Desi nu intentionam sa intru peste Daniel pe grupul bazarului, am observat in comentariile anuntului sau, cu Honda Jazz, ca a mentionat Jazz-ul a fost inlocuit de o Kona despre care nu era in particular multumit, avand motorizarea de 1.0... asa ca l-am invitat sa ne dam o tura cu masina care a inlocuit Civic-ul meu: "Koana"... cea electrica. Intre timp am primit intrebari acolo si am decis sa prezint masina aici, pe forum.
Am ajuns sa cumpar masina datorita faptului ca s-a incadrat intr-un buget care viza o alta marca, iar alegerea a fost instanta, deoarece oferea, in opinia mea, mult mai mult decat masina pe care o aveam eu in minte.
Asadar, anul trecut m-am uitat peste o gramada de review-uri cu o masina pe care sa o exploatez in urmatorii 5-10 ani, iar singurele candidate ramase au fost Honda HR-V, Honda CR-V, Mazda CX-30 si Peugeot 3008, ideal sa o iau de noua. Asa ca m-am inscris la cateva test-drive-uri.
Tanti Firea anunta introducerea a tot felul de taxe pentru Bucuresti iar Civic-ul meu, desi nu isi arata batranetea deloc, a fost oarecum la limita taxarii. Ma gandeam ca intr-un an sau doi va urma sa ridice stacheta cumpararii tichetului eco-absurd la motorizarile Euro 4, insa voi reveni la final la acest subiect.
Dupa shortlist-ul de mai sus si dupa test drive-uri am mers mai departe cu Peugeot 3008:
- HR-V-ul nu mai primise atentie de multa vreme. A ramas la era informatiilor analogice, in ceea ce priveste informatia afisata soferului. Singurele lucruri care, oarecum, o scotea din anonimat erau motorizarea de care am fost multumit pe Civic. Acelasi iVtec aspirat care nu moare. Apoi acele Magic Seats si portbagajul incapator.
- CR-V-ul mi s-a parut foarte mare pentru nevoile mele, iar motorizarea de 1.5 Turbo, desi era fasneata. Atat la CR-V si HR-V infotainment-ul era cam slabut.
- CX-30 mi s-a parut frumoasa pe interior, dpdv. al materialelor, dar imi aducea multe lucruri asemanatoare cu VW. Motorizarea era cea mai slaba si parca era sub Civic, insa avea acelasi lucru pe care l-am urat la HR-V... analogul vietii
- Peugeot 3008: avea de toate, iar in plus garda la sol sa calaresc toate bordurile Bucurestene in cel mai obscen mod posibil
Intr-o seara, in schimb, am citit un articol legat de o companie din Israel care prototipau o baterie care se incarca in 5 minute si am facut un search pe OLX pe masinile electrice, altele in afara de Tesla si... am dat peste Kona aceasta.
Masina a fost cumparata din Germania, 37,000 €, cred ca fara TVA. La n
Dotari:
- HUD
- Lane keep assist & warning
- Franare la viteza mica, in caz ca urmeaza un impact - cred ca e CTBA-ul de la Honda
- ACC
- volanul incalzit
- sistem audio Krell
- farurile complet LED, functie de cornering, fara matrice
- reglaje electrice pentru pasager si sofer
- franarea regenerativa in 3 trepte
- Android Auto & Apple CarPlay
- infotainment-ul grozav
- Scaune incalzite, scaune ventilate
- tapiterie din piele perforata
- bateria mare, de 64 kWh: 424 km inainte de upgrade BMS pe timp de iarna, 477 km dupa upgrade BMS pe timp de iarna
- sistem activ de racire/incalzire a bateriei
- OnBoard-Charger (pentru AC) 7,2 kW
- Fast Charging (pentru DC) max 77 kW
Mentiuni:
- avea 100,126 km la bord
- pretul de achizitie 25,500 €
- pot seta nivelul de incarcare a bateriei. De obicei pe DC o las la 80%, iar pe AC 90%, insa nu ajung acolo in majoritatea cazurilor. Doar la drumuri lungi o incarc pana la 100%
- o incarc cam de doua ori pe luna... pana acum, dupa mai bine de 5,000 km am cheltuit 351 RON, cheltuiala venind din incarcarea la priza de la bloc
- in 90% merg prin Bucuresti, si fac in jur de 700 - 1000 km.
- degradarea bateriei 0, test facut la ultima revizie.
Pe varianta cu baterie mare are tractiune fata, 150 kW (204 CP) si 395 Nm... daca o calci mai tare toceste cauciucurile chiar si in mers, la viteza mai mica.
Minusuri:
- portbagajul de 332 litri e o lovitura sub centura comparativ cu acei 478 litri de la Civic, dar... nu le poti avea pe toate
- nu are plafon panoramic
- am cumparat-o cu parbrizul ciobit si crapat, am schimbat parbrizul, 1400 RON, bonus AquaPel genial.
Masina mi se pare mult mai confortabila comparativ cu Civic-ul.
Incarcarea... eu am tras curent de la bloc, am discutat cu administratorul si mi-am instalat o priza in dreptul locului de parcare.
Incarc cu 7,2 kW (6,8 kW la masina), iar incarcarea, de la gol la plin (adica 20%-100%), dureaza 8-9 ore. Setup-ul e monofazat pe 32A
Incarc cu 45-49 kW la statiile de 50kW, iar incarcarea dureaza in jur de 40-50 minute.
Incarc cu 3,6 kW la priza normala, de acasa, iar incarcarea dureaza de doua ori mai mult comparativ cu incarcarea de 7,2
Insa stilul meu de a merge la drum lung presupune opriri cam din doua in doua ore, iar aici ma avantajeaza faptul ca sunt suficiente statii de incarcare pe teritoriul Romaniei, asa cum apar pe PlugShare.
