RADU.NDL: '09 Honda Accord 2.0 I-VTEC M/T Executive, Crystal Black Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RADU.NDL: '09 Honda Accord 2.0 I-VTEC M/T Executive, Crystal Black Pearl

    Salutare,
    M-am "infiltrat" acum ceva vreme pe forum, cu niste nelamuriri legate de o Honda.Una peste alta, am luat masina si acum nu mai sunt doar "infiltrat".Fiind varianta Executive vine cam cu toate optiunile (senzori fata/spate, camera marsarier, comenzi vocale, trapa, piele, scaune reglabile electric etc) asa ca din punct de vedere conform este exact ceea ce asteptam de la ea.Nu am apucat sa fac decat vreo 500 km pana acum, dar impresiile ar fi:
    - confort si tinuta de drum - excelente, mai ales in curbe, unde ma asteptam sa aiba senzatia aia de barca si sa faca oversteering.
    - in spatiile aglomerate mult mai manevrabila decat ma asteptam la o masina de asemenea dimensiuni
    - daca te lasi putin pe acceleratie, cam zboara (nu are cuplu de diesel, dar te duci la 100 cu a 2a, daca tii neaparat sa ii dai ture - nu ca as recomanda asa ceva)
    - consumul mediu pana acum se invarte pe la 8.4, dar avand in vedere ca am mers cand incet cand la forja, nu are o relevanta prea mare
    - m-as fi bucurat de niste roti de iarna pe 16", dar are doar pe 17" in omologare, asa ca lasam asa (am senzatia ca am citit pe aici ca nici nu merg pe 16" din cauza distantei mici fata de etrieri)
    Bine, sunt multe alte impresii, dar cu siguranta voi le stiti, fiind proprietari de Honda deja, asa ca ma rezum doar la astea.
    Fostul proprietar sustine ca are ambreiajul schimbat, uleiul pus Ravenol si uleiul din cutie schimbat.Am fost la Asko pentru o diagnoza mecanica si computerizata inainte sa o achizitionez si cei de acolo mi-au recomandat sa inlocuiesc lichidul de frana.Singura problema mai nasoala este ca masina are blocata "bieleta xenon" de pe stanga spate, cum s-au exprimat baietii de la Asko si ca senzorul este rupt (intr-adevar, pinii lui sunt rupti in mufa).Stiu ca asta regleaza farurile la incarcare, dar au zis de vreo 300 si ceva euro senzorul + bieleta si parca nu ma aranjeaza in momentul asta.Am facut niste probe si farul bate ok, nu orbesc pe nimeni, iar incarcare in spate nu prea am, asa ca pana gasesc o solutie mai ieftina parca as cam lasa-o asa.
    Acum, dupa indelungi cautari pe net si niste discutii cu colegul de forum Ncu, dupa multe pagini pe threadul de recomandari ulei, am ajuns la concluzia ca habar nu am ce ulei urmeaza sa ii pun (mai are pana la revizie vreo 4000 km), dar nu o sa astept pana atunci.Am ametit citind in cele 200 si ceva de pagini si nu m-am lamurit cu prea multe, asa ca dupa alte nenumarate lecturi, am ajuns la concluzia ca un 5W-30 Liqui Molly Top Tech 4300 (masinuta are 154 000 km).Daca, din cei care au acest motor, imi recomandati un alt ulei (dar punctual va rog, nu doar TBN-uri, pour pointuri standarde ACEA etc), as fi recunoscator.Si as mai avea o intrebare: langa vasul pentru lichidul de frana este si cel de lichid hidraulic (daca nu ma insel).Am inteles ca ar fi recomandat sa il schimb.Se poate face in regim DIY sau e recomandat la un service?Nu de altceva, dar cei de la Asko stau bine pe preturi (cer 1000 RON pentru schimb de ulei si filtre si vreo 600 pentru uleiul de la cutia de viteze).
    P.S. Nu am nimic cu Asko, baietii sunt super, toata stima pentru amabilitate si profesionalismul de care au dat dovada.

  • #2
    sa ai noroc de el!
    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

    sigpic

    Comment


    • #3
      Sa ai noroc de "negresa" ta!
      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

      Comment


      • #4
        Sa te poarte sănătos. Legat de ulei, nu pot sa spun ca faci o mare greșeală dacă pui acel Liqui Moly Top Tec 4300 dar teoretic nu este specificația pe care ți-o cere Honda pentru acest motor, ala e un ulei ACEA C2 care din cāte știu eu se cere īn general la diesel cu DPF. Cauta ce scrie īn carte dacă ai asa ceva dacă nu găsești pe net manual, presupun ca Honda recomanda un ACEA A3/B3 sau A5/B5 pentru motorul tău, găsești multe opțiuni cu specificația asta, la vāscozitate ești bine cu un 0/5W30. Rezervorul mai mic de langa cel pentru lichid de frana este al pompei de ambreiaj care folosește tot lichid de frāna iar schimbul acestuia se face prin aceeași metoda.

