ARADO: '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC (FN1), Nighthawk Black

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cosmin410b
    replied
    Ce masina frumoasa!

    Referitor la habitaclul mai încins al unei mașini negre comparativ cu una alba, m-am mai informat și se pare că, în funcție de anotimp, este o dferență de la 5 până la 10°C în favoarea celei albe. E o diferența destul de mare.

    In legatura cu mersul motorului "in gol", eu zic să eviți asta și să ai mereu in vedere ca acesta să funcționeze în sarcină.
    Mai ales vara, nu ai de ce sa o tii la relanti 3-5 minute, ideal este sa pleci (ușor și blând, cu urcare progresiva in ture) la câteva secunde după ce s-au stins toți martorii, îți pui centura, te asiguri in oglinzi și ai plecat, n-ai de ce sa mai zăbovești. ​
    Mersul in gol favorizeaza depuneri și uzura prematura, cu atât mai mult când este rece. Ia în calcul și faptul că funcționarea în sarcina favorizează o încălzire a motorului mult mai rapida.
    Chiar și iarna, 3-5 minute de mers in gol este mult, să toarcă un minut cred că e de ajuns (timp in care se mai încălzește puțin și uleiul din cutie), apoi pleci foarte ușor și cu dragoste.

    Desigur că pot fi și excepții, cum ar fi sa il lași un minut sa se "liniștească" după un drum lung, cu atât mai mult daca e încins și funcționează si electroventilatorul. Sau iarna, când ai gheata pe parbriz și trebuie să-l încălzești pe loc ca să ai căldură in habitaclu și să eviți râcâirea geamurilor cu raclete.

    Nu trebuie să mă crezi pe cuvânt în tot ce spun (nu lucrez in domeniu), dar daca te vei documenta sau vei întreba un motorist (mecanic de motoare) sau un inginer auto, s-ar putea foarte bine sa îți spună cam același lucru.

    In rest, perfect de acord cu mersul subturat.

    Eu fac altceva pentru protecție la pornirea la rece și o fac de multi multi ani, dar nu recomand nimănui metoda asta, poate unii vor spune că uzează prematur demarorul sau alte elemente (eu n-am avut probleme de niciun fel).
    Despre ce este vorba?
    Dau o cheie scurta dar fără să pornească motorul, suficient de scurta cat să pună vilbrochenul puțin in mișcare. In momentul ăla uleiul din baia de ulei a fost antrenat și începe să urce spre pistoane. După acesta pornire "ratata" aștept un minut și o pornesc.

    Care sunt situațiile când procedez așa și care sunt beneficiile?

    1. Când este ger (de la -10 grade in jos) și au trecut mai mult de 24 de ore de când n-am mai mers cu ea.
    2. Când nu am circulat mai mult de o săptămana (iarna) sau mai mult de 2 săptămâni în celelalte anotimpuri.

    Situațiile aceatea le-am dat pur informativ, nu sunt bătute în cuie, eu fac asta aproape instinctual din moment ce o fac de atitia ani (cred că vreo 20 din cei 22 de ani de când am permis).

    Beneficiile? Motorul pornește cu uleiul care deja a fost "rupt" din baie și este mai repede protejat de ulei.
    Am făcut și teste (pe mai multe mașini), pornire normala vs pornire marca personala, de chițibușar. ​ ​
    La pornirea tip chițibușar îmi fura cheia din mana și pornește mai repede, trepidatiile sunt mai mici și motorul rulează mai rotund. Deci mă refer strict la acele prime secunde.
    Am testat pe un diesel ambele variante la ger năprasnic de -20 și nepornită de 2 zile. Nu pornea decât la a 3-a cheie, chiar și la a 4-a. După ce i-am aplicat metoda "chitibusarul" de cele mai multe ori pornea la următoarea cheie.

    La Opelul meu, da, tot așa fac și o fac adesea (mai ales iarna) pentru că am perioade când nu circul și sunt departe de masina că sa o pot mișca puțin.

