CLOSCHKUTZA: '20 Deep Blue Crystal Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CLOSCHKUTZA: '20 Deep Blue Crystal Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-X

    Asa cum probabil multi stiu deja, Civicul 1.5T Sport Plus a fost inlocuit in a doua jumatate a anului trecut. Am dezbatut putin motivul schimbarii pe jurnalul Civic-ului, nu voi intra in detalii aici, motivul general a fost legat de confortul si ergonomia la volan iar decizia de schimbare a fost spontana, in timpul unei vizite la un dealer Mazda (cautam masina pentru socrul meu, Civic-ul lui din 2016 avand un mic caz de dauna totala ).
    Masina in discutie este o Mazda3 Sedan, motorizare 2.0 Skyactiv-X 180cp Mild Hibrid, MT, echipare GT Plus + Sound Pack (Bose), culoare Deep Blue Crystal adica un albastru metalizat foarte intunecat. A fost ridicata de la dealer pe 22 septembrie, comanda ferma fiind plasata la finalul lunii August.

    Lista de dotari nu o pun aici, poate fi consultata pe site-ul Mazda. In principiu are cateva chestii in plus fata de ce avea Civic-ul si cateva chestii in minus.

    Chestii in plus:
    - heads-up display pe care se afiseaza viteza, semne de circulatie, informatii de la navigatie, informatii de la sistemul de monitorizare unghi mort, informatii de la sistemul de evitare a coliziunilor, informatii legate de ACC. Daca avea si turatia motorului era de mare exceptie, nu mai aveai nevoie sa cobori ochii in bord.
    - oglinda exterioara de pe partea soferului heliomata;
    - oglinda interioara frameless (pentru un plus de eleganta ).
    - faruri led matrix;
    - sistem audio de marca (Bose, 12 incinte), net superior fata de ce am avut pana acum pe vreo masina;
    - functie de franare automata la mersul in marsalier;
    - volan incalzit (fain cand e frig afara);
    - stopuri full led;
    - iluminare interioara led;
    - scaun sofer cu reglaj al unghiului sezutului (poate fi ridicata / coborata partea dinspre volan a lui) - a contat foarte mult la decizia de achizitie, mi-a permis sa-mi gasesc pozitia perfecta la volan;
    - grila radiator activa;
    - reglaj pe inaltime scaun pasager;
    - rev. match la schimbari de treapta in sus, prin sistemul mild-hibrid;


    Chestii in minus:
    - trapa;
    - ACC fara functie de mentinere a traiectoriei (are doar lane assist-ul clasic); optiunea asta venea impreuna cu un pachet separat, care era conditiionat de achizitia tapiseriei de piele, tapiserie pe care nu mi-o doream;
    - camera marsalier fara proiectie dinamica a traiectoriei (liniile de ghidare nu tin cont de pozitia volanului); la fel, traiectoria dinamica era parte din pachetul mai sus mentionat;
    - lipsa iluminare ambientala sau a spatiilor de depozitare pe de consola centrala;
    - lipsa amortizoare controlate electronic cu mod dinamic;
    - lipsa proiectoare ceata (au fost eliminate de pe Mazda3, 6);



    Am prins masina de pe stock, era in port in Belgia si nerezervata. Dealer-ul (Asko Mazda) spunea ca masina ar fi fost comandata insa comanda a fost anulata ulterior. Daca nu o gaseam pe stock, probabil nici acum nu o aveam, in perioada in care se discuta achizitia coada de asteptare era de ~6 luni (orice comanda la fabrica ar fi venit in Martie cel mai devreme).

    Din motive de pandemie, restrictii (localitatea unde locuiesc a fost vreo 6-7 saptamani in carantina), lucru de acasa zi de zi, masina nu prea a mers cine stie, avand doar ~2500km in acest moment. Urmand exemplul Civic-ului, care nu a mers in conditii de iarna (desi avea set de roti dedicat) am decis sa nu mai bag banii in jante si anvelope de iarna, urmand a le comanda cand si daca va fi vreodata nevoie de ele. Asa ca momentan este incaltata de vara, cu Bridgestone-urile cu care a fost livrata si a circulat in iarna asta doar cand a fost curat (uscat) pe jos.