        Comment


        • #5
          Bine ai venit,sa stăpānești sănătos masina!Legat de roti,merg și de 16 fără probleme.Am avut modelul tau,doar că diesel și au mers roti de 16.Daca in certificatul de conformitate/cartea de identitate a masinii nu e trecut,poți să faci omologare la RAR pentru dimensiunea asta.Te costa cam 100 Ron.Confortul in schimb e mult mai bun pe șoselele astea ale noastre.Legat de ulei,eu as baga doar Honda,nu pentru că ar fi cel mai cel,dar scap de dureri de cap.Ma surprinde totuși că ți se pare manevrabila in aglomerație,asta fiind singurul motiv pentru care am vandut-o.Avea raza de bracare maaaare.

          Comment


          • #6
            Salut,
            ticker hondatu Multumesc pentru urari, sa fie!
            rhemyis da, cred ca ai dreptate cu uleiul ala..ar mai fi o varianta asta: https://www.ravenol.de/en/applicatio...fds-sae-5w-30/ (acum sper sa il si gasesc pe undeva in Romania).Schimbul de lichid de frana cred ca il voi face la Asko, oricum trebuie sa ajung la ei, mi-au spus ca am rechemare in service pt. inlocuire capsa airbag pasager..asa ca as putea sa fac si asta, ca nu costa mult (schimb de ulei si filtre tot nu imi fac cu 1000 RON la ei, imi pare rau, dar mi se pare ridicol).Multam de sfat!
            dantt multumesc!Da, e o idee...cred ca 16 ar fi mai potrivite pentru iarna si gropile noastre..o sa vad cat costa niste jante de 16 si avand in vedere ca am de 17 doua seturi, poate le schimb..we shall see!Multam de sfat!Cat despre manevrabilitate..eu vin de pe un Ford Focus 2 cu care ma bagam si in gaura de sarpe..Accordul, conform https://www.auto-data.net/ro/ e doar mai lung cu vreo 40 cm ca Fordul, dar mi se pare ca la viraje stranse are raza de bracare mai mare Fordul..nu stiu de ce, dar m-am bagat cu Accordul prin toate parcarile si gaurile (si frate, Targoviste e un oras mic si tare aglomerat) fara probleme de strecurat, intors, manevrat..na, poate doar mi se pare mie, nu e exclus, dar stiu cateva curbe prin cartier pe care le luam aproape in loc si tot ieseam de pe banda mea cu Fordul, iar acum le iau lejer fara sa ma complic cu Honduta.
            Mai am o rugaminte (sper sa nu par nesimtit), dar poate ma ajutati: burduful de la schimbator e jumulit bine, nuca nici ea nu arata minunat..am cautat, dar sa dea naiba daca am gasit pe undeva (sau skillurile mele de cautat pe net au suferit o scadere drastica)..am vazut ca aici se fac group buy sau mai sunt baieti care au piese pentru Honda.Daca ma puteti indruma intr-o anumita directie sau catre cineva anume, as fi recunoscator..poate reusesc sa gasesc undeva si sa le schimb!Multam anticipat!

            Comment


            • #7
              Sa o stapanesti sanatos !

              Eu am 17 pe accord si vara si iarna si mi se pare destul de rentabile ca stabilitate , tinuta de drum , aderenta la franare . Ca ulei de ce nu mergi pe origine , e undeva jur de 380 lei 5 litri , nu cred ca economisesti mai mult de 100 lei cu orice alta marca (filtrele in schimb sunt diferenta pana la 1000 , deci poti opta pe un mann-purflux). Fostul proprietar a folosit doar ulei honda 0w20 fara probleme , eu o sa merg pe aceeasi varianta in ideea in care consuma 500-1000 ml intre schimburi la mers sportiv , o duc zilnic in 7000 ture . Nu cred ca e doar o senzatie , eu vin de pe un golf 5 hatchback si accordul e mult mai practic la parcari , viraje in scurt .
              Honda Accord CU2 - M/T

              Comment


              • #8
                Burduf de schimbator iti poti confectiona la Ex-Ta Auto, undeva īntre Viilor si Progresului (trafic greu), e o tapiterie auto cu piele.