    Desigur, fiind o Honda cu un motor natural aspirat dovedit de multă vreme că este foarte fiabil si durabil, tot ce am scris eu aici pot fi povesti, pentru că se poate ajunge foarte bine în situația în care pica tabla de pe mașină în timp ce motorul nu da niciun semn de pensionare. ​​
    Last edited by Cosmin410b; 03-09-19, 18:38. Reason: Conținut neschimbat

    Leave a comment:


  • scarr
    replied
    Superba!

    Legat de cat de tare se incinge o masina neagra in comparatie cu una alba, nu e mit. Stiu de cand aveam civic-ul, aerul devenea irespirabil dupa cateva minute, in ciuda foliei. Nu puteai intra in masina si sa nu deschizi geamurile.
    Cu CR-V-ul alb am alta experienta. Diferenta nu stiu daca pot sa o dau in procente, insa se simte.

    Legat de prezoane, stiu ca am cautat si eu, m-am documentat si parca intr-un final ramasesem pe Muteki. Insa, vezi sa fie din otel, cele din aluminiu daca nimeresc pe mana lui dorel, care strange nu cu 108Nm, ci cu cat poate antebratul, posibil sa se duca filetul (am dat de experiente de genul pe internet, motiv pentru care am zis sa fiu atent la chestia asta).

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Mersi frumos pentru urari! Chiar s-au aliniat astrele cu masina asta si mereu ma bucur cand trebuie sa plec la drum cu ea.


    Cel mai mic consum intre alimentari a fost de 9l/100km - mers bosorogeste, acum cat sunt oamenii in concediu si copiii departe de scoli. Dar nu conduc asa ca ma intristez.

    In general, scot cam 12 in Bucuresti pe drumul pana la munca si inapoi. La intoarcere merg pe o portiune de drum care are in capat giratoriu, nu semafor... Ceea ce inseamna juma' de ora de mers cu 10 km/h, stat cateva secunde si apoi repeat.

    Las masina sa mearga in gol vreo 3-5 minute inainte sa plec la drum si minim 1 minut inainte sa o opresc. Din cand in cand ii dau progresiv 5000 RPM sa isi desfunde narile si... pentru ca sunet

    Am vazut ca unii merg mult subturat pentru economie, insa cred ca in timp cauzeaza uzura nenecesara, depuneri de carbon etc. Mie nu imi pasa ca imi consuma mai mult daca prelungesc durata de viata a motorului.

    Daca am de asteptat undeva, nu opresc motorul si clima (e fix murder, pe caldurile astea dupa 30 de secunde simti ca nu ai aer). Nu am masurat, dar sunt aproape sigur ca o masina neagra se incalzeste cu un 10-15% mai mult decat una alba.


    La Asko am dat vreo 220 lei pentru o constatare mecanica.

    -----

    EDIT: Profit de ocazie sa mai pun niste poze:



    Tokyo Drift Filter )





    Booty





    Pana la urma am gasit capace de jante, cu greu pentru ca dimensiunea e ciudata si cautam neaparat ceva rosu pe negru.
    BONUS: prezoanele erau cam uratele, asa ca le-am acoperit. La primavara cand pun iar rotile astea ma voi ocupa si de prezoane sport.

    Last edited by arado; 27-08-19, 09:57. Reason: POZE

    Leave a comment:


  • Ciuciumax25
    replied
    Felicitari pentru micuta bestie! Sa o conduci sanatos si sa te bucuri de ea! La cat mai multi km fara incidente! Este incredibil cat de bine poate sa arate dupa 11 ani si 180.000 km. Just WOW!

