Samuraiul si-a luat zborul.
Se poate inchide.
In weekend masina a plecat la un alt hondar, la Bucuresti. MI s-a parut un tip foarte de treaba, hondar convins. A dorit samuraiul ca si "nebunie" personala.
Dupa o saptamana de planificare si cateva discutii de clarificare purtate la telefon, niste bilete de avion(a venit cu sotia) ne-am prezentat vineri la dealer Nissan pentru o diagnoza computerizata si o constatare mecanica. Masina, ca si pana acum se prezenta in conditii foarte bune. Am perfectat actele, s-au virat banii si au preluat masina.
Am avut un sentiment ciudat si o parere de rau ca a plecat de la mine, dar in acelasi timp sunt perfect constient de faptul ca nu puteam sa imi permit sa intretin trei masini si ca probabil urma sa o ignor destul de mult.
Ma impact cu ideea ca a ajuns pe mainile unui om serios si pasionat (poate o sa fie mai ingrijita decat in mainile mele).
Si cu acest comentariu, se mai incheie ultimul capitol pe acest thread.
Multumesc pentru gazduirea acestui Thread!~
BABAUS: ' 14 Nissan Pathfinder LE 4x4 7 locuri, White
Collapse
X
-
130.000
Masina a facut 130.000 km.
Deoarece Am achizitionat recent o Toyota Rav 4 trebuie sa ma hotarasc ce fac cu Samuraiul Pathfinder. Probabil trebuie sa il scot la vanzare desi este foarte fun de condus si foarte practic, dar aveam nevoie de o masina mare, dar suficient de "mica" cu care sa se descurce si sotia.
Leave a comment:
-
129.500km
Masina a facut doar km prin oras. Dus copii la scoala,
De la revizie nu am observat nimic suspect. Totul merge in parametri.
NU am mai apucat sa dau o fuga la munte/ski, dar cred ca in Feb voi reusi sa ajung.
Leave a comment:
-
Revizie anuala
Acum o saptamana am avut un drum mai lung in afara orasului.
Pe drum , la un moment dat am vazut ca mi s-a aprins martorul de baterie. Am pus echipamentul OBDII si am scanat dar nu imi arata erori , in schimb am vazut ca in loc de 13.5-14 V imi mergea pe 12.x.
Am cautat repede o parcare/iesire ca sa pot opri sa vad despre ce este vorba. In 2-3 min am gasit ceva , intre timp am vazut ca incepe sa creasca si temperatura la motor (100gr) si se ducea usor in sus(se apropia de roru), pana sa opresc am vazut ca deja dadea sa scada.. Am oprit, deschis capota. Rezultatul a fost ca am vazut cureaua sarita. NU era rupta , doar sarita. Sunat la A24 (serviciu de asistenta anual pe care il fac) , au venit in 20 de min cu platforma si m-au dus la service. A doua zi dimineata au bagat-o sa vada ce e. Spuneau ca a sarit probabil o piatra sau ceva si a blocat rola/curea ptr o fractiune de secunda. Pe curea se vedea o ciupitura. Fiindca se apropia oricum revizia , am decis sa schim si ulei , filtre si tot (revizie normala), dar trebuia sa schimb si cureaua si am decis ca schimb si rolele deoarece spunea mecanicul ca daca au mers 1-2 min fortat, sau cand a sarit cureaua probabil au fost supuse unei tensiuni. Iar cand au verificat rolele, etc au zis ca parca si pompa de apa merge uneori greu. Asa ca am comandta si 10 L de antigel si pompa noua si au facut totul dintr-un foc. A fost frustrant ptr ca facusem anul trecut (de fapt in ianuarie) schimbul de curele si role, dar daca a intrat pietricica... asta a fost.
Urmeaza sa trec pe gumele de iarna si sa fac revizia la cutie (ulei, filtre etc).
128.500 Km
Leave a comment:
-
125.000
Am atins recent pragul de 125.000. In urma cu 60.000 km si in urma cu cca. 5 ani intram in posesia ei.
Peste vara am facut drumuri relativ scurte si asta se vede si in kilometrajul mic.
