Turkish: '17 Lexus NX 200t, Luxury, Silver

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turkish: '17 Lexus NX 200t, Luxury, Silver

    M-am tot gândit dacă să deschid sau nu topic despre mașina asta – până la urmă pare ironic că vreme de 2 Accord-uri nu am avut my car topic, dar o fac acum.
    Dar cred că poate fi interesant, chiar și pentru fani Honda, să citească despre ce mai e pe la alte mărci și opinii realiste despre.
    Cum am ajuns la mașina asta? Acum vreo trei ani a avut șansa să dau CW2-ul unui prieten și la momentul acela am găsit o mașină la care visam de la 17 ani – un Volvo Cross Country. Și pentru că am decis să nu mai cumpăr mașini noi, ci aproape noi, am luat acel S60 CC Sedan pentru că era mașina perfectă pentru mine. Sau aproape – pentru că era Diesel. În fine, m-am convins pe mine însămi că asta nu e a deal-breaker. Dar după vreo 2 ani de utilizare mi-am dat seama că nu m-am obișnuit deloc cu felul în care se simte diesel-ul în mașină și când a apărut o ocazie să o dau.
    Enter Lexus. Când am luat mașina avem 3 criterii cheie în cap care musai trebuiau bifate: mașină mai înaltă cu awd, nu diesel, fiabilă. Se subînțelege că trebuia, în același timp, să fie cel puțin la același nivel de performanțe ca mașina anterioară. Deci 4.
    Nu dau aici technical specs, cine e interesat le găsește imediat pe net. Ideea e că am găsit o mașină veche de aproape un an și cu foarte puțini km la un preț care era semnificativ mai mic decât prețurile de listă la mașinile noi (inclusiv bine negociate).
    După șase luni și vreo 10k km simt că pot formula niște opinii, nu plusuri și minusuri ci ”quirks and features” (așa ca Doug de Munro):
    • marca asta chiar e Zen- adică mi-au spus alți oameni fără să zic eu ceva pe tema asta – că sunt mai relaxat și calm în trafic de când conduc Lexus; izolează atât de bine de lumea de afară, e atât de confortabilă și de prietenoasă încât mă face aproape nepăsător; neajunsul fiind că mai mulți oameni mi se bagă în față aiurea în trafic.... noroc că nu îmi pasă
    • deși are 60l în rezervor dă primul warning de low fuel când mai sunt în rezervor vreo 17 l; dacă alimentez când computerul de bord spune ”refuel” și raportează 0 km left rezervorul ia vreo 48 de litri ceea ce e ultra insane de prudent și inițial mă sâcâia (dar uit repede pentru că... vezi mai sus)
    • sistemul de infomedia e... diferit; a necesitat ceva timp de acomodare, acum mi se pare OK, e ultra customizabil (de ex poti stabili ce ”ecrane” să ții active pe ecranul ”home”); daar nu are buton fizic de ”back” ceea ce mi se pare o prostie; nimic catastrofic dar e incomod dacă vrei sa exit menus sa trebuiască să scroll înspre butonul de back de pe ecran
    • motorul pleaca la rece în ciclu Atkinson, mai eficient, ceea ce îl face în primul minut să sune ca o sanie cu zurgălăi – cu 235 de căluți care altfel fac treabă bună – dar uneori e ciudat; după 30 sec un minut trece pe Otto și nu se mai aude; de loc, adică am plecat de 2 ori din mașină și mă enervam că nu se încuie iar ea avea motorul încă pornit (dap, eroarea de design era la proprietar în creier)
    • poți cumpăra un dongle de la Carista de pe Amazon cu 30 de eur și mai ai acces prin telefon la tot felul de setări suplimentare – cât să clipească semnalul în varianta de comutare scurtă, ce să facă cu geamurile și ușile din telecomandă etc.; cool ptr că nu mai mergi la service pentru orice aiureală
    • am fost forțat să cumpăr unele accesorii pentru mașină din State (la aceeași bani sau mai puțin cu tot cu taxe) pentru că variantele din RO erau diferite și mult mai nasoale – de exemplu covorașele de cauciuc – cele de la dealer erau niște aiureli turcești împuțite li fragile pe când ce am luat din SUA e net superior
    • cafeaua și ceaiul din service din Pipera sunt de foarte bună calitate 😊

    Mă opresc pentru că e deja prea mare romanul. Dacă e interes mai revin când îmi mai amintesc sau observ ceva nou.
    Last edited by Turkish; 12-10-18, 17:57.
    "Ethics. That's always so inconvenient."
    Cal Lightman

  • #2
    Only a matter of time... Nu ti-e totusi prea mic NX-ul? Eu te vedeam intr-un RX-L

    Sa te super bucuri de el!
    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

    sigpic

    Comment


    • #3
      Felicitari si pe aceasta cale!

