BERTRO: '04 Ford Expedition Eddie Bauer (USDM), 5.4L @ 330 HP, AT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BERTRO: '04 Ford Expedition Eddie Bauer (USDM), 5.4L @ 330 HP, AT

    Vreau sa incep prin a spune ca-mi iubesc in continuare Civicul ca-n prima zi :P
    Dar mi-a fost mereu dor de feelingul de a conduce un "autobuz" (avusesem un van inainte de Civic)

    Venirea celui de-al doilea copilas, moment in care Civicul a devenit brusc neincapator, a fost scuza perfecta sa-mi implinesc visul asta pe care-l purtam cu mine de vreo 3 ani.
    Au fost multi factori in ecuatie, de la inaltime pana la nr de scaune si consum, ne-am uitat la mai multe masini, de la Honda Pilot pana la Chevy Suburban si Ford Excursion, dar in final am ales un Ford Expedition din 2004 cu 91000 km, super bine intretinut.

    E modelul "Eddie Bauer", adica are toate minunile posibile, inclusiv optiuni pe care eu nu as fi dat banii daca eram in locul proprietarului initial (gen scaune cu A/C in ele, pliere electrica a randului 3 de scaune, deplasare electrica a scaunelor din fatza, etc). Dar nah, daca omul le-a cumparat cu atat mai bine. Pretul la second ar fi fost cam tot pe acolo si daca nu erau optiunile astea

    O optiune importanta pt mine e suspensia pneumatica. E fain ca dupa ce opresti motorul, masina se lasa jos ca sa poti cobora din ea fara sa sari, si apoi cand pornesti se ridica la o inaltime impunatoare. Senzatia de la inaltimea aia e inegalabila. I just love it.
    Alta chestie care imi place e V8-ul de 5.4L de sub capota. Mamaaa ce bine suna la 3-4000 RPM!!!. Desigur, n-am sonda de petrol in curtea casei, asa ca in general merg sub 2000 rpm, dar si cand e nevoie de putere serioasa o am la dispozitie.

    Alte specs: cutie automata in 4 trepte cu overdrive, transmisie 2x4, 4x4 hi sau 4x4 low, 7 locuri (2 fata, 2 mijloc, 3 spate), sistem de navigatie, DVD in tavan pt cei din randurile 2 & 3 (foarte util la drum lung cu copii), cantareste 2 tone jumate, consumul e cam 12 pe autostrada si vreo 20 in trafic urban.

    Folosesc in continuare Civicul pt naveta zilnica, cand sunt doar eu cu una din fete. Dar pt iesirile in familie, pt cumparaturi si pt naveta la iarna o sa iau "tancul". E greu sa ma abtin sa-l iau si vara la work. Azi am venit cu el.


    Gata cu vorbaraia... poze:












    Cam atat. Sper sa ma tina macar vreo 7 ani si inca vreo 100 mii km fara probleme la motor. Am citit pe internet ca multi au dus motorul la 300 mii km fara probleme. Mai pica un alternator, o pompa de apa, dar nimic major. Sper sa fiu si eu norocos si sa n-am probleme cu suspensiile, directia, etc.
    Last edited by bertro; 14-07-11, 15:19.
    2008 Civic Hybrid USDM 1.3L @ 110HP
    2004 Ford Expedition Eddie Bauer USDM 4x4 5.4L @ 330HP

  • #2
    Sa stapanesti sanatos Monstruozitatea!

    2002 - 2008 Peugeot 405, 1989, 1.6
    2008 - 2010 Hyundai Pony, 1994, 1.5i
    2010 - 20?? Honda CRX Del Sol, 1995, 1.6 ESi
    2016 - 20?? Honda CiviC 5D 2009 1.8 i-VTEC

    Comment


    • #3
      Robi, sa o stapanesti sanatos.
      Sunt foarte curios de trei lucruri insa:
      - in comparatia cu Pilotul, cu ce te-a convins mai mult masina de fata?
      - MDX, fie si Mk 1, n-a fost sub nicio forma pe lista ta? O fi mai scump la achizitie prin prisma faptului ca e un brand de lux dar pentru aia cred ca mai recuperezi din bani cand e vorba de consum (V6 vs. V8).
      - si totusi, de ce nu un MDX Mk2 sh? Unde ar pierde acesta duelul cu masina de fata?
      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

      Comment


      • #4
        Frank the Tank, huh?
        Sa-ti traiasca si sa te pazeasca, te-ai gandit sa aduci consumul average al parcului auto la o valoare mai demna de continentul pe care traiesti?

