@quiksand: daca nu stii e bine sa nu vorbesti. Ce ti se pare asa de scump?? O remapare? Stii macar ce presupune aceasta remapare? Daca nu stii iti spun eu cateva detalii:
1. aparatura de citire/scriere a unui ecu costa de la 2500 pana la 5000 euro si pentru a putea face majoritatea modelelor de masini trebuie sa cumperi mai multe tipuri. In final poti ajunge cu investia sa depaseasca 10.000-15.000 euro. Ti se pare ieftin???
2. softul cu care se pot optimiza parametrii unui motor, in cazul firmei noastre Race Plus - www.dimsport.com, depaseste 15.000 euro, deoarece ai de platit o gramada de maruntisuri pe langa softul in sine. O varianta cheala de Race Basic costa incapand cu 2500 euro. Dar pentru a folosii aceasta varianta ai nevoie de protocoale care deasemenea costa cate 250-400 euro buc.
3. o statie de lipit/dezlipit cu aer cald poate ajunge la 400-600 euro
4. o statie de lipit - clasica costa 300 euro
5. diverse cabluri, truse de chei si eeproam etc. mai costa 500-1000 euro
6. ai nevoie de un laptop bun - 1000 euro
7. un internet mobil - 60$/luna
8. un spatiu care poate costa de la minim 500 euro/luna
9. asumarea unui risc de esec in scrierea unui ecu si defectarea acestuia te poate costa 1000-2500 euro
10. cursurile de pregatire - 400-500 euro pe zi (ai nevoie de minim o saptamana)
11. taxele de transport ale diverselor componente, in cazul Hondata - SUA - destul de mari.
12. etc
Dupa toate acestea crezi ca unui tuner ii mai arde sa faca modificari la o masina pe 2 lei?? Eu nu cred, tu iti cumperi masina de 10.000-40.000 euro si vii la noi sa te plangi ca 600 euro sunt multi bani. Asta inseamna pur si simplu nesimtire. Daca nu ai bani de resoftare si nu te pasioneaza masinile, nu trebuie sa comentezi aiurea.
Cred si eu, in Romania toata lumea vrea ca prestarile de servicii sa fie de calitate si daca se poate gratis.
Ca sa inteleaga toata lumea, preturile aproximative afisate mai sus pentru produsele de tuning, sunt impuse de Hondata nu de noi. Cineva de pe acest forum ma intreba de ce nu ne bagam sa modificam Honda si eu i-am raspuns ca momentan nu se merita, chiar daca numarul de posesori este mare, preturile acestor modificari nu vor fi sigur bine primite de utilizatori.
Un caz real este ca cu ceva timp in urma, am investit in aparatura de modificat seria de Mitshubishi EVO pentru ca exista un numar mare de doritori. Le-am explicat clientilor care sunt costurile acestor modificari (1000 euro/per masina) si cu acordul lor am comandat aparatura de la EcuTek. Din aprox 8-9 clienti de EVO 8-9 (masini destul de scumpe) doar unul a venit sa ii facem modificarea. Nici macar nu am recuperat banii de transport, dar de aparate. Cu aceasta ocazie, am zis ca urmatorul pas, daca este sa fie Honda, vom merge pe numar de clienti mai mare si avans de la fiecare, astfel nu mai facem aceeasi prostie. In romania nu te poti baza doar pe cuvantul unor oameni.
Cam astea am avut de spus, cine doreste mai multe detalii ma poate contacta in PM sau telefonic.
Cu respect,
Doc
1. aparatura de citire/scriere a unui ecu costa de la 2500 pana la 5000 euro si pentru a putea face majoritatea modelelor de masini trebuie sa cumperi mai multe tipuri. In final poti ajunge cu investia sa depaseasca 10.000-15.000 euro. Ti se pare ieftin???
2. softul cu care se pot optimiza parametrii unui motor, in cazul firmei noastre Race Plus - www.dimsport.com, depaseste 15.000 euro, deoarece ai de platit o gramada de maruntisuri pe langa softul in sine. O varianta cheala de Race Basic costa incapand cu 2500 euro. Dar pentru a folosii aceasta varianta ai nevoie de protocoale care deasemenea costa cate 250-400 euro buc.
3. o statie de lipit/dezlipit cu aer cald poate ajunge la 400-600 euro
4. o statie de lipit - clasica costa 300 euro
5. diverse cabluri, truse de chei si eeproam etc. mai costa 500-1000 euro
6. ai nevoie de un laptop bun - 1000 euro
7. un internet mobil - 60$/luna
8. un spatiu care poate costa de la minim 500 euro/luna
9. asumarea unui risc de esec in scrierea unui ecu si defectarea acestuia te poate costa 1000-2500 euro
10. cursurile de pregatire - 400-500 euro pe zi (ai nevoie de minim o saptamana)
11. taxele de transport ale diverselor componente, in cazul Hondata - SUA - destul de mari.
12. etc
Dupa toate acestea crezi ca unui tuner ii mai arde sa faca modificari la o masina pe 2 lei?? Eu nu cred, tu iti cumperi masina de 10.000-40.000 euro si vii la noi sa te plangi ca 600 euro sunt multi bani. Asta inseamna pur si simplu nesimtire. Daca nu ai bani de resoftare si nu te pasioneaza masinile, nu trebuie sa comentezi aiurea.
Cred si eu, in Romania toata lumea vrea ca prestarile de servicii sa fie de calitate si daca se poate gratis.
Ca sa inteleaga toata lumea, preturile aproximative afisate mai sus pentru produsele de tuning, sunt impuse de Hondata nu de noi. Cineva de pe acest forum ma intreba de ce nu ne bagam sa modificam Honda si eu i-am raspuns ca momentan nu se merita, chiar daca numarul de posesori este mare, preturile acestor modificari nu vor fi sigur bine primite de utilizatori.
Un caz real este ca cu ceva timp in urma, am investit in aparatura de modificat seria de Mitshubishi EVO pentru ca exista un numar mare de doritori. Le-am explicat clientilor care sunt costurile acestor modificari (1000 euro/per masina) si cu acordul lor am comandat aparatura de la EcuTek. Din aprox 8-9 clienti de EVO 8-9 (masini destul de scumpe) doar unul a venit sa ii facem modificarea. Nici macar nu am recuperat banii de transport, dar de aparate. Cu aceasta ocazie, am zis ca urmatorul pas, daca este sa fie Honda, vom merge pe numar de clienti mai mare si avans de la fiecare, astfel nu mai facem aceeasi prostie. In romania nu te poti baza doar pe cuvantul unor oameni.
Cam astea am avut de spus, cine doreste mai multe detalii ma poate contacta in PM sau telefonic.
Cu respect,
Doc
Comment