DOZER: '17 BMW 340i, Saphirschwarz Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Putin peste 100k si 7 ani... am decis intr-un final ca este timpul ca masina sa isi gaseasca o alta casa. Dupa tot acest timp, a ramas o masina care la fiecare drum inca mai reusea sa iti puna un zambet mare pe fata.... daca doreai asta, cum la fel de bine te putea conduce in suficient comfort (pentru o masina echipata cu o suspensie sport si arcuri H&R pe deasupra).

    Din punctul meu de vedere, intra usor in categoria de "asa nu se mai fac"... fiind din ultima suta de metri de motoare fara OPF, putere mare, tractiune spate, LSD mecanic, greutate relativ redusa... toate livrate intr-un pachet de masina normala (aka nu ceva model sport).

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Sindrom
    Senior Member
    Sindrom no edit la ce?

    Leave a comment:

  • Sindrom
    Senior Member

  • Sindrom
    replied
    no edit

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Cine sa aibe nevoie de un diesel?


    Avand ceva zile libere, am facut o scurta excursie pana in Olanda. Pentru ca tot a trebuit sa fac o mica oprire pe drum (undeva pe langa Liege), am zis sa pun mana sa si alimentez.
    Imi pare rau ca nu mi-a trecut prin cap sa ma uit sau sa fac vreo poza cu ce autonomie imi arata cu plinul facut. Insa poza am facut-o la exact 166km de la plin (practic cand am ajuns la destinatie).
    Stiu ca sunt fix 166 de km... pentru ca m-am uitat din curiozitate pe bon sa vad unde exact am alimentat


    Ieri am avut ocazia sa fac un test-drive cu iX3. Se misca interesant, mi-a placut mai mult decat EV6 (desi as evita sa le compar, doarece EV6-le l-am testat mult prea putin).
    Autonomia nu ma da pe spate, insa realistic cred ca ar fi ok pentru ce as avea nevoie.

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Nu am apucat sa mai fac nimic cu intake-ul de la masina, ramanand pana in ziua de astazi doar cu acel capac scos.
    Am de gand sa cumpar acel kit de "hot weather climate", doar ca m-am ocupat de altele. In functie de timp, probabil ma voi ocupa candva dupa concediu.

    Insa, m-am ocupat de surioara mai mare. Am montat intr-un final arcurile Eibach, iar vineri am lasat-o din nou la service pentru a verifica/regla unghiurile fata/spate. Cat am lasat masina la dansii, am tras si o fuga la serviciul de inmatriculari, inregistrand in acte noua combinatie tehnica.


    Nu stiu in ce masura “se mai lasa“ cum spun multi, insa am ales in mod special un setup nu foarte agresiv. Noile arcuri sunt cu aproximativ 2-2.5cm mai joase decat standard, ceea ce inseamna aproximativ 1-1.5cm mai joasa fata vechiul setup cu arcurile M Sport. Vizual pare ca este pe acolo… de aceea nu cred ca mai coboara.

    Confortul s-a pastrat, poate chiar discret imbunatatit as indrazni a spune. Paradoxal probabil, dar par ca preiau micile imperfectiuni/guri de canal discret mai gentil fata de vechile arcuri. Poate fi doar o impresie, insa aparent si altii relateaza cam aceeasi senzatie. Imbunatatit sau nu insa, sunt de departe mult mai confortabile decat cele H&R, fiind zic eu ceea ce trebuie pentru masina.
    Click image for larger version

Name:	20220625_175921235.jpg
Views:	266
Size:	100.5 KB
ID:	877462

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    No... foarte rapizi baietii... ieri am facut comanda de arcuri, astazi pe la pranz a ajuns pachetul.
    De acum urmeaza asteptarea... am sa imi fac totusi un drum pana la service, sa vad poate... poate am noroc si schimbam programarea sa facem treaba mai rapid.

    Click image for larger version

Name:	IMG-2251.jpg
Views:	265
Size:	115.4 KB
ID:	877402 Click image for larger version

Name:	IMG-2252.jpg
Views:	193
Size:	130.5 KB
ID:	877403

    Trebuie sa imi fac o programare si la serviciul de inmatriculari... ca mai mult ca sigur din cauza jantelor (certificate individual) trebuie sa trec si modificarea suspensiei in certificat.

