DOZER: '17 BMW 340i, Saphirschwarz Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sa te stapaneasca sanatos si iti multumesc si aici pentru consultanta din privat

    Pana la urma, s-a lipit de mine un F36, 28i, in loc de F10/F11, ce dicutam noi. Este incredibil cum arata piata de SH din Germania si cum sunt pregatite masinile la dealerii de marca. Poate voi detalia undeva pe forum aceasta experienta, ar putea ajuta pe multi care cauta masini rulate si nu cred ca doar la BMW sta treaba asa.

    Total de acord cu ce zici legat de raspunsul in acceleratie. Era una din temerile mele mari vis-a-vis de experienta si placerea condusului cu Honda. E drept, ce mai condusesem inainte fusesera motorizarile diesel de 2l, fara twin turbo sau twin scroll, unde lag-ul mi se parea destul de pronuntat, mai ales in combinatie cu cutia automata. Insa aici, pe sport, pot zice ca raspunsul in pedala este la fel ca la Civic. Feelingul fain este ajutat si de pedala cu prindere din podea (ca la Civicurile vechi, nu stiu de ce a renuntat Honda la astea noi) care este chiar mai atent implementata, neavand niciun joc, nicio zona moarta la DBW atunci cand e pe Sport.

    Stabilitatea mi se pare fenomenala, incredibila, aproape ca un cart. Nu stiu daca asta vine de la sasiul mai lat, de la rotile pe 19", de la suspensia adaptiva M, de la tractiunea spate/xDrive sau de la toate. Ideea este ca ruliul pe Sport este ca si inexistent iar viraje (ca cele de pe Dealu Negru, Timis) pe care le luam cu 60-90 inainte, acum la 90 ai impresia de lejeritate. Foarte tricky, caci pana la urma, legile fizicii raman neschimbate (lucru haios de altfel, mentionat intr-o forma usor diferita chiar un manualul de utilizare).

    La fel, surpiza pentru mine a fost kickdown-ul care chiar si in ECO aduce masinii un comportament de bestie.

    Butonul dezactiveaza DSC-ul (echivalentul ESP-ului) dar activeaza DTC-ul (controlul tractiunii), ceea ce se intampla si pe Sport+. Interesant cu dezactivarea totala, sa o incerc si eu.

    Confortul la viteze mari e iar un atu, de fapt unul pentru care m-am si indreptat spre marci, altele decat Honda si japoneze in general. Este incredibil cat de putin se simte viteza: poti merge lejer cu 80-90 km/h in oras sau 160 in afara, fara sa-ti dai seama prea repede.

    Sunt si aspecte negative: feelingul general nu mi se pare ca il depaseste pe cel de la Civic, n-are acel adictiveness care e prezent la Honda.
    Directia este mult mai asistata, desi este mai scurta si are raport variabil, nu ofera insa acelasi feedback permanent de sub roti. Nu stiu daca este din setarea casetei de directie sau din geometria suspensiei fata (care tot MacPherson este, ca si la Civic). Motorul se aude la ralanti ca un cu cur, ca un diesel obosit, mai ales in primele secunde cat este rece. Consumul, desi era de asteptat ca va fi mai mare (sunt totusi 400 kg in plus si vreo 100CP, xDrive si cutie automata), nu scade sub 13 in oras in aceleasi conditii in care Civicul ia maxim 9-9.5.

    Pana la urma comparatia cu Civicul ar trebui sa aiba o limita, totusi sunt masini care costa noi fiind, de aproape 2-3 ori mai mult. E normal undeva diferenta de performante si confort, dar este si pacat ca de ex Honda, nu face mai mult pe partea de maruntisuri (de ex. anitofnare, geamuri, pedala de ambreiaj, climatizare etc.).
    "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

    '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

    Comment


    • #17
      No ca am cautat putin in manual treaba cu activatul/dezactivatul... si zice cam asa (pe scurt):

      DSC Dynamic Stability Control
      DSC prevents traction loss in the driving wheels when driving away and accelerating.
      DSC also recognizes unstable vehicle conditions, such as fishtailing or nose-diving.

      Deactivating DSC: DSC OFF
      When DSC is deactivated, driving stability is reduced during acceleration and when driving in bends.

