MARUTA: '08 Acura RDX Tech Package 2,3T i-VTEC A/T, Black

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MARUTA: '08 Acura RDX Tech Package 2,3T i-VTEC A/T, Black

    Este o Acura RDX, Technology Package, 2.3 i-VTEC Turbo (K23A1), SH-AWD, din 2008.

    De ce RDX?
    • Pentru ca este o Honda, in primul rand. Da, desi Acura este un brand american, prima generatie de RDX are puternice influente japoneze. Cu timpul, Acura a devenit din ce in ce mai americanizata, deoarece inginerii de peste ocean nu au o viziune globala, cum o au cei japonezi. Si asta se explica foarte usor, datorita faptului ca piata nord-americana este foarte mare (suficienta in gandirea unora), pe cand inginerii japonezi au fost nevoiti sa aiba o viziune globala, pentru a avea succes cu modelele lor pe cat mai multe piete.

    • Pentru ca are o combinatie unica motor-transmisie-tractiune: i-VTEC cu Turbo + 5AT + SH-AWD. Proiectantii s-au gandit sa obtina performantele unui V6 dintr-un motor in patru cilindri, probabil un K24 la care au adaugat o turbina. A iesit un K23, cu un turbocompresor cu debit variabil (dezvoltat de Honda impreuna cu Aisin - pana in 2000 rpm o supapa montata in galeria de evacuare se deschide usor, pentru a asigura o viteza mai mare a gazului catre turbina, de la 2000 rpm la 2500 rpm incepe sa se deschida din ce in ce mai mult, pana la maxim). Turbina isi atinge maximul de putere pe la 4500 rpm (13-14 psi), scazand treptat la vreo 8 psi cand turatia atinge 6500 rpm. Intre 4000 rpm si 6000 rpm incepe sa-si faca treaba si VTEC-ul (are VTEC doar pe evacuare). Rezulta vreo 240 CP si 350 Nm. Transmisia este automata, in 5 trepte, cu padele pe volan (Sequential SportShift). Padelele pot fi folosite atat in modul "D", cat si "S", combinatia din urma lasandu-te sa urci in turatie atat cat poftesti ; iti taie benzina pe la vreo 6800 rpm. Tractiunea a fost iar un factor important, care m-a facut sa-mi placa aceasta masina: SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive). A nu se crede ca este o masina pentru off-road. SH-AWD a fost facut pentru o mai buna manevrabilitate in curbe si pe suprafetele alunecoase. Cuplul poate fi transmis pana la 90% pe puntea spate, iar aceasta, la randul ei, datorita unor ambreiaje speciale, poate trimite pana la 100% din putere pe una din rotile spate, individual, in functie de situatie. Ba mai mult, rotile din spate se pot invarti mai repede cu pana la 1,7% fata de cele din fata.

    • Si nu in ultimul rand, pentru ca este un SUV. De fapt, este un CUV, un Crossover, pentru ca are o arhitectura "unibody". Deoarece aveam nevoie de o masina putin mai inalta si mai spatioasa fata de Civicul sedan, preferabil sa aiba si tractiune integrala, m-am tot uitat dupa un CR-V sau un HR-V (modelul american, cu 1.8 i-VTEC si AWD). Pana la urma, a fost sa fie un RDX.
    maruta
    Senior Member
    Last edited by maruta; 12-01-17, 05:14.
    CR-V e:HEV
    JAZZ GD1 CVT
    Ex: CR-V RE6

    Ex: RDX TB1
    Ex: Civic FD1

    Ex - JAZZ GD1
    Ex - ACCORD Type-R
    Ex - DEL SOL EH6

  • #2
    O alegere excelenta, sa te folosesti de ea cu placere.
    http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

    Comment


    • #3
      Sa o porti cu tot dragul! Sa fie intr-un ceas bun!

      Comment


      • #4
        suuper fain
        am cautat una in europa vreo 2 ani
        mai noutza asa

        tare de tot masina
        stiu SHAWD-ul de pe Legend - pe asfalt uscat e cel mai bun sistem awd din ce am condus eu vreodata
        barca aia de Legend serveste serpentine de zici ca e pe sina

        sa te bucuri de ea! si ea de tine!
        vlad
        "Ethics. That's always so inconvenient."
        Cal Lightman

        Comment


        • #5
          Sa ai noroc de ea!
          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

          sigpic

          Comment


          • #6
            Din pacate observ aceleasi tendinte de americanizare a modelelor Honda - a se vedea noul Sedan.

