ARADO: '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC (FN1), Nighthawk Black

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • arado
    replied
    holaciabi
    Member
    holaciabi mersi, sunt alegerea lui
    scarr
    Senior Member
    scarr - eu doar am avut grija sa ciupesc una


    Am multe de povestit:
    - infruntarea zapezilor lu' Firea
    - un accident stupid
    - vreo 2 luni cu masina de schimb
    ​​​​​- reuniunea, dar nu sfarsitul problemelor
    - SURPRIZA?!?

    Inainte de toate, hai sa continuam de unde am ramas.


    The beautiful winter sunset of... VACARESTI:



    __________________________________________________


    Un unghi misto:



    __________________________________________________


    Am gasit-o, trebuia sa ii trag o poza:



    __________________________________________________


    Ma rog, doua:



    __________________________________________________


    Gata, promit ca e ultima



    __________________________________________________


    Mai nou imi place si unghiul asta:



    __________________________________________________


    Plouata:



    __________________________________________________


    Ninsa:



    __________________________________________________


    Off-roader:



    __________________________________________________



    Masina a infruntat iarna lu' Firea fara probleme. Nu am ramas blocat pana acum, insa clar nu e in mediul ei natural ca plug de zapada. Am redus spalarile la una pe saptamana, sa scap de sarea vietii (insistat mult pe dedesubt).

    Cand a dat inghetul, am dus-o intr-o parcare goala, sa ma distrez putin cu VSA off... Nicio sansa, masina se lupta din rasputeri si smuceste imprevizibil. Am aflat ca butonul de VSA nu scoate controlul tractiunii si, sincer... nici pe ala al stabilitatii. Nu sunt eu Ken Block, dar parca nu se duce libera, mereu infraneaza cate ceva. Lasa, asta sa fie baiul, daca vreau drifturi imi iau un ursulet cazanel.

    Mi-au priit scaunele incalzite, mi-a luat ceva sa ma obisnuiesc cu schimbatorul metalic la -15 grade si am facut putin frigul pana se incalzea masina (izolatia nu e punctul ei forte).


    Per total, iubesc masina asta. Mereu cand urc in ea face ce vreau, fara gres, iar cand trece de 3500 RPM ma face sa zambesc. Bifeaza toate casutele importante pentru mine: aspect - distractie - fiabilitate.



    As zice ca e perfecta... daca ar sti sa se teleporteze inainte sa fie busita cand sta la semafor.


    Revin cu detalii

    Leave a comment:

  • holaciabi
    Member

  • holaciabi
    replied
    Foarte faine jantele

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    UPDATE 185.948 KM


    Hai sa mai contribui si eu cu ceva.


    ---------- 1. Winter is coming!



    Am implinit o luna cu rotile de iarna:

    - jante OEM Type S SMR 770A / 17x7J 55 / 5x114.3
    - gume fata Michelin Alpin 5 225/45 R17 91H M+S si spate Syron Everest 1 Plus 225/45 R17 94V M+S

    Imi place designul jantelor si faptul ca mai schimba, sezonier, aspectul masinii. Nu sunt la fel de iesite in exterior ca alea de vara - la anul cred ca ii iau niste distantiere. Ca minus ar fi starea lor... sunt cam zgariate de primul proprietar (aici il exclud pe
    scarr
    Senior Member
    scarr pentru ca jantele AM cumparate de el in 2015 sunt ca noi) si au mici pete, probabil reziduuri de la placutele de frana. Momentan, nu ma deranjeaza atat de tare incat sa le reconditionez.

    Cat despre caucioace, pana acum nu mi-au dat emotii. Evident ca nu au aceeasi aderenta pe uscat precum cele de vara, deci am pierdut putin la capitolul "sport" si am castigat niste confort.





    ---------- 2. Chestiile alea care te ajuta sa nu intri in zid

    Incepuse sa se auda avertizarea acustica a placutelor - alea de pe fata, pentru ca pe spate erau aproape noi. Le-am inlocuit oricum, sa stiu o treaba.

    - ax fata ATE 13.0460-5756.2
    - ax spate Brembo P 28 038

    Initial pedala de frana era moale, dar le-am facut rodajul conform unui ghid de pe net si acum sunt mai sensibile ca touchscreenul telefonului

    Am luat si un set de lamele stergatoare Bosch (cod OEM LHD 76620SMGG11 + 76630SMGG01). Cele de acum sunt bune, sterg uniform fara sa scartaie, asa ca le voi inlocui probabil dupa ce rasar ghioceii.