      Deactivating DSC
      Press and hold the button, but not longer than approx. 10 seconds, until the indicator lamp for DSC OFF lights up in the instrument cluster and DSC OFF is displayed.
      The DSC system is switched off.

      DTC Dynamic Traction Control
      The DTC system is a version of the DSC in which forward momentum is optimized.
      The system ensures maximum forward momentum on special road conditions, e.g., unplowed snowy roads, but driving stability is limited.
      It is therefore necessary to drive with appropriate caution.

      Deactivating/activating DTC Dynamic Traction Control
      Activating the Dynamic Traction Control DTC provides maximum traction on loose ground.
      Driving stability is limited during acceleration and when driving in bends.

      Activating DTC
      TRACTION is displayed in the instrument cluster and the indicator lamp for DSC OFF lights up.

      Dynamic Damping Control
      SPORT+
      Consistently sporty control of the shock absorbers for greater driving agility when driving with limited driving stabilization.


      Legat de directie si feeling. Iti recomand trecerea la anvelope normale, nu run flat-uri.
      A mea este tot cu Adaptive steering (sau cum ii mai zice) ...si cam aceeasi senzatie am avut-o si eu. In modul Confort, parca putin prea asistata, in modul Sport/Sport+... parca un pic prea dura.
      Iar feelingul... cam nu e. Insa, deh... cam asta-i pretul platit de electric vs hidraulic. In schimb faptul ca este foarte precisa si (cel putin asta adaptiva) foarte rapida... am trecut peste. Chiar la inceput m-a surprins de cateva ori de cat de rapid bracheaza, comparativ chiar cu Seria1... nu cu vaporul de Seria5.

      Si da, pe fata este tot un Macpherson, insa este un "dual link strut".
      BMW 340i F30 | ex BMW 535d F11 | Honda Accord CU2 |BMW 118d F20 LCI | ex BMW 120d F20 | ex Peugeot 307 T5

      Comment


      • #18
        Tare frumos BMW-ul si combinatia de culori, sa-ti traiasca!
        Vad ca avem acelasi model de jante

        Comment


        • #19
          Nu am mai scris pe aici de luni bune, dar pana de curand mare lucru de povestit nu a fost.

          Am facut aprox 34k de cand a ajuns in curtea mea, majoritatea fiind in prima parte a anului trecut. In vreo inca 8k ar trebui chipurile sa ii schimb placutele pe fata.

          Dupa aproape un an de zile... intr-un final am apucat si eu sa ii schimb parbrizul. As fi asteptat iesirea din iarna, dar cum crapatura era de acum mult prea mare si evidenta, am zis ca nu are rost sa risc o amenda degeaba.

          In schimb, marele update ar fi pe partea de motor. Am profitat de o reducere ce era pacat sa o ratez si i-am facut o mica resoftare. Masurata pe stand, valorile au urcat pana la 414cp si 599Nm.

          Lasand valorile efective la o parte, masina s-a schimbat destul de mult si din primele teste am obtinut in principiu cam ce doream. Mai exact, printre altele urmaream un nivel al cuplului suficient de mare cat sa lase cutia (in special pe autostrada) cat mai mult in treapta superioara.

          In rest, desi fara a fi facut un test masurat, acceleratiile sunt cu mult mai rapide. Practic m-am trezit imediat la viteze de peste 200 si asta fara prea mult efort.

          Partea putin negativa... anvelopele de iarna clar nu fac fata, fiind prea inguste si trebuie atentie sporita la orice acceleratie. Ideal probabil, ar fi ceva cu aceleasi dimensiuni precum cele de vara actuale....si cele de vara probabil cu un pas mai late.

          Acum...visez la un LSD (bine, sincer visez de mult)...sa ajute sa puna eficient toata puterea la asfalt... Mai asteptam putin...si poate poate
          BMW 340i F30 | ex BMW 535d F11 | Honda Accord CU2 |BMW 118d F20 LCI | ex BMW 120d F20 | ex Peugeot 307 T5

          Comment


          • #20
            Atat de mult ai câștigat dintr-o mica resoftare? Știu ca pe turbo câștigurile sunt mari la resoftari în comparație cu aspiratele dar ca să fie safe am văzut ca se recomanda un procent, dacă am făcut eu bine calculele ai câștigat undeva spre 30% putere. E în regula cu câștigul asta, îți poate afecta cumva fiabilitatea motorului?