    Avand putini km facuti cu ea si rulajul fiind intins pe o durata maricica de timp (4 luni), nu am apucat sa o cunosc in detaliu. De exemplu, nu stiu inca cum trage motorul peste 3500 rpm si/sau pedala de acceleratie peste 50%. Asa la mers normal si sau putin mai alert mi se pare ca se misca bine, raspunde prompt (fara lag, pentru ca motor aspirat) iar consumul per total este ceva mai mic decat aveam cu Civic-ul (diferenta marginala, nu cine stie ce).

    Per total masina se simte inchegata, este foarta bine antifonata, sunetul motorului este rafinat (motorul este "inchis" intr-un fel de compartiment al lui in interiorul compartimentului motor, fiind acoperit pe toate partile), materialele in interior sunt foarte faine iar tinuta de drum este un mix reusit intre senzatie de control si confort.
    Sistemul de infotainment se misca extrem de bine, fara lag si ma declar fan al modului de control cu rotita pe consola centrala, face utilizarea sistemului mult mai usoara cand conduci (nu trebuie sa te uiti unde pui degetele).

    Ca parti care ar fi putut fi mai elegant facute, descoperite pana acum, singura ce-mi vine in minte este ca noaptea este destul de intuneric in ea, nu exista iluminare ambientala sau iluminare ale spatiilor de depozitare (ex. suport pahar).
    Daca ar fi fost adaugate cateva led-uri bine plasate ar fi avantajat un interior care altfel este destul de bine desenat si construit.

    Din ce stiu pana acum, probleme specifice ale modelului sunt:
    - chederul mic dintre usa fata si usa spate (dintre ramele geamurilor) se foarfeca la unele masini produse in 2019 / prima parte a lui 2020;
    - touch-pad-ul de pe manerele usilor folosit pentru incuiere face urat (nu mai raspunde) in conditii de umezeala;
    - oglinzile laterale (sticla) vibreaza in conditii de viteza peste 100km/h - problema veche la Mazda, fiind prezenta cam pe toate modelele de cativa ani de zile;
    - ceva greieri prin habitclu (stalp B sofer, zona torpedou, zona din spatele ecranului sist. infotainment); pentru toti se cam stie de unde vin si cum sa fie redusi la tacere;
    - ceva bug de soft care se manifesta doar in anumite conditii si care permite unor module sa ramana alimentate cu motorul oprit, ducand la descarcarea bateriei - exista update soft pentru asta (am fost si eu sunat si informat); cei care au ramas fara baterie au fost ajutati de Mazda asistenta cu o galeata de curent.

    In afara de partea cu greierii (am auzit ocazional 2 dintre ei, cel din spatele display-ului si cel din stalpul B pe partea soferului) nu am avut nici una dintre problemele de mai sus. Oricum, pentru toate exista rezolvari fara costuri din partea proprietarilor.
    O sa ma opresc aici cu partea de prezentare (si asa e ditamai postul), daca sunt detalii pe care le-am scapat si sunt de interes voi raspunde punctual intrebarilor.

    Click image for larger version  Name:	IMG_3628.jpg Views:	10 Size:	53.7 KB ID:	874261Click image for larger version  Name:	IMG_5573.jpg Views:	11 Size:	99.3 KB ID:	874259Click image for larger version  Name:	IMG_5572.jpg Views:	10 Size:	58.1 KB ID:	874260


    Cand salti capota te intampina urmatoarea imagine:

    Click image for larger version  Name:	IMG_3511.jpg Views:	10 Size:	87.2 KB ID:	874262

    Ca sa ajungi sa vezi motorul, trebuie sa mai deschizi o a doua mica "capota" :

    Click image for larger version  Name:	IMG_3518.jpg Views:	10 Size:	66.2 KB ID:	874263

    Nu se vede foarte bine in poza de mai jos insa motorul sta ca intr-o cutie, fiind izolat in interiorul compartimentului motor:

    Click image for larger version  Name:	IMG_3520.jpg Views:	10 Size:	108.4 KB ID:	874264
    Last edited by closchkutza; 05-02-21, 00:16.