      Eu aveam un range de 38km si nu s-a aprins nici un mesaj in bord, acum inteleg de ce. Sistemul de infotainment e un fel de "Achilles' heel" pentru Lexus, nici macar pe noul LS nu este prea grozav, dar isi face treaba. Eu am varianta mai banala fara touchpad si are buton de back Am intrebat la reprezentanta daca sunt niste optiuni customizabile la ei (de exemplu la BMW poti activa unele chestii prin "codare", gen asistent faza lunga, chiar daca venea masina configurata cu asta) si au spus ca nu e cazul. Aparent e, daca imi poti trimit un link/informatii, as fi tare curios. Reprezentantele Lexus din Ungaria au accesorii in stoc, eu am dat 100 euro pe presuri originale (au fost amuzanti, "daca cumparati Toyota, va dadeam presuri, la Lexus nu va putem da" - interesanta politica). Daca ai nevoie de ceva de la ei, let me know. Eu astept cu nerabdare noul NX (peste 2-3 ani), actualul facelift e deja un bun pas spre my "future goals", in combinatie cu noua generatie de propulsie hibrida (222cp combinati, fata de 197 pe care ii am acum) si liniile UX-ului.

      Comment


      • #4
        multumesc frumos!

        ticker eu ma feresc de masinile mari pentru ca merg mult in Buc si e iad cu parcarea si toate cele; iar nx in interior este foarte spatios nu am nimic de reprosat; nu imi doresc mai mult
        recunosc ca ma tenteaza masinile mari dar daca vreodata ma las dus pe valul acesta Toyota Tundra o sa scrie pe mine sau truck-ul de la Honda

        eu mai toate informatiile importante despre masina asta le-am luat de pe forumul Lexus din State - de exemplu despre singurul loc in care sa pot pune functional suportul magnetic pentru telefon

        Jozsi
        despre Carista discuta oamenii aici
        https://www.clublexus.com/forums/nx-...d-threads.html
        magazinul
        https://www.amazon.de/Carista-Blueto...ywords=carista
        daca ajungi vreodata pe la cacapitala ne vedem si iti dau jucaria sa o testezi
        "Ethics. That's always so inconvenient."
        Cal Lightman

        Comment


        • #5
          Ma pregatesc sa trec la rotile de iarna si cand ma gandesc in retrospectiva la anvelopele de vara as putea spune ca nu sunt chiar asa de incantat de ele. Masina a venit cu niste Bridgestone Dueler H/L. Sunt situatii in care mi se pare ca pierd cam repede aderenta chiar si pe asfalt uscat uscat. Una peste alta vara viitoare le-as schimba. Sa vedem cu ce.
          "Ethics. That's always so inconvenient."
          Cal Lightman

          Comment


          • #6
            Sa o conduci cu placere!

            Mie mi se pare o masinuta superba!
            “I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that.” ― Robert Michaels MD - 2007 - Graduation Speaker

            Comment


            • #7
              Încă un NX pe forum, sa te bucuri de ea, este o mașina superba, mai ales exteriorul!
              2017 Honda CRV 9AT Executive + Connect + Sensing
              Ex:
              2014 Honda Civic Executive
              2011 Honda Civic GT

              Comment


              • #8
                Multumesc frumos pentru urari
                Si mie imi place foarte mult cum arata - interiorul este într-adevar premium. Desi mintea mea nelinistita tot gaseste mici proiecte care ar putea optimiza lucrurile.
                De ex. Volvo avea oglinda interioara fara rama. Care era de mare efect pentru feeling-ul din interior - cred ca era lucrul care mi-a placut cel mai mult la masina aia.
                Lexie nu mai e asa. Dar am aflat că ar exista o variantă aftermarket care are inclusiv butoane pentru programarea telecomenzilor de garaj si care s-ar potrivi pentru ca e facuta de Gentex care face in esenta cam toate oglinzile electro-cromatice din piață.
                Acum studiez problema. In rest accesoriile de interior de la Lexus au nistre preturi super mari - praguri iluminate, cup-holdere iluminate, butoane sistem audio metalice - toate sunt sute bune de dolari.
                "Ethics. That's always so inconvenient."
                Cal Lightman

                Comment


                • #9
                  Sa o stapanesti sanatos! Si pe mine "ma mananca" de un Lexus de mult timp. Pana la urma cred ca o sa ma scarpin, GS-ul hybrid suna al dreq de bine per total.