            Comment


            • #21
              Daca vrei sa discutam in procentaje, cresterea nu este deloc "spectaculoasa". Am vazut motoare ce au luat si mai mult. Si de altfel se incadreaza in "marjele" de le ofera si alti tuneri, inclusiv autohtoni.

              In plus, trebuie tinut cont si de faptul ca motorul acesta vine in mai multe variante de putere, direct din fabrica, al meu fiind unul dintre cele mai "slabe", cu doar 326cp oficial in carte.
              BMW 340i F30 | ex BMW 535d F11 | Honda Accord CU2 |BMW 118d F20 LCI | ex BMW 120d F20 | ex Peugeot 307 T5

              Comment


              • #22
                Daca tot am zis pana in prezent de bine de masina, a venit momentul sa zic si de rau. Acum o saptamana am avut si prima problema la masina. Si ca orice problema....nu se poate manifesta si ea cand esti acasa, ci trebuie sa apara cand esti plecat pe undeva departe . Defapt, cred ca ceva semne ridicase ea mai devreme, doar ca nu am stiut eu sa le interpretez.

                Am facut un weekend prelungit undeva in Franta cu o mana de prieteni. Pe drum, ma trezesc la un moment dat ca usile se deblocheaza in mers. Apoi se blocheaza inapoi. Apoi iar. Si iar. Ma enervez si intru prin meniuri sa scot blocarea automata a usilor si per moment totul ok. Deoadata se aprind luminile interioare, ca si cum as fi deschis usa. Dupa, se sting. Noo buuun. taci ca asta-i faina. Mai merg ceva timp si imi apare in bord cum ca usa mea ar fi deschisa. Dispare...reapare... si tot asa.

                Dupa ceva timp, totul se potoleste... asa ca mi-am zis ca poate o fi fost ceva eroare, dar ii trece...macar sa ma intorc linistit acasa. Afara era destul de rece, iar eu o si spalasem in ziua respectiva (ca am zis sa plec cu masina curata). Peste weekend, masina mai mult a stat, dar atat cat am mers, sporadic tot mai baga cate o eroare cu usile.

                Intru pe internet, imi fac deja programare la garajul unde merg eu de obicei si zic ca lasa... nu-i bai astept si ma duc cand ajung acasa. Fast forward.... weekend trece, ajung acasa...eroarea de usa nu mai aparuse... imi zic ca nu-i bai.. pot astepta. Cand sa plec urmatoarea zi la servici, cand sa pornesc dimineata.... mesaj de baterie descarcata in stationare. Hopa... taci ca se ingroasa treaba. Pe drum catre servici, iar.... lumini interioare...mesaj de usa deschisa...si la un moment dat raman cu mesaj in bord non-stop. Cand ajung la servici... si mai frumos... nu mai merge deloc inchiderea masinii. Pornesc masina, dau sa o inchid din interior din curiozitate... nici de acolo nu mergea.

                Asa ca de bine ce am ajuns la birou, fac cale intoarsa si m-am dus la service cu ea. Explic ce si cum...mergem sa verificam....si surpriza... Fix ca la doctor... nu te mai doare nimic. Inchiderea si totul mergea perfect. Totusi ma baga la o diagnoza printre alte programari si vine cu rezultatul la final: incuietoarea stanga fata moarta: noua programare pentru schimbare... ori mai astept vreo ora si ceva... si o schimba pe loc.. Am zis ca daca tot is acolo... sa mai astept ceva sa o faca pe loc.

