasit la confesiuni ...si in rest doar motorina si talpa. ....si trancaneala aia specifica diesel euro3 cu care am tot sperat sa ma obisnuiesc de 7 ani si nu am reusit. Si o urasc (trancaneala) de la prima cheie dimineata pana la urmatoarea cheie dimineata. Noroc ca am nimerit o masina bine intretinuta anterior si nu mi-a facut probleme altfel pleca de mult.
Dar sa revin...
De vreo o luna mi s-a caşunat ca ar fi cazul de o schimbare desi nevasta inca asteapta un raspuns la o intrebare la care nu i-am gasit un raspuns rational - "da' ce are draga masina, ca cel putin pana ieri mergea bine ! "
(blank !)
Pe principiul ca "daca tot fac km putini macar sa-i fac de calitate" mi-am facut eu asa, cu pixu' in gura, in cateva seri, o lista cu niste masinute (buget maxim alocat 7000e)
Enumar : (nu conteaza ordinea/benzinare toate/modele 2008-2010+/max 2.0/sedan sau hatch)
- C-class
- 318/320 i
- 508
- C5
- Accord
- Civic
...si-a inceput nebunia cu forumurile, parerile, intrebarile, incat la un moment dat am zis ca pur si simplu renunt si raman cu tractorasul meu pe veci !
Doua zile pauza si am ramas cu o umbra de C-class in minte si predominant Accord si Civic.
Stiu, mai exista pe planeta si VAG, si Ford, si ...si ...si ...n-am fost plecat in ultima vreme printre stele, m-am uitat si la ele dar nu. Pur si simplu nu.
VW nu mi-a placut niciodata, Ford are sotia si ma bucur ca rezista la stilul ei de condus, Audi, Skoda, Seat, Renault, Volvo si etc - pur si simplu nu. De ce ? Pt ca "nu ma coafeaza". Nu zic ca sunt nasoale, nu vreau sa supar pe nimeni sau sa ma tin destept dar gusturile sunt personale, nu ? Degeaba e un munte de fiabilitate daca nu ma atrage ...asa cum degeaba e frumoasa-foc daca imi rupe portofelul.
Sunt prostalau'u ala care vreau sa ma incante masina de la 50 m in timp ce ma apropii de ea, care sa-mi faca placere cand ma cuibaresc la volan, sa o aud si sa o simt, care in zilele proaste sa ma duca in liniste spre casa ...sau in zilele zglobii sa-mi suporte toanele si entuziasmul de a scoate pistoanele prin capota ...cred ca majoritatea de aici ati inteles...
Din ce am priceput:
- Civicul are un aer mai sportiv si tineresc, (inca) pare futurista, am inteles ca "e altceva" decat media europencelor dar putin ma sperie "rigiditatea" despre care tot citesc.
Am avut candva un Matiz si nu m-a deranjat rigiditatea lui caracteristica masinilor hatchback scurte si usoare...
Am avut insa pe Astra G arcuri sport Eibach SportLine rosii si dupa 80 km le-am dat jos pt ca imi pluteau rinichii in vezica !
Unde sa situez Civicul hatch ? (la Civic ma refer doar la varianta hatch)
Oarecum cu un Civic 2008-2010 ma incadrez in buget dar nu stiu.....Nu stiu pt ca si Accord.
-alta clasa, alta tinuta dar niste preturi de-ti amesteca visele !
Mentiuni
- asta e bugetul maxim, nici un leu in plus. Si asa e prea mare pt un moft.
- sunt constient ca exista multe alte optiuni de marci (poate mai bune) dar asta sunt eu si altu' mama nu mai face !
- in general nu ajung in service decat in cazuri extreme (electronica), in rest surubaresc eu din pasiune (am garaj, scule, 2 maini drepte, inconstienta si curaj)
- nu sunt conditionat de timp sau masina - locul de munca e la 1 km distanta de casa, de centrul orasului ma despart 2 km, sotia are masina, Opelul meu tractoras functioneaza ireprosabil - deci am timp sa caut sau sa astept chiar daca bugetul ramane fix.
- nu am condus nici una dintre japoneze (Civic/Accord), chiar nu cunosc pe nimeni care sa aiba si sa ma ajute cu un mic drive-test
- varianta diesel iese din discutie
- va fi o achizitie SH din Ro (exclus plimbari prin Vest)
- am de gand sa tin masina maxim posibil (6-7 ani)
- specificul drumurilor ar fi undeva 70% extraurban unde in general merg ca orice cetatean normal (+10 peste limita) dar din pacate stau prost cu nervii si reactionez instant la idiotii care au ceva de demonstrat.
