CCI: '07 Honda Accord 2.0 Elegance M/T, Alabaster Silver Metallic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Corect, asta am găsit si eu. Din întâmplare, chinuiam mașina recent...
    Si aici pe forum descria Cryo sunetul intr-un post acum mulți ani:

    http://www.hondafan.ro/forum/showthr...d-2-0-LS/page4
    Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


    Comment


    • Deja nu mai e de glumă, abia mă mai obișnuisem cu 12,5l /100km de anul trecut - și la ultimul plin am văzut din calcule FuelLog 14,69!

      Evident la Honda nu au verificat nimic electric / mecanic etc. cum le cerusem!
      Deși le-am lăsat mașina toată ziua vineri, doar au pus IAR diagnoza (deși le-am zis că nu e nimic de văzut) și au concluzionat că totul e în regulă, plătește 45€! Total incompetenți!

      Recent i-am pus să-mi evalueze mașina la buy-back - surprize: cică dacă era perfectă îmi puteau da maxim 7000€, dar are niște urme mici ca de grindină pe plafon (nici nu se văd dacă nu le cauți cu atenție sporită), deci clar trebuie revopsita integral, adică minus 2500€ = pot primi cam 4500€.
      Chiar mă gândeam la un Accord nou cu AT Life style, expus show room, cu discount inițial era doar 22800€ (mai puteau reduce la 21000€ eventual, ultima lor ofertă).
      Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


      Comment


      • Astăzi am fost iar cu mașina la service Honda. Am discutat jumătate de oră cu mecanicul, concluzia lor e ca dacă nu iese nimic pe diagnoză atunci n-are rost să mă complic. Dar am insistat să mai verifice: compresia cilindrilor motorului și presiunea pompă de benzină. Ambele au fost in regulă - cost manoperă 80€, mi-au zis de dimineață că n-are rost să verifice astea.
        Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


        Comment


        • Găsește o sonda lambda să poți testa pentru o săptămână sau ceva de genul, cum spunea cineva mai devreme.
          -------------------
          There is no point of having if you can't share.

          Comment


          • Nu am de unde găsi. Oricum cumpăr una dacă trebuie, dar nici eroare nu am și la teste cu diagnoză Honda a ieșit OK (și anul trecut in RO și aici vinerea trecută, când au testat și O2, EGR, PCV). Totuși sonda lambda cred că nu funcționează și în frână de motor (oare dacă e lentă bagă ceva carburant și dacă trebuia să-l taie?), când tot simt ceva în neregulă. Aș cumpăra un EGR SH să văd ce se schimbă, dacă e tot la fel iau apoi și O2 sensor.
            Sau cum zicea mecanicul mai bine aștept să apară eroarea și o să am indiciul dorit. Mecanicul a mai spus că a condus mașina, n-a observat chestiile astea de care vă tot povestesc - si că el are peste zece ani la Honda.
            Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


            Comment


            • Asa mi-as face un website (+ backend) care sa aiba urmatoarele functionalitati:
              - crawling pe site-urile auto / dedicate / dealeri etc. - sa construiasca o baza de date cu toate masinile existente + toate componentele (clar e o lista lunga, dar desigur limitata)
              - crawling pe forumurile auto (sa culeaga lista de simptome, posibile cauze si legaturi intre ele, posibile metode de testate si posibile solutii, totul are un grad de probabilitate deci)
              - apoi niste algoritmi care ar putea corela automat datele de mai sus sa rezolve problemele de "sanatate" ale masinilor (zic sanatate - pentru ca ideea s-ar putea aplica chiar si in cazul oamenilor) - "clientul" / "pacientul" doar trebuie sa completeze un formular (datele de identificare a masinii, km, consum aprox, un mic istoric auto) -apoi sa raspunda la intrebari (da/nu + chestionar A/B/C etc.)
              - in final algoritmii avansati ii propun o lista de posibile cauze (folosind procentaje de probabilitate = insumate sa faca 100%) plus modalitati sa mai elimine din respectivele variante, hinturi, adrese de service etc.
              - sunt convins ca avand baza de date + algoritmii respectivi - aplicatia ar fi mai profesionista decat un mecanic cu 10 ani de experienta (care nu le-a vazut pe toate, cu siguranta)

              Alte idei pentru varianta "pro" (astea ar costa bani) ce se pot adauga foarte frumos peste cele de mai sus:
              - un plugin pentru Torque Pro - care sa citeasca si sa importe loguri in baza de date a site-ului de mai sus - si sa le evalueze / compare in backend cu datele de la alti useri
              - un crawler pe forumurile auto care sa creeze automat useri ce pot propune (prin mesaje PM, nu vizibil) solutii la problemele tehnice = linkuri pe site-ul meu, contra unei mici taxe per problema sau chiar abonament pe site-ul meu
              - service-urile ar putea plati o taxa de inregistrare pe site-ul meu
              - ...