  • #2
    Foarte faina, felicitari! Cum de ai trecut de pe alb la o culoare atat de inchisa?

    Comment


    • #3
      Merci fain! Poze cu interiorul inca nu prea am, doar unele din primele zile, in care inca aveam folii de protectie lipite pe diverse componente interioare.

      In ceea ce priveste culoarea, in sinea mea eu sunt fan culori inchise . Civic-ul l-am luat alb pentru ca pe masina aia mi se parea ca da cel mai bine, mai ales datorita contrastului alb-negru. Insa in general imi plac masinile in culori mai inchise. In cazul Mazdei, albastrul asta a fost a doua varianta, prima fiind Grey Machine. Era doar una pe stoc Asko in Bucuresti in culoarea aia, echiparea pe care o voiam insa cand am vazut-o live nu am putut sa o accept. Statuse ceva timp pe stoc, nu fusese depozitata intr-o zona acoperita si avea o sumedenie de urme (mai mici sau mai mari) de gainati. Trebuia facuta corectie pe toata caroseria, chestie pe care nu am putut s-o accept, cu tot discount-ul suplimentar oferit.
      Asa ca am mers pe a doua varianta, Deep Blue Crystal, a gasit-o imediat pe asta in port in Belgia (basca era mai noua, dpdv data fabricatie) si asta a fost. Acum, sincer, parca imi place mai mult albastrul, in lumina mi se pare mai spectaculos decat Grey Machine.
      Last edited by closchkutza; 04-02-21, 18:18.

      Comment


      • #4
        Sa o conduci cu placere!

        Cum este spatiul la interior in comparatie cu Civic-ul (locuri fata, locuri spate)?

        Comment


        • #5
          Foarte frumoasa masina, dupa gustul meu design interior si exterior excelent. Sa te poarte sanatos! Daca ai chef descrie si cum se comporta motorul Skyactive X la turatii mari, am vazut pareri foarte diferite.
          Dupa gustul meu toate masinile Mazda de azi arata foarte bine. Iar daca cumva Mazda va aduce in Europa coupe-ul cu motor 6 in linie cred ca la mine intra pe lista scurta de achizitie.
          "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

          Comment


          • #6
            Am condus un asemenea exemplar, doar că era echipat cu motorul Skyactiv-G și nu era sedan, ci hatchback. Am avut o senzație neplăcută, gen claustrofobie (deși eu nu mă știu cu așa ceva) urcāndu-mă īn spate, īn showroom. Cu totul opus m-am simțit īn sedan, tot īn showroom, cu mențiunea că eu, avānd 1,84 m, aș sta incomod īn spate dacă și șoferul sau pasagerul ar fi īnalți.
            Ergonomia la volan este mai bună decāt la Civic, īn special la butoanele de acționare a geamurilor. Nefiind obișnuit cu comenzile, la TD n-am putut anula sistemul de menținere a benzii și a fost un chin să conduc cu roțile din dreapta peste linia discontinuă, ca să evit, cāt de cāt, capacele de canal de pe banda 2.
            Motorul Skyactiv-G se adresează unui stil de conducere relaxat, fără demaraje bruște. Asta nu īnseamnă că mașina este leneșă, o ajută cuplul destul de mare. Dar, ca să te strecori īntr-o depășire, Civic-ul avantajează īn mod clar.
            La ralanti, Skyactiv-G este mai tăcut și transmite mai puține vibrații decāt motorul Civic-ului, de īnțeles și datorită celor 2 l (vs. 1,5 l).
            O problemă, relatată de unii șoferi de prin Vest, ar fi “consumarea” īn timp a HUD-ului, așa cum se īntāmplă cu proiectoarele pentru PC. Principiul de funcționare al HUD ar fi asemănător. Rămāne de văzut īn timp.
            O altă problemă de care mulți s-au plāns, la acest model, este supraīncălzirea pe timp de vară. Dar asta se īntāmplă la orice mașină, dacă afară sunt peste 30°C și mașina stă īn soare. La Nissan-ul meu volanul și schimbătorul frig atāt de tare, īncāt nu pot să le ating cānd mă urc.
            Un vecin de-al meu are una de aceeași culoare, īn echiparea de bază (nu știu cum se numește), cu jante de 16”.

