Downsize Civic - Schimb R17 cu R16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Schimb] Downsize Civic - Schimb R17 cu R16

    Va salut stimati colegi!

    Pentru un plus de confort si pentru faptul ca traim in Romania, doresc sa trec de la 225/45R17 la 205/55R16.

    (Masina in cauza este un Civic Gen9 5D din 2013)

    Asadar, DAU LA SCHIMB jantele R17 originale ale masinii (care sunt ca si noi, fara urme, fara zgarieturi sau lovituri, sunt absolut superbe, masina este import Germania) echipate cu anvelope de vara Falken Azenis FX510 225/45R17 94Y (Made in Japan) cu DOT-ul 1317 si uzura aprox. 50%.

    CU:

    Jante de aliaj usor R16 tot Honda, de asemenea impecabile, echipate cu anvelope 205/55R16 all season sau de iarna.

    Ma puteti contacta pe PM aici sau prin anuntul OLX:
    https://www.olx.ro/oferta/downsize-c...6-IDeRNkT.html

    Multumesc!
    Attached Files
    Last edited by Cosmin410b; 02-05-21, 22:34.

  • #2
    Merita trecerea asta in conditiile in care castigi 10% la talon (11 cm vs 10 cat ai acum) dar peirzi la confort (o roata mai lata ajuta la gropi)?

    Comment


    • #3
      Nu pricep intrebarea ta. Sau poate anuntul meu nu e clar, nu stiu.

      Asadar, doresc sa trec de la 225/45R17 la 205/55R16. Despre ce roata mai lata vorbesti?
      Termenul "un plus de confort" este o metafora, nu trebuie luat literalmente.

      Edit:
      Am recitit si cred ca am inteles la ce te-ai referit.
      Deci tu vrei sa spui marirea talonului cu 1 cm (sau cat o fi) e frectie la picior de lemn si nu numai ca nu castig confort, chiar pierd din confort deoarece o roata mai ingusta nu va mai putea sa treaca peste gropi ci va pica in ele, fapt care nu se intampla cu o roata mai lata cu 2 cm?!
      Am inteles bine? Daca am inteles bine, atunci da-mi voie sa rad la comentariul tau pentru ca eu te stiu pasionat si ma surprinde ca ai scris asa ceva. Cred ca erai plictisit din moment ce ai postat aici, intr-un topic de bursa, care nu e de dezbatere.
      Last edited by Cosmin410b; 05-05-21, 23:21.

      Comment


      • #4
        Asa. Acum fac o postare noua ca un fel de "Up" al topicului meu.

        Acum hai sa iti relatez de ce eu consider ca, IN ROMANIA, este impetuos necesar acest downgrade care, in acest context este un UPgrade, fiind multe plusuri si putine minusuri.
        Plusuri:

        - in primul rand rotile vor deveni MAI USOARE (atat jantele, cat si anvelopele) ceea ce inseamna socuri mai mici asupra intregii masini pentru toate aspectele (articulatie, suspensie, directie, planetare etc etc inclusiv asupra sasiului, caroseriei, parbrizului etc)
        - MAI MULTA "CARNE" in talonul anvelopelor (mai mult AER in talon vs mai mult aer in latimea anvelopei)
        - caseta de directie si sistemul de servodirectie vor fi mai putin solicitate in manevrele de parcare
        - REZISTENTA LA RULARE MAI MICA (inclusiv la aer) = consum de combustibil mai mic, plecari de pe loc mai usoare, accelerari ceva mai rapide atat pentru faptul ca rotile sunt mai usoare, cat si pentru faptul ca sunt mai inguste
        - pentru ca eu voi rula cu all season, iau in calcul aici si faptul ca o anvelopa mai ingusta are o aderenta mai buna pe zapada sau noroi
        - costuri de achizitie a anvelopelor mai mici, fapt ce imi permite sa le schimb mai des
        - mai sigure in conditii meteo nefavorabile: lapovita sau ploaie torentia unde riscul de acvaplanare este mai mic
        - o anvelopa mai ingusta este mai silentioasa

        Minusuri:

        - aderenta si stabilitate ceva mai mici in condusul dinamic - insignifiant pentru mine, merg batraneste, mi-a trecut demult microbul vitezei
        - distanta de franare mai mare - aici este un dezavantaj dar poate fi si un avantaj pt rotile mai inguste si mai usoare, care pot fi oprite mai usor - deci cred ca trebuie efectiv testat.
        - estetica: da, cele pe 16 vor altera putin designul masinii. Dar, TOTUSI, eu le-as accepta pentru ca sunt de o dimensiune care acum 10-20 de ani ar fi fost uriasa! CE s-a schimbat in acesti ani? Avem ALTE sosele? Conducem cu alte viteze? Eu zic ca in afara de marketing pompat cu forta si "inflatie" a dimensiunilor rotilor, nu s-a achimbat nimic.
        Inteleg faptul ca - tehnic vorbind - un Civic de 100cp din 1990 cantarea cu 300 de kg mai putin fata de acest Civic 9. Bun, acela avea roti de genul 175/65R14. Civicul meu va avea 205/55R16. E o dimensiune adaptata celor 300 de kg in plus? Eu zic ca da.
        Este dimensiune data de constructor? Este! De ce oare sa fie data de constructor? De florile marului sau CUMVA pentru tari cu SOSELE PROASTE???

        Asa. Desi sunt constient de aceste plusuri indubitabile ale downsize-ului, daca pana la toamna nu voi gasi un dornic de R17 (care sa imi dea mie R16-ele lui) le voi echipa cu all season pe asea si gata, cazul va fi inchis, nu mi s-a pus pata, pot sa traiesc si cu R17. Dar daca e vreun doritor caruia sa ii convina rotile mele, eu il astept.

        Evident, sunt constient ca aceste explicatii pot acum sa inhibe cineva interesat de roti mai mari dar cum eu sunt intotdeauna un om transparent, am facut-o fara menajamente si chiar vreau sa stie care sunt avantajele si dezavantajele.

        Edit: si daca am gresit cu ceva rog sa mi se arate, abia astept sa stiu mai multe despre acest subiect.
        Last edited by Cosmin410b; 05-05-21, 23:48.

        Comment


        • #5
          Am facut exact acelasi schimb la un an de la achizitia masinii. Confortul e net superior si in plus mai castigi ceva si la schimbul de anvelope.

          Comment


          • #6
            Ai perfecta dreptate si eu intotdeauna am preferat un cauciuc putin mai inalt combinat cu janta mai mica din considerente practice si de confort mai ales la drumurile noastre. Cauciucurile slim dau bine la ochi si cam atat in conditiile de mers normal.

            Comment


            • #7
              Uau! Hm... daca mai vad postari de acest gen chiar ca mi se va pune pata!

              multumesc frumos pentru interventie!
              drumuri bune!

              Comment


              • #8

                Asa. Desi sunt constient de aceste plusuri indubitabile ale downsize-ului, daca pana la toamna nu voi gasi un dornic de R17 (care sa imi dea mie R16-ele lui) le voi echipa cu all season pe asea si gata, cazul va fi inchis, nu mi s-a pus pata, pot sa traiesc si cu R17. Dar daca e vreun doritor caruia sa ii convina rotile mele, eu il astept.

                Daca nu gasesti sa dai 17-le la schimb si nu vrei sa-ti cumperi un alt set de 16 sa le vinzi uterior pe celelalte poti apela la solutia de compromis in care sa pui pe cele originale varianta urmatoare de cauciuc cu talon putin mai mare cu siguranta gasesti cauciucuri de marimea ...55/17. De fapt eu asa am facut la Accord, am pus varianta urmatoare de cauciuc agreeata de constructor, putin mai inalta si mai ingusta, pot sa spun ca nu-mi venea sa cred cat s-a diminuat zgomotul la rulare si forta necesara pt a roti volanul. Pe partea de stabilitate n-am simtit vreun dezavantaj.

                Comment


                • #9
                  Mulțumesc frumos pentru reacție!