            N-ar avea sens un VTEC si pe admisie, din moment ce este supraalimentat, insa pe evacuare are nevoie pt reducerea lag-ului.

            Sa te poarte sanatos, ca benzina e ieftina!

            Comment


            • #7
              sa o stapanesti cu placere! suna bine la nivel tehnic si dpdv al specificatiilor, dar la nivel vizual ma lasa rece (sorry! ).
              '08 Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury A/T
              Ex: 09 Honda Accord 2.4 CU2 EXEC A/T & '07 Honda Accord 2.0 EXEC M/T

              Comment


              • #8
                Iti scriu si aici, sa o alergi cu placere!
                Nu ascult tot timpul Rammstein, dar atunci cand se intampla, asculta si vecinii...

                http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Andrei+V/

                Comment


                • #9
                  Bravos! Sa o stapanesti si sa o conduci cu mare placere!

                  Am inteles si ca e destul de fasneata de felul ei...
                  "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                  "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                  Comment


                  • #10
                    Sa o stapanesti sanatos! Trebuie sa ne auzim sa rezolvam cu vechea problema.
                    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                    Comment


                    • #11
                      sa o stapanesti sanatos si sa-ti aduca numai satisfactii mult timp de acum incolo!
                      R 42659 - Milano Red Ep3

                      Comment


                      • #12
                        Felicitari pentru o asemenea piesa high-tech! Sa te bucuri de ea cat mai mult timp!
                        Faza cu SUV, CUV sau crossover e foarte simpla (mai ales ca la lansarea modelului pe piata, ACURA a tinut foarte mult sa o precizeze): masina este un SUV de lux (de clasa medie) deoarece din punct de vedere tehnic, nu se bazeaza pe un model mai mic decat el.
                        Este si va ramane o creatie unica in istoria ACURA, avand in vedere dorinta creatorilor sai de a imbina calitatile unui RSX cu cele ale unui MDX (de aici si numele sau) - un proiect la care s-a lucrat mai mult decat la oricare altul in istoria firmei (2002 - concepetul RD-X - serie 2006).
                        Nu inteleg reprosul adus designerilor ACURA cum ca ar fi lipsiti de o viziune globala! Oare chiar le-o fi de ajutor din moment ce brandul lor se vinde doar in 6-7 tari din lume (cele 3 nord-americane plus Rusia, Ucraina, Dubai si China)? Toate cunoscute ca si piete modeste in privinta pretentiilor legate de acest aspect, clientela de pe aceste piete punand pret pe cu totul alte aspecte la achizitionarea unei masini.
                        Poate ca si asta e o explicatie la designul sau exterior modest. Dar n-avem voie sa uitam ca desigul exterior este decis de specificatiile tehnice si deci poate ca mai mult si bineinteles rentabil in productie, nici nu s-ar mai fi putut.
                        Pentru asta recupereaza enorm de mult la interior si sub capota.
                        Nu stiu daca o motorizare V6 a fost vreodata o optiune pentru productia de serie dar sunt sigur ca greutate sa in plus, ar fi dat multe batai de cap responsabililor. Prin urmare alegerea celui in 4 cilindri mi se pare o alegere perfecta care nu se dezminte in nici o situatie.
                        HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                        Comment


                        • #13
                          Felicitari si aici, sa aveti grija unul de altul si sa va bucurati de fiecare km!
                          2007 Honda Accord 2.0 M/T LS NHB
                          2008 Honda CR-V 2.0 M/T EX NHB
                          2000 Honda S2000 Berlina Black
                          http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/nolty/

                          Comment


                          • #14
                            Felicitari pentru achizitie! Topicul era perfect daca puneai si 2-3 poze
                            Honda Civic Type-S PLUS Crystal Black Pearl .:. Eibach : Injen : OMP : Skunk2 : Enkei : Ferodo DS2500 : Alpine Type R : Rockford Fosgate .:.
                            Honda S2000 AP1 Championship White .:. KW V2 : OZ : SKUNK2 : K&N : VOLK : Spoon : CUSCO : Mugen : Megan Racing : Goodridge : Ingalls : Powerflex .:.
                            1000 Locuri de vizitat in Romania

                            Comment


                            • #15
                              Sa o conduci cu placere!

                              Comment

                              Working...
                              X