                Zis si facut....astept, dupa vreo ora si ceva vin sa ma anunte ca e gata....doar ca exista o mica problema si ma roaga sa merg la masina. Cum ajungem imi explica ca au schimbat ce era de schimbat, totul merge acum perfect...doar ca....din pacate mi-au rupt ornamentul manerului cand au demontat fata de usa. Si tot din pacate nu il au pe stoc, il baga la comanda...si sa vin peste cateva zile (cand aveam deja programarea initiala) sa-l schimbam.
                BMW 340i F30 | ex BMW 535d F11 | Honda Accord CU2 |BMW 118d F20 LCI | ex BMW 120d F20 | ex Peugeot 307 T5

                Comment


                • #23
                  Cica e buba des intalnita la bavareze, tocmai am auzit-o recent de mai multe ori: nu se impaca bine spalatul exterior cu gerul. Unii au noroc si, dupa uscate, isi revine, insa majoritatea raman cu sechele dupa scurt circuit.
                  "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                  '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                  Comment


                  • #24
                    Aham, ii bine de retinut in acest caz. Sincer si eu m-am gandit ca o fi legatura. Nu am mai patit de astea pana in prezent, dar nici nu obisnuiesc sa spal masinile pe vreme rece. Faza e ca unde am spalat-o, au si ventilatoare speciale de uscare, practic iesi cu masina uscata. Plus ca apoi in hala au si aer comprimat, si mereu stau sa ii dau cu aerul ca sa iasa apa de peste tot. Dar nah... tura asta o fi fost cu ghinion


                    Eu ii facusem o diagnoza de acasa, cu softul meu si stiam in principiu pe unde ii buba... dar am lasat toate logurile acolo sa se ocupe ei de tot. Acum insa astept sa rezolv cu ornamentul...Primul a venit gresit (alta nuanta), asa ca au dat comanda de altul. Pana in prezent nu m-au sunat, dar probabil ma voi duce Joi pe la dansii, ca tot sunt liber. Au si un Alpina B5 de vanzare si tare mi-ar place sa fac un testdrive cu ea.
                    BMW 340i F30 | ex BMW 535d F11 | Honda Accord CU2 |BMW 118d F20 LCI | ex BMW 120d F20 | ex Peugeot 307 T5

                    Comment


                    • #25
                      Desi temperaturile dimineata (cel putin cand plec eu) sunt inca abia putin peste 0 grade, vremea per total se incalzeste si este din ce in ce mai frumos afara pe timpul zilei.
                      Din acest motiv, am decis sa trec din nou la incaltarile de vara, ocazie cu care am decis sa mai fac o mica schimbare la masina.
                      BMW 340i F30 | ex BMW 535d F11 | Honda Accord CU2 |BMW 118d F20 LCI | ex BMW 120d F20 | ex Peugeot 307 T5

                      Comment


                      • #26
                        Am facut vreo 1500km cu noul setup al suspensiei.

                        Masina este acum in modul "Standard" aproape la fel de rigida precum cu amortizoarele setate pe "Sport".....asadar destul de ferma per total suspensia.

                        Nimic de speriat, dar necesita ceva mai multa atentie. Mi s-a transmis totusi ca schimbarea s-ar simti mai mult pentru pasagerii din spate .

                        Ca aspect, masina arata excelent acum. Sta foarte frumos pe roti, cu spatiu minim intre roata si aripa...pe spate chiar inexistent as putea spune. Probabil ar merge acum un set de jante AM, ceva mai late, in schimb nu m-ar interesa decat in conditiile in care imi permit montarea unor anvelope mai late. Dar la cum arata situatia actuala la puntea spate.... nu stiu daca reusesc sa gasesc ceva care sa se potriveasca fara alte modificari la aripi.
                        BMW 340i F30 | ex BMW 535d F11 | Honda Accord CU2 |BMW 118d F20 LCI | ex BMW 120d F20 | ex Peugeot 307 T5

                        Comment


                        • #27
                          Desi nu a trecut mult timp de la ultima modificare, m-am hotarat sa-mi incerc norocul cu inca o modificare la masina.

                          Dupa vanzarea Seriei 5, am ramas cu jantele BBS. Au fost puse pe la vanzare la un moment dat, dar nu prea am avut timp sa ma ocup de asta. Au fost totusi cativa interesati, dar ar fi dorit sa le trimit prin curier....ceea ce implica mai multa munca si timp din partea mea. Intamplator am avut si cativa co-nationali de s-au aratat interesati, de pe plan "local" (ceea ce ar fi fost super), dar in cazul lor (vreo 3 la numar) am refuzat eu orice interactiune. Unul oferise "contra-oferta".... in care abia s-ar fi incadrat probabil sa-mi cumpere anvelope de pe jante, iar altii doi aveau nivelul de scriere a limbii romane cam acelasi cu nivelul meu de scriere in rusa.

