yobit net
ARADO: '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC (FN1), Nighthawk Black - Hondafan

ARADO: '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC (FN1), Nighthawk Black

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ARADO: '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC (FN1), Nighthawk Black

    Salutare tuturor!


    De o saptamana sunt fericitul posesor al masinii lui Scarr, cea de aici: https://hondafan.ro/forum/forum/my-h...k-black/page16

    Pentru ca am invatat multe de pe forum, am decis sa contribui si eu cu ceva. Voi impartasi experienta mea, poate ii va fi cuiva de folos:

    Am cautat un FN1 aproape jumatate de an. Zilnic eram cu ochii pe site-urile de profil din Romania si Germania. Nu gaseam prea des ceva care sa imi placa, pentru ca eram pretentios, iar masinile astea sunt rare.

    A fost o experienta interesanta si am vazut mai de toate:
    - extrem de multi samsari
    - cazane biciuite, lovite, km dati inapoi, neintretinute, cu piese no-name etc.
    - masini din DE cu proprietari alergici la limba engleza si la romani
    - cateva masini tipla, insa la pret pe masura (de banii aia imi luam Fiesta nou)

    Initial ma orientam doar dupa: an fabricatie, numar kilometri, norma poluare.

    Desi acesti indicatori conteaza, pana la urma conduci masina, nu conduci niste specificatii de pe hartie:
    Degeaba e noua daca a fost bubuita si reparata in fata blocului.
    Degeaba are putini km daca sunt facuti off-road (a se citi strazile patriei).
    Degeaba e EURO 5/6 daca daca iese fum negru din ea pentru ca inca are filtrele/uleiul cu care a plecat din fabrica.

    Aici exagerez, dar prindeti ideea... Am vazut prea multe masini care erau bune doar pe hartie.

    Dupa ce am vizionat cateva piese de muzeu, am inceput sa pun accent pe proprietar: cautam om pasionat, pentru care masina sa nu fi fost doar metoda prin care ajunge de la A la B. Sa fie cunoscator, pentru ca in aceasta tranzactie, ignoranta echivaleaza cu minciuna.

    Omul trebuie sa stie ce vinde... Daca vreau surprize, imi iau ou Kinder.

    In retrospectiva, am luat cea mai buna decizie sa caut printre masinile care NU erau de vanzare, si anume sa intru pe forumul Hondafan. Aici am gasit jurnale de bord, cu bune si rele, cu poze, preturi, impresii si discutii constructive. Asa ar trebui sa arate vestitul 'istoric complet'.

    Astfel am dat de Scarr, despre care am numai cuvinte de lauda. A fost mereu corect si s-a tinut de cuvant pana in cel mai mic detaliu.

    Nu am detectat nici cel mai vag iz de bullshit si credeti-ma... oportunitati au existat. In loc sa profite ca nu eram cunoscator de Honda si ca se afla la aproape 2.000 km distanta, mi-a clarificat multe aspecte, chiar daca erau in detrimentul vanzarii.

    Dupa ce am batut palma, pe timpul si banii lui:
    - a montat si echilibrat rotile de vara
    - a rezolvat o scurgere de ulei
    - a facut plinul si a spalat-o
    - a inclus toate piesele originale si unele de rezerva
    - a resetat tot la limba engleza
    + alte mici detalii

    Fix ca pentru prosti, doar sa ma urc in ea si sa plec )

    Chiar si dupa ce avea oficial sacii in caruta, tot s-a asigurat ca nu sunt cascat si ca nu imi uit actele pe la transportator, ca stiu exact cum sa o intretin, mi-a raspuns in continuare la intrebari etc.

    Hai, gata, ca deja i se urca la cap.

    ---------------------------------------------------------------

    Revenind la masina in cauza:

    Am luat-o la 178.333 km, de departe in cea mai buna stare dintre toate masinile vizionate. Intr-o saptamana am facut vreo 300 km, suficient cat sa imi fac o prima impresie.