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Ieri dupa ce am terminat treaba pe langa casa, am zis sa ma apuc sa "mesteresc" ceva si la masina.
    De ceva vreme ma tot batea gandul sa umblu putin la admisie. In cazul meu, aerul il trage de undeva din spatele farului, insa exista un kit special pentru "hot weather climate" (si din cate stiu, instalat inclusiv pe modele gen Mx40i) ce conecteaza printr-un cot admisia la grila fata.

    Mi-a tot fost lene sa umblu, deoarece trebuia sa dau grila jos, iar pentru asta in mod normal trebuia sa desfac putin bara in partea de sus - pentru a putea baga mana prin spate.
    Insa ieri, mi-am luat inima in dinti si am zis sa incerc fara sa desfac bara... si cu putina munca si ajutat putin de setul din plastic pentru desfacut interioare, am dat grila jos.

    Priza frontala, unde ar trebui conectata admisia (cu respectivul kit) vine blocata cu un capac din plastic, pe care momentan l-am dat jos.

    Acum sincer, dupa ce am vazut cu ochii mei situatia de la fata locului, nici nu stiu daca are rost sa ma obosesc sa mai cumpar respectivul kit. Din ce observ, tubul de admisie (care vine practic direct in filtru), vine cumva deja orientat catre acea deschizatura.

    Click image for larger version  Name:	intake1.jpg Views:	0 Size:	36.4 KB ID:	877396 Click image for larger version  Name:	intake2.jpg Views:	0 Size:	74.7 KB ID:	877397 Click image for larger version  Name:	intake3.jpg Views:	0 Size:	83.5 KB ID:	877398
    Kitul ar fi compus din 2 componente – un cot care ar face legatura directa dintre tub si deschizatura, si o sita. Posibil sa montez doar sita, fara sa mai conectez si cotul… ramane de vazut.

    Singura mea grija de pana in prezent a fost legata de apa, ca nu cumva pe ploaie, sau eventual la spalatorie, sa ajunga apa in cutia filtrului. Tubul ce duce catre cutia filtrului, are probabil undeva la 30cm lungime, si vine drept, pornind din spatele farului, direct in cutia filtrului.

    In alta ordine de idei, m-am hotarat intr-un final sa o las si pe cea mare ceva mai jos. Insa nu va fi la fel de agresiva precum Seria3, deoarece nu doresc sa risc sa o agat pe undeva.
    Voi merge de aceasta data pe un set Eibach de 30mm, pentru ca majoritatea zic ca ar fi mai confortabila decat cel H&R. Singura grija reala ar fi la puntea spate, unde merg pe 295/30, care in momentul de fata sunt cumva deja la limita.
    Azi am bagat comanda de dimineata… dar trebuie sa astept vreo 3 saptamani pentru montaj din pacate.
    Dozer
    Senior Member
    Last edited by Dozer; 17-05-22, 15:27.

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Si uite ca a mai trecut un anotimp. De ieri am trecut din nou la gumele de vara.
    Probabil putin cam tarziu, dar abia cu o seara inainte mi-am adus aminte sa verific profiul anvelopelor de vara. Au iesit undeva pe la 4-5mm, atat fata cat si spatele. Desi pare "egala" uzura, pe spate sunt deja la al doilea set de anvelope - sau in urce caz, +1 comparativ cu fata.

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	250
Size:	76.3 KB
ID:	877330 Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	250
Size:	107.0 KB
ID:	877331
    In poze era incarcata cu rotile de iarna, de aceea era si atat de lasata. In mod normal sta discret mai sus.

    Daca apuc in seara aceasta, daca nu maine, dupa ce am sa spal rotile de iarna, voi masura profilul din curiozitate. Tinand cont ca nici nu am mers foarte mult si nici nu am obiceiul sa abuzez anvelopele de iarna, ma astept sa fie o uzura uniforma totusi.