In ritmul acesta gumele de vara ma vor tine garantat si anul viitor.
AM pus suportul de biciclete pe carlig sa le duc la o revizie si ....cand m-am intors acasa am constantat ca nu mai gaseam capacul de plastic.
AM luat bicicleta si am refacut traseul pana la baiatul cu revizia de biciclete, dar nu am gasit decat un capac de VW flecit. M-am enervat putin, dar doar pana am cautat pe Emag si am vazut ca unul nou este 7-10 lei. Deoarece transportul era 15 lei am dat comanda la Dumivest, a venit in aceeasi zi, m-am dus si l-am luat si ziua s-a terminat intr-o nota frumoasa .
Deunazi am si spalat masina si chiar imi place . Am vazut pe un grup de Overland pe un baiat cu un Nissan ca al meu (alb) cu un cort de dormit montat pe plafon cu bare transversale (dar pe barele longitutinale ale masinii). Mi-a dat de gandit
Leave a comment:
-
122.000
Urmeaza sa imi schimb rotile cu gume de vara. Astfel ca am fost din nou la nenea cu unghiul de fuga. 5000 km facuti cu gumele de iarna noi. TOtul e ok. Nicio modificare, nu bate, nu troncene )).
Leave a comment:
-
Vacanta de SKI.
IN perioada 19-25.02 am fost la ski in Kopaonic.
Am plecat duminica dimineata, am stat o ora in vama la Moravita si apoi inca o ora la intrarea in statiune (se platea o taxa de intrare si se facuse coada). Plin de masini de RO. Majoritatea TM, AR, dar am vazut si CS si alte judete. Dumul a fost uscat. la sarbi , temperatura de 19 grd.. Drum de 400 km facut in 7-8 ore. 120 km autostrada si in rest drumuri europene, nationala, judetene. Am gasit loc de parcare si acolo a stat masina pana am plecat inapoi, sambata. La retur, drumul uscat, vreme frumoasa. total 800 km, consum de 8.5 . Am plecat cu plinul facut, am alimentat de 50 km de Kopaonic 30 lt si am venit pana acasa si inca mai aveam jumatate de rezervor. La vama la intrare in tara s-a stat iar mul, ptr 20 de masini(nejustificat ). Masina s-a comportat bine. A pornit lejer dupa o saptamana de stat la munte in frig nepornita.
Acum am 122.000
Leave a comment:
-
Cand stresul cotidian te impinge la greseli
Astazi am fost la ITP. M-am programat cu 2 zile inainte. 120.500.
AM intrat, au pus la fum, frane, teste etc. A trecut rpd. Cand imi face actele imi spune : Stiti ca mai aveati un an valabilitate la itp? (Feb 2024)!!! Mi-a cazut fata. Dar nu mai aveam ce face. Am platit, am luat actele. Macar a trecut fara mari probleme.
Leave a comment:
-
Cand dealerul Nissan nu vrea sa iti ia banii...
Revizie 120.000
Vineri am fost sa fac revizia de 120.000 (8 ani). Am sunat la Nissan la inceputul luni Dec. si nu nu mai aveam pozitii libere in DEC, asa ca am facut programare ptr Ian (intr-o vineri). Totul parea Ok.
Cand am revenit din concediu, sun luni ca sa confirm ca vineri merg la revizie, si surpriza... eram trecut joi. Cineva a trecut gresit sau i-a sarit mouse-ul. Am intrebat si cam la ce pret este estimata revizia. Daca anii trecuti era intre 1100 si 1500 lei, anul acesta imi spun ca este 2,000 lei si ca la 120.000 sau cei 8 anisori, ar trebui sa schimbam si curele, fulie, intinzator etc. Estimare pret pe langa revizia de baza : inca 3.000 de lei si nu stiau cat dureaza pana aduc piesele. Am programat pe saptamana urmatoare , tot vineri ca atunci a gasit liber si a ramas ca ma suna sa imi spuna pret exact si daca aduce piesele in timp util. 2 zile nimic, 3 zile nimic. Sun eu si imi spune ca nu m-a uitat dar asteapta un raspuns si ma suna in aceeasi zi. nimic. A doua zi sun iar si acelasi lucru. Totusi ma suna mai tarziu, cand eram in sedinta si astfel nu pot raspunde, sun, eu din nou, iar nu era nenea acela si cel care a raspuns nu stia ce sa imi spuna doar ca sa revin eu. In final am sunat la Dumivest (alt service) si am cerut oferta de pret cu piese OE. Mi-a spus omul ca parte de curele si rola etc , ptr Nissan sunt facute tot de Conti .