    IMPRESII DESPRE MASINA (acest exemplar):
    - a fost foarte bine intretinuta
    - totul este functional
    - nu are greieri in ea
    - nu troncane
    - nu pierde fluide
    - si-a facut veacul prin garaje (multe de la noi zici ca au fost sablate sau parcate intr-o furtuna de nisip)
    - fostul proprietar nu s-a zgarcit la consumabile, a prioritizat calitatea
    - o mare parte din revizia de 180k km deja s-a realizat, pe parcurs
    - are tuning cu piese omologate (evacuare Remus, jante etc.)
    - tuningul este facut discret si cu gust (aripa de Type R arata bine pe orice, cred ca ar merge si pe un aragaz)
    - inca am piesele originale, in caz ca vreau sa fiu plictisitor
    - vasta majoritate a kilometrilor i-a facut pe autostrazi:
    a) nu tu gropi, cica drumurile acolo au asfalt pe ele (stiu, creaturi de basm la noi)
    b) nu tu mers "treapta 1, treapta 2, stop si ia-o de la capat"
    - nu a vazut Romania decat foarte putin, in vacanta (sincer, asa mi-ar placea si mie daca as fi Type S)
    - SUNETUL !!!!!!!!!!


    IMPRESII GENERALE DESPRE MASINA:

    Masina are 11 ani, insa nu isi arata absolut deloc varsta: nici ca design, nici ca stare tehnica.

    Am intrebat cunoscuti care nu sunt obsedati de masini: habar nu aveau ce masina e pentru ca nu prea vezi asa ceva pe strazile noastre, si o incadrau in fabricatie 2012-2015;

    Am intrebat cunoscuti care sunt obsedati de masini: desi la inceput erau sceptici ca nu imi aleg din ograda VAG sau BMW - "ce dreq iti iei ba chinezarie d-aia, ai innebunit?!?" - au ramas placut surprinsi cand i-am plimbat. Cred ca mai convertesc cativa pe Honda. Singurul lucru la care a comentat mai toata lumea este schimbatorul: mie imi place... si daca ii dezgusta atat de mult cand stau in dreapta, exista Uber )

    Comparativ cu ce ofera japoneza asta nascuta in UK, marcile germane te jefuiesc. Raportul calitate/pret mi se pare exceptional.

    La semafoare mai arunc un ochi in jur si observ cum lumea intoarce capul dupa o Honda din 2008, nu dupa o nemtoaica noua, care costa probabil de 5-10 ori mai mult. Poate pentru ca masinile alea sunt ca niste uniforme, intalnite la tot pasul. Sunt frumoase, moderne, puternice etc... Dar obisnuite.

    Versiunea asta in doua usi este chiar speciala, iar in realitate are o forma foarte distincta, zici ca-i jumatate de ou. Pare masiva, solida, fara sa fie prea mare. Mi-e greu sa explic, iar pozele nu prea surprind asta.

    Masina a fost waaaaay ahead of its time...

    Are multe dotari pe care nu le gasesti pe masini noi de astazi, ca sa nu mai zic de "competitia" de la vremea respectiva. Cred ca singura extraoptiune pe care nu o are este acoperisul panoramic (care am vazut ca este foarte rar). Ma rog, si scaunele de piele, dar le prefer pe astea de piele intoarsa + textil (vreau oua fierte doar de Paste).

    Iti ia ceva sa te obisnuiesti cu faptul ca se comporta ca o masina normala pana in 4.000 RPM, iar de la 5.000 in sus se trezeste fiara si trebuie sa belesti bine ochii. Sunt masini mult mai puternice si rapide, dar pentru mine momentan 140+ caluti sunt suficienti.

    Nu sunt vitezoman, imi place sa merg normal - insa e bine sa stii ca poate, in caz ca ai nevoie. Ultimul lucru pe care il vreau intr-o depasire este sa mestec in mamaliga.

    Este agila si precisa. La viteze mai mari pare stabila, fara sa aiba ruliu sau comportament imprevizibil. Bine, nu va imaginati ca am scos VSA-ul ca sa testez legile fizicii.

    Suspensia nu este atat de rigida precum mi-am imaginat, ba chiar as spune ca e confortabila. Totusi, cele pe care le-am condus inainte aveau arcuri si amortizoare stock.

    Garda la sol este mai mare decat pare - nu am atins nimic pe dedesubt, in principiu din doua motive:
    1. Are burtica plata, nu atarna nimic.
    2. Sub bara fata are o banda subtire de cauciuc, de la un capat la altul. Daca atingi cu aia, stii ca urmeaza bara.