    Saptamana trecuta, am schimbat si rotile la sora mai mare. Dupa luungi cautari, am gasit intr-un final un set de jante care sa imi si placa, sa fie si usoare, sa aibe si un ET in limitele pe care eu le doream. Multe jante aftermarket (cel putin din cele care m-ar fi atras vizual cat de cat) vin cu ET-uri foarte mici, fie sunt prea late.... fie de amandoua. Ca sa nu mai spun ca multe sunt si foarte grele, 16-18kg (la 20 inch). Per total montajul a fost o experienta inedita, deoarece neexistand un certificat pentru modelul meu, nici pentru jante, nici pentru combinatia de anvelope pe care doream sa le utilizez, a trebuit sa trec o inspectie tehnica, cu test dinamic si vizual.
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	337
Size:	89.3 KB
ID:	877329

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Gata... sunt 50% pregatit de iarna .
    Cu rotile curate... asteptam programarea de maine.

    Anul trecut "aruncasem" o mana de ceara pe rotile de iarna. Se pare ca nu a fost tocmai rau. Le-am facut ieri un dus complet si s-au curatat foarte usor si rapid (deh, n-am fost harnic sa le curat dupa ce le-am dat jos de pe masina). Practic fata (partea exterioara ma refer) s-a curatat dupa prima spalare. Partea interioara a necesitat o a doua interventie pentru a iesi mai mult decat decent.

    Sunt curios cum se vor curata cele de vara, tinand cont de faptul ca in primavara au primit un “tratament” complet.
    Attached Files

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Update... s-a mai dus o vara. Uitandu-ma la pozele de mai sus, mi-am reamintit ca trebuie musai sa trag o fuga sa-mi fac programare la schimb de roti. Trebuie sa mai arunc un ochi peste anvelope.... sper sa nu imi trebuiasca un set nou pe spate.

    Maine am programare la service -> schimb de lichid de frana si verificarea tehnica obligatorie.

    Fortat de verificare, am rezolvat in weekend si o mica problema. In urma cu mai mult timp, am reusit sa lovesc o dracie de bara metalica si m-am ales cu un stop spate crapat. Crapatura de felul ei, foarte mica si insesizabila de la distanta... dar motiv suficient pentru a pica. Am tot amanat... dar amu i-a venit timpul.

    Si… daca tot a trebuit sa schimb un bloc… am zis sa le schimb pe toate. Asa ca am facut probabil cea mai subtila dintre subtile modificari -> am trecut la stopurile din gama “shadow line”… adica cumva fumurii se vor ele a fi.
    Probabil pe alta culoare, mai deschisa, efectul (schimbarea mai bine spus) ar fi fost ceva mai pronuntat. Insa per total, sunt ok… imi plac. Ar mai fi fost un set ceva “sport blabla”, ce ar fi scapat complet de rosu, fiind negre complet (sticla transparenta, plasticul interior negru)... dar parca nu era ce trebuie pentru masina.

    Nevasta’mea a venit, s-a uitat… m-a intrebat daca am facut ceva la masina, ca arata diferit (inca nu stabilisem daca le schimb pe toate, sau doar cel crapat). Fiica’mea a venit, mi-a zis ca le-am schimbat… si mi-a si aratat ce-i diferit la ele… asadar efectul variaza probabil de la persoana la persoana. Acum urmeaza sa le pun pe cele 3 bucati intregi la vanzare, sa recuperez din “paguba”.

    Daca tot am umblat la capitonajul portbagajului, am zis sa mai adaug un strat de burete peste capitonaj, burete ramas in urma lucrarilor de la portiere. “Lucratura” la capac era deja facuta, dar am zis ca daca tot am desfacut din nou, sa arunc si o urma de burete peste capitonaj. Am sa vad maine la drumul pana in service daca observ ceva… dar cel mai probabil singura diferenta este ca acum se monteaza ceva mai greu capitonajul… bine ca nu l-am montat pe cel gros.

    Si vreo 2 poze de final
    Dozer
    Senior Member
    Last edited by Dozer; 04-10-21, 20:35.

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied

    Anul trecut ... cam tot pe vremea asta, schimbam rotile de vara. Din lipsa de timp si chef, nu m-am ocupat de ele inainte de montaj. Le-am tras o spalare mai apoi si am aplicat ceara Soft99 pe ele. Fiind deja montate pe masina si avand si o oarecare lipsa de chef, mai mult le-am dat sa fie date.