            Comment


            • #7
              Felicitari mister, s-o stapanesti sanatos!

              Mi se pare funny poza #2, cu 2x Civic in background :-).


              Mie unul farurile, sistemul de sunet si infotainment mi se par avantajele cele mai mari peste Civic. Cum ti se pare la viteze de autostrada vs. Civic (in special ca nivel de zgomot)?

              Comment


              • #8
                Intre timp mi-am dat seama ca am mai uitat niste dotari, in plus / minus, le-am adaugat in primul post cu albastru .


                Originally posted by scarr View Post
                Sa o conduci cu placere!

                Cum este spatiul la interior in comparatie cu Civic-ul (locuri fata, locuri spate)?
                Merci fain!

                Spatiul interior, pe latime este la fel ca la Civic. Pe lungime este ceva mai mic, atat ca dimensiuni efective cat si ca senzatie generala de spatiu.
                Masina are cam aceleasi dimensiuni ca un Civic Hatchback (deci mai mica decat un Civic Sedan), are botul mai lung, este sedan (deci habitaclul ceva mai mic). Portbagajul mi se pare mai mare decat cel de la Civic Hatch si poate ceva mai mic decat cel de la Sedan. Mazda zice ca are 440l insa mie mi se pare mai mare, comparandu-l cu cel de la Avensis, care avea 520 litri.

                Usile fata sunt mai mici, bordul este montat mai sus, linia interiorului este mai inalta = > geamurile sunt ceva mai mici, mai ales pe inaltime, toate contribuind la o usoara senzatie de spatiu mai mic. De asemenea, nu prea sunt spatii goale in intarior, intre diverse elemente. Mie imi place treaba asta cu geamuri mici, linia usilor inalta, nu stiu de ce ma face sa ma simt ca intr-un cocon insa stiu ca sunt oameni carora nu le place. Acelora interiorul poate sa li se para usor "inchis".
                Ca si plus, usile din spate sunt mari si se deschid la ~90 grade, accesul in spate fiind mai facil decat la Civic.
                Pe locurile din spate, la fel ca si in Civic, oricine peste 1.80 daca vrea sa stea cu tot spatele lipt de spatar va avea probleme cu locul de cap (din cauza plafonului arcuit).
                Pentru nevoile mele masina este mai mult decat spatioasa, in 99% din timp sunt doar eu sau eu si sotia.

                Am pus mai jos cateva poze cu interiorul, unele mai vechi, altele din seara asta.


                Originally posted by Io si Ea View Post
                Foarte frumoasa masina, dupa gustul meu design interior si exterior excelent. Sa te poarte sanatos! Daca ai chef descrie si cum se comporta motorul Skyactive X la turatii mari, am vazut pareri foarte diferite.
                Dupa gustul meu toate masinile Mazda de azi arata foarte bine. Iar daca cumva Mazda va aduce in Europa coupe-ul cu motor 6 in linie cred ca la mine intra pe lista scurta de achizitie.
                Merci fain!

