M-am tot gândit dacă să deschid sau nu topic despre mașina asta – până la urmă pare ironic că vreme de 2 Accord-uri nu am avut my car topic, dar o fac acum.
Dar cred că poate fi interesant, chiar și pentru fani Honda, să citească despre ce mai e pe la alte mărci și opinii realiste despre.
Cum am ajuns la mașina asta? Acum vreo trei ani a avut șansa să dau CW2-ul unui prieten și la momentul acela am găsit o mașină la care visam de la 17 ani – un Volvo Cross Country. Și pentru că am decis să nu mai cumpăr mașini noi, ci aproape noi, am luat acel S60 CC Sedan pentru că era mașina perfectă pentru mine. Sau aproape – pentru că era Diesel. În fine, m-am convins pe mine însămi că asta nu e a deal-breaker. Dar după vreo 2 ani de utilizare mi-am dat seama că nu m-am obișnuit deloc cu felul în care se simte diesel-ul în mașină și când a apărut o ocazie să o dau.
Enter Lexus. Când am luat mașina avem 3 criterii cheie în cap care musai trebuiau bifate: mașină mai înaltă cu awd, nu diesel, fiabilă. Se subînțelege că trebuia, în același timp, să fie cel puțin la același nivel de performanțe ca mașina anterioară. Deci 4.
Nu dau aici technical specs, cine e interesat le găsește imediat pe net. Ideea e că am găsit o mașină veche de aproape un an și cu foarte puțini km la un preț care era semnificativ mai mic decât prețurile de listă la mașinile noi (inclusiv bine negociate).
După șase luni și vreo 10k km simt că pot formula niște opinii, nu plusuri și minusuri ci ”quirks and features” (așa ca Doug de Munro):
Mă opresc pentru că e deja prea mare romanul. Dacă e interes mai revin când îmi mai amintesc sau observ ceva nou.
Dar cred că poate fi interesant, chiar și pentru fani Honda, să citească despre ce mai e pe la alte mărci și opinii realiste despre.
Cum am ajuns la mașina asta? Acum vreo trei ani a avut șansa să dau CW2-ul unui prieten și la momentul acela am găsit o mașină la care visam de la 17 ani – un Volvo Cross Country. Și pentru că am decis să nu mai cumpăr mașini noi, ci aproape noi, am luat acel S60 CC Sedan pentru că era mașina perfectă pentru mine. Sau aproape – pentru că era Diesel. În fine, m-am convins pe mine însămi că asta nu e a deal-breaker. Dar după vreo 2 ani de utilizare mi-am dat seama că nu m-am obișnuit deloc cu felul în care se simte diesel-ul în mașină și când a apărut o ocazie să o dau.
Enter Lexus. Când am luat mașina avem 3 criterii cheie în cap care musai trebuiau bifate: mașină mai înaltă cu awd, nu diesel, fiabilă. Se subînțelege că trebuia, în același timp, să fie cel puțin la același nivel de performanțe ca mașina anterioară. Deci 4.
Nu dau aici technical specs, cine e interesat le găsește imediat pe net. Ideea e că am găsit o mașină veche de aproape un an și cu foarte puțini km la un preț care era semnificativ mai mic decât prețurile de listă la mașinile noi (inclusiv bine negociate).
După șase luni și vreo 10k km simt că pot formula niște opinii, nu plusuri și minusuri ci ”quirks and features” (așa ca Doug de Munro):
- marca asta chiar e Zen- adică mi-au spus alți oameni fără să zic eu ceva pe tema asta – că sunt mai relaxat și calm în trafic de când conduc Lexus; izolează atât de bine de lumea de afară, e atât de confortabilă și de prietenoasă încât mă face aproape nepăsător; neajunsul fiind că mai mulți oameni mi se bagă în față aiurea în trafic.... noroc că nu îmi pasă
- deși are 60l în rezervor dă primul warning de low fuel când mai sunt în rezervor vreo 17 l; dacă alimentez când computerul de bord spune ”refuel” și raportează 0 km left rezervorul ia vreo 48 de litri ceea ce e ultra insane de prudent și inițial mă sâcâia (dar uit repede pentru că... vezi mai sus)
- sistemul de infomedia e... diferit; a necesitat ceva timp de acomodare, acum mi se pare OK, e ultra customizabil (de ex poti stabili ce ”ecrane” să ții active pe ecranul ”home”); daar nu are buton fizic de ”back” ceea ce mi se pare o prostie; nimic catastrofic dar e incomod dacă vrei sa exit menus sa trebuiască să scroll înspre butonul de back de pe ecran
- motorul pleaca la rece în ciclu Atkinson, mai eficient, ceea ce îl face în primul minut să sune ca o sanie cu zurgălăi – cu 235 de căluți care altfel fac treabă bună – dar uneori e ciudat; după 30 sec un minut trece pe Otto și nu se mai aude; de loc, adică am plecat de 2 ori din mașină și mă enervam că nu se încuie iar ea avea motorul încă pornit (dap, eroarea de design era la proprietar în creier)
- poți cumpăra un dongle de la Carista de pe Amazon cu 30 de eur și mai ai acces prin telefon la tot felul de setări suplimentare – cât să clipească semnalul în varianta de comutare scurtă, ce să facă cu geamurile și ușile din telecomandă etc.; cool ptr că nu mai mergi la service pentru orice aiureală
- am fost forțat să cumpăr unele accesorii pentru mașină din State (la aceeași bani sau mai puțin cu tot cu taxe) pentru că variantele din RO erau diferite și mult mai nasoale – de exemplu covorașele de cauciuc – cele de la dealer erau niște aiureli turcești împuțite li fragile pe când ce am luat din SUA e net superior
- cafeaua și ceaiul din service din Pipera sunt de foarte bună calitate 😊
Mă opresc pentru că e deja prea mare romanul. Dacă e interes mai revin când îmi mai amintesc sau observ ceva nou.
Comment