    Anul acesta, am zis totusi sa fac o treaba mai omeneste. Drept urmare, am stat astazi putin si le-am tras o spalare ca la carte, urmate de o decontaminare cu argila.
    Maine urmeaza sa le aplic o protectie ceramica Nanolex si ...daca mai am chef...si un nou strat de ceara pe ele.

    Ce am facut anul trecut, as zice eu ca le-a prins destul de bine, tinand cont ca inca se mai pot observa efectele tratamentului. Si chiar de-a lungul utilizarii, au fost definitiv mai usor de curatat decat fara tratamentul aplicat.

    In functie de cum este vremea, doresc sa ii fac si in rest o spalare ca la carte, urmand sa vad cum se prezinta tratamentul aplicat in urma cu un an de zile.
    Attached Files

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Am tot cautat pe forum, dar nu am gasit exact ceea ce ma interesa (desi parca imi aduc aminte ca am mai vazut ceva discutii pe teme de genul pe undeva).
    Sa fac un topic nou doar pentru atat.... parca nu se cade. Asadar... arunc intrebarea pe acilea, cu speranta ca poate gasesc un raspuns/clarificare

    Se dau un set de jante OEM cu urmatoarele specificatii:
    Fata:
    8J ET30 sau 8J ET29

    Spate
    9J ET44

    Jante posibil inlocuitoare cu urmatoarele specificatii
    Fata
    8J ET26

    Spate
    9J ET41

    Practic, identice cu exceptia ET-lui cu 4mm mai mic -> prin urmare o crestere a latimii cu 8mm per punte.
    Teoretic cel putin, nu pare a fi foarte mult. Intrebarea ar fi, cat de notabila ar fi aceasta modificare asupra directiei? - ma refer aici la efectele negative sa le zicem, asociate cu "impinsului" prea mult al rotilor spre exterior. Sau altfel spus... acei 4mm diferenta ar fi suficient de putin cat sa nu fie notabili... sau suficient de mult, cat sa ofere/introduca senzatii nedorite?

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Putin surprinzator probabil, dar masina in ultima perioada mai mult a stat pe dreapta. Am facut doar o mana de km tot anul acesta.
    Nu ma pot plange, dar in acelasi timp nu am apucat prea mult sa ma bucur de ea.

    Sunt bucuros in schimb deoarece intre timp am descoperit o spalatorie manuala unde arunca cu ceva spuma mai consistenta si chiar ma incanta cum arata masina cu foarte putin efort.

    Spalatoria cel mai probabil este aparuta de ceva vreme (fiind practic o anexa a unui centru deja existent), doar ca eu circuland foarte putin, nu am zarit-o. Iar in conditiile actuale, ma incanta si faptul ca nu este fix langa casa.... asta insemnand ca am si motiv sa fac o mica plimbare pana acolo.

    Frizura rezista... aka tratamentul aplicat in primavara cu Nanolex si ceara Soft99. Bine, probabil si greu sa apara probleme tinand cont de straturile aplicate, de cat de putin a circulat, plus faptul ca mai folosesc un supliment de ceara lichida din cand in cand la spalare. Asadar, practic imposibil sa ramana fara ceva protectie pe ea. Insa ce am observat este ca pot ramane destul de usor dare de ceara (lichida) pe masina. Ca si ceara lichida eu foloseam/folosesc ceva Meguiars (am un bidon de vreo 4L) si initial am crezut ca poate o fi aia mai speciala. Insa acum la ultima spalare, am observat ca si cu ceara de la spalatorie, desi m-am miscat rapid, ramaneau ceva pete. Se sterg relativ usor, cel putin daca actionezi imediat. Insa masina fiind neagra, trebuie atentie, altfel exista riscul sa ramana pe masina si sa aiba un aspect murdar/patat.

    Click image for larger version  Name:	image_52340.jpg Views:	3 Size:	159.7 KB ID:	873369

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    So... mi-am facut astazi timp si printre alte treburi pe langa casa am reusit sa termin intr-un final si masina.
    Pe de o parte imi cam lipsea cheful sa ma apuc sa desfac din nou pe acolo... dar nici nu stiu cu ce alta ocazia as mai fi avut timp.

