Calde salutari si bine v-am gasit! [Reloaded]
Sint preafericitul (ne-patriarh) posesor al unui (sau unei) Honda ciVic 1.8 Executive A/T fara "acoperis panaramic", de un albastru pe care nu l-am vazut inca, dar care se numeste Deep Sapphire Blue Pearl si care cica ar avea si tapiterie de piele.
Povestea incepe cam asa:
Aveam (am) un Oltcit din 1983 pe care m-am apucat sa-l surubaresc si mi s-a cam luat cheful la jumatatea trebii, asa ca am ramas fara mijloc valid de deplasare proprietate personala. Deja ma batea gindul de prin 2008 sa iau o masina noua cu care sa fac deplasarile normale si olteanul sa-l tin pentru placere/recreere si surubareala/enervare. Conditiile pe care trebuia sa le indeplineasca viitorul cazan motorizat erau: cutie automata, pilot automat (oricare i-ar fi fost denumirea), motor pe benzina, hatchback, scaune incalzite, A/C. In urma consultarilor cu oameni mai priceputi si mai rabdatori in cercetarea pietei, mi-a venit sa iau un Mutsibutsi Colt 1.3 3D. Dar pina sa string eu banii, modelul s-a schimbat si avea acum o fata exact ca de utilitara L300 sau cum o cheama, deci cih, cih, cih!
La ciVic am ajuns repede, cu ajutorul unui prieten marinar care vrea de mult unul (Cataline, daca citesti aici sa stii ca astept cu nerabdare ziua in care sa te duc sa-ti iei ciVic-ul de la dealer). Prima varianta, cea din 2005 sau cit era nu mi-a placut de nici o culoare si in continuare nu-mi place botul, mai exact partea dintre faruri care seamana a plasticaraie de jucarie chinezeasca. Sa ma ierte posesorii, dar asta e parerea mea. Nici cu grila mea "2009" nu-s multumit, o sa urmeze o schimbare cu grila de Type R, care arata mai secsi.
Ce mi-a placut la ciVic? Mai intii forma, designul exterior. Iar cind am vazut poze cu interiorul si chestia aia desteapta cu scaunele din spate, gata. Decizia s-a luat pe loc, "va fi ciVic". Mi-a mai placut ca era o masina mai rar vazuta si este inca in multe parti ale tarii, In Ploieni m-am plimbat 4 ore fara sa vad nici una, in Bucureni am vazut una la 10 minute...
Nu m-am suit niciodata intr-un ciVic, de condus deci nici nu mai poate fi vorba. Unii or sa zica ca sint nesanatos, ca trebuia sa fac test-drive, ca poate nu-mi place. Cu ce sa compar? Cu Oltcit-ul 1.1? Sprintzar el de fel si cam avansat pe vremea lui (suspensii independente pe bare de torsiune, toate frinele pe disc, motor boxer hemi, carburator dublu corp, toate comenzile linga volan, mai putin reglajul temperaturii) dar fara servo-nimic, un pumn de mirtzoage putere si cam atit. Sa compar cu goLanul imprumutat pe care l-am condus de vreo 3-4 ori si care la peste 80 la ora nu mai are frine? (FYI: Daca vedeti logane frinind in curbe, sa stiti ca e de la ruliul care sperie rau soferii, acus-acus zici ca se rastoarna.)
Deci ciVic trebuia sa fie... Asadar am renuntat la orice fel de cheltuieli care nu erau absolut necesare si adica m-am apucat sa string firfiricii/mardeii/gologanii/creitzarii.
Si povestea continua:
Eram intr-o perioada mai relaxata la sonda si Marinarul imi da manualul pdf pe care ma apuc sa-l citesc. Si descopar acolo cit de misto este navigatia aia pe DooVDe, care preia mai multe din comenzile masinii si le pune pe display, care e pozitionat nemaipomenit. Si zic gata, aia vreau. Si importatorul pauza, nu aduce nici macar pe comanda. Zic bine, daca nu vreti sa-mi luati banii, o sa ma duc s-o iau de la nemti. La nemti, durere. Preturi astronomice, ajungeam la 30 de mii de iepuroi la un 1.8 Sport A/T la care puneam xenoane si navigatie. Eh, zic. Asta e. Mai stringem niste presedinti morti.
