yobit net
ARADO: '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC (FN1), Nighthawk Black - Hondafan

ARADO: '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC (FN1), Nighthawk Black

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Exact. Pe mine m-a speriat cel mai mult pierderea confortului (ala putin care exista). La starea drumurilor din Bucuresti, chiar nu vreau sa traversez fiecare sina de tramvai cu sufletul la gura ca zgarii jantele, tai cauciucurile sau imi disloc vreo piatra la rinichi.

    Decizia finala a venit dupa ce am mers cu un FN1 rosu cu aftermarketuri pe 18". Directia era imprecisa la viteze mici si motorul parca se chinuia sa le invarta la turatii joase.

    De aia am ajuns sa indragesc jantele actuale. Dau bine pe masina, sunt in stare exceptionala si au dimensiunile din talon.

    Comment


    • #17
      Foarte frumoasa prezentarea, frumoasa poveste, de vis as spune, de la mașina în sine și proprietarul precedent, foarte serios și cu inima mare și pana la drumul ei spre casa și la noul ei stăpân, se pare ca e tot pe mâini bune.
      Care este cel mai mic consum pe care l-ai scos pana acum?
      Cât a acostat acea verificare la Asko?
      Mit sau realitate, o mașină neagra este mai încinsă sau nu fata de una deschisa la culoare?

      Comment


      • #18
        Felicitari pentru micuta bestie! Sa o conduci sanatos si sa te bucuri de ea! La cat mai multi km fara incidente! Este incredibil cat de bine poate sa arate dupa 11 ani si 180.000 km. Just WOW!

        Comment


        • #19
          Mersi frumos pentru urari! Chiar s-au aliniat astrele cu masina asta si mereu ma bucur cand trebuie sa plec la drum cu ea.


          Cel mai mic consum intre alimentari a fost de 9l/100km - mers bosorogeste, acum cat sunt oamenii in concediu si copiii departe de scoli. Dar nu conduc asa ca ma intristez.

          In general, scot cam 12 in Bucuresti pe drumul pana la munca si inapoi. La intoarcere merg pe o portiune de drum care are in capat giratoriu, nu semafor... Ceea ce inseamna juma' de ora de mers cu 10 km/h, stat cateva secunde si apoi repeat.

          Las masina sa mearga in gol vreo 3-5 minute inainte sa plec la drum si minim 1 minut inainte sa o opresc. Din cand in cand ii dau progresiv 5000 RPM sa isi desfunde narile si... pentru ca sunet

          Am vazut ca unii merg mult subturat pentru economie, insa cred ca in timp cauzeaza uzura nenecesara, depuneri de carbon etc. Mie nu imi pasa ca imi consuma mai mult daca prelungesc durata de viata a motorului.

          Daca am de asteptat undeva, nu opresc motorul si clima (e fix murder, pe caldurile astea dupa 30 de secunde simti ca nu ai aer). Nu am masurat, dar sunt aproape sigur ca o masina neagra se incalzeste cu un 10-15% mai mult decat una alba.


          La Asko am dat vreo 220 lei pentru o constatare mecanica.

          -----

          EDIT: Profit de ocazie sa mai pun niste poze:



          Tokyo Drift Filter )





          Booty





          Pana la urma am gasit capace de jante, cu greu pentru ca dimensiunea e ciudata si cautam neaparat ceva rosu pe negru.
          BONUS: prezoanele erau cam uratele, asa ca le-am acoperit. La primavara cand pun iar rotile astea ma voi ocupa si de prezoane sport.

          Last edited by arado; 27-08-19, 10:57. Reason: POZE

          Comment


          • #20
            Superba!

            Legat de cat de tare se incinge o masina neagra in comparatie cu una alba, nu e mit. Stiu de cand aveam civic-ul, aerul devenea irespirabil dupa cateva minute, in ciuda foliei. Nu puteai intra in masina si sa nu deschizi geamurile.
            Cu CR-V-ul alb am alta experienta. Diferenta nu stiu daca pot sa o dau in procente, insa se simte.