    Singurul 'minus' ar fi ca mi se pare ceva mai greu de parcat din cauza formei (solduri late, bot lasat, montanti grosi). Ai impresia ca e mai mare decat e de fapt - recunosc ca prefer asa decat sa ii subestimez dimensiunile.


    Hai ca am opinat suficient.

    TLDR: sunt foarte incantat de ea. Este tot ce mi-am dorit, plus inca ceva pe langa. Inca nu am gasit ceva care sa imi displaca la jucaria asta.


    Ne vedem in trafic!






















    Last edited by arado; 23-05-19, 13:56. Reason: PUS POZE

  • #2
    Pozee ... pozee
    Sa o stapanesti cu placere si fara evenimente !

    Sent from my ONEPLUS 6T using Tapatalk

    '08 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC Sport, Tangerine Orange

    Comment


    • #3
      Sa o conduci cu placere si la multi km. fara probleme.

      Comment


      • #4
        S-o duci sanatos si sa ai grija de ea asa cum a avut Scarr. Felicitari amindorura!
        "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

        Comment


        • #5
          Iti doresc si aici sa te poarte sanatos si sa te bucuri de ea, cel putin la fel de mult ca si mine!


          I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that. ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

          Comment


          • #6
            Multumesc pentru urari! Am pus si poze.

            E cam prafuita si nu se vede negrul in toata splendoarea. Cand ies cu ea din spalatorie are o culoare atat de apasatoare

            Pacat ca dureaza 3 minute pana se murdareste la loc.

            Comment


            • #7
              Masina este superba, foarte intretinuta, sa ai drumuri frumoase cu ea.
              Culoarea neagra ii sta absolut minunat acestui model.
              Mie mi-a luat cateva saptamani sa ma obisnuiesc cu parcatul.
              Praful intradevar se pune dupa cateva ore.
              Sa speram ca o sa reziste la fel de bine si pe drumurile noastre.

              Comment


              • #8
                Arata superb! Sa o stapanesti sanatos si fara incidente!

                Comment


                • #9
                  O masina superba!
                  Sa te bucuri maximum de ea...!
                  O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

                  Comment


                  • #10
                    Ai facut o alegere buna zic . Super ingrijita masinuta de catre scarr. Sa te bucuri de ea cat mai mult timp si fara probleme !
                    Pe scarr il asteptam poate cu un nou jurnal de CRV .

                    Comment


                    • #11
                      N-am avut cum sa-mi stăpânesc zambetul citind ce ai scris. M-am recunoscut "ceva" in descriere. Povestea a inceput si la mine in 2010 cu un FK2 (5D), 1.8 sport, care, din fericire a ramas in familie, a continuat in 2015 cu un FN2 (si acum am zambetul ala de copil tampit pe fata cand ma gandesc ce simti la 5.5k rpm) si povestea merge mai departe.

                      Inca din 2006 o vanam, dar a trecut ceva pana sa imi permit una. M-am tot repetat pe forum, e incredibila masina. Cum sa intorci capul dupa un model 2006?! Masina este orice, doar banala nu. Personalitate puternica!

                      Sa te bucuri de ea multi km de acum incolo. P.S. Te ajuta si talentul de narator .

                      Sent from my G8341 using Tapatalk

                      '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
                      '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
                      Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

                      "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

                      Comment


                      • #12
                        Sheva_C Mersi de urari, asemenea! Pana sa iau masina, ti-am vazut topicul cu jantele Rage 19". Ma batea gandul sa bag ranga-n buzunar, insa dupa ce am mai citit pareri, parca incepeau sa-mi placa astea pe 17".
                        Plus ca nu au nicio zgarietura


                        Voi lua doar alte capace centrale - caut unele negru mat cu scris rosu Honda, ca astea:




                        ================================================== ================================================== ==

                        UPDATE 179.176 km:

                        Desi eram aproape sigur ca e in stare excelenta, am zis ca nu strica un drum la reprezentanta, sa fiu 100% sigur.

                        Asa ca dau o fuga pana in Chiajna, la Asko. Predau cheile si astept cumintel in sala. Dupa vreo 15 minute, ma cheama mecanicul sa-i spun ce probleme are masina. Am zis ca vrea sa-mi dea vreo veste minunata... Dar nu, omul a verificat-o si nu intelegea de ce am adus-o.

                        Am inceput sa il intreb de consumabile, de uzura pieselor, de scurgeri de ulei... Nimic. Nu are erori, nu are rugina, ralanti ok, se tureaza uniform, totul in regula.

                        L-am intrebat si de vestitul trepidat la temperaturi scazute al generatiei VIII - cica tampoanele motorului sunt bune, la fel si ambreiajul... sa revin daca am si eu problema asta.

                        Singurul lucru pe care l-a detectat a fost putin joc in caseta de directie, dar mi-a zis ca e normal la toate asistatele electric si nu am ce sa schimb/repar. Apoi a dat o tura prin parcare si mi-a zis ca masina e foarte buna, sa stau fara griji. Si mie mi s-a parut ciudata asta cu jocul, pentru ca reactia e instanta, chiar si cand misti volanul jumatate de centimetru.

                        Initial am ridicat putin spranceana, apoi m-am gandit ca ori spune adevarul, ori nu le plac banii (de manopera si piese).

                        -----

                        In concluzie, a fost o experienta placuta. Cladirea e misto, curata, iar angajatii sunt amabili si prietenosi.

                        Last edited by arado; 07-06-19, 13:14. Reason: poza

                        Comment


                        • #13
                          Salut!
                          Am tot vrut sa vand Rage-urile, mai mult pt confort si pt ca par un pic mari, dar mereu cand vine primavara si le pun, ma minunez de cat de bine dau pe masina. Optiunea ar fi fost oz alleggerita pe negru, 18". Inca n-am renuntat definitiv la idee, dar pierd ceva bani, pt ca sunt constient ca le dau greu. Noi, cred ca au fost vreo 2k eur.

                          Cu baietii de la asko aceeasi experienta am avut-o si eu. Am fost socat , intrat la ora programata, intrebat de cafea, daca vreau sa ma duc langa masina etc. Venind dupa experiente cu pug constanta si alte service-uri multi brand, chiar a fost soc. Pana si femeia de servici e aceeasi din 2011. Ma ingrijoreaza putin ca vor sa se extinda si pe alte marci, dar sigur e rezultatul fiabilitatii Honda. Am vb cu ei si au confirnat ca foarte putine vin cu probleme. Si nu prea renteaza doar cu revizii. Asta in conditiile in care volumul de treaba e enorm comparativ cu constanta. Au si ei minusuri, dar prea putine si oricum sunt la ani lumina de altii.

                          Sent from my G8341 using Tapatalk

                          '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
                          '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
                          Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

                          "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Sheva_C
                            Noi, cred ca au fost vreo 2k eur.
                            Valeu!

                            Originally posted by Sheva_C
                            Ma ingrijoreaza putin ca vor sa se extinda si pe alte marci
                            Si eu m-am mirat cand am vazut mai multe Toiole pe acolo. Am depistat si un superb exemplar alb de FK2R.

                            ----------------------------------------------------------------------------------------------------

                            UPDATE 180.200 km:

                            Speriat de cativa amici carora li se parea ciudat, i-am verificat in weekend instalatia de climatizare si avansul.

                            Ralanti (fara clima pornita):
                            - la rece @1100 RPM
                            - la cald @700 RPM

                            Concluzia: asa e normal.

                            ----------

                            Aceeasi poveste si la clima. La prima inspectie, totul OK:
                            - compresorul merge brici
                            - raceste rapid
                            - nu am jeg in instalatie

                            Totusi, am insistat sa inlocuiasca freonul - stiind cantitatea si data lucrarii, pot observa eventuale pierderi. Au intrat aprox 470g.

                            Concluzia: merge bine, la fel ca inainte.

                            ----------

                            Comment


                            • #15
                              Nu ai ce sa faci cu Rage-urile de 19' pe masina asta. E prea mic motorul, o sa iti omoare dinamica. Te vor incurca peste tot: dinamica mai proasta din cauza greutatii mari a jantelor vs. puterea motorului, cauciucuri scumpe, confort scazut, pret mare etc. In plus, posibil nici sa nu arate prea OK, deoarece FN2 e mult mai jos din suspensie si vin mult mai bine jantele.
                              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                              Comment

                              Working...
                              X