    Leave a comment:


  • Cosmin410b
    replied
    Foarte frumoasa prezentarea, frumoasa poveste, de vis as spune, de la mașina în sine și proprietarul precedent, foarte serios și cu inima mare și pana la drumul ei spre casa și la noul ei stăpân, se pare ca e tot pe mâini bune.
    Care este cel mai mic consum pe care l-ai scos pana acum?
    Cât a acostat acea verificare la Asko?
    Mit sau realitate, o mașină neagra este mai încinsă sau nu fata de una deschisa la culoare?

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Exact. Pe mine m-a speriat cel mai mult pierderea confortului (ala putin care exista). La starea drumurilor din Bucuresti, chiar nu vreau sa traversez fiecare sina de tramvai cu sufletul la gura ca zgarii jantele, tai cauciucurile sau imi disloc vreo piatra la rinichi.

    Decizia finala a venit dupa ce am mers cu un FN1 rosu cu aftermarketuri pe 18". Directia era imprecisa la viteze mici si motorul parca se chinuia sa le invarta la turatii joase.

    De aia am ajuns sa indragesc jantele actuale. Dau bine pe masina, sunt in stare exceptionala si au dimensiunile din talon.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Nu ai ce sa faci cu Rage-urile de 19' pe masina asta. E prea mic motorul, o sa iti omoare dinamica. Te vor incurca peste tot: dinamica mai proasta din cauza greutatii mari a jantelor vs. puterea motorului, cauciucuri scumpe, confort scazut, pret mare etc. In plus, posibil nici sa nu arate prea OK, deoarece FN2 e mult mai jos din suspensie si vin mult mai bine jantele.

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Originally posted by Sheva_C
    Noi, cred ca au fost vreo 2k eur.
    Valeu!

    Originally posted by Sheva_C
    Ma ingrijoreaza putin ca vor sa se extinda si pe alte marci
    Si eu m-am mirat cand am vazut mai multe Toiole pe acolo. Am depistat si un superb exemplar alb de FK2R.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    UPDATE 180.200 km:

    Speriat de cativa amici carora li se parea ciudat, i-am verificat in weekend instalatia de climatizare si avansul.

    Ralanti (fara clima pornita):
    - la rece @1100 RPM
    - la cald @700 RPM

    Concluzia: asa e normal.

    ----------

    Aceeasi poveste si la clima. La prima inspectie, totul OK:
    - compresorul merge brici
    - raceste rapid
    - nu am jeg in instalatie

    Totusi, am insistat sa inlocuiasca freonul - stiind cantitatea si data lucrarii, pot observa eventuale pierderi. Au intrat aprox 470g.

    Concluzia: merge bine, la fel ca inainte.

    ----------

    Leave a comment:


  • Sheva_C
    replied
    Salut!
    Am tot vrut sa vand Rage-urile, mai mult pt confort si pt ca par un pic mari, dar mereu cand vine primavara si le pun, ma minunez de cat de bine dau pe masina. Optiunea ar fi fost oz alleggerita pe negru, 18". Inca n-am renuntat definitiv la idee, dar pierd ceva bani, pt ca sunt constient ca le dau greu. Noi, cred ca au fost vreo 2k eur.

    Cu baietii de la asko aceeasi experienta am avut-o si eu. Am fost socat , intrat la ora programata, intrebat de cafea, daca vreau sa ma duc langa masina etc. Venind dupa experiente cu pug constanta si alte service-uri multi brand, chiar a fost soc. Pana si femeia de servici e aceeasi din 2011. Ma ingrijoreaza putin ca vor sa se extinda si pe alte marci, dar sigur e rezultatul fiabilitatii Honda. Am vb cu ei si au confirnat ca foarte putine vin cu probleme. Si nu prea renteaza doar cu revizii. Asta in conditiile in care volumul de treaba e enorm comparativ cu constanta. Au si ei minusuri, dar prea putine si oricum sunt la ani lumina de altii.

    Sent from my G8341 using Tapatalk

    Leave a comment:


  • arado
    replied
    Sheva_C Mersi de urari, asemenea! Pana sa iau masina, ti-am vazut topicul cu jantele Rage 19". Ma batea gandul sa bag ranga-n buzunar, insa dupa ce am mai citit pareri, parca incepeau sa-mi placa astea pe 17".
    Plus ca nu au nicio zgarietura


    Voi lua doar alte capace centrale - caut unele negru mat cu scris rosu Honda, ca astea:




    ================================================== ================================================== ==

    UPDATE 179.176 km:

    Desi eram aproape sigur ca e in stare excelenta, am zis ca nu strica un drum la reprezentanta, sa fiu 100% sigur.

    Asa ca dau o fuga pana in Chiajna, la Asko. Predau cheile si astept cumintel in sala. Dupa vreo 15 minute, ma cheama mecanicul sa-i spun ce probleme are masina. Am zis ca vrea sa-mi dea vreo veste minunata... Dar nu, omul a verificat-o si nu intelegea de ce am adus-o.

    Am inceput sa il intreb de consumabile, de uzura pieselor, de scurgeri de ulei... Nimic. Nu are erori, nu are rugina, ralanti ok, se tureaza uniform, totul in regula.

    L-am intrebat si de vestitul trepidat la temperaturi scazute al generatiei VIII - cica tampoanele motorului sunt bune, la fel si ambreiajul... sa revin daca am si eu problema asta.

    Singurul lucru pe care l-a detectat a fost putin joc in caseta de directie, dar mi-a zis ca e normal la toate asistatele electric si nu am ce sa schimb/repar. Apoi a dat o tura prin parcare si mi-a zis ca masina e foarte buna, sa stau fara griji. Si mie mi s-a parut ciudata asta cu jocul, pentru ca reactia e instanta, chiar si cand misti volanul jumatate de centimetru.

    Initial am ridicat putin spranceana, apoi m-am gandit ca ori spune adevarul, ori nu le plac banii (de manopera si piese).

    -----

    In concluzie, a fost o experienta placuta. Cladirea e misto, curata, iar angajatii sunt amabili si prietenosi.

    Last edited by arado; 07-06-19, 12:14. Reason: poza

    Leave a comment:


  • Sheva_C
    replied
    N-am avut cum sa-mi stăpânesc zambetul citind ce ai scris. M-am recunoscut "ceva" in descriere. Povestea a inceput si la mine in 2010 cu un FK2 (5D), 1.8 sport, care, din fericire a ramas in familie, a continuat in 2015 cu un FN2 (si acum am zambetul ala de copil tampit pe fata cand ma gandesc ce simti la 5.5k rpm) si povestea merge mai departe.

    Inca din 2006 o vanam, dar a trecut ceva pana sa imi permit una. M-am tot repetat pe forum, e incredibila masina. Cum sa intorci capul dupa un model 2006?! Masina este orice, doar banala nu. Personalitate puternica!

    Sa te bucuri de ea multi km de acum incolo. P.S. Te ajuta si talentul de narator .

    Sent from my G8341 using Tapatalk

    Leave a comment:


  • botz
    replied
    Ai facut o alegere buna zic . Super ingrijita masinuta de catre scarr. Sa te bucuri de ea cat mai mult timp si fara probleme !
    Pe scarr il asteptam poate cu un nou jurnal de CRV .

    Leave a comment:


  • ro861
    replied
    O masina superba!
    Sa te bucuri maximum de ea...!

    Leave a comment:


  • Sebi96
    replied
    Arata superb! Sa o stapanesti sanatos si fara incidente!

    Leave a comment:


  • holaciabi
    replied
    Masina este superba, foarte intretinuta, sa ai drumuri frumoase cu ea.
    Culoarea neagra ii sta absolut minunat acestui model.
    Mie mi-a luat cateva saptamani sa ma obisnuiesc cu parcatul.
    Praful intradevar se pune dupa cateva ore.
    Sa speram ca o sa reziste la fel de bine si pe drumurile noastre.

    Leave a comment:

Working...
X