Asa cum probabil multi stiu deja, Civicul 1.5T Sport Plus a fost inlocuit in a doua jumatate a anului trecut. Am dezbatut putin motivul schimbarii pe jurnalul Civic-ului, nu voi intra in detalii aici, motivul general a fost legat de confortul si ergonomia la volan iar decizia de schimbare a fost spontana, in timpul unei vizite la un dealer Mazda (cautam masina pentru socrul meu, Civic-ul lui din 2016 avand un mic caz de dauna totala ).
Masina in discutie este o Mazda3 Sedan, motorizare 2.0 Skyactiv-X 180cp Mild Hibrid, MT, echipare GT Plus + Sound Pack (Bose), culoare Deep Blue Crystal adica un albastru metalizat foarte intunecat. A fost ridicata de la dealer pe 22 septembrie, comanda ferma fiind plasata la finalul lunii August.
Lista de dotari nu o pun aici, poate fi consultata pe site-ul Mazda. In principiu are cateva chestii in plus fata de ce avea Civic-ul si cateva chestii in minus.
Chestii in plus:
- heads-up display pe care se afiseaza viteza, semne de circulatie, informatii de la navigatie, informatii de la sistemul de monitorizare unghi mort, informatii de la sistemul de evitare a coliziunilor, informatii legate de ACC. Daca avea si turatia motorului era de mare exceptie, nu mai aveai nevoie sa cobori ochii in bord.
- oglinda exterioara de pe partea soferului heliomata;
- oglinda interioara frameless (pentru un plus de eleganta ).
- faruri led matrix;
- sistem audio de marca (Bose, 12 incinte), net superior fata de ce am avut pana acum pe vreo masina;
- functie de franare automata la mersul in marsalier;
- volan incalzit (fain cand e frig afara);
- stopuri full led;
- iluminare interioara led;
- scaun sofer cu reglaj al unghiului sezutului (poate fi ridicata / coborata partea dinspre volan a lui) - a contat foarte mult la decizia de achizitie, mi-a permis sa-mi gasesc pozitia perfecta la volan;
- grila radiator activa;
- reglaj pe inaltime scaun pasager;
- rev. match la schimbari de treapta in sus, prin sistemul mild-hibrid;
Chestii in minus:
- trapa;
- ACC fara functie de mentinere a traiectoriei (are doar lane assist-ul clasic); optiunea asta venea impreuna cu un pachet separat, care era conditiionat de achizitia tapiseriei de piele, tapiserie pe care nu mi-o doream;
- camera marsalier fara proiectie dinamica a traiectoriei (liniile de ghidare nu tin cont de pozitia volanului); la fel, traiectoria dinamica era parte din pachetul mai sus mentionat;
- lipsa iluminare ambientala sau a spatiilor de depozitare pe de consola centrala;
- lipsa amortizoare controlate electronic cu mod dinamic;
- lipsa proiectoare ceata (au fost eliminate de pe Mazda3, 6);
Am prins masina de pe stock, era in port in Belgia si nerezervata. Dealer-ul (Asko Mazda) spunea ca masina ar fi fost comandata insa comanda a fost anulata ulterior. Daca nu o gaseam pe stock, probabil nici acum nu o aveam, in perioada in care se discuta achizitia coada de asteptare era de ~6 luni (orice comanda la fabrica ar fi venit in Martie cel mai devreme).
Din motive de pandemie, restrictii (localitatea unde locuiesc a fost vreo 6-7 saptamani in carantina), lucru de acasa zi de zi, masina nu prea a mers cine stie, avand doar ~2500km in acest moment. Urmand exemplul Civic-ului, care nu a mers in conditii de iarna (desi avea set de roti dedicat) am decis sa nu mai bag banii in jante si anvelope de iarna, urmand a le comanda cand si daca va fi vreodata nevoie de ele. Asa ca momentan este incaltata de vara, cu Bridgestone-urile cu care a fost livrata si a circulat in iarna asta doar cand a fost curat (uscat) pe jos.
Avand putini km facuti cu ea si rulajul fiind intins pe o durata maricica de timp (4 luni), nu am apucat sa o cunosc in detaliu. De exemplu, nu stiu inca cum trage motorul peste 3500 rpm si/sau pedala de acceleratie peste 50%. Asa la mers normal si sau putin mai alert mi se pare ca se misca bine, raspunde prompt (fara lag, pentru ca motor aspirat) iar consumul per total este ceva mai mic decat aveam cu Civic-ul (diferenta marginala, nu cine stie ce).
Per total masina se simte inchegata, este foarta bine antifonata, sunetul motorului este rafinat (motorul este "inchis" intr-un fel de compartiment al lui in interiorul compartimentului motor, fiind acoperit pe toate partile), materialele in interior sunt foarte faine iar tinuta de drum este un mix reusit intre senzatie de control si confort.
Sistemul de infotainment se misca extrem de bine, fara lag si ma declar fan al modului de control cu rotita pe consola centrala, face utilizarea sistemului mult mai usoara cand conduci (nu trebuie sa te uiti unde pui degetele).
Ca parti care ar fi putut fi mai elegant facute, descoperite pana acum, singura ce-mi vine in minte este ca noaptea este destul de intuneric in ea, nu exista iluminare ambientala sau iluminare ale spatiilor de depozitare (ex. suport pahar).
Daca ar fi fost adaugate cateva led-uri bine plasate ar fi avantajat un interior care altfel este destul de bine desenat si construit.
Din ce stiu pana acum, probleme specifice ale modelului sunt:
- chederul mic dintre usa fata si usa spate (dintre ramele geamurilor) se foarfeca la unele masini produse in 2019 / prima parte a lui 2020;
- touch-pad-ul de pe manerele usilor folosit pentru incuiere face urat (nu mai raspunde) in conditii de umezeala;
- oglinzile laterale (sticla) vibreaza in conditii de viteza peste 100km/h - problema veche la Mazda, fiind prezenta cam pe toate modelele de cativa ani de zile;
- ceva greieri prin habitclu (stalp B sofer, zona torpedou, zona din spatele ecranului sist. infotainment); pentru toti se cam stie de unde vin si cum sa fie redusi la tacere;
- ceva bug de soft care se manifesta doar in anumite conditii si care permite unor module sa ramana alimentate cu motorul oprit, ducand la descarcarea bateriei - exista update soft pentru asta (am fost si eu sunat si informat); cei care au ramas fara baterie au fost ajutati de Mazda asistenta cu o galeata de curent.
In afara de partea cu greierii (am auzit ocazional 2 dintre ei, cel din spatele display-ului si cel din stalpul B pe partea soferului) nu am avut nici una dintre problemele de mai sus. Oricum, pentru toate exista rezolvari fara costuri din partea proprietarilor.
O sa ma opresc aici cu partea de prezentare (si asa e ditamai postul), daca sunt detalii pe care le-am scapat si sunt de interes voi raspunde punctual intrebarilor.
Cand salti capota te intampina urmatoarea imagine:
Ca sa ajungi sa vezi motorul, trebuie sa mai deschizi o a doua mica "capota" :
Nu se vede foarte bine in poza de mai jos insa motorul sta ca intr-o cutie, fiind izolat in interiorul compartimentului motor:
Masina in discutie este o Mazda3 Sedan, motorizare 2.0 Skyactiv-X 180cp Mild Hibrid, MT, echipare GT Plus + Sound Pack (Bose), culoare Deep Blue Crystal adica un albastru metalizat foarte intunecat. A fost ridicata de la dealer pe 22 septembrie, comanda ferma fiind plasata la finalul lunii August.
Lista de dotari nu o pun aici, poate fi consultata pe site-ul Mazda. In principiu are cateva chestii in plus fata de ce avea Civic-ul si cateva chestii in minus.
Chestii in plus:
- heads-up display pe care se afiseaza viteza, semne de circulatie, informatii de la navigatie, informatii de la sistemul de monitorizare unghi mort, informatii de la sistemul de evitare a coliziunilor, informatii legate de ACC. Daca avea si turatia motorului era de mare exceptie, nu mai aveai nevoie sa cobori ochii in bord.
- oglinda exterioara de pe partea soferului heliomata;
- oglinda interioara frameless (pentru un plus de eleganta ).
- faruri led matrix;
- sistem audio de marca (Bose, 12 incinte), net superior fata de ce am avut pana acum pe vreo masina;
- functie de franare automata la mersul in marsalier;
- volan incalzit (fain cand e frig afara);
- stopuri full led;
- iluminare interioara led;
- scaun sofer cu reglaj al unghiului sezutului (poate fi ridicata / coborata partea dinspre volan a lui) - a contat foarte mult la decizia de achizitie, mi-a permis sa-mi gasesc pozitia perfecta la volan;
- grila radiator activa;
- reglaj pe inaltime scaun pasager;
- rev. match la schimbari de treapta in sus, prin sistemul mild-hibrid;
Chestii in minus:
- trapa;
- ACC fara functie de mentinere a traiectoriei (are doar lane assist-ul clasic); optiunea asta venea impreuna cu un pachet separat, care era conditiionat de achizitia tapiseriei de piele, tapiserie pe care nu mi-o doream;
- camera marsalier fara proiectie dinamica a traiectoriei (liniile de ghidare nu tin cont de pozitia volanului); la fel, traiectoria dinamica era parte din pachetul mai sus mentionat;
- lipsa iluminare ambientala sau a spatiilor de depozitare pe de consola centrala;
- lipsa amortizoare controlate electronic cu mod dinamic;
- lipsa proiectoare ceata (au fost eliminate de pe Mazda3, 6);
Am prins masina de pe stock, era in port in Belgia si nerezervata. Dealer-ul (Asko Mazda) spunea ca masina ar fi fost comandata insa comanda a fost anulata ulterior. Daca nu o gaseam pe stock, probabil nici acum nu o aveam, in perioada in care se discuta achizitia coada de asteptare era de ~6 luni (orice comanda la fabrica ar fi venit in Martie cel mai devreme).
Din motive de pandemie, restrictii (localitatea unde locuiesc a fost vreo 6-7 saptamani in carantina), lucru de acasa zi de zi, masina nu prea a mers cine stie, avand doar ~2500km in acest moment. Urmand exemplul Civic-ului, care nu a mers in conditii de iarna (desi avea set de roti dedicat) am decis sa nu mai bag banii in jante si anvelope de iarna, urmand a le comanda cand si daca va fi vreodata nevoie de ele. Asa ca momentan este incaltata de vara, cu Bridgestone-urile cu care a fost livrata si a circulat in iarna asta doar cand a fost curat (uscat) pe jos.
Avand putini km facuti cu ea si rulajul fiind intins pe o durata maricica de timp (4 luni), nu am apucat sa o cunosc in detaliu. De exemplu, nu stiu inca cum trage motorul peste 3500 rpm si/sau pedala de acceleratie peste 50%. Asa la mers normal si sau putin mai alert mi se pare ca se misca bine, raspunde prompt (fara lag, pentru ca motor aspirat) iar consumul per total este ceva mai mic decat aveam cu Civic-ul (diferenta marginala, nu cine stie ce).
Per total masina se simte inchegata, este foarta bine antifonata, sunetul motorului este rafinat (motorul este "inchis" intr-un fel de compartiment al lui in interiorul compartimentului motor, fiind acoperit pe toate partile), materialele in interior sunt foarte faine iar tinuta de drum este un mix reusit intre senzatie de control si confort.
Sistemul de infotainment se misca extrem de bine, fara lag si ma declar fan al modului de control cu rotita pe consola centrala, face utilizarea sistemului mult mai usoara cand conduci (nu trebuie sa te uiti unde pui degetele).
Ca parti care ar fi putut fi mai elegant facute, descoperite pana acum, singura ce-mi vine in minte este ca noaptea este destul de intuneric in ea, nu exista iluminare ambientala sau iluminare ale spatiilor de depozitare (ex. suport pahar).
Daca ar fi fost adaugate cateva led-uri bine plasate ar fi avantajat un interior care altfel este destul de bine desenat si construit.
Din ce stiu pana acum, probleme specifice ale modelului sunt:
- chederul mic dintre usa fata si usa spate (dintre ramele geamurilor) se foarfeca la unele masini produse in 2019 / prima parte a lui 2020;
- touch-pad-ul de pe manerele usilor folosit pentru incuiere face urat (nu mai raspunde) in conditii de umezeala;
- oglinzile laterale (sticla) vibreaza in conditii de viteza peste 100km/h - problema veche la Mazda, fiind prezenta cam pe toate modelele de cativa ani de zile;
- ceva greieri prin habitclu (stalp B sofer, zona torpedou, zona din spatele ecranului sist. infotainment); pentru toti se cam stie de unde vin si cum sa fie redusi la tacere;
- ceva bug de soft care se manifesta doar in anumite conditii si care permite unor module sa ramana alimentate cu motorul oprit, ducand la descarcarea bateriei - exista update soft pentru asta (am fost si eu sunat si informat); cei care au ramas fara baterie au fost ajutati de Mazda asistenta cu o galeata de curent.
In afara de partea cu greierii (am auzit ocazional 2 dintre ei, cel din spatele display-ului si cel din stalpul B pe partea soferului) nu am avut nici una dintre problemele de mai sus. Oricum, pentru toate exista rezolvari fara costuri din partea proprietarilor.
O sa ma opresc aici cu partea de prezentare (si asa e ditamai postul), daca sunt detalii pe care le-am scapat si sunt de interes voi raspunde punctual intrebarilor.
Cand salti capota te intampina urmatoarea imagine:
Ca sa ajungi sa vezi motorul, trebuie sa mai deschizi o a doua mica "capota" :
Nu se vede foarte bine in poza de mai jos insa motorul sta ca intr-o cutie, fiind izolat in interiorul compartimentului motor:
Comment