                Cum am zis in primul post, ti-as zice cu draga inima cum e la turatii inalte insa nu am trecut de 3500 rpm ​ . Habar nu am!
                Asta e unul din (multele) lucruri care raman de descoperit ​.
                Intre noi fie vorba, ma astept sa nu traga chiar cum o facea Civic-ul si este normal sa fie asa, cuplul este mai mic, etajarea cutiei este mai lunga.

                Oricum, Skyactiv-X-urile care se livreaza in 2021 au fost updatate, au ceva mai multa putere si cuplu dar cea mai mare diferenta este update-ul softului, acesta ruland o varianta updated numita Spirit 1.1 (al meu ruleaza Spirit 1.0) care promite a fi si mai rafinat, un raspuns mai bun, optimizari ale managementului compresorului mecanic (responsabil de livrarea debitului de aer necesar amestecului foarte-foarte sarac folosit de motor in regimul SPCCI) si folosirea mai agresiva a sistemului mild-hibrid pentru asistarea motorului termic pentru umplerea golurilor din curba de cuplu si imbunatatirea raspunsului. Mazda a anuntat ca ar vrea sa aplice update-ul si masinilor deja vandute si din ce am citit sunt in discutie cu organismele legislative. Vedem ce va fi.

                Ca idee, porecla Mazdoiului este “pisi-cainele”, avand in vedere dualitatea modului de functionare (pe benzina dar ca diesel-ul ).


                Originally posted by marvin42 View Post
                Felicitari mister, s-o stapanesti sanatos!

                Mi se pare funny poza #2, cu 2x Civic in background :-).


                Mie unul farurile, sistemul de sunet si infotainment mi se par avantajele cele mai mari peste Civic. Cum ti se pare la viteze de autostrada vs. Civic (in special ca nivel de zgomot)?
                Merci fain!

                Da, cei doi vecini ai mei. Mai e unul mai incolo pe strada, sedan ​ . Cel alb este cu cateva luni mai nou decat era al meu, celalalt e cu cateva luni mai vechi (sf, 2017) decat era al meu. Cu al meu erau 4 pe aceeasi strada.

                Iti dau dreptate privind cele de mai sus, cu mentiunea ca as adauga si materialele interioare ​ .

                Din punct de vedere insonorizare este peste Civic la orice viteza ​ . Izolarea fonica si reducerea NVH este unul dintre lucrurile pe care s-au concentrat foarte mult la generatia asta. De exemplu, podeaua este dubla, pentru a folosi spatiul dintre cele 2 straturi ale podelei ca si izolator fonic. Usile nu au boxe in partea inferioara (au fost relocate sub bord undeva) ca sa nu mai fie nevoie sa taie gauri in zona aia a fetelor de usa interioare, gauri prin care ar fi intrat si zgomot. Usile se simt grele si pline.

                Tinuta de drum pare mai supla, mai putin “aglomerata”. Raspunsul directiei e ceva mai domol (directia mai grea si chiar are feedback) si asta face ca masina sa fie mai putin “agitata”. Masina se simte mai grea (si e mai grea) in sensul bun al cuvantului.
                Comenzile in general sunt ceva mai grele, sa zic asa, pedala de ambreiaj are cursa mai scurta si opune ceva rezistenta la apasare care creste progresiv pana la punctul de cuplare/decuplare (si simti unde cupleaza), frana este mai putin asistata, pedala mai dura si cu raspuns progresiv (nu-ti rupe dintii in primul cm), schimbatorul de viteze are cursa scurta, e precis si are greutate, opune o rezistenta placuta.
                Apropo de schimbator, este prima masina pe care o am si care are marsalierul langa treapta 1, in stanga ei (apesi, tragi spre tine si inainte). Este suuuper fain la manevre de parcare, sa le ai pe amandoua (treapta 1 si marsalier) una langa alta si nu diametral opuse.