    ---------- 3. Ciocolata pe alcantara

    Saptamana trecuta am tras o spaima, cand am luat o sarma de pe drum in roata fata-dreapta si mi-a indoit tabla de protectie (cea din jurul discului de frana) astfel incat sa faca contact cu discul. Se auzea ingrozitor, imaginati-va sunetul unghiilor pe tabla printr-un megafon.

    Oprit in primul service, a impins mecanicul cu degetul in tabla... si gata! Mai mare deranjul.


    BONUS:

    Poza cu baietii mari, inainte sa incaltam ghetele de iarna :




    Si cu taticul lor :




    ---------- 4. Sa bag sau sa nu bag?

    Am o sticla de Amsoil Dominator Coolant Boost de la
    tudorart
    Senior Member
    tudorart (inca ceva cumparat "ca sa bine, sa nu rau") si sunt in dubii daca sa o folosesc sau nu.




    A folosit cineva asa ceva cu antigelul Honda? Ce pareri aveti?

    Leave a comment:

  • Cosmin410b
    Member

  • Cosmin410b
    replied
    Strâng bani, dar în drumul asta se fac opriri cam multe. O să-mi vina și mie rândul, cert este ca, Jazz sau nimic. ​​​​​​
    Mulțumesc pentru gândurile bune!

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Din pacate, da - pentru un subiect de nisa, mai greu sa gasesti articole facute din proprie initiativa. Asa ca e plin de advertoriale.
    Daca ai avea un blog auto si ti-ar veni intr-o zi chef sa scrii despre parbrize, nu ai cauta o companie care sa iti sponsorizeze articolul? De ce sa il faci gratis cand poti fi platit?

    La studii se aplica aceeasi teorie, dar cu mult mai multi bani. Cineva trebuie sa sponsorizeze studiile... Si nu cred ca sponsorul plateste (enșpe experti, parbrize si masini pe care sa le distrugi) ca sa demonstrezi stiintific ca produsul lui "original" echivaleaza ca unul chinezesc.

    Nici eu nu sunt 100% sigur ca asa e. Totusi, diferenta de pret nu era mare, asa ca l-am ales pe asta original. OK, inteleg, procentual e dubla - dar ce inseamna dubla la parbriz de 500 lei si ce inseamna dublu la parbriz de 5000 lei?

    -----

    Tu pe cand Jazz ?

    Leave a comment:

  • Cosmin410b
    Member

  • Cosmin410b
    replied
    linkurile tale menționează anumite companii care vând parbrize - mi-ar fi plăcut un studiu independent și ceva mai aprofundat.
    În orice caz, interesant, nu m-am gândit niciodată la faptul ca airbag-urile "se bazează" și pe parbrize

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Originally posted by Cosmin410b View Post
    Am înțeles, iti mulțumesc pentru răspunsul tău, sunt argumente juste (mai puțin partea cu airbag-urile - cum adică se proptesc în parbriz? Și cum este parbrizul element structural?).
    Nici mie nu mi-a venit sa cred initial... Uite cateva exemple:

    Watch the Relationship Between Windshields and Airbags in Action

    How Your Air Bags Work With Your Windshield to Protect You and Your Passengers

    Airbags and Windshields

    This Is the Brutal Damage A Passenger Airbag Can Do To A Windscreen

    Habar n-am daca asa e si la a mea... nici nu vreau sa aflu. Stiu doar ca piticii de pe creier dorm mai bine


    Originally posted by Cosmin410b View Post
    Din ce știu eu, piața oferă 3 calități de parbrize: original, premium fabricat în Europa și chinezesc.

    Eu am pus parbriz chinezesc la Opelul meu și nu au fost probleme. Și nu e prima masina la care fac asta. Am fost la o firma specializata numai pe geamuri - marfa lor, montajul lor.

    Raționamentul meu: montez în atelier specializat cu ceva patalama, inspectez piesa înainte de montaj (o data, nu mi-a plăcut cum arata si am ales varianta mai scumpa), asist la montaj și aleg parbriz ieftin pentru ca trăim în România.

