Sa te stapaneasca sanatos si iti multumesc si aici pentru consultanta din privat
Pana la urma, s-a lipit de mine un F36, 28i, in loc de F10/F11, ce dicutam noi. Este incredibil cum arata piata de SH din Germania si cum sunt pregatite masinile la dealerii de marca. Poate voi detalia undeva pe forum aceasta experienta, ar putea ajuta pe multi care cauta masini rulate si nu cred ca doar la BMW sta treaba asa.
Total de acord cu ce zici legat de raspunsul in acceleratie. Era una din temerile mele mari vis-a-vis de experienta si placerea condusului cu Honda. E drept, ce mai condusesem inainte fusesera motorizarile diesel de 2l, fara twin turbo sau twin scroll, unde lag-ul mi se parea destul de pronuntat, mai ales in combinatie cu cutia automata. Insa aici, pe sport, pot zice ca raspunsul in pedala este la fel ca la Civic. Feelingul fain este ajutat si de pedala cu prindere din podea (ca la Civicurile vechi, nu stiu de ce a renuntat Honda la astea noi) care este chiar mai atent implementata, neavand niciun joc, nicio zona moarta la DBW atunci cand e pe Sport.
Stabilitatea mi se pare fenomenala, incredibila, aproape ca un cart. Nu stiu daca asta vine de la sasiul mai lat, de la rotile pe 19", de la suspensia adaptiva M, de la tractiunea spate/xDrive sau de la toate. Ideea este ca ruliul pe Sport este ca si inexistent iar viraje (ca cele de pe Dealu Negru, Timis) pe care le luam cu 60-90 inainte, acum la 90 ai impresia de lejeritate. Foarte tricky, caci pana la urma, legile fizicii raman neschimbate (lucru haios de altfel, mentionat intr-o forma usor diferita chiar un manualul de utilizare).
La fel, surpiza pentru mine a fost kickdown-ul care chiar si in ECO aduce masinii un comportament de bestie.
Butonul dezactiveaza DSC-ul (echivalentul ESP-ului) dar activeaza DTC-ul (controlul tractiunii), ceea ce se intampla si pe Sport+. Interesant cu dezactivarea totala, sa o incerc si eu.
Confortul la viteze mari e iar un atu, de fapt unul pentru care m-am si indreptat spre marci, altele decat Honda si japoneze in general. Este incredibil cat de putin se simte viteza: poti merge lejer cu 80-90 km/h in oras sau 160 in afara, fara sa-ti dai seama prea repede.
Sunt si aspecte negative: feelingul general nu mi se pare ca il depaseste pe cel de la Civic, n-are acel adictiveness care e prezent la Honda.
Directia este mult mai asistata, desi este mai scurta si are raport variabil, nu ofera insa acelasi feedback permanent de sub roti. Nu stiu daca este din setarea casetei de directie sau din geometria suspensiei fata (care tot MacPherson este, ca si la Civic). Motorul se aude la ralanti ca un cu cur, ca un diesel obosit, mai ales in primele secunde cat este rece. Consumul, desi era de asteptat ca va fi mai mare (sunt totusi 400 kg in plus si vreo 100CP, xDrive si cutie automata), nu scade sub 13 in oras in aceleasi conditii in care Civicul ia maxim 9-9.5.
Pana la urma comparatia cu Civicul ar trebui sa aiba o limita, totusi sunt masini care costa noi fiind, de aproape 2-3 ori mai mult. E normal undeva diferenta de performante si confort, dar este si pacat ca de ex Honda, nu face mai mult pe partea de maruntisuri (de ex. anitofnare, geamuri, pedala de ambreiaj, climatizare etc.).
Pana la urma, s-a lipit de mine un F36, 28i, in loc de F10/F11, ce dicutam noi. Este incredibil cum arata piata de SH din Germania si cum sunt pregatite masinile la dealerii de marca. Poate voi detalia undeva pe forum aceasta experienta, ar putea ajuta pe multi care cauta masini rulate si nu cred ca doar la BMW sta treaba asa.
Total de acord cu ce zici legat de raspunsul in acceleratie. Era una din temerile mele mari vis-a-vis de experienta si placerea condusului cu Honda. E drept, ce mai condusesem inainte fusesera motorizarile diesel de 2l, fara twin turbo sau twin scroll, unde lag-ul mi se parea destul de pronuntat, mai ales in combinatie cu cutia automata. Insa aici, pe sport, pot zice ca raspunsul in pedala este la fel ca la Civic. Feelingul fain este ajutat si de pedala cu prindere din podea (ca la Civicurile vechi, nu stiu de ce a renuntat Honda la astea noi) care este chiar mai atent implementata, neavand niciun joc, nicio zona moarta la DBW atunci cand e pe Sport.
Stabilitatea mi se pare fenomenala, incredibila, aproape ca un cart. Nu stiu daca asta vine de la sasiul mai lat, de la rotile pe 19", de la suspensia adaptiva M, de la tractiunea spate/xDrive sau de la toate. Ideea este ca ruliul pe Sport este ca si inexistent iar viraje (ca cele de pe Dealu Negru, Timis) pe care le luam cu 60-90 inainte, acum la 90 ai impresia de lejeritate. Foarte tricky, caci pana la urma, legile fizicii raman neschimbate (lucru haios de altfel, mentionat intr-o forma usor diferita chiar un manualul de utilizare).
La fel, surpiza pentru mine a fost kickdown-ul care chiar si in ECO aduce masinii un comportament de bestie.
Butonul dezactiveaza DSC-ul (echivalentul ESP-ului) dar activeaza DTC-ul (controlul tractiunii), ceea ce se intampla si pe Sport+. Interesant cu dezactivarea totala, sa o incerc si eu.
Confortul la viteze mari e iar un atu, de fapt unul pentru care m-am si indreptat spre marci, altele decat Honda si japoneze in general. Este incredibil cat de putin se simte viteza: poti merge lejer cu 80-90 km/h in oras sau 160 in afara, fara sa-ti dai seama prea repede.
Sunt si aspecte negative: feelingul general nu mi se pare ca il depaseste pe cel de la Civic, n-are acel adictiveness care e prezent la Honda.
Directia este mult mai asistata, desi este mai scurta si are raport variabil, nu ofera insa acelasi feedback permanent de sub roti. Nu stiu daca este din setarea casetei de directie sau din geometria suspensiei fata (care tot MacPherson este, ca si la Civic). Motorul se aude la ralanti ca un cu cur, ca un diesel obosit, mai ales in primele secunde cat este rece. Consumul, desi era de asteptat ca va fi mai mare (sunt totusi 400 kg in plus si vreo 100CP, xDrive si cutie automata), nu scade sub 13 in oras in aceleasi conditii in care Civicul ia maxim 9-9.5.
Pana la urma comparatia cu Civicul ar trebui sa aiba o limita, totusi sunt masini care costa noi fiind, de aproape 2-3 ori mai mult. E normal undeva diferenta de performante si confort, dar este si pacat ca de ex Honda, nu face mai mult pe partea de maruntisuri (de ex. anitofnare, geamuri, pedala de ambreiaj, climatizare etc.).
Comment