        P.S. is curios ce optiuni ar fi avut versiunea Jack Bauer
        2006 Accord CL7 2.0 MT

        Comment


        • #5
          Cutie cu overdrive, yummy...ma intreb cat sunt taxele acolo la tine pentru ditai monstrul.
          http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

          Comment


          • #6
            @Udo: Am vrut o masina super-incapatoare si cat mai inalta. Iar eu personal am vrut una cat mai patratzoasa (sunt maaaare fan pick-up trucks, tiruri, humvee etc). Deci MDX-ul n-a fost niciodata in calcule.
            Eram insa interesati de Pilot, dar am descoperit ca are mai multe dezavantaje: randul 3 de scaune e practic inutilizabil pt adulti, modelele noi cu variable cylinder management trec mult de bugetul nostru de $15k, iar modelele vechi (pre-2005) nu prea au pareri bune de la utilizatori. Concluzia generala parea sa fie ca consuma prea mult pt talia motorului si a masinii (in comparatie cu alte full-size SUV). Daca ar fi fost vorba sa inlocuim Civic-ul ca masina de naveta e clar ca ne-am fi orientat spre un MDX sau ceva cu consum mai rezonabil. Dar am zis ca daca tot ne luam o a 2-a masina care o sa fie folosita mai rar, might as well go as big as possible Initial eram foarte porniti pe Chevy Suburban, dar modelele vechi care intrau in gama noastra de pretz nu sunt nici pe departe la fel de reliable ca un ford.

            @cryo: thanks man! Daca o vopsesc toata neagra si ii "afum" si farurile pot s-o transform eu in "Jack Bauer Edition". Dupa aia pun chistolu' in torpedou si gata
            Am vro cateva cunostinte "treehuggers" care mi-au reprosat consumul mare. Dar le-am zis ca daca fac media pe familie intre hibrida si tanc iese cam tot pe la aceeasi valoare cu media unei familii obisnuite care are 2 sedanuri fullsize, gen accord sau toyota camry.

            @den1grator: taxa de inmatriculare e cu $80 pe an mai scumpa pt masini peste 3000 cmc. Deci ma costa 340 in loc de 260 pe an. Alte taxe nu mai sunt. (am platit 8% "TVA" provincial cand am cumparat-o desi era de la un particular).


            PS: Udo... am pliantul CSX2010 intr-un sertar inca de anul trecut, si cel 2011 e pe drum Cand vine, ti le pun intr-un plic. Sau vrei sa astepti si 2012?
            2008 Civic Hybrid USDM 1.3L @ 110HP
            2004 Ford Expedition Eddie Bauer USDM 4x4 5.4L @ 330HP

            Comment


            • #7
              Originally posted by bertro View Post
              @den1grator: taxa de inmatriculare e cu $80 pe an mai scumpa pt masini peste 3000 cmc. Deci ma costa 340 in loc de 260 pe an. Alte taxe nu mai sunt. (am platit 8% "TVA" provincial cand am cumparat-o desi era de la un particular).
              sa-mi trag palme...aici pt ce depaseste 3000cmc trebuie sa-ti vinzi un rinichi...si nici pana acolo taxele nu sunt mici.

              sa stapanesti sanatos monstrul...cred ca e o senzatie speciala sa mergi cu asa ceva
              Accord CL7 Executive 2.0 M/T Arctic Blue Pearl
              Accord CL9 Type-s 2.4 M/T Carbon Bronze Pearl
              ex - Civic 5D Executive 1,8 M/T Milano Red

              Comment


              • #8
                Foarte frumos monstrul, felicitari!
                2008 Civic Sedan 1.8 ES A/T, Galaxy Grey
                1971 VW Käfer 1302, Gray

                Consum 1.8 i-VTEC:

                Comment


                • #9
                  Pai asa da, sa tot folosesti monstrii de-astia...desi sunt fan infocat al masinilor mici si sportive recunosc ca nu m-as da inapoi de la cateva ture cu Fordu(letul) tau.
                  http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by dragostan View Post
                    sa-mi trag palme...aici pt ce depaseste 3000cmc trebuie sa-ti vinzi un rinichi...si nici pana acolo taxele nu sunt mici.
                    sa stapanesti sanatos monstrul...cred ca e o senzatie speciala sa mergi cu asa ceva
                    Aici daca ar baga taxe usturatoare pt masini peste 3000 cmc cred ca ar fi afectate peste 60% din familii. Sunt foarte multi care au minivan-uri sau cross-overs V6 cu peste 3000 cmc.
                    Punand lucrurile in perspectiva insa, taxa de 360 este usturatoare pt ca nu prea vezi niciun rezultat din ea... drumurile sunt destul de proaste (in Quebec, ca in restul Canadei si US sunt destul de bune).