Intre timp bagasem un fitil si la importator prin formularul de pe site, ca poate daca nu curge, pica. Si ma suna dealerul din Ploieni sa-mi spuna ca nu se poate aduce cu navigatia optionala si ca xenon e numai pe Executive, dar ala n-are automata si asa mai departe, a ramas ca in tren. Intre timp, convins ca iau masina din Germanica ma apuc sa schimb presedintii morti in arhitectura europeana la o casa care schimba la paritate. Si ma suna de la dealer ca vine un lot de Executive automate, despre care aflu ulterior ca initial era pentru Maica Rusie, dar fara plafon panoramic si evident, tot fara navigatie, dar la acelasi pret cu Sport-ul (18.400 iepuroi), avind in plus tapizderie de peleu. Sap printre prieteni si cunostinte, ajung la editorul sef de la Top Gear, care ia legatura cu importatorul sa-l intrebe daca se poate pune navigatia aia desteapta, cica nu, dar de ce o vreau, ca oricum nu e harta rRomaniei pentru ea. Asa ca dau un telefon in Germanica si-i intreb pe aia: bre nene, iau asa si asa. Bagam o navigatie? Da domne, in principiu bagam, va zicem exact cind avem o serie de sasiu. Marfa, zic! Ca io o vreau pentru toate celelalte functii si pentru harta iEuropeana, in rRomanica ma descurc cu Garminul de pe telefon.
Si un prieten ma invata: ba, daca o iei cu banu jos, ia cere o reducere sau niste accesorii ceva... Asa ca iau dilerii din Buc si Brasov si le bag pe mail cerere de oferta si-i insiri pe toti 3 la To:, ca sa se vada, sa se bata nitel intre ei. De la Brasov primesc un raspuns total dezinteresat, de la Carpati primesc 18 mii de iepuroi si de la Asko primesc promisiunea ca ma suna cu un pret, ceea ce nu s-a intimplat. Asa ca ma duc la Litex si zic: uite, Carpati imi da cu 18 mii, voi ce oferiti? 17.850! Adjudecat, hai sa facem hirtiile.
Si povestea se incheie si incepe aventura:
Asa ca schimb arhitectura europeana in oameni de cultura romani morti, pentru ca in draga noastra tara nu se poate plati cu valuta, in plus cursul la care cumperi masina e mai mare decit cursul BNR si duc caramizile de lei grei, le pun pe masa, saptesutecincizecidemilioane adica treisferturidemiliard si in schimbul lor primesc citeva hirtii semnate si stampilate si promisiunea ca in citeva zile vine si agregatul. Si-i mai iau si aparatoare de noroi si presuri de cauciuc, ca doar e iarna, sintem pe 14 decembrie. Minune! Furtuna de zapada, masina e in zona libera la Pitesti, autostrada e blocata, ninge ca la balamuc, autoritatile sint nepregatite... in concluzie, masina nu se poate aduce.
Si vine Craciunul, care trece si a doua zi de Craciun imi iau zborul spre tarile calde unde ma aflu si in prezent in ceea ce va fi cea mai lunga si mai chinuitoare tura, care desi cu cele 35 de zile ale ei nu bate recordul de 58 de asta vara, insa are o incarcatura emotionala de jdemii de ori mai mare.
Aventura s-a dovedit a fi egala cu zero, asteptam Aventura Reloaded.
Urmeaza sa schimb grila, nu stiu daca are sau nu, dar o sa ma mai gindesc daca-i pun eleron si bandouri de protectie.
Ce mai vreau sa fac, daca are alarma deja si daca se poate, este sa-i pun modul de pornire a motorului din telecomanda. Ce imi recomandati in aceasta privinta?
[Topicul a fost sters dintr-o regretabila eroare, dar a revenit. Multumesc de urari si raspunsuri tuturor celor care au apucat sa scrie!]
