Povestea masinii incepe cam pe cand am aflat ca se prevede al doilea bebe in familie. Mi-a fost imediat clar ca cei 75 cai ai martoagei frantuzesti de familie sunt insuficienti pentru a transporta decent greutatea suplimentara.
Am adunat cateva criterii pentru o noua achizitie - sa fie benzina, aspirat, macar 140 cai. Am exclus repede nemtoaicele si frantuzoaicele, apoi am cochetat cu oaresce variante peste 2 litri, dar mi s-a parut nejustificat de mare impozitul. Ceva mai tarziu am scos singura europeana ramasa pe lista - Alfa 159, fiindca in Ro nu gasesti nimic pe benzina si la import e prea mare taxa de mediu. Si uite asa, invingator la puncte a ramas Accord-ul CL7.
Pasul 2 a fost sa conving consoarta ca e suficient de mare portbagajul pentru a cara jumatate din marfa de pe mapamond, pe care planuim sa o caram in urmatorul concediu, si indeobste ori de cate ori ne deplasam in weekend undeva. Ca deh, frantuzoaica are curul mare, si cehoaica din vecini si mai si. Misiune dificila, dar cu ajutorul lui @cristi_xat, baiat de mare caracter, care a fost dispus sa ne arate masina lui prin partile mai putin esentiale, am primit aprobarea. Dau o bere la primavara la prima intalnire!
Cam la doua saptamani distanta am si gasit un Accord decent, putin in afara bugetului, dar cu marele avantaj ca era in Timisoara si nu trebuia sa umblu pe coclauri. Plus ca l-am cautat pe proprietar pe net (FB, linkedin,...) si avea un CV impresionant, deci o sansa in plus sa nu-si fi batut joc de masina.
Banuiesc ca dotarile si caracteristicile se stiu, nu le mai insir. Sa zicem doar ca masina avea 175k km cand am luat-o si e gri. Nu e un gri comun, ba chiar are tente frumoase, dar e gri. Iar culoarea jantelor de SSE nu se potriveste neam cu griul acesta.
De atunci am bagat vreo 2000 km, si pot sa zic ca doua lucruri mi-au intrecut asteptarile: cum dezvolta cuplul K20Z2-ul, si cat de liniste e in masina. Inca ma mai trezesc mergand semnificativ mai tare decat ma astept, si incetinind prea tarziu.
Suspensia de fabrica se simte destul de tare pe denivelari in oras, motiv pentru care ma asteptam sa stea mai ferm pe curbe in afara, dar nu sta. Ma rog, inca e devreme sa trag concluzii, astept vara sa ma joc mai mult. Poate o compar prea mult cu setupul Koni de pe batranul Prelude (care oricum are 300 kile in minus).
Se prevad deja niste investitii:
- discuri frana + placute - aparent inca are discurile de fabrica, dar sunt cvasi terminate
- cureaua de accesorii e cam zgomotoasa, in special dimineata
- bujii, sonde lambda
- jantele de fabrica sunt criminal de grele, ma gandesc sa le las de iarna si sa iau unele mai usoare de vara
- garaj cu heliport - vad ca e la moda
Din categoria "asa face toate", m-am impacat cu lacul slab si cu CD changerul arhaic, cu reglaj de volum fie foarte incet, fie tare si foarte tare. Binecunoscutul furtun servo momentan tine, dar din ce citesc, trebuie sa-mi pregatesc psihic portmoneul...
Admisia si evacuarea vor ramane stock - cel putin pana cresc pruncaletii trebuie sa fie liniste.
Poze vor urma cand da putin soarele si ajung la spalatorie.
P.S. Am luat la rand in tot acest proces nemuritorul thread "Vreau Accord" - incredibil de multe balarii scrise acolo, dar printre randuri si oaresce informatii utile.
Am adunat cateva criterii pentru o noua achizitie - sa fie benzina, aspirat, macar 140 cai. Am exclus repede nemtoaicele si frantuzoaicele, apoi am cochetat cu oaresce variante peste 2 litri, dar mi s-a parut nejustificat de mare impozitul. Ceva mai tarziu am scos singura europeana ramasa pe lista - Alfa 159, fiindca in Ro nu gasesti nimic pe benzina si la import e prea mare taxa de mediu. Si uite asa, invingator la puncte a ramas Accord-ul CL7.
Pasul 2 a fost sa conving consoarta ca e suficient de mare portbagajul pentru a cara jumatate din marfa de pe mapamond, pe care planuim sa o caram in urmatorul concediu, si indeobste ori de cate ori ne deplasam in weekend undeva. Ca deh, frantuzoaica are curul mare, si cehoaica din vecini si mai si. Misiune dificila, dar cu ajutorul lui @cristi_xat, baiat de mare caracter, care a fost dispus sa ne arate masina lui prin partile mai putin esentiale, am primit aprobarea. Dau o bere la primavara la prima intalnire!
Cam la doua saptamani distanta am si gasit un Accord decent, putin in afara bugetului, dar cu marele avantaj ca era in Timisoara si nu trebuia sa umblu pe coclauri. Plus ca l-am cautat pe proprietar pe net (FB, linkedin,...) si avea un CV impresionant, deci o sansa in plus sa nu-si fi batut joc de masina.
Banuiesc ca dotarile si caracteristicile se stiu, nu le mai insir. Sa zicem doar ca masina avea 175k km cand am luat-o si e gri. Nu e un gri comun, ba chiar are tente frumoase, dar e gri. Iar culoarea jantelor de SSE nu se potriveste neam cu griul acesta.
De atunci am bagat vreo 2000 km, si pot sa zic ca doua lucruri mi-au intrecut asteptarile: cum dezvolta cuplul K20Z2-ul, si cat de liniste e in masina. Inca ma mai trezesc mergand semnificativ mai tare decat ma astept, si incetinind prea tarziu.
Suspensia de fabrica se simte destul de tare pe denivelari in oras, motiv pentru care ma asteptam sa stea mai ferm pe curbe in afara, dar nu sta. Ma rog, inca e devreme sa trag concluzii, astept vara sa ma joc mai mult. Poate o compar prea mult cu setupul Koni de pe batranul Prelude (care oricum are 300 kile in minus).
Se prevad deja niste investitii:
- discuri frana + placute - aparent inca are discurile de fabrica, dar sunt cvasi terminate
- cureaua de accesorii e cam zgomotoasa, in special dimineata
- bujii, sonde lambda
- jantele de fabrica sunt criminal de grele, ma gandesc sa le las de iarna si sa iau unele mai usoare de vara
- garaj cu heliport - vad ca e la moda
Din categoria "asa face toate", m-am impacat cu lacul slab si cu CD changerul arhaic, cu reglaj de volum fie foarte incet, fie tare si foarte tare. Binecunoscutul furtun servo momentan tine, dar din ce citesc, trebuie sa-mi pregatesc psihic portmoneul...
Admisia si evacuarea vor ramane stock - cel putin pana cresc pruncaletii trebuie sa fie liniste.
Poze vor urma cand da putin soarele si ajung la spalatorie.
P.S. Am luat la rand in tot acest proces nemuritorul thread "Vreau Accord" - incredibil de multe balarii scrise acolo, dar printre randuri si oaresce informatii utile.
Comment