                  Legat de gume, poate te uiti la Michelin CrossClimate+, nu stiu cum sunt iarna ca nu am testat inca, dar ca si gume de vara sunt 95% dintr-un UHP, aproape incredibil, si asta pe o masina cu o putere asemanatoare si tractiune fata, deci nah... Nu stiu daca exista dimensiunea ta, nu stiu cat si pe unde mergi iarna si cum se comporta ele in cazul tau, dar e misto gandul ca nu mai stai sa schimbi gumele (carat sau platit hotel, vulcanizari, stres, bani in plus).
                  '02 Honda Accord Type-R / ex '10 Honda Civic Type-R GT LSD / ex '07 Honda Accord 2.0 LS M/T

                  Comment


                  • #10
                    Multam Xander!

                    am avut un deal bun de la Lexus pentru niste jante cu tot cu roti si valve radio si l-am ales pe acela decamdata
                    la mine partea cu depozitatul si schimbatul intre anotimpuri nu e o problema ptr ca am la relativa indemana un atelier cu elevatoare si toate cele

                    cand s-or toci astea poate ma gandesc la niste crossclimate

                    pana atunci cred ca pot spune ca s-a stabilizat consumul - la regimul meu de mers 90% urban greu - acum imi arata comp 13%
                    ceea ce pentru mine e OK - un suv compact cu AT si awd in Bucuresti mi se pare rezonabil
                    mai ales ca eu, desi conduc de principiu destul de sedat asa, am din cand in cand bursts de ture maxime - mai ales ca imi place mult de tot cum urca in ture motorasul acesta

                    in rest e primul manual (pe care il vad eu) de masina cu turbina in care exista oficial recomandare de "idle time" before shutting down the engine dupa condus in regim de exploatare intensa
                    stiu ca este o recomandare pe care o fac multi dar de exemplu la volvo nu am vazut asa ceva in manual

                    apropos de Lexus, m-am dat cu un LC - WOW
                    un GT old school cum nu cred ca se vor mai face multa vreme; cu cel mai bun interior pe care l-am vazut eu vreodata la o masina de serie

                    In rest mi s-a pus pata pe un alt old timer pe care l-am condus si e foarte foarte fun: Datsun 240Z - foarte tare masina, motor cu nerv, no servo ca pe vremuri, frumoasa rau
                    "Ethics. That's always so inconvenient."
                    Cal Lightman

                    Comment


                    • #11
                      Aduce cu un E type, frumoasa mașina, intr-adevăr...
                      2017 Honda CRV 9AT Executive + Connect + Sensing
                      Ex:
                      2014 Honda Civic Executive
                      2011 Honda Civic GT

                      Comment


                      • #12
                        Aprox. 50km dupa montarea noului set de roti (originale Lexus NX dar diferite de cele F Sport - care e cu jumatate de J mai lat si 235/55) s-a aprins martorul de presiune roti. In bord apare optiunea "Reset TPMS" dar nu face nimic, am parcurs inca 50km dupa si tot nu dispare martorul. Este practic un sistem de deflation warning si nu TPMS, dar nu stiu ce emitatoare ar avea la valve sau daca au patit ceva la vulcanizare. Ai cumva poze/detalii? Credeam ca face citirile de rotatii de la ABS. Verific maine presiunile din roti.

                        Comment


                        • #13
                          mie cei de la Lexus mi-au pus pe factura si patru valve radio si mi-au spus ca trebuie sa vin la ei la prima montare sa le imperecheze cu computerul masinii. dupa care nu va mai fi nevoie ptr ca pot eu face switchul de la vara la iarna ptr ca, calc time minte 2 seturi. asta e tot ce stiu deocamdata ptr ca nu am apucat inca sa ajung la ei sa fac mutarea
                          "Ethics. That's always so inconvenient."
                          Cal Lightman

                          Comment


                          • #14
                            Iti afiseaza presiunea in bord? Modele din SUA da, dar cele din Europa nu (poate sunt piete in care da). Un tip din Bulgaria a postat pe Clublexus diagrama pieselor necesare primita de la reprezentanta pentru a adauga aceasta functionalitate, insa nu a mai revenit cu informatii (urma sa le monteze, parca e nevoie si de un receiver radio, nu e de ajuns sa ai senzori in valve). Sunt curios, poate in primavara cand merg la revizie voi cere instalarea (daca nu este exorbitant de scump). Asteptam poze cu noile papuci dupa ce le montezi!

                            LE: vezi ca poti programa TPMS cu Carista (recent au introdus aceasta functionalitate), in caz ca stii seriile senzorilor.

                            Comment


                            • #15
                              am lamurit misterul

                              e TPMS dar nu afiseaza presiunea desi ar putea face asta
                              pentru ca cei de la Lexus au decis ca "nu e necesar" astfel de sistem in EU care are drumuri mai bune decat US si CA (unde afiseaza aceasta informatie)
                              dar da, are 4 senzori radio care sunt incarcati in comp masinii si are nevoie de ei ca sa raporteze cand ai o pierdere de presiune pe una din roti - ceea ce face

                              în altă ordine de idei am aflat și ce naiba au avut japonezii în minte când au făcut avertizarea de low fuel să se aprindă atât de devreme
                              pompa de benzină e imersată și chipurile își menține o temperatură mai joasă în acest fel și deci are viață mai lungă
                              deci o chestiune de fiabilitate - ca să vezi
                              Last edited by Turkish; 05-11-18, 18:27.
                              "Ethics. That's always so inconvenient."
                              Cal Lightman

                              Comment

                              Working...
                              X