            Legat de prezoane, stiu ca am cautat si eu, m-am documentat si parca intr-un final ramasesem pe Muteki. Insa, vezi sa fie din otel, cele din aluminiu daca nimeresc pe mana lui dorel, care strange nu cu 108Nm, ci cu cat poate antebratul, posibil sa se duca filetul (am dat de experiente de genul pe internet, motiv pentru care am zis sa fiu atent la chestia asta).

            “I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that.” ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

            Comment


            • #21
              Ce masina frumoasa!

              Referitor la habitaclul mai încins al unei mașini negre comparativ cu una alba, m-am mai informat și se pare că, în funcție de anotimp, este o dferență de la 5 până la 10°C în favoarea celei albe. E o diferența destul de mare.

              In legatura cu mersul motorului "in gol", eu zic să eviți asta și să ai mereu in vedere ca acesta să funcționeze în sarcină.
              Mai ales vara, nu ai de ce sa o tii la relanti 3-5 minute, ideal este sa pleci (ușor și blând, cu urcare progresiva in ture) la câteva secunde după ce s-au stins toți martorii, îți pui centura, te asiguri in oglinzi și ai plecat, n-ai de ce sa mai zăbovești. ​
              Mersul in gol favorizeaza depuneri și uzura prematura, cu atât mai mult când este rece. Ia în calcul și faptul că funcționarea în sarcina favorizează o încălzire a motorului mult mai rapida.
              Chiar și iarna, 3-5 minute de mers in gol este mult, să toarcă un minut cred că e de ajuns (timp in care se mai încălzește puțin și uleiul din cutie), apoi pleci foarte ușor și cu dragoste.

              Desigur că pot fi și excepții, cum ar fi sa il lași un minut sa se "liniștească" după un drum lung, cu atât mai mult daca e încins și funcționează si electroventilatorul. Sau iarna, când ai gheata pe parbriz și trebuie să-l încălzești pe loc ca să ai căldură in habitaclu și să eviți râcâirea geamurilor cu raclete.

              Nu trebuie să mă crezi pe cuvânt în tot ce spun (nu lucrez in domeniu), dar daca te vei documenta sau vei întreba un motorist (mecanic de motoare) sau un inginer auto, s-ar putea foarte bine sa îți spună cam același lucru.

              In rest, perfect de acord cu mersul subturat.

              Eu fac altceva pentru protecție la pornirea la rece și o fac de multi multi ani, dar nu recomand nimănui metoda asta, poate unii vor spune că uzează prematur demarorul sau alte elemente (eu n-am avut probleme de niciun fel).
              Despre ce este vorba?
              Dau o cheie scurta dar fără să pornească motorul, suficient de scurta cat să pună vilbrochenul puțin in mișcare. In momentul ăla uleiul din baia de ulei a fost antrenat și începe să urce spre pistoane. După acesta pornire "ratata" aștept un minut și o pornesc.

              Care sunt situațiile când procedez așa și care sunt beneficiile?

              1. Când este ger (de la -10 grade in jos) și au trecut mai mult de 24 de ore de când n-am mai mers cu ea.
              2. Când nu am circulat mai mult de o săptămana (iarna) sau mai mult de 2 săptămâni în celelalte anotimpuri.

              Situațiile aceatea le-am dat pur informativ, nu sunt bătute în cuie, eu fac asta aproape instinctual din moment ce o fac de atitia ani (cred că vreo 20 din cei 22 de ani de când am permis).