                Originally posted by PSC View Post
                Nefiind obișnuit cu comenzile, la TD n-am putut anula sistemul de menținere a benzii și a fost un chin să conduc cu roțile din dreapta peste linia discontinuă, ca să evit, cāt de cāt, capacele de canal de pe banda 2.
                Dealerul ar fi putut sa-ti spuna ce sa faci, toate sistemele de asistenta pot fi dezactivate rapid dintr-un singur buton in stanga volanului (asta ca varianta rapida, pentru a nu trebui sa umbli prin sistemul de infotaiment). Eu am dezactivat asistenta la parasirea benzii insa am pastrat avertizarea (vibratie in volan).
                Si ca tot vorbim de sisteme de asistenta, pe asta sistemul de asistenta la evitarea coliziunilor este foarte absent, sa zic asa, in sensul bun al cuvantului. O singura data a strigat “Brake!!!” la mine (pe buna dreptate, da’ a tipat, nu gluma, m-am si speriat de el )in rest nu stiu de el. La cam toate situatiile la care Civic-ul ma avertiza din exces de zel (gen cand masina din fata franeaza sa faca dreapta, eu iau piciorul de pe gaz si ma apropii de ea insa pastrand suficient spatiu incat sa ii permit sa paraseasca drumul fara sa trec la mustata) asta tace malc.
                Originally posted by PSC View Post

                La ralanti, Skyactiv-G este mai tăcut și transmite mai puține vibrații decāt motorul Civic-ului, de īnțeles și datorită celor 2 l (vs. 1,5 l).
                Nu are treaba cu cilindreea ci cu calitatea antifonarii. Oricum, aici vorbim despre Skyactiv-X, nu G (X care, intre noi fie vorba, e un pic si mai silentios).

                Originally posted by PSC View Post
                O problemă, relatată de unii șoferi de prin Vest, ar fi “consumarea” īn timp a HUD-ului, așa cum se īntāmplă cu proiectoarele pentru PC. Principiul de funcționare al HUD ar fi asemănător. Rămāne de văzut īn timp.
                Acela este sistemul vechi, de pe generatia trecuta (cel care proiecta pe un plexi-glass). La generatia curenta e alt sistem, n-are treaba cu cel vechi (din cate am inteles, la cel pe care il am eu proiectia e pe baza de laser).
                Originally posted by PSC View Post
                O altă problemă de care mulți s-au plāns, la acest model, este supraīncălzirea pe timp de vară. Dar asta se īntāmplă la orice mașină, dacă afară sunt peste 30°C și mașina stă īn soare. La Nissan-ul meu volanul și schimbătorul frig atāt de tare, īncāt nu pot să le ating cānd mă urc.
                Toate masinile se incing cand stau vara la soare .
                Originally posted by PSC View Post
                Un vecin de-al meu are una de aceeași culoare, īn echiparea de bază (nu știu cum se numește), cu jante de 16”.
                Echiparea se numeste Standard .

                Click image for larger version  Name:	IMG_3741.jpg Views:	0 Size:	44.8 KB ID:	874280Click image for larger version  Name:	IMG_3743.jpg Views:	0 Size:	39.8 KB ID:	874281Click image for larger version  Name:	IMG_3745.jpg Views:	0 Size:	35.8 KB ID:	874282Click image for larger version  Name:	IMG_3580.jpg Views:	0 Size:	56.7 KB ID:	874286Click image for larger version  Name:	IMG_3579.jpg Views:	0 Size:	45.8 KB ID:	874284Click image for larger version  Name:	IMG_3582.jpg Views:	0 Size:	30.8 KB ID:	874283

                Porcbagajul . In dreapta se poate observa extinctorul (invelit de mine intr-o microfibra) care, de data asta, are si sistem de prindere in portbagaj .


                Click image for larger version  Name:	IMG_3555.jpg Views:	0 Size:	40.4 KB ID:	874285
                Last edited by closchkutza; 05-02-21, 00:55.