Voi urca astazi cateva poze, trebuie sa le scot din telefon
Am ajuns sa cumpar masina datorita faptului ca s-a incadrat intr-un buget care viza o alta marca, iar alegerea a fost instanta, deoarece oferea, in opinia mea, mult mai mult decat masina pe care o aveam eu in minte.
Asadar, anul trecut m-am uitat peste o gramada de review-uri cu o masina pe care sa o exploatez in urmatorii 5-10 ani, iar singurele candidate ramase au fost Honda HR-V, Honda CR-V, Mazda CX-30 si Peugeot 3008, ideal sa o iau de noua. Asa ca m-am inscris la cateva test-drive-uri.
Tanti Firea anunta introducerea a tot felul de taxe pentru Bucuresti iar Civic-ul meu, desi nu isi arata batranetea deloc, a fost oarecum la limita taxarii. Ma gandeam ca intr-un an sau doi va urma sa ridice stacheta cumpararii tichetului eco-absurd la motorizarile Euro 4, insa voi reveni la final la acest subiect.
Dupa shortlist-ul de mai sus si dupa test drive-uri am mers mai departe cu Peugeot 3008:
- HR-V-ul nu mai primise atentie de multa vreme. A ramas la era informatiilor analogice, in ceea ce priveste informatia afisata soferului. Singurele lucruri care, oarecum, o scotea din anonimat erau motorizarea de care am fost multumit pe Civic. Acelasi iVtec aspirat care nu moare. Apoi acele Magic Seats si portbagajul incapator.
- CR-V-ul mi s-a parut foarte mare pentru nevoile mele, iar motorizarea de 1.5 Turbo, desi era fasneata. Atat la CR-V si HR-V infotainment-ul era cam slabut.
- CX-30 mi s-a parut frumoasa pe interior, dpdv. al materialelor, dar imi aducea multe lucruri asemanatoare cu VW. Motorizarea era cea mai slaba si parca era sub Civic, insa avea acelasi lucru pe care l-am urat la HR-V... analogul vietii
- Peugeot 3008: avea de toate, iar in plus garda la sol sa calaresc toate bordurile Bucurestene in cel mai obscen mod posibil
Intr-o seara, in schimb, am citit un articol legat de o companie din Israel care prototipau o baterie care se incarca in 5 minute si am facut un search pe OLX pe masinile electrice, altele in afara de Tesla si... am dat peste Kona aceasta.
Masina a fost cumparata din Germania, 37,000 €, cred ca fara TVA. La n
Dotari:
- HUD
- Lane keep assist & warning
- Franare la viteza mica, in caz ca urmeaza un impact - cred ca e CTBA-ul de la Honda
- ACC
- volanul incalzit
- sistem audio Krell
- farurile complet LED, functie de cornering, fara matrice
- reglaje electrice pentru pasager si sofer
- franarea regenerativa in 3 trepte
- Android Auto & Apple CarPlay
- infotainment-ul grozav
- Scaune incalzite, scaune ventilate
- tapiterie din piele perforata
- bateria mare, de 64 kWh: 424 km inainte de upgrade BMS pe timp de iarna, 477 km dupa upgrade BMS pe timp de iarna
- sistem activ de racire/incalzire a bateriei
- OnBoard-Charger (pentru AC) 7,2 kW
- Fast Charging (pentru DC) max 77 kW
Mentiuni:
- avea 100,126 km la bord
- pretul de achizitie 25,500 €
- pot seta nivelul de incarcare a bateriei. De obicei pe DC o las la 80%, iar pe AC 90%, insa nu ajung acolo in majoritatea cazurilor. Doar la drumuri lungi o incarc pana la 100%
- o incarc cam de doua ori pe luna... pana acum, dupa mai bine de 5,000 km am cheltuit 351 RON, cheltuiala venind din incarcarea la priza de la bloc
- in 90% merg prin Bucuresti, si fac in jur de 700 - 1000 km.
- degradarea bateriei 0, test facut la ultima revizie.
Pe varianta cu baterie mare are tractiune fata, 150 kW (204 CP) si 395 Nm... daca o calci mai tare toceste cauciucurile chiar si in mers, la viteza mai mica.
Minusuri:
- portbagajul de 332 litri e o lovitura sub centura comparativ cu acei 478 litri de la Civic, dar... nu le poti avea pe toate
- nu are plafon panoramic
- am cumparat-o cu parbrizul ciobit si crapat, am schimbat parbrizul, 1400 RON, bonus AquaPel genial.
Masina mi se pare mult mai confortabila comparativ cu Civic-ul.
Incarcarea... eu am tras curent de la bloc, am discutat cu administratorul si mi-am instalat o priza in dreptul locului de parcare.
Incarc cu 7,2 kW (6,8 kW la masina), iar incarcarea, de la gol la plin (adica 20%-100%), dureaza 8-9 ore. Setup-ul e monofazat pe 32A
Incarc cu 45-49 kW la statiile de 50kW, iar incarcarea dureaza in jur de 40-50 minute.
Incarc cu 3,6 kW la priza normala, de acasa, iar incarcarea dureaza de doua ori mai mult comparativ cu incarcarea de 7,2
Insa stilul meu de a merge la drum lung presupune opriri cam din doua in doua ore, iar aici ma avantajeaza faptul ca sunt suficiente statii de incarcare pe teritoriul Romaniei, asa cum apar pe PlugShare.
Voi urca astazi cateva poze, trebuie sa le scot din telefon