    Garanția la geamuri este doar pentru scurgeri de apa. Când am pus parbrizul la cazanul meu, am mers la spălătorie, apoi am șters bordul cu o hârtie igienica mată ca să ma asigur ca totul e în regula.
    Cand l-am gasit era deja crapat pana in margine, deci varianta reparatie a picat. Fiind primul parbriz pe care il inlocuiesc, nici nu stiam dupa ce sa ma uit. Adica eram clientul ideal pentru un tepar...

    Diferenta de pret nu a fost chiar atat de mare incat sa merite toate grijile pe care mi le faceam dupa (justificate sau nu). Daca ar fi costat 1000+ euro ca la CR-V, ma gandeam la alte optiuni.


    Originally posted by Cosmin410b View Post
    Poți sa îmi spui unde l-ai montat? Ca s-ar putea sa fi fost tot la firma de care zic eu.
    La Pilkington Filaret. Mi-au prezentat doua optiuni - asta OEM sau unul "Yes Glass", cica din Polonia (care de fapt cred ca e cel chinezesc de care vorbesti tu).

    Leave a comment:

  • Cosmin410b
    Member

  • Cosmin410b
    replied
    Am înțeles, iti mulțumesc pentru răspunsul tău, sunt argumente juste (mai puțin partea cu airbag-urile - cum adică se proptesc în parbriz? Și cum este parbrizul element structural?).

    Din ce știu eu, piața oferă 3 calități de parbrize: original, premium fabricat în Europa și chinezesc.

    Eu am pus parbriz chinezesc la Opelul meu și nu au fost probleme. Și nu e prima masina la care fac asta. Am fost la o firma specializata numai pe geamuri - marfa lor, montajul lor.

    Raționamentul meu: montez în atelier specializat cu ceva patalama, inspectez piesa înainte de montaj (o data, nu mi-a plăcut cum arata si am ales varianta mai scumpa), asist la montaj și aleg parbriz ieftin pentru ca trăim în România.

    Garanția la geamuri este doar pentru scurgeri de apa. Când am pus parbrizul la cazanul meu, am mers la spălătorie, apoi am șters bordul cu o hârtie igienica mată ca să ma asigur ca totul e în regula.

    Poți sa îmi spui unde l-ai montat? Ca s-ar putea sa fi fost tot la firma de care zic eu.

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    In primul rand, siguranta. La masinile produse in ultimii ~20 de ani, parbrizul este element structural - airbagurile se proptesc in parbriz in cazul unui impact.

    Apoi m-am gandit ca e geamul prin care privesc in permanenta. Deci daca fac vreo alegere proasta, imi amintesc de fiecare data cand sunt la volan. Dupa am citit tot felul de povesti in care oamenilor le-a crapat parbrizul in parcare sau s-a desprins la franare de urgenta. Inca un factor au fost senzorii de ploaie + lumina, care au venit deja montati pe parbrizul nou si au fost doar remufati - nu relipiti. Ar mai fi fost aburirea, matuirea, pietruirea si efectul de lupa... care in cazul unui parbriz aftermarket sunt necunoscute.

    Ca sa nu mai zic de diferenta intre:
    - garantie 2 ani la parbriz, manopera (incl. chedere si lipici utilizat) de la firma care a produs parbrizul OEM
    - garantie 30 de zile la montaj de la o entitate care are doar site si numar de telefon... sau altul care mi-a zis telefonic ca e original si identic cu ala din fabrica, dar mi-a dat ignore total cand i-am trimis poza cu marca si modelul.

    Am considerat si varianta reprezentanta - pe langa faptul ca ar fi fost mai scumpi, nici nu sunt specializati pe asa ceva.

    Cam asta a fost rationamentul. Acum depinde si de noroc... eu m-am ocupat doar de ce pot controla.

    Leave a comment:

  • Cosmin410b
    Member

  • Cosmin410b
    replied
    Am înțeles. De curiozitate te întreb, ce crezi ca ai fi putut sa riști?

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Total 1100 lei. Gasisem si parbriz aftermarket cu montare la domiciliu la 500 lei... n-am vrut sa risc.

    Leave a comment:

  • Cosmin410b
    Member

  • Cosmin410b
    replied
    Cat te-au costat parbrizul și manopera?

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Acum doua saptamani am patit prima duda cu aceasta frumusete... gasit parbrizul fisurat. L-am inlocuit rapid si sunt multumit (pana acum).

    Am vrut sa fie identic cu ala original si montat de profesionisti + garantie, ca e plin netul de povesti sumbre.


    INTAMPLAREA:

    Intr-o superba seara de miercuri parchez regulamentar pe o straduta ultracentrala, fara sa blochez garaj sau acces pietonal. Ca bonus am pus si numarul de telefon in geam, ceea ce faci din reflex in micul Stalingrad.

    Ma intorc la masina dupa 30 de minute si observ ca am urmatoarea decoratiune fix in zona oglinzii retrovizoare:



    Nu stiu cum s-a intamplat: n-am mers cu viteza / offroad / in spatele cuiva / parcat sub ceva. Dimineata am avut pasager cu simt de observatie dezvoltat, deci crapatura nu plecase inca - daca era ciupitura mai veche.

    Oricum, mai veche de 2 zile nu avea cum sa fie (o spal la self-wash si intotdeauna verific de 2-3 ori daca imi raman pete pe geamuri). Aia e, mergem inainte.


    Evaluez optiunile, sun la firma care l-a produs, ma programeaza abia luni. In weekend n-am mers cu ea pentru ca imi era frica sa nu se extinda crapatura. Plus ca mi-au zis de la service sa nu o spal pana o aduc si timp de 48 de ore dupa ce o iau, iar eu nu ma simt bine in masina murdara

    Luni dimineata crapatura arata asa:




    O las la service la ora 09:00, o ridic la 17:00. Parbrizul pare identic cu cel original si are garantie 2 ani.




    Am mai trecut pentru o verificare doua zile mai tarziu. Totul bine si frumos, mai ales ca s-a dat dezlegare la self-wash.



    Leave a comment:


  • arado
    replied
    UPDATE 183.595 KM:


    Iata ca a venit timpul reviziei. Nu chiar, insa aveam mancarici de prin august. Cred ca ar fi revizia de 190.000 km, daca
    scarr
    Senior Member
    scarr a facut-o pe aia de 180k in februarie.

    Asadar, am mers saptamana trecuta in Chiajna, pentru inca o experienta profi la Asko. Comunicativi, organizati, orientati catre solutii. Mecanicul stie sa imi raspunda la intrebari, nu invata odata cu mine….

    Imi notez operatiunile si pe alocuri codurile pieselor:

    Schimbat ulei - Amsoil 0W30 A3, adus de mine
    Schimbat filtru ulei - Donaldson P502007, adus de mine
    Schimbat buson ulei - OEM comandat la Asko
    Schimbat filtru polen - OEM stoc Asko (cod 17220-RNA-A00)
    Schimbat filtru aer - OEM stoc Asko (cod 80292-SMG-E01)
    Schimbat un bec la numar, nici nu l-au mai facturat
    Verificare mecanica generala - pana la urmatoarea revizie nu ar trebui sa am probleme

    Uleiul si filtrul ulei le-am cumparat de la
    tudorart
    Senior Member
    tudorart. Tot la indrumarea lui am renuntat la filtrul de aer sport K&N (reutilizabil). Era curata carcasa filtrului, dar nu te joci cu praful lu’ Firea. Jos cu el. Si cu ea.

    Odata cu inlocuirea filtrului de aer, am pierdut vreo doua cupluri de cai

    Nu-i problema, ca am recuperat herghelia prin tuning de bun gust: capace rosii prezoane si un superb set capace centrale jante. Categoric nu le-am luat din disperare cand nu gaseam dimensiunea potrivita. Las'’ ca la primavara luam unele serioase.

    Acum vorbind serios, diferenta de putere e insesizabila (ca sa nu zic inexistenta). Ce s-a schimbat e sunetul: nu mai are acelasi volum, dar e mai uniform si mai baritonal.

    ---------

    Imi place cand vad la voi poze, prin urmare o sa contribui si eu. Enjoy!





    Last edited by arado; 16-10-19, 15:20. Reason: POZE

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Cosmin410b
    Member
    Cosmin410b Mersi de info, m-a determinat sa ma documentez despre "incalzirea in gol": Aparent masina nu are nimic, doar ca poluez aiurea.

    Nu stiam ca diferenta dintre un catalizator rece si unul cald e atat de mare - un motor rece emite si de 100 ori mai mult monoxid de carbon. Astfel, mai mult de 75% din impactul negativ asupra mediului are loc in primele minute ale fiecarei calatorii.



    De acum plec cu ea la drum incetisor si evit sa petrec mult timp prin garaje / parcari subterane neaerisite.

    Leave a comment:

Working...
X