    A mers ceva mai rapid decat cealalta portiera spate, deoarece stiam deja la ce sa ma astept.
    Per total, sunt ceva mai migaloase decat cele fata, datorita tweeterelor si a perdelutelor. Plus cablurile, care per total sunt mai la fix trase, iar la demontaj/montaj iti lasa foarte putin spatiu de manevra.

    Insa...gata am terminat cu acest capitol. Per total am facut urmatoarele:
    - aplicat STP Aero in/pe usi
    - aplicat STP Aero pe fetele de portiera in zona buzunarelor (fiind singura zona de plastic a fetelor de usi), apoi imbracat complet fata in Biplast20
    - aplicat STP Aero pe capacul portbagajului
    - aplicat STP Aero in portbagaj, imbracat apoi cu Biplast10
    - aplicat STP Aero sub bancheta spate, imbracat apoi cu Biplast10
    - aplicat STP Aero pe capota motor, imbracat apoi cu STP hood solution - apoi montat inapoi izolatia originala

    Am folosit un pachet de STP Aero, un pachet de Biplast10, unul de Biplast20, si unul de hood solution.

    Concluzii:
    Cel mai mare efect l-au avut straturile aplicate in portbagaj. Acum...depinde de fiecare ce vrea. Evacuarea este complet silent la interior acum, chiar si in modul sport cand anterior se auzeau destul de bine "burbles".

    Al doilea lucru de care sunt foarte multumit este de tot ce am facut la fetele de usi. Am gasit folia originala desprinsa prin unele locuri. Nimic grav, dar totusi desprinsa. Cordonul de butil in continuare foarte ok, ar fi mers refolosit fara probleme, insa planul era de la bun inceput sa inlocuiesc totul cu stratul de Aero. Greutatea adaugata este minima. Driverele suna acum mult mai bine, mai...plin. Biplast20 aplicat pe fetele de usa le-a facut si pe acestea sa suna mai a plin, iar in plus, imi creaza senzatia ca ar fi si ceva reducere a nivelului de zgomot transmis la interior.

    Despre restul, nu as putea spune ca am vazut vreo schimbare. Insa, cum nu ajuta, cel mai probabil asa nu strica. Am facut totul mai mult de placere.
    Daca ar fi sa reiau totul de la inceput, probabil primul lucru ar fi sa ma ocup de portiere.

    Leave a comment:

  • Dozer
    Senior Member

  • Dozer
    replied
    Multam fain @Jozsi !

    Din pacate cei care ar fi trebui sa-mi livreze noise block3 s-au dovedit neseriosi. Din ce am dedus dupa conversatiile cu dansii, nu il aveau pe stoc (desi aparea ca ar fi).
    Nu m-ar fi deranjat atat de mult acest aspect daca ar fi comunicat de la bun inceput... insa nu m-au contactat. Abia dupa ce i-am contactat eu atunci cand am vazut ca pachetul nu a ajuns la timp, au incercat sa-mi ofere alternativ noise block2 ...sau sa mai astept mai bine de o saptamana in plus. M-am resemnat...am anulat comanda si le-am oferit un review negativ.

    Bancheta mi-a iesit putin pe ochi sa o montez inapoi. Gaurile prin care ar trebui sa intre centurile sunt la fix... si sa bag 4 centuri prin acele orificii de unul singur mi-a luat undeva la o ora.
    Insa cu putina grija si atentie... am reusit sa le pun pe pozitie pe toate 4 si sa fixez bancheta inapoi.

    Intre timp am reusit sa gasesc si cum functioneaza treaba cu fetele spate de portiera, asadar am trecut la treaba si acolo. Fata de usa a fost per total ceva mai dificil de lucrat datorita arhitecturii panoului, dar super multumit de rezultatul final. Mai am o ultima portiera de atacat, cea dreapta spate. Era teoretic in plan pentru acest weekend, insa am fost plecat.

    Desi tot ce am facut la masina pana acum a fost din pura placere, exista sansa sa ma despart de ea. Sau...defapt de ele. Cea rosie pleaca cu siguranta, trebuie doar sa apuc sa fac niste poze decente si sa urc anuntul. Dar sunt sanse relativ mari sa plece inclusiv asta neagra.... depinde de cum se leaga lucrurile.

    Leave a comment:

Working...
X