              *) - eg. cel de la Honda zicea ca masina mea are flapsuri in intake (de acolo ar fi ceva zgomote, dar normale). Dealerii ar da din buze, dar e normal la ce tarife au.

              Stie cineva daca exista o implementare chiar si partiala a celor prezentate mai sus?
              Eu m-as baga la implementarea unui astfel de sistem (cred ca se poate face, singur mi-ar lua ani, dar daca as gasi un investitor serios...).
              Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


              Comment


              • Mai simplu, o baza de date cu caracteristicile de functionare pentru fiecare motorizare, eventual o grila comparatoare si fiecare utilizator sa decida in consecinta in functie de datele introduse (din Torque pro). Parerea mea.

                Comment


                • Am pus azi un EGR SH cumpărat de test. Nu am observat nicio diferenta. Deci problema e de la altceva.
                  In plus am testat in aer vechiul meu EGR, funcționează... Dar nu știu dacă nu e cumva sticky in anumite situații.
                  Să trec mai departe: la sonda lambda? Nu am găsit una SH compatibilă. Nouă, Denso, e pe la 109€, dar pp că nu ar face rău să am una nouă pe mașină.
                  Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


                  Comment


                  • Cate variante, doamne si cati bani pierduti, ia ambele sonde lambda si ai sa ma pomenesti eu atat zic, oricum ai sa ajungi la ele, in rest nu ai nevoie de nimic.
                    Anyone can go fast in a straight line. It takes skill to go fast around corners.
                    '04 Accord 2.4 A/T CL9

                    Comment


                    • Eh, nu sunt chiar asa multi bani pierduti - dar e mult stres ca nu gasesc care-i problema.
                      Pana acum, dupa teste, service-ul Honda m-a asigurat ca nu este problema de la: PCV valve, EGR valve, pompa de benzina, compresia cilindrilor, O2 sensor...
                      @Dan101 - tu zici sa schimb ambele sonde lambda - eu ma gandeam doar la prima (dinainte de catalizator), cealalta oricum nu face mare lucru... practic la km masinii mele nici prima nu are de ce sa faca figuri.
                      Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


                      Comment


                      • Atunci schimbă sondele. Sau măcar prima.
                        -------------------
                        There is no point of having if you can't share.

                        Comment


                        • Da, sonda lambda ar fi urmatoarea pe lista.

                          Inca mai exista posibilitatea sa fie un scurtcircuit - ceva de la impamantare.
                          Cum scriam mai sus - am vazut acum ceva timp un triunghi galben aprins cand apasam cablurile dintre filtrul de aer si cutia cu sigurante - eroarea nu am putut s-o citesc, dar a disparut cand am scos cheia din contact.
                          Avand in vedere ca a mers demult ssensibil mai bine masina cand am trecut peste o denivelare, merita sa incerc ceva pe acolo - am cerut asta celor de la Honda service, au zis ca ar fi prima masina cu asa ceva deci nu au vrut sa faca nimic.
                          Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


                          Comment


                          • Ce am mai facut weekendul asta:
                            - Am mai mers zeci de km cu masina (doar prin oras) urmarind valorile citite de senzori - voltaj sonda lambda 2, AFR (air fuel ratio - sonda lambda 1), FT (fuel trim), STFT (short term fuel trim), LTFT (long term fuel trim)
                            - Am facut iar plinul - consumul pe ultimii ~200km a fost 13.87% (mai mic decat data precedenta 14.69%) dar totusi mult prea mare
                            - Am pus inapoi EGR meu (si am pregatit de returnat EGR SH cumparat de test)
                            - Am scos mufa de la sonda lambda (banc 1, sonda 1) - si cand am pornit motorul am vazut eroarea urmatoare : "P0135 - Powertrain O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 1)"
                            - Am sters eroarea cu Torque Pro
                            - Am mai mers ceva cu masina prin oras
                            - Am scos iar mufa de la sonda lambda - aceeasi eroare - dar am mers 2.5 km prin oras si am urmarit parametrii (evident au disparut AFR, FT, STFT, LTFT - toti erau dati de prima sonda lambda, acum deconectata)
                            - Voltajul sondei lambda #2 a ramas cam tot pe acolo - variaza destul de mult (la fel si cu sonda 1 si fara - vedeti mai sus graficul - este sonda #2 - dupa Catalizator) @Blackmagic - daca erai curios, nu este sonda #1 cum credeam noi
                            - Masina avea alt zvac, nu o mai simteam la plecari de pe loc (la semafor de exemplu) si la accelerari bruste asa de lenta. Cam ca un "mos impins de la spate" (ezita intai, maraie putin, apoi se duce)
                            - Am pus inapoi mufa de la sonda lambda si am resetat iar eroarea
                            - Masina merge ca de obicei, sper ca nu s-a intamplat nimic rau