                Comment


                • #9
                  Nu pot să nu īmi exprim admiraţia faţă de această maşină īn continuare, cu toate că eu am rămas fidel Civic-ului.
                  Hai să-ţi spun o fază interesantă trăită de mine ieri, pe obişnuitul drum spre "ţară".

                  Īnainte de plecare aveam dureri destul de mari īn zona lombară, cauzate de salteaua patului (se cere schimbată). Aşa m-am urcat la volan. Am pornit īncălzirea īn scaun la nivelul 2 şi, după 120 km parcurşi, la coborāre abia mai simţeam durerile.
                  Pe drumul de īntoarcere, durerile s-au risipit complet, deşi acasă am solicitat coloana stānd aplecat, momente īn care iarăşi simţeam durerile.
                  Dintr-un anumit punct de vedere, scaunul Primerei este mai confortabil, īnsă la drum lung mă amorţeşte mai repede decāt cel al Civic-ului. Scaunul Civic-ului este mai rigid, dar poziţia la volan este mai confortabilă, īn ansamblu.
                  Am scris asta, deoarece ştiu că motivul principal al īnlocuirii maşinii, la tine, a fost exact acesta.
                  Iată că, pe mine, Civic-ul "m-a vindecat".
                  Te-ai acomodat cu pedala de acceleraţie? Mie mi-a provocat cārcei la TD, nu eram deloc obişnuit să o calc la propriu, cu toată talpa piciorului. Trebuia să-mi educ piciorul drept să stea cu totul altfel pe pedală, decāt stătuse din 2007 pānă īn 2019 şi nu am reuşit atunci, pe moment.

                  Referitor la bordul Mazdei 3, cel mai mult mi-a plăcut combinaţia dintre cadranul digital (vitezometru) şi cele clasice (turometru, temperatură apă, nivel combustibil). De asemenea, un lucru care mi-a plăcut a fost marcarea cu roşu a diviziunii corespunzătoare limitei de viteză pe sectorul de drum pe care conduceam (tot pe vitezometrul digital); de exemplu, īn poza ta limita aceea este 30 km/h, probabil memorată de pe drumul de acces la locuinţa ta.

                  Mazda - modelul ăsta, cel puţin - are personalitatea sa aparte, precum şi o doză de eleganţă, care nu pot fi contestate decāt de hater-i. Şi ştim cine sunt hater-ii maşinilor japoneze, īn general.

                  La mulţi km fără incidente!

                  Comment


                  • #10
                    Hai sa lasam subiectul “scaune” pentru ca am zis de m-am plictisit ca este o chestie personala, atat timp cat fie are dintre noi are o constitutie diferita. Din pacate, scaunele Civic-ului, pentru mine nu au fost nici confortabile si nici macar “sporty” iar pozitia la volan destul de compromisa din punct de vedere ergonomic (si nu doar din cauza scaunelor). Macar daca era una, puteam intelege lipsa celeilalte insa asa..nici cal nici magar. Repet, asta este parerea mea si cred in ea, avand in vedere ca mi-am vandut masina din motivul asta.

                    In legatura cu incalzirea in scaune, masina asta are cel mai agresiv sistem de genul pe care l-am intalnit..dupa 5 minute pe treapta 2 din 3 cam frige scaunul sub tine, se simte de zici ca stai cu fundul si spatele lipite de o soba de teracota fierbinte. Pe 3 n-am avut curajul sa-l las il tin pe 2 pana se incinge scaunul si apoi trec pe 1 care doar il tine cald si atat. Volanul incalzit e fain pe frig cu mentiunea ca n-ar fi fost o gaura in cer sa-l incalzeasca pe tot si nu doar jumate din el ( zona superioara si inferioara nu sunt incalzite).