              Beneficiile? Motorul pornește cu uleiul care deja a fost "rupt" din baie și este mai repede protejat de ulei.
              Am făcut și teste (pe mai multe mașini), pornire normala vs pornire marca personala, de chițibușar. ​ ​
              La pornirea tip chițibușar îmi fura cheia din mana și pornește mai repede, trepidatiile sunt mai mici și motorul rulează mai rotund. Deci mă refer strict la acele prime secunde.
              Am testat pe un diesel ambele variante la ger năprasnic de -20 și nepornită de 2 zile. Nu pornea decât la a 3-a cheie, chiar și la a 4-a. După ce i-am aplicat metoda "chitibusarul" de cele mai multe ori pornea la următoarea cheie.

              La Opelul meu, da, tot așa fac și o fac adesea (mai ales iarna) pentru că am perioade când nu circul și sunt departe de masina că sa o pot mișca puțin.

              Desigur, fiind o Honda cu un motor natural aspirat dovedit de multă vreme că este foarte fiabil si durabil, tot ce am scris eu aici pot fi povesti, pentru că se poate ajunge foarte bine în situația în care pica tabla de pe mașină în timp ce motorul nu da niciun semn de pensionare. ​​
              Last edited by Cosmin410b; 03-09-19, 19:38. Reason: Conținut neschimbat

              Comment


              • #22
                De luat in calcul metoda descrisa mai sus, este chiar utila!
                '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                Comment


                • #23
                  Cosmin410b Mersi de info, m-a determinat sa ma documentez despre "incalzirea in gol": Aparent masina nu are nimic, doar ca poluez aiurea.

                  Nu stiam ca diferenta dintre un catalizator rece si unul cald e atat de mare - un motor rece emite si de 100 ori mai mult monoxid de carbon. Astfel, mai mult de 75% din impactul negativ asupra mediului are loc in primele minute ale fiecarei calatorii.



                  De acum plec cu ea la drum incetisor si evit sa petrec mult timp prin garaje / parcari subterane neaerisite.

                  Comment


                  • #24
                    UPDATE 183.595 KM:


                    Iata ca a venit timpul reviziei. Nu chiar, insa aveam mancarici de prin august. Cred ca ar fi revizia de 190.000 km, daca scarr a facut-o pe aia de 180k in februarie.

                    Asadar, am mers saptamana trecuta in Chiajna, pentru inca o experienta profi la Asko. Comunicativi, organizati, orientati catre solutii. Mecanicul stie sa imi raspunda la intrebari, nu invata odata cu mine….

                    Imi notez operatiunile si pe alocuri codurile pieselor:

                    Schimbat ulei - Amsoil 0W30 A3, adus de mine
                    Schimbat filtru ulei - Donaldson P502007, adus de mine
                    Schimbat buson ulei - OEM comandat la Asko
                    Schimbat filtru polen - OEM stoc Asko (cod 17220-RNA-A00)
                    Schimbat filtru aer - OEM stoc Asko (cod 80292-SMG-E01)
                    Schimbat un bec la numar, nici nu l-au mai facturat
                    Verificare mecanica generala - pana la urmatoarea revizie nu ar trebui sa am probleme

                    Uleiul si filtrul ulei le-am cumparat de la tudorart. Tot la indrumarea lui am renuntat la filtrul de aer sport K&N (reutilizabil). Era curata carcasa filtrului, dar nu te joci cu praful lu’ Firea. Jos cu el. Si cu ea.

                    Odata cu inlocuirea filtrului de aer, am pierdut vreo doua cupluri de cai

                    Nu-i problema, ca am recuperat herghelia prin tuning de bun gust: capace rosii prezoane si un superb set capace centrale jante. Categoric nu le-am luat din disperare cand nu gaseam dimensiunea potrivita. Las'’ ca la primavara luam unele serioase.

                    Acum vorbind serios, diferenta de putere e insesizabila (ca sa nu zic inexistenta). Ce s-a schimbat e sunetul: nu mai are acelasi volum, dar e mai uniform si mai baritonal.

                    ---------

                    Imi place cand vad la voi poze, prin urmare o sa contribui si eu. Enjoy!





                    Last edited by arado; 16-10-19, 16:20. Reason: POZE

                    Comment

                    Working...
                    X