                            Concluziile mele intr-o ordine aleatoare (daca sunt corecte sau incorecte, va rog sa comentati):
                            1. sonda 1 este cea care da AFR, FT, STFT, LTFT - dar Torque Pro nu ii vede voltajul (si nici nu o detecteaza ca wideband)
                            2. sonda 2 este ceva vazuta corect de Torque Pro, ma cam deranjeaza ca valorile in idle sunt aproximativ statice (cum e corect) dar nu stau pe loc prea mult timp - doar la accelerari si bruste si lente variaza pe toata gama de voltaj (0-0.9) - dar per total cred ca variaza cam mult.
                            3. Catalizatorul nu stiu daca e sau nu infundat - e ciudat totusi ca sonda #2 variaza cam mult, ma mai documentez in seara asta - si asa am pierdut destule ore de noapte citind pe net.
                            4. Fara prima sonda lambda masina merge altfel, se aude si un pic altfel, dar nu se simte chiar cum imi aminteam eu ca mergea vara trecuta. Probabil foloseste o mapa default, arata evident Open Loop (sys fail) in Torque Pro.
                            5. Posibil ca prima sonda lambda sa fie contaminata, lazy, sau pur si simplu citirile sa fie un pic deplasate (STFT e in limite normale +/-10%, dar totusi preponderend cu valori negative, rar am vazut -13% - deci sonda da semnal de mai putina benzina aproape mereu)

                            Deci concluzia mea este ca mai bine sa comand prima sonda lambda totusi (direct fit, Denso, cam 109Euro), macar e noua.
                            Deja am comandat filtru de ulei si ulei Motul 8100 Eco-nergy 5W30 (n-am folosit vreodata Motul pana acum). Voi mai cumpara si un engine flush sa-l folosesc inainte de schimbul de ulei.

                            Astept si parerile voastre.


                            L.E. Am gasit pe net cum sa inteleg valorile S/L/T/FT:
                            http://www.aa1car.com/library/what_is_fuel_trim.htm

                            La mine LTFT arata -6.2% (nu stiu pe ce perioada, cat de lunga a fost), iar STFT variaza in idle intre -7 si -3%. Pe la 2500 rpm, STFT arata undeva aproape de 0, cand acceleram pana la 2500 rpm valoarea a trecut de 0 (a ajung la 5%).
                            Deci amestecul este RICH, de asta PCM decide sa mai scada benzina. Citat de pe site-ul indicat mai sus:

                            Some possible causes of LEAN fuel mixtures include:

                            Air or vacuum leaks in the intake manifold, near the throttle body or at vacuum hose connections.

                            Weak fuel pump that is not generating enough pressure or volume

                            Fuel line restrictions (like a pinches hose or plugged filter)
                            A weak fuel pressure regulator that is not maintaining adequate fuel pressure
                            Air leaks in the PCV plumbing
                            Dirty MAF (Mass Airflow) sensor that is under reading airflow into the engine
                            Dirty or dead fuel injectors
                            Ignition misfire (a fouled spark plug, weak ignition coil or bad plug wire that causes a misfire allows unburned oxygen to pass into the exhaust and fool the O2 sensors)
                            Compression leaks (bad exhaust valve that allows unburned oxygen into exhaust and fools O2 sensors)
                            Exhaust manifold crack or gasket leak (allows unburned air into exhaust and fools O2 sensors)
                            Bad O2 sensor (signal shorted to ground so the sensor reads lean all the time)
                            Some possible causes of RICH fuel mixtures include:
                            Leaky fuel injector

                            Excessive fuel pressure due to bad fuel pressure regulator or restricted fuel return line

                            Extremely dirty air filter or restrictions in air intake system

                            Exhaust restrictions (clogged converter, crushed exhaust pipe or plugged muffler)

                            Bad O2 sensor (output shorted to voltage so it reads RICH all the time)

                            cci
                            Senior Member
                            Last edited by cci; 02-02-15, 17:15.
                            Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


                            Comment


                            • Astăzi am schimbat uleiul și primul o2 sensor.
                              Dar nu a dispărut problema - deci trebuie să caut mai departe.
                              Ba chiar motorul sună altfel la plecarea de pe loc (sau turat pe la 1200-1500 rpm, apoi zgomotul e acoperit de motor).
                              Oare e posibil sa nu fi strâns bine cei de la serviceul Honda noul sensor?

                              Asa arata vechiul sensor.

                              Click image for larger version

Name:	o2.jpg
Views:	1
Size:	11.2 KB
ID:	719340
                              cci
                              Senior Member
                              Last edited by cci; 09-02-15, 20:51.
                              Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


                              Comment


                              • Vizual nu poti vedea daca e rea sau buna sonda, ti-am zis sa le schimbi pe ambele, o sa ajungi si acolo...
                                Anyone can go fast in a straight line. It takes skill to go fast around corners.
                                '04 Accord 2.4 A/T CL9

                                Comment

                                Working...
                                X