                    Vitezometrul, pe langa marcarea limite de viteza cu rosu iti evidentiaza si cu ce valoare ai depasit-o, cand este cazul. Daca de exemplu ai 70 pe limita de 50, arcul de cerc de la 50 la 70 este subliniat cu rosu. De asemenea, cand ai CC-ul pornit dar in stand-by, iti mai apare un indicator de viteza (un ac), mai palid afisat, care indica viteza setata pe CC.
                    De asemenea, un detaliu minor dar care arata ca cine a lucrat la bord si-a dat interesul, inelusul alb de la baza acului afisat pe vitezometru (pus acolo sa imite inelele celorlalte ace fizice) nu mai este afisat noaptea, cand nici pe celelate ace nu mai e vizibil..pentru ca intuneric .

                    Alta chestiuta faina, care n-are treaba cu bordul in sine, dar e utila, pozitia Auto a stergatoarelor este semnalizata cu un led micut care se aprinde pe maneta stergatoarelor, fiindu-ti astfel foarte usor sa vezi asta, mai ales noaptea. De asemenea, masina are indicator de becuri arse, cam pointless avand in vedere ca a mea are stopuri/faruri full LED..dar are .

                    Legat de pedala de acceleratie, singura chestie cu care a trebuit sa ma obisnuiesc este cum simt apasarea pedalei in talpa. Asta pentru ca nu se simte ca o pedala clasica, fiind lata si stand cu toata talpa pe ea (nu te impunge in talpa ca o pedala clasica). Altfel, din punct de vedere ergonomic / confort, prefer implementarea asta, unghiul intre laba piciorului si tibie e mai mare, ai un punct fix sa-ti sprijini calcaiul si cu piciorul stang pe suport (footrest) si cel drept pe acceleratie, ambele picioare stau fix in aceeasi pozitie, aceleasi unghiuri. Aceeasi poveste cu coatele, pot tine volanul cu ambele maini, avand coate sprijinite in cotiere, ambele fiind perfect simetrice si bratele stand fix la fel. Chestiile astea, desi par nimicuri, ajuta destul de mult la scaderea oboselii la volan, permitand corpului sa stea relaxat, sustinut de diverse (footrest, pedala, scaun, cotiere). Si ca tot vorbeam de cotiere, ambele sunt super-moi, cred ca in cele de pe usi au cel putin 2 cm de padding.
                    Last edited by closchkutza; 13-03-21, 22:53.

                    Comment


                    • #11
                      Inteleg problema cu scaunul, am obiectii similare. Daca reglez scaunul corect (piciorul sa fie inca usor indoit atunci cand apas pe ambreiaj) sunt obligat sa stau cu mainile aproape complet intinse. Nu prea comfortabil la drum lung. Plus probleme cu suportul lateral. Nu e un deal-breaker pt mine dar masina asta putea fi super cu niste scaune mai de bun simt/coloana volan mai configurabila.

                      Comparand cu pozitia de condus din TypeR, cred ca instalarea unor scaune de TypeR in Civic-ul normal ar rezolva problema. Intentionam sa o fac, dar am lasat-o balta deoarece e masina sotiei(ea o conduce cel mai des) si ei nu ii plac scaunele respective. Plus ca vrea scaune incalzite.

                      Comment


                      • #12
                        Am cochetat si eu cu ideea asta, chiar in perioada de dinainte sa-mi pice Mazda cu tronc. Judecand la rece, inainte sa iau decizia de a da Civic-ul la trade-in nu am putut sa gasesc nici o justificare obiectiva pentru a cheltui niste mii de euro pe 2 scaune vs a lua alta masina noua in care m-am simtit “ca acasa” din primul moment, cam de aceeasi bani (si care mai venea si cu alte avantaje, pe deasupra).
                        Asta ca sa corectez faptul ca Honda s-a calicit exact la unul dintre cele mai importante aspecte cand vine vorba de “drivers car”, exact lucrul care te tine cand te bucuri de masina si te face sa te simti una cu masina.
                        Nu neg ca au fost si niste sentimente de ciuda si oftica la mijloc .
                        Last edited by closchkutza; 15-03-21, 23:16.

                        Comment

                        Working...
                        X