Pe scurt, am pus ulei si filtre (aer, habitaclu, motorina etc) OE, curele Conti. Toata revizia, cu tot cu role si fulie si curele m-a ajuns la 2.500 lei, nu 5.000.
AM sunat la Nissan ca sa anulez programarea, nu au raspuns, au sunat ei inapoi, si le-am comunicat ca nu pot sa stau 2 sapt sa astept raspuns de la ei, dupa ce mi-au sfeclit deja o programare si ca am ales de data aceasta un alt service... EU am aslvat cel putin 2500 lei, ei au pierdut 5.000 lei.
Pe criza aceasta cred cu tarie ca partea de customer service si customer care trebuie sa fie si mai pronuntata, daca vor bani de la clienti. I-am explicat ca nu pot eu ca si client sa alerg dupa ei sa le dau bani. Mai ales cand piata ofera alternative!
La Dumivest revizia a durat 4-5 ore si am putut sa stau acolo sa vad ce face omul, sa imi explice ce si cum.
Acum eu am revizia facuta si in continuare, totul merge ok
Leave a comment:
-
Autonomie (autostrada)
De sarbatori am fost plecati in concediu. Am avut zbor din Budapesta asa ca am facut TM - Budapesta dus/intors . Am alimentat inainte de plecare.
TM-BUD = cca 300 -350 km. Deci estimat 700 km. Ma gandeam ca o sa alimentez pe drum. La dus, aveam plinul si am zis ca nu are rost sa mai opresc pe drum , doar ca sa alimentez si ca voi alimenta la intoarcere. Am stat cam o ora in vama si in rest am mers intins. cca 3 ore + vama => 4 ore.
La retur, am aterizat seara in BUD, cu intarziere, deci era cam miezul noptii. Am incarcat bagajele in masina, la iesire din aeroport GPS a zis sa fac inainte, dar de fapt era o preselectie pentru dreapta si m-am pierdut , astfel ca am ocolit 20 km, era noapte si nu am mai vrut sa alimentez asa ca imi estima ca mai fac 400 km si eu avem de facut 300 pana acasa. In vama tot o ora desi era ora 01:00. Cu toate ca era coada mai mica de masini si ieseam din Schengen, tot o ra (nu comentez operativitatea vamesilor).
Dar concluzia a fost ca in final am reusit sa fac 760 km, sa am inca 50-60km estimat ca pot sa mai fac, am ajuns acasa si abia apoi am facut plinul cu 501 lei => 68 lt. ))). Astfel mi-a iesit o medie de 9lt/100km. Mers pe autostrada.
Leave a comment:
-
A doua verificare la unghi
Am fost dupa cum scriam mai sus la o a doua constatare ptr unghi de fuga. A iesit ca e ok. A recomandat dupa 5000 km sa vin sa vedem din nou. Probabil ca in primavara asta voi face. Vad cati Km fac pana atunci.
Leave a comment:
-
Geometrie roti
117.765 Km- 4.11.2022 -160 lei
Astazi am fost sa ii fag unghiul de fuga/geometria.
Urcat pe aparat, montat chestiile cu laser. dat drumul la operatiuni. Dupa o ora de masurat si reglat , ar trebui sa fie in parametri.
Cred ca voi face unghiul odata pe an sau la schimbarea jantelor vara/iarna doar ca sa nu am surprize.