Sint preafericitul (ne-patriarh) posesor al unui (sau unei) Honda ciVic 1.8 Executive A/T fara "acoperis panaramic", de un albastru pe care nu l-am vazut inca, dar care se numeste Deep Sapphire Blue Pearl si care cica ar avea si tapiterie de piele.
Povestea incepe cam asa:
Aveam (am) un Oltcit din 1983 pe care m-am apucat sa-l surubaresc si mi s-a cam luat cheful la jumatatea trebii, asa ca am ramas fara mijloc valid de deplasare proprietate personala. Deja ma batea gindul de prin 2008 sa iau o masina noua cu care sa fac deplasarile normale si olteanul sa-l tin pentru placere/recreere si surubareala/enervare. Conditiile pe care trebuia sa le indeplineasca viitorul cazan motorizat erau: cutie automata, pilot automat (oricare i-ar fi fost denumirea), motor pe benzina, hatchback, scaune incalzite, A/C. In urma consultarilor cu oameni mai priceputi si mai rabdatori in cercetarea pietei, mi-a venit sa iau un Mutsibutsi Colt 1.3 3D. Dar pina sa string eu banii, modelul s-a schimbat si avea acum o fata exact ca de utilitara L300 sau cum o cheama, deci cih, cih, cih!
La ciVic am ajuns repede, cu ajutorul unui prieten marinar care vrea de mult unul (Cataline, daca citesti aici sa stii ca astept cu nerabdare ziua in care sa te duc sa-ti iei ciVic-ul de la dealer). Prima varianta, cea din 2005 sau cit era nu mi-a placut de nici o culoare si in continuare nu-mi place botul, mai exact partea dintre faruri care seamana a plasticaraie de jucarie chinezeasca. Sa ma ierte posesorii, dar asta e parerea mea. Nici cu grila mea "2009" nu-s multumit, o sa urmeze o schimbare cu grila de Type R, care arata mai secsi.
Ce mi-a placut la ciVic? Mai intii forma, designul exterior. Iar cind am vazut poze cu interiorul si chestia aia desteapta cu scaunele din spate, gata. Decizia s-a luat pe loc, "va fi ciVic". Mi-a mai placut ca era o masina mai rar vazuta si este inca in multe parti ale tarii, In Ploieni m-am plimbat 4 ore fara sa vad nici una, in Bucureni am vazut una la 10 minute...
Nu m-am suit niciodata intr-un ciVic, de condus deci nici nu mai poate fi vorba. Unii or sa zica ca sint nesanatos, ca trebuia sa fac test-drive, ca poate nu-mi place. Cu ce sa compar? Cu Oltcit-ul 1.1? Sprintzar el de fel si cam avansat pe vremea lui (suspensii independente pe bare de torsiune, toate frinele pe disc, motor boxer hemi, carburator dublu corp, toate comenzile linga volan, mai putin reglajul temperaturii) dar fara servo-nimic, un pumn de mirtzoage putere si cam atit. Sa compar cu goLanul imprumutat pe care l-am condus de vreo 3-4 ori si care la peste 80 la ora nu mai are frine? (FYI: Daca vedeti logane frinind in curbe, sa stiti ca e de la ruliul care sperie rau soferii, acus-acus zici ca se rastoarna.)
Deci ciVic trebuia sa fie... Asadar am renuntat la orice fel de cheltuieli care nu erau absolut necesare si adica m-am apucat sa string firfiricii/mardeii/gologanii/creitzarii.
Si povestea continua:
Eram intr-o perioada mai relaxata la sonda si Marinarul imi da manualul pdf pe care ma apuc sa-l citesc. Si descopar acolo cit de misto este navigatia aia pe DooVDe, care preia mai multe din comenzile masinii si le pune pe display, care e pozitionat nemaipomenit. Si zic gata, aia vreau. Si importatorul pauza, nu aduce nici macar pe comanda. Zic bine, daca nu vreti sa-mi luati banii, o sa ma duc s-o iau de la nemti. La nemti, durere. Preturi astronomice, ajungeam la 30 de mii de iepuroi la un 1.8 Sport A/T la care puneam xenoane si navigatie. Eh, zic. Asta e. Mai stringem niste presedinti morti.
Intre timp bagasem un fitil si la importator prin formularul de pe site, ca poate daca nu curge, pica. Si ma suna dealerul din Ploieni sa-mi spuna ca nu se poate aduce cu navigatia optionala si ca xenon e numai pe Executive, dar ala n-are automata si asa mai departe, a ramas ca in tren. Intre timp, convins ca iau masina din Germanica ma apuc sa schimb presedintii morti in arhitectura europeana la o casa care schimba la paritate. Si ma suna de la dealer ca vine un lot de Executive automate, despre care aflu ulterior ca initial era pentru Maica Rusie, dar fara plafon panoramic si evident, tot fara navigatie, dar la acelasi pret cu Sport-ul (18.400 iepuroi), avind in plus tapizderie de peleu. Sap printre prieteni si cunostinte, ajung la editorul sef de la Top Gear, care ia legatura cu importatorul sa-l intrebe daca se poate pune navigatia aia desteapta, cica nu, dar de ce o vreau, ca oricum nu e harta rRomaniei pentru ea. Asa ca dau un telefon in Germanica si-i intreb pe aia: bre nene, iau asa si asa. Bagam o navigatie? Da domne, in principiu bagam, va zicem exact cind avem o serie de sasiu. Marfa, zic! Ca io o vreau pentru toate celelalte functii si pentru harta iEuropeana, in rRomanica ma descurc cu Garminul de pe telefon.
Si un prieten ma invata: ba, daca o iei cu banu jos, ia cere o reducere sau niste accesorii ceva... Asa ca iau dilerii din Buc si Brasov si le bag pe mail cerere de oferta si-i insiri pe toti 3 la To:, ca sa se vada, sa se bata nitel intre ei. De la Brasov primesc un raspuns total dezinteresat, de la Carpati primesc 18 mii de iepuroi si de la Asko primesc promisiunea ca ma suna cu un pret, ceea ce nu s-a intimplat. Asa ca ma duc la Litex si zic: uite, Carpati imi da cu 18 mii, voi ce oferiti? 17.850! Adjudecat, hai sa facem hirtiile.
Si povestea se incheie si incepe aventura:
Asa ca schimb arhitectura europeana in oameni de cultura romani morti, pentru ca in draga noastra tara nu se poate plati cu valuta, in plus cursul la care cumperi masina e mai mare decit cursul BNR si duc caramizile de lei grei, le pun pe masa, saptesutecincizecidemilioane adica treisferturidemiliard si in schimbul lor primesc citeva hirtii semnate si stampilate si promisiunea ca in citeva zile vine si agregatul. Si-i mai iau si aparatoare de noroi si presuri de cauciuc, ca doar e iarna, sintem pe 14 decembrie. Minune! Furtuna de zapada, masina e in zona libera la Pitesti, autostrada e blocata, ninge ca la balamuc, autoritatile sint nepregatite... in concluzie, masina nu se poate aduce.
Si vine Craciunul, care trece si a doua zi de Craciun imi iau zborul spre tarile calde unde ma aflu si in prezent in ceea ce va fi cea mai lunga si mai chinuitoare tura, care desi cu cele 35 de zile ale ei nu bate recordul de 58 de asta vara, insa are o incarcatura emotionala de jdemii de ori mai mare.
Aventura s-a dovedit a fi egala cu zero, asteptam Aventura Reloaded.
Urmeaza sa schimb grila, nu stiu daca are sau nu, dar o sa ma mai gindesc daca-i pun eleron si bandouri de protectie.
Ce mai vreau sa fac, daca are alarma deja si daca se poate, este sa-i pun modul de pornire a motorului din telecomanda. Ce imi recomandati in aceasta privinta?
[Topicul a fost sters dintr-o regretabila eroare, dar a revenit. Multumesc de urari si raspunsuri tuturor celor care au apucat sa scrie!]
Comment