De fapt aici sunt 2 categorii:
- cei care chiar pot si au cu ce si chiar demonstreaza ceva si astia in general nu te incurca
- si cei care n-au cu ce dar scot pistoanele afara sa te depaseasca ca apoi sa se fixeze in fata ta definitiv. Astia ma omoara cu zile !
Sper ca nu v-am plictisit foarte tare si sper sa veniti in ajutorul meu cu orice idee, doar sa fie constructiva.
(daca imi sugerati ca "Passatu' b7 ...Focus Titanium ...Mazda 3 ...BMW e90 ...Skoda Rapid ..Megane 3 ..." bate tot, m-ati pierdut ! )
La care dintre japonezele mentionate sa ma bag ? Pana la ce rulaj km sa ma risc ? La ce sa fiu atent in special la ambele modele mai ales ca vb de SH-uri de 100 mii km + ...spre 200 ?
Sa iau acum un Civic (oferta mai numeroasa si accesibila pt mine) sau sa mai astept un Accord mai adevarat eventual pana in primavara sperand ca mai pica din pret ?
Ce sa-i cer unui service sa-mi verifice in cazul unui test ? Cum aflu daca masina consuma ulei, solicit test compresie ? Scot busonul capac motor in relanti si mai apuc sa vad cum vanzatorul imi da un cap in gura ? Studiez depunerile de pe tips'ul final esapament si vad...ce ? O las sa mearga la relanti 5 min si apoi ii dau o "blana" stand atarnat peste prag sa vad ce scoate in spate ?
Intreb si eu...
Multumesc !
Sa fie o japoneza ? Sa fie Honda ? Civic sau Accord ? Sper sa ma ajutati putin dupa ce voi descrie putin situatia.
Cetatean normal de conditie medie, trecut usor de 40 de ani, kilometrii gramada pe tot felul de masini (toate benzinare, majoritar cazane) si desi am cam trecut de vremea "wow" si "ioi" inca "ma misca" niste lucruri, inca vad intr-o masina ceva mai mult decat un dispozitiv care te ajuta sa te deplasezi din A in B.
Candva masina pe langa placere imi aducea si venit dar vremurile s-au schimbat si de vreo 12 ani tin sa am masina pt simplu moft de "a avea si eu" si din asta se deduce ca am un rulaj mic de km - sa zicem undeva la 8-9 mii anual (uneori mai putin, alteori mai mult). Cu toate astea in 2012 mi-am luat primul diesel din simplu considerent "sa vad si eu cum e" (Astra G, 1.7dti)
Ok, am vazut, inca si azi am masina si desi e considerata ca una dintre cele mai problematice motorizari Opel, eu ma declar extrem de multumit. N-am bagat aproape nimic in masina asta, imi suporta toate toanele, i-am facut o schimbare de soft sa nu stau cu soferul TIR-ului depasit la confesiuni ...si in rest doar motorina si talpa. ....si trancaneala aia specifica diesel euro3 cu care am tot sperat sa ma obisnuiesc de 7 ani si nu am reusit. Si o urasc (trancaneala) de la prima cheie dimineata pana la urmatoarea cheie dimineata. Noroc ca am nimerit o masina bine intretinuta anterior si nu mi-a facut probleme altfel pleca de mult.
Dar sa revin...
De vreo o luna mi s-a caşunat ca ar fi cazul de o schimbare desi nevasta inca asteapta un raspuns la o intrebare la care nu i-am gasit un raspuns rational - "da' ce are draga masina, ca cel putin pana ieri mergea bine ! "
(blank !)
Pe principiul ca "daca tot fac km putini macar sa-i fac de calitate" mi-am facut eu asa, cu pixu' in gura, in cateva seri, o lista cu niste masinute (buget maxim alocat 7000e)
Enumar : (nu conteaza ordinea/benzinare toate/modele 2008-2010+/max 2.0/sedan sau hatch)
- C-class
- 318/320 i
- 508
- C5
- Accord
- Civic
...si-a inceput nebunia cu forumurile, parerile, intrebarile, incat la un moment dat am zis ca pur si simplu renunt si raman cu tractorasul meu pe veci !
Doua zile pauza si am ramas cu o umbra de C-class in minte si predominant Accord si Civic.
Stiu, mai exista pe planeta si VAG, si Ford, si ...si ...si ...n-am fost plecat in ultima vreme printre stele, m-am uitat si la ele dar nu. Pur si simplu nu.
VW nu mi-a placut niciodata, Ford are sotia si ma bucur ca rezista la stilul ei de condus, Audi, Skoda, Seat, Renault, Volvo si etc - pur si simplu nu. De ce ? Pt ca "nu ma coafeaza". Nu zic ca sunt nasoale, nu vreau sa supar pe nimeni sau sa ma tin destept dar gusturile sunt personale, nu ? Degeaba e un munte de fiabilitate daca nu ma atrage ...asa cum degeaba e frumoasa-foc daca imi rupe portofelul.
Sunt prostalau'u ala care vreau sa ma incante masina de la 50 m in timp ce ma apropii de ea, care sa-mi faca placere cand ma cuibaresc la volan, sa o aud si sa o simt, care in zilele proaste sa ma duca in liniste spre casa ...sau in zilele zglobii sa-mi suporte toanele si entuziasmul de a scoate pistoanele prin capota ...cred ca majoritatea de aici ati inteles...
Din ce am priceput:
- Civicul are un aer mai sportiv si tineresc, (inca) pare futurista, am inteles ca "e altceva" decat media europencelor dar putin ma sperie "rigiditatea" despre care tot citesc.
Am avut candva un Matiz si nu m-a deranjat rigiditatea lui caracteristica masinilor hatchback scurte si usoare...
Am avut insa pe Astra G arcuri sport Eibach SportLine rosii si dupa 80 km le-am dat jos pt ca imi pluteau rinichii in vezica !
Unde sa situez Civicul hatch ? (la Civic ma refer doar la varianta hatch)
Oarecum cu un Civic 2008-2010 ma incadrez in buget dar nu stiu.....Nu stiu pt ca si Accord.
-alta clasa, alta tinuta dar niste preturi de-ti amesteca visele !
Mentiuni
- asta e bugetul maxim, nici un leu in plus. Si asa e prea mare pt un moft.
- sunt constient ca exista multe alte optiuni de marci (poate mai bune) dar asta sunt eu si altu' mama nu mai face !
- in general nu ajung in service decat in cazuri extreme (electronica), in rest surubaresc eu din pasiune (am garaj, scule, 2 maini drepte, inconstienta si curaj)
- nu sunt conditionat de timp sau masina - locul de munca e la 1 km distanta de casa, de centrul orasului ma despart 2 km, sotia are masina, Opelul meu tractoras functioneaza ireprosabil - deci am timp sa caut sau sa astept chiar daca bugetul ramane fix.
- nu am condus nici una dintre japoneze (Civic/Accord), chiar nu cunosc pe nimeni care sa aiba si sa ma ajute cu un mic drive-test
- varianta diesel iese din discutie
- va fi o achizitie SH din Ro (exclus plimbari prin Vest)
- am de gand sa tin masina maxim posibil (6-7 ani)
- specificul drumurilor ar fi undeva 70% extraurban unde in general merg ca orice cetatean normal (+10 peste limita) dar din pacate stau prost cu nervii si reactionez instant la idiotii care au ceva de demonstrat.
De fapt aici sunt 2 categorii:
- cei care chiar pot si au cu ce si chiar demonstreaza ceva si astia in general nu te incurca
- si cei care n-au cu ce dar scot pistoanele afara sa te depaseasca ca apoi sa se fixeze in fata ta definitiv. Astia ma omoara cu zile !
Sper ca nu v-am plictisit foarte tare si sper sa veniti in ajutorul meu cu orice idee, doar sa fie constructiva.
(daca imi sugerati ca "Passatu' b7 ...Focus Titanium ...Mazda 3 ...BMW e90 ...Skoda Rapid ..Megane 3 ..." bate tot, m-ati pierdut ! )
La care dintre japonezele mentionate sa ma bag ? Pana la ce rulaj km sa ma risc ? La ce sa fiu atent in special la ambele modele mai ales ca vb de SH-uri de 100 mii km + ...spre 200 ?
Sa iau acum un Civic (oferta mai numeroasa si accesibila pt mine) sau sa mai astept un Accord mai adevarat eventual pana in primavara sperand ca mai pica din pret ?
Ce sa-i cer unui service sa-mi verifice in cazul unui test ? Cum aflu daca masina consuma ulei, solicit test compresie ? Scot busonul capac motor in relanti si mai apuc sa vad cum vanzatorul imi da un cap in gura ? Studiez depunerile de pe tips'ul final esapament si vad...ce ? O las sa mearga la relanti 5 min si apoi ii dau o "blana" stand atarnat peste prag sa vad ce scoate in spate ?
Intreb si eu...
Multumesc !
Comment