Acum, in teorie totul este ok. Marti mai am o programare la un nene, batranel, care face cu ata si plumb, dar care este foarte recomandat, ca fiind super expert in TM si merg ptr o "constatare" la unghi de fuga , sa verific si la el
Leave a comment:
-
Originally posted by raducu View PostCam ciudat. Eu am ATRurile de la Continental si ~ 30k de km cu ele, dar fara problema de genul asta. Nu cumva au fost umflate prea rau de erau tocite pe mijloc? Cele de vara tot pe mijloc sunt tocite? Vezi si indicele de greutate sa fie cel putin egal cu cel dat. Idem si pentru cel de viteza. Am un feeling ca nu anvelopele au fost de vina...
112 V XL- indicele coincide cu cel din talon. Cele de vara sunt mancate pe interior , nu pe mijloc, deci acolo e de la unghi. il fac vineri si vad despre ce e vorba. Pe mijloc s-au mancat probabil ptr ca ar fi fost prea umflate....dar presiunea lor nu a depasit ce scria pe tocul dintre usi. cele de iarna sunt Dot 2016 , deci cine stie, si oricum trebuia schimbate la 6 ani, dar eu speram ca poate ma mai tin un sezon. Desi daca au fost puse din 2016 auntci avea deja 7 ani . (2016,2017,2018,2019,2020,2021 si acesta era 2022 al saptelea)....
Leave a comment:
-
Cam ciudat. Eu am ATRurile de la Continental si ~ 30k de km cu ele, dar fara problema de genul asta. Nu cumva au fost umflate prea rau de erau tocite pe mijloc? Cele de vara tot pe mijloc sunt tocite? Vezi si indicele de greutate sa fie cel putin egal cu cel dat. Idem si pentru cel de viteza. Am un feeling ca nu anvelopele au fost de vina...
Leave a comment:
-
Am primit reject la vulcanizare.
Marti am avut programare pentru ambele masini sa schimb rotile de vara cu cele de iarna. Am ajuns acolo au inceput sa descarce din nissan toate cele 8 roti cu gumele de iarna si s-au apucat de Hyundai. Cand au descarcat rotile de la Nissan am observat ca se uitau atent la prima, au rotit-o , au sucit-o , apoi o da pe a doua jos si la fel. Am realizat ca urmeaza ceva neplacut pentru mine si intuitia (nefeminina) nu m-a inselat: vine si imi spune ca deja au ajuns la marcatorul de uzura. Ma duc sa ma uit ptr ca eu le verificasem acasa si stiam ca mai aveau "Carne". Dar eu le verificasem pe exterior si acolo erau cam "la limita" iar pe mijloc erau ajunse la marcator. Asa ca m-a intrebat "mergi mult cu masina?". I zic: "fac cam 10-15k pe an." iar el imi raspunde:"va recomand sa nu le montam ca nu mai sunt sigure si poate va luati si amenda...". Asa ca l-am rugat sa le incarce in masina si m-am dus la ghiseu in fata sa platesc ptr Hyundai si sa o rog pe fata de acolo sa imi dea ceva variante . Aveam de alse intre Goodyear Ultra Gri (3 ani garantie si 300 lei voucher the combustibil) sau Bridgestone blizzak LM005 sau Continental Winter Contact TS 850P. Am luat biletelul, am plecat acasa, am acut putina munca de cercetare. Am constatat ca in teste Goodyear se comporta( per ansamblu) mai slab decat majoritatea (chiar si decat cele mai low budget). Bridgestone era mai in toate testele pe undeva pe locul doi, si parea ca la aderenta are rezultate foarte bune asa ca le-am comandat. Au ajuns ieri si astazi le-am montat. Dar cand le-au dat jos pe cele de vara mi-au spus ca si alea sunt cam la limita .... Si da, par ca s-au consumat pana la marcator. Cele de iarna erau cele cu care a venit ea de cand am adus-o din GErmania in 2018, dar cele de vara erau DOT 2018 si luate in primavara anului 2019 (cred). Mi se pare ca s-au uzat cam repede, deci urmatorul rand de gume de vara cred ca o sa il iau pe altceva(nu mai Continental).
117.000 Km 28.10.2022
Leave a comment:
Leave a comment: