Salutare tuturor!
De o saptamana sunt fericitul posesor al masinii lui Scarr, cea de aici: https://hondafan.ro/forum/forum/my-h...k-black/page16
Pentru ca am invatat multe de pe forum, am decis sa contribui si eu cu ceva. Voi impartasi experienta mea, poate ii va fi cuiva de folos:
Am cautat un FN1 aproape jumatate de an. Zilnic eram cu ochii pe site-urile de profil din Romania si Germania. Nu gaseam prea des ceva care sa imi placa, pentru ca eram pretentios, iar masinile astea sunt rare.
A fost o experienta interesanta si am vazut mai de toate:
- extrem de multi samsari
- cazane biciuite, lovite, km dati inapoi, neintretinute, cu piese no-name etc.
- masini din DE cu proprietari alergici la limba engleza si la romani
- cateva masini tipla, insa la pret pe masura (de banii aia imi luam Fiesta nou)
Initial ma orientam doar dupa: an fabricatie, numar kilometri, norma poluare.
Desi acesti indicatori conteaza, pana la urma conduci masina, nu conduci niste specificatii de pe hartie:
Degeaba e noua daca a fost bubuita si reparata in fata blocului.
Degeaba are putini km daca sunt facuti off-road (a se citi strazile patriei).
Degeaba e EURO 5/6 daca daca iese fum negru din ea pentru ca inca are filtrele/uleiul cu care a plecat din fabrica.
Aici exagerez, dar prindeti ideea... Am vazut prea multe masini care erau bune doar pe hartie.
Dupa ce am vizionat cateva piese de muzeu, am inceput sa pun accent pe proprietar: cautam om pasionat, pentru care masina sa nu fi fost doar metoda prin care ajunge de la A la B. Sa fie cunoscator, pentru ca in aceasta tranzactie, ignoranta echivaleaza cu minciuna.
Omul trebuie sa stie ce vinde... Daca vreau surprize, imi iau ou Kinder.
In retrospectiva, am luat cea mai buna decizie sa caut printre masinile care NU erau de vanzare, si anume sa intru pe forumul Hondafan. Aici am gasit jurnale de bord, cu bune si rele, cu poze, preturi, impresii si discutii constructive. Asa ar trebui sa arate vestitul 'istoric complet'.
Astfel am dat de Scarr, despre care am numai cuvinte de lauda. A fost mereu corect si s-a tinut de cuvant pana in cel mai mic detaliu.
Nu am detectat nici cel mai vag iz de bullshit si credeti-ma... oportunitati au existat. In loc sa profite ca nu eram cunoscator de Honda si ca se afla la aproape 2.000 km distanta, mi-a clarificat multe aspecte, chiar daca erau in detrimentul vanzarii.
Dupa ce am batut palma, pe timpul si banii lui:
- a montat si echilibrat rotile de vara
- a rezolvat o scurgere de ulei
- a facut plinul si a spalat-o
- a inclus toate piesele originale si unele de rezerva
- a resetat tot la limba engleza
+ alte mici detalii
Fix ca pentru prosti, doar sa ma urc in ea si sa plec )
Chiar si dupa ce avea oficial sacii in caruta, tot s-a asigurat ca nu sunt cascat si ca nu imi uit actele pe la transportator, ca stiu exact cum sa o intretin, mi-a raspuns in continuare la intrebari etc.
Hai, gata, ca deja i se urca la cap.
---------------------------------------------------------------
Revenind la masina in cauza:
Am luat-o la 178.333 km, de departe in cea mai buna stare dintre toate masinile vizionate. Intr-o saptamana am facut vreo 300 km, suficient cat sa imi fac o prima impresie.
IMPRESII DESPRE MASINA (acest exemplar):
- a fost foarte bine intretinuta
- totul este functional
- nu are greieri in ea
- nu troncane
- nu pierde fluide
- si-a facut veacul prin garaje (multe de la noi zici ca au fost sablate sau parcate intr-o furtuna de nisip)
- fostul proprietar nu s-a zgarcit la consumabile, a prioritizat calitatea
- o mare parte din revizia de 180k km deja s-a realizat, pe parcurs
- are tuning cu piese omologate (evacuare Remus, jante etc.)
- tuningul este facut discret si cu gust (aripa de Type R arata bine pe orice, cred ca ar merge si pe un aragaz)
- inca am piesele originale, in caz ca vreau sa fiu plictisitor
- vasta majoritate a kilometrilor i-a facut pe autostrazi:
a) nu tu gropi, cica drumurile acolo au asfalt pe ele (stiu, creaturi de basm la noi)
b) nu tu mers "treapta 1, treapta 2, stop si ia-o de la capat"
- nu a vazut Romania decat foarte putin, in vacanta (sincer, asa mi-ar placea si mie daca as fi Type S)
- SUNETUL !!!!!!!!!!
IMPRESII GENERALE DESPRE MASINA:
Masina are 11 ani, insa nu isi arata absolut deloc varsta: nici ca design, nici ca stare tehnica.
Am intrebat cunoscuti care nu sunt obsedati de masini: habar nu aveau ce masina e pentru ca nu prea vezi asa ceva pe strazile noastre, si o incadrau in fabricatie 2012-2015;
Am intrebat cunoscuti care sunt obsedati de masini: desi la inceput erau sceptici ca nu imi aleg din ograda VAG sau BMW - "ce dreq iti iei ba chinezarie d-aia, ai innebunit?!?" - au ramas placut surprinsi cand i-am plimbat. Cred ca mai convertesc cativa pe Honda. Singurul lucru la care a comentat mai toata lumea este schimbatorul: mie imi place... si daca ii dezgusta atat de mult cand stau in dreapta, exista Uber )
Comparativ cu ce ofera japoneza asta nascuta in UK, marcile germane te jefuiesc. Raportul calitate/pret mi se pare exceptional.
La semafoare mai arunc un ochi in jur si observ cum lumea intoarce capul dupa o Honda din 2008, nu dupa o nemtoaica noua, care costa probabil de 5-10 ori mai mult. Poate pentru ca masinile alea sunt ca niste uniforme, intalnite la tot pasul. Sunt frumoase, moderne, puternice etc... Dar obisnuite.
Versiunea asta in doua usi este chiar speciala, iar in realitate are o forma foarte distincta, zici ca-i jumatate de ou. Pare masiva, solida, fara sa fie prea mare. Mi-e greu sa explic, iar pozele nu prea surprind asta.
Masina a fost waaaaay ahead of its time...
Are multe dotari pe care nu le gasesti pe masini noi de astazi, ca sa nu mai zic de "competitia" de la vremea respectiva. Cred ca singura extraoptiune pe care nu o are este acoperisul panoramic (care am vazut ca este foarte rar). Ma rog, si scaunele de piele, dar le prefer pe astea de piele intoarsa + textil (vreau oua fierte doar de Paste).
Iti ia ceva sa te obisnuiesti cu faptul ca se comporta ca o masina normala pana in 4.000 RPM, iar de la 5.000 in sus se trezeste fiara si trebuie sa belesti bine ochii. Sunt masini mult mai puternice si rapide, dar pentru mine momentan 140+ caluti sunt suficienti.
Nu sunt vitezoman, imi place sa merg normal - insa e bine sa stii ca poate, in caz ca ai nevoie. Ultimul lucru pe care il vreau intr-o depasire este sa mestec in mamaliga.
Este agila si precisa. La viteze mai mari pare stabila, fara sa aiba ruliu sau comportament imprevizibil. Bine, nu va imaginati ca am scos VSA-ul ca sa testez legile fizicii.
Suspensia nu este atat de rigida precum mi-am imaginat, ba chiar as spune ca e confortabila. Totusi, cele pe care le-am condus inainte aveau arcuri si amortizoare stock.
Garda la sol este mai mare decat pare - nu am atins nimic pe dedesubt, in principiu din doua motive:
1. Are burtica plata, nu atarna nimic.
2. Sub bara fata are o banda subtire de cauciuc, de la un capat la altul. Daca atingi cu aia, stii ca urmeaza bara.
Singurul 'minus' ar fi ca mi se pare ceva mai greu de parcat din cauza formei (solduri late, bot lasat, montanti grosi). Ai impresia ca e mai mare decat e de fapt - recunosc ca prefer asa decat sa ii subestimez dimensiunile.
Hai ca am opinat suficient.
TLDR: sunt foarte incantat de ea. Este tot ce mi-am dorit, plus inca ceva pe langa. Inca nu am gasit ceva care sa imi displaca la jucaria asta.
Ne vedem in trafic!
De o saptamana sunt fericitul posesor al masinii lui Scarr, cea de aici: https://hondafan.ro/forum/forum/my-h...k-black/page16
Pentru ca am invatat multe de pe forum, am decis sa contribui si eu cu ceva. Voi impartasi experienta mea, poate ii va fi cuiva de folos:
Am cautat un FN1 aproape jumatate de an. Zilnic eram cu ochii pe site-urile de profil din Romania si Germania. Nu gaseam prea des ceva care sa imi placa, pentru ca eram pretentios, iar masinile astea sunt rare.
A fost o experienta interesanta si am vazut mai de toate:
- extrem de multi samsari
- cazane biciuite, lovite, km dati inapoi, neintretinute, cu piese no-name etc.
- masini din DE cu proprietari alergici la limba engleza si la romani
- cateva masini tipla, insa la pret pe masura (de banii aia imi luam Fiesta nou)
Initial ma orientam doar dupa: an fabricatie, numar kilometri, norma poluare.
Desi acesti indicatori conteaza, pana la urma conduci masina, nu conduci niste specificatii de pe hartie:
Degeaba e noua daca a fost bubuita si reparata in fata blocului.
Degeaba are putini km daca sunt facuti off-road (a se citi strazile patriei).
Degeaba e EURO 5/6 daca daca iese fum negru din ea pentru ca inca are filtrele/uleiul cu care a plecat din fabrica.
Aici exagerez, dar prindeti ideea... Am vazut prea multe masini care erau bune doar pe hartie.
Dupa ce am vizionat cateva piese de muzeu, am inceput sa pun accent pe proprietar: cautam om pasionat, pentru care masina sa nu fi fost doar metoda prin care ajunge de la A la B. Sa fie cunoscator, pentru ca in aceasta tranzactie, ignoranta echivaleaza cu minciuna.
Omul trebuie sa stie ce vinde... Daca vreau surprize, imi iau ou Kinder.
In retrospectiva, am luat cea mai buna decizie sa caut printre masinile care NU erau de vanzare, si anume sa intru pe forumul Hondafan. Aici am gasit jurnale de bord, cu bune si rele, cu poze, preturi, impresii si discutii constructive. Asa ar trebui sa arate vestitul 'istoric complet'.
Astfel am dat de Scarr, despre care am numai cuvinte de lauda. A fost mereu corect si s-a tinut de cuvant pana in cel mai mic detaliu.
Nu am detectat nici cel mai vag iz de bullshit si credeti-ma... oportunitati au existat. In loc sa profite ca nu eram cunoscator de Honda si ca se afla la aproape 2.000 km distanta, mi-a clarificat multe aspecte, chiar daca erau in detrimentul vanzarii.
Dupa ce am batut palma, pe timpul si banii lui:
- a montat si echilibrat rotile de vara
- a rezolvat o scurgere de ulei
- a facut plinul si a spalat-o
- a inclus toate piesele originale si unele de rezerva
- a resetat tot la limba engleza
+ alte mici detalii
Fix ca pentru prosti, doar sa ma urc in ea si sa plec )
Chiar si dupa ce avea oficial sacii in caruta, tot s-a asigurat ca nu sunt cascat si ca nu imi uit actele pe la transportator, ca stiu exact cum sa o intretin, mi-a raspuns in continuare la intrebari etc.
Hai, gata, ca deja i se urca la cap.
---------------------------------------------------------------
Revenind la masina in cauza:
Am luat-o la 178.333 km, de departe in cea mai buna stare dintre toate masinile vizionate. Intr-o saptamana am facut vreo 300 km, suficient cat sa imi fac o prima impresie.
IMPRESII DESPRE MASINA (acest exemplar):
- a fost foarte bine intretinuta
- totul este functional
- nu are greieri in ea
- nu troncane
- nu pierde fluide
- si-a facut veacul prin garaje (multe de la noi zici ca au fost sablate sau parcate intr-o furtuna de nisip)
- fostul proprietar nu s-a zgarcit la consumabile, a prioritizat calitatea
- o mare parte din revizia de 180k km deja s-a realizat, pe parcurs
- are tuning cu piese omologate (evacuare Remus, jante etc.)