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

                Comment


                • #9
                  Si cum nici o masina second nu vine fara descoperiri ulterioare, aflam frumos ca pompa de ambreiaj are in loc de aerisitor un surub (multumiri pe aceasta cale mecanicului de la Asko ce a facut "verificarea" dar pecare il bate mecanica mai rau ca pe mine - mai are si un furtun pe surub, se vede de la o posta..dar na, naivul de mine a crezut ca asa e piesa)...poate l-am nimerit pe vreunul care era incepator, ca altfel nu-mi explic...norocul meu! Ma rog, nici nu mai conteaza.Deci, pompa ambreiaj fara aerisitor, bieleta xenon stanga-spate blocata si senzor rupt (de asta mi-au zis alti baieti de la Asko), ambreiaj dubios (cum spuneam in alt topic, cand ii dau drumul din ambreiaj fara acceleratie, vibreaza rau si se misca rotile ca si cum da sa plece de pe loc dar sar inainte si inapoi, ca si cum n-ar cupla bine- planetare aparent ok, totul ok deci ramane doar ambreiajul ca posibilitate).Peste toate astea, punem si un rezonator spart, cu ditamai gaura in el, nu se poate lipi pentru ca lipseste efectiv o palma de plastic din el..la fel, multumiri mecanicului de la Asko, i-a fost sila sa dea scutul jos sa se uite.Mi se pare ca uneori se aude ca un zgomot de intinzator de rola sau rola uzata (tacanit din acelat tipic de rola)..cum se face ca se aude doar cand vrea ea..azi la service nu a vrut sa se auda nici de-al naiba..na, cred ca mi-a dat vreo mama omida de deochi, ceva!
                  Asadar, vin catre voi (ca ateul ala la dumnezeu, doar cand are nevoie) si va rog, poate ma indrumati cumva:
                  - ambreiajul il lasam asa momentan, il patinam si speram ca in 2-3 luni sa ii punem altul nou, conform spuselor celor de la service pot merge fara probleme asa fara pana cand ma hotarasc sa il schimb..bine, altfel masina nu face nazuri schimbat viteze sau tras, deci nu patineaza)
                  - pompa de ambreiaj am vazut ca e in jur de 200-400 RON, nu e cine stie ce, deci aia trebuie obligatoriu, ca sa schimb si lichidul de frana (sau asa deduc eu, de vreme ce trebuie aerisirea sistemului); daca imi recomandati un producator bun, ar fi excelent..daca nu, un TRW sau altceva zic ca merge..cat de naspa sa fie?
                  - acel tacanit/scartait ca de rola (zic ca e de rola ca daca turam spre 1500-2000 ture crestea in intensitate si frecventa) parca se aude mai pregnant din partea dreapta a motorului, nu dinspre cureaua de la accesorii, paradoxal..cum naiba, ca in dreapta eu nu vad nimic in miscare..a mai patit careva?Dar, doar uneori face, indiferent ca e cald sau rece motorul.
                  - alta treaba, rezonatorul; am tot citit si mi-au zis si niste baieti de la un service care au lucrat pe Honde ca n-are nici pe naiba, il pot lasa asa..pe original am gasit la 1600 lei..grosse, de banii aia fac ambreiajul si beau si cateva beri; la dezmembrari nu am gasit deocamdata..vreo idee sau cineva care are asa ceva? Sau il las asa si sanatate multa?
                  Una peste alta, azi i-am trantit niste ulei nou https://www.ravenol.de/en/applicatio...fds-sae-5w-30/plus filtrele de rigoare si acum motorul suna altfel, e mai silentios parca..mai mult ca sigur ca ciobanii care au facut ultimul schimb au pus 5w-40, ca acum masina imi arata instantul la 4-5% la drum intins, in plaja de 2-3k ture, daca o tin constant..pana acum 6-7 dadea pe instant.Dar na, cum zicea bietul tata, izmenele nu sunt pentru vaca..nici mecanica pentru toti.
                  O alta ciudatenie - am bagat benzina de la Rompetrol, aditivata..si am incercat si normala..e, am senzatia ca merge mai bine cu aia normala..poate sunt eu nebun, dar am facut doua probe si de ambele dati mi s-a parut la fel..o fi vreun placebo al portofelului meu?O sa probez si MOL, sa vad daca mi se mai pare ceva nou.

                  Cu scuzele de rigoare pentru romanul de aici si cu multumiri celor care citesc, chiar daca dau sau nu un raspuns, ma plec!

                  P.S. Ziceau baietii de lamele originale la stergatoare..am vazut ca unii nu au fost incantati, altii au fost incantati..la 75 lei am gasit stergatoare Bosch..nu sunt aero, dar nici nu trebuie..isi fac treaba mai mult decat excelent.Acum vedem cat tin in timp.
                  P.S. 2 Am citit pe un thread de Uta Expert, care reconditioneaza casete directie si pare-se ca o fac bine..cica la 800 RON cu tot cu manopera..e bine de stiut ca probabil in timp urmeaza si aia, multumesc de info!


                  Comment

                  Working...
                  X