                    Senzatia de a conduce monstrul este intr-adevar super (pt gusturile mele). Inainte ma uitam de jos in sus la colegii de trafic pe autostrada. Acum ma uit de sus in jos la majoritatea. Daca ai vreodata ocazia sa te urci intr-un Hummer H2 2003-2005 (stiu ca sunt prin Ro), o sa ai acelasi feeling, ca are fix aceeasi inaltime ca Expedition-ul (1975mm).
                    Practic de aia am si vrut o masina cat mai inalta. Nu ma simteam ok sa stiu ca botul multor masini era cam pe la aceeasi inaltime ca si capurile noastre. Avem un drum de tzara care leaga oraselul nostru de autostrada... o singura banda pe sens si limita de 90 km/h. Majoritatea merg cu 100-110. Poate oricand sa alunece unul cu un SUV pe gheata si sa intre pe contrasens in noi sa ne faca praf in Civic. Am zis ca macar iarna daca folosim monstrul, sa mai reducem din risc. Plus, confortul e inegalabil intr-o masina asa mare. am loc pt de toate.

                    Pacat ca suspensia e pe aer si nu-l pot supra-inalta. Ar fi aratat bestial un 6'' lift si niste gume de 36'' ca pe asta:


                    Dar macar grila i-o schimb cu prima ocazie. As vrea ceva cu bare verticale negre. Similar cu asta (e alta generatie de expedition, dar poate gasesc o grila pt anul meu):



                    @dragostan: eu continui sa fiu fan si al masinilor sportive. Si continui sa visez ca intr-o zi o sa-mi permit un Tesla Roadster. Dar recunosc ca-mi plac trucks mult mai mult. Daca as castiga 100k la loto, probabil ca in primul rand mi-as lua un Ford Raptor SVT si apoi m-as gandi la o masina sport.
                    2008 Civic Hybrid USDM 1.3L @ 110HP
                    2004 Ford Expedition Eddie Bauer USDM 4x4 5.4L @ 330HP

                    Comment


                    • #11
                      in RO impozitul anual pe un Legend care are motor de 3,6 este acum aproape 9000 RON adica sa zicem vreo 2700 USD


                      fracking oribil la veniturile din RO
                      acum e o chestie foarte faina ca impozitul se reduce la jumatate daca masina e hibrid; asa ca toti producatorii de matahale se orienteaza inspre zona asta
                      "Ethics. That's always so inconvenient."
                      Cal Lightman

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Turkish View Post
                        in RO impozitul anual pe un Legend care are motor de 3,6 este acum aproape 9000 RON adica sa zicem vreo 2700 USD
                        fracking oribil la veniturile din RO
                        Wow! E beyond horrible, e grotesc. Sunt oameni al caror salariu anual nu ajunge la alea 90 de milioane... Aici chiar si ajutorul social lunar e de vreo 2 ori mai mare decat taxa de inmatriculare anuala, deci oricine isi poate permite o masina (destul de necesara la distantele si frigul de aici).

                        Impozite din astea aberante imi par o miscare tipic socialista de a pedepsi la sange pe cei care "au indrazneala" sa vrea ceva mai mare/luxos pt ei. "Nenorocitii de burghezi!", right?
                        De fapt, nici nu ar trebui sa existe impozite anuale pe masini. E aberant sa-ti fie impozitat acelasi bun de n ori, mai ales ca in Romania impozitul asta nu e o taxa cu destinatie specifica, cum e impozitul pe case de ex. Ala mi se pare ok: practic e o metoda de a plati serviciile municipale publice. Dar impozitul pe masina ce plateste? Ca drumurile sunt platite din taxa de drumuri si accizele din benzina.

                        Aici taxa de inmatriculare e un "fee" mai degraba decat un impozit. O mare parte e o asigurare pt victimele accidentelor auto, alta parte e pt transportul in comun, etc. Iar daca nu folosesti masina o perioada indelungata, dai numerele inapoi si nu platesti nimic doar pt faptul ca o ai.

                        Nu vreau sa ma bag in discutii politice, dar mi se pare aberant ca marile partide din Romania sunt toate de stanga sau centru-stanga. Practic alegerile devin inutile, ca oricine ar veni la putere tot acelasi gen de politica ar implementa. (stiu ca liberalii se declara de centru-dreapta pe hartie, dar eu n-am prea vazut politici economice de dreapta din partea lor).
                        Last edited by bertro; 15-07-11, 19:22.
                        2008 Civic Hybrid USDM 1.3L @ 110HP
                        2004 Ford Expedition Eddie Bauer USDM 4x4 5.4L @ 330HP

                        Comment

                        Working...
                        X