                          Asadar... cum de mancare nu cereau, le-am asezat frumos pe raft, preferand sa ocup spatiul cu ele, decat sa le dau pomana la niste indivizi de genul.

                          Eu aruncasem o intrebare scurta la un moment dat la garajul de unde le-am achizitionat daca pot cumva sa le montez pe Seria3, dar raspunsul a fost negativ... si am lasat-o asa deoarece nu eram neaparat interesat la acel moment. Recent in schimb, mi-a revenit putin ideea aceasta in cap, asadar m-am apucat de cautat putin daca gasesc certificare TÜV. Si.... dupa ceva cautari, am reusit sa gasesc hartiuta de la TÜV pentru jante, ce mi-ar permite in principiu montarea jantelor cu anvelopele actuale (standard) ale masinii. Mai mult decat atat... s-ar putea sa am norocul sa pot monta inclusiv un set de anvelope mai late... ceea ce ar fi foarte fain.

                          Asadar... am zis sa fac operatiune in doi pasi. Prima oara, incercam montarea jantelor cu anvelopele actuale, saptamana ce vine, marti. Jantele le am...anvelopele le am...ma costa doar montajul si hartogaria. Daca totul decurge conform planului si nu am surprize (nu cred ca mi-a scapat nimic, insa nah...), vedem ulterior si daca sunt sanse sa pot monta un set de anvelope mai late pe jantele BBS. Deoarece asta implica costuri mai mari, prefer sa o las momentan pe mai tarziu si sa trag o concluzie dupa ce masina sta bine pe noul setup. Daca nu... am sa incerc sa vad in ce conditii as putea monta un set de anvelope mai late pe jantele OEM... desi operatiunea aceasta s-ar putea sa fie mai complicata.

                          Si la final... desi plina de praf, o poza proaspata cu oaia neagra
                          BMW 340i F30 | ex BMW 535d F11 | Honda Accord CU2 |BMW 118d F20 LCI | ex BMW 120d F20 | ex Peugeot 307 T5

                          Comment


                          • #28
                            Mie imi place chiar mult cum arata. Sa aveti drumuri minunate in continuare!
                            Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
                            Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
                            Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

                            Comment


                            • #29
                              cerevelu
                              Senior Member
                              cerevelu : multumesc de urari, va urez de asemenea!

                              Am ridicat marti dupa servici masina. Totul a decurs fara incidente si modificarea a fost operata cu succes.

                              Mi-au dat ceva emotii in partea de dimineata cand am vazut ca deja ma suna. Era mult prea rapid sa fi terminat totul.... si ma gandeam ca nu cumva sa fi intampinat ceva neplaceri.
                              Din fericire m-au sunat doar sa se asigure ca anvelopele care sunt deja pe masina, le vreau montate pe noile jante... si nu am cumva alte anvelope pregatite. In schimb unul din baietii din service mi-a spus cand am ridicat masina si restul de anvelope, ca s-au chinuit putin sa monteze anvelopele pe spate .

                              La o prima privire.... la cum se aseaza acum jantele/anvelopele pe masina si la cum scrie in certificatul TÜV al jantelor, s-ar putea totusi sa fie necesare ceva ajustari pentru a putea monta un set de anvelope si mai late. Ramane de investigat putin.... insa mai tarziu. Urmeaza sa vad si cum se comporta masina cu noul setup, momentan doar ce m-am invartit putin pe langa casa si am pus-o pe dreapta.
                              BMW 340i F30 | ex BMW 535d F11 | Honda Accord CU2 |BMW 118d F20 LCI | ex BMW 120d F20 | ex Peugeot 307 T5

                              Comment


                              • #30
                                Sa te plimbe sanatos! Hmm cred ca ar da si mai bine vopsite in negru glossy...

                                BTW, cu interiorul ala eu nu as mai dormi in casa
                                '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

                                Comment

                                Working...
                                X