                  Din capul locului vreau sa menționez care sunt variantele de roti date de Honda pentru mașina mea (sper sa nu greșesc):
                  195/65R15
                  205/55R16
                  225/45R17
                  225/40R18

                  Bun. Acuma, referitor la postul de deasupra care aduce variante pentru jantele actuale care īmi surād, menționez că variantele cu talon 50 sau 55 pe R17 le cam exclud pentru că generează multe semne de īntrebare sau chiar probleme, cum ar fi:

                  - sistemele de siguranță vsa și abs;
                  - vitezometrul și odometrul au deviație cam mare sau prea mare in cazul 55-ului;
                  - efect negativ asupra planetarelor și amortizoarelor;
                  - anvelopele pot atinge/freca/lovi īn pasaje la virare completă, gropi sau la coborārea bordurilor (și conform linkurilor de mai jos se pare că ating);
                  - aspectul: va dați seama, cum ar arata o mașină atāt de aerodinamica (și atāt de frumoasă :P) īnălțată că un Sandero Stepway? N-am nimic cu Dacia, dar īnțelegeți ideea.

                  In acest forum american de Civic 8 Sedan sunt doua mărturii care īmi arată că 215/55R17 freacă pe pasajele rotilor:

                  https://www.8thcivic.com/threads/215.../post-16222127

                  https://www.8thcivic.com/threads/215...0/post-7349778

                  In concluzie, nu as pune R17 cu talon mai mare de 45. Honda a luat īn calcul și șoselele mai proaste prin dimensiunile 205/55R16 sau 195/65R15. Se pare că orice altceva nu e de bine.

                  Daca pānă la toamnă nu găsesc pe nimeni dornic de acest schimb (deși nu cred, cineva de pe OLX mi-a făcut o ofertă, dar jantele nu erau originale Honda), am timp sa mă interesez cum pot īmbunătăți situația cu jantele ei originale R17. Pānă acum īmi trece o varianta prin cap, o "romanescă": 205/45R17
                  ... și aș avea 2 īntrebări:

                  1. Sunt jante prea late pt 205-uri? Se "urca" dimensiunea asta pe ele?
                  2. Cumva sunt mai rigide fata de ce am acum (225/45R17)?

                  Mulțumesc frumos pentru eventualele răspunsuri.
                  Last edited by Cosmin410b; Yesterday, 20:43.

                  Comment


                  • #10
                    Vezi sa fie trecuta marimea in CIV, altfel ai putea avea probleme cu un control tehnic sau asigurator. Nu ii intereseaza nici macar daca scrie pe stalpul B marimea respectiva, atata timp cat nu este trecut in acte.

                    Comment


                    • #11
                      Crede-ma ca nu numai in Romania e nevoie de mai "multa carne". Sunt autostrazi pe care iti vei dori oricand un talon mai inalt sa mai preia din socurile denivelarilor. Exemplu concret, D1 din Cehia, sau portiuni din autostrazile din Ungaria unde au inceput sa puna limite de viteza la 100 km/h din cauza denivelarilor si gropilor. Intri cu 130 pe acolo cu jante de 17 sau 19, iti vine sa plangi. La a mea am avut noroc ca a venit cu 215/55 R16... Am trecut de ceva vreme de 60k si, slava domnului, nu aud greieri. Cred ca amortizarea suplimentara oferita de baloanele mai mari prelungeste viata multor componente.

                      Plus confortul suplimentar!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Cosmin410b View Post
                        ... 205/45R17...

                        1. Sunt jante prea late pt 205-uri? Se "urca" dimensiunea asta pe ele?
                        2. Cumva sunt mai rigide fata de ce am acum (225/45R17)?
                        cu 205 50 17 pastrezi diametrul rotii, nu cu 205 45 17
                        daca vrei mai inalte cu 1cm pe raza, variantele sunt 205 55 17 sau 225 50 17
                        Jante si Anvelope --> www.gumebune.ro

                        '02 Stream - http://www.hondafan.ro/forum/showthr...-0-i-VTEC-Grey

                        Comment

                        Working...
                        X