- tuningul este facut discret si cu gust (aripa de Type R arata bine pe orice, cred ca ar merge si pe un aragaz)
- inca am piesele originale, in caz ca vreau sa fiu plictisitor
- vasta majoritate a kilometrilor i-a facut pe autostrazi:
a) nu tu gropi, cica drumurile acolo au asfalt pe ele (stiu, creaturi de basm la noi)
b) nu tu mers "treapta 1, treapta 2, stop si ia-o de la capat"
- nu a vazut Romania decat foarte putin, in vacanta (sincer, asa mi-ar placea si mie daca as fi Type S)
- SUNETUL !!!!!!!!!!
IMPRESII GENERALE DESPRE MASINA:
Masina are 11 ani, insa nu isi arata absolut deloc varsta: nici ca design, nici ca stare tehnica.
Am intrebat cunoscuti care nu sunt obsedati de masini: habar nu aveau ce masina e pentru ca nu prea vezi asa ceva pe strazile noastre, si o incadrau in fabricatie 2012-2015;
Am intrebat cunoscuti care sunt obsedati de masini: desi la inceput erau sceptici ca nu imi aleg din ograda VAG sau BMW - "ce dreq iti iei ba chinezarie d-aia, ai innebunit?!?" - au ramas placut surprinsi cand i-am plimbat. Cred ca mai convertesc cativa pe Honda. Singurul lucru la care a comentat mai toata lumea este schimbatorul: mie imi place... si daca ii dezgusta atat de mult cand stau in dreapta, exista Uber )
Comparativ cu ce ofera japoneza asta nascuta in UK, marcile germane te jefuiesc. Raportul calitate/pret mi se pare exceptional.
La semafoare mai arunc un ochi in jur si observ cum lumea intoarce capul dupa o Honda din 2008, nu dupa o nemtoaica noua, care costa probabil de 5-10 ori mai mult. Poate pentru ca masinile alea sunt ca niste uniforme, intalnite la tot pasul. Sunt frumoase, moderne, puternice etc... Dar obisnuite.
Versiunea asta in doua usi este chiar speciala, iar in realitate are o forma foarte distincta, zici ca-i jumatate de ou. Pare masiva, solida, fara sa fie prea mare. Mi-e greu sa explic, iar pozele nu prea surprind asta.
Masina a fost waaaaay ahead of its time...
Are multe dotari pe care nu le gasesti pe masini noi de astazi, ca sa nu mai zic de "competitia" de la vremea respectiva. Cred ca singura extraoptiune pe care nu o are este acoperisul panoramic (care am vazut ca este foarte rar). Ma rog, si scaunele de piele, dar le prefer pe astea de piele intoarsa + textil (vreau oua fierte doar de Paste).
Iti ia ceva sa te obisnuiesti cu faptul ca se comporta ca o masina normala pana in 4.000 RPM, iar de la 5.000 in sus se trezeste fiara si trebuie sa belesti bine ochii. Sunt masini mult mai puternice si rapide, dar pentru mine momentan 140+ caluti sunt suficienti.
Nu sunt vitezoman, imi place sa merg normal - insa e bine sa stii ca poate, in caz ca ai nevoie. Ultimul lucru pe care il vreau intr-o depasire este sa mestec in mamaliga.
Este agila si precisa. La viteze mai mari pare stabila, fara sa aiba ruliu sau comportament imprevizibil. Bine, nu va imaginati ca am scos VSA-ul ca sa testez legile fizicii.
Suspensia nu este atat de rigida precum mi-am imaginat, ba chiar as spune ca e confortabila. Totusi, cele pe care le-am condus inainte aveau arcuri si amortizoare stock.
Garda la sol este mai mare decat pare - nu am atins nimic pe dedesubt, in principiu din doua motive:
1. Are burtica plata, nu atarna nimic.
2. Sub bara fata are o banda subtire de cauciuc, de la un capat la altul. Daca atingi cu aia, stii ca urmeaza bara.
Singurul 'minus' ar fi ca mi se pare ceva mai greu de parcat din cauza formei (solduri late, bot lasat, montanti grosi). Ai impresia ca e mai mare decat e de fapt - recunosc ca prefer asa decat sa ii subestimez dimensiunile.
Hai ca am opinat suficient.
TLDR: sunt foarte incantat de ea. Este tot ce mi-am dorit, plus inca ceva pe langa. Inca nu am gasit ceva care sa imi displaca la jucaria asta.
Ne vedem in trafic!
Comment