A venit intr-un final timpul sa deschid un topic nou, pentru a doua masina, alta decat Honda.
As incepe prin a spune ca doresc sa mentin topicul cat mai curat, fara discutii sterile si comparatii inutile. Nu vreau transform topicul intr-un versus Honda vs BMW, chiar daca pe aici pe colo, voi mai aduce in discutie Honda si BMW in aceeasi fraza. La fel ca si in cazul Accordului, voi incerca pe cat se poate sa prezint masina cat mai obiectiv, cu bune si cu rele, cu lucruri care imi plac, dar si pe cele care nu imi plac.
Si ca sa o luam de la un capat.... a aparut idea unei masini ceva mai spatioase in spate, cu un portbagaj nu neaparat mai mare cat mai practic, sa fie cel putin la fel de confortabil precum Accordul(la bordul caruia era o placere sa te pui la drum), dar care sa imi ofere in acelasi timp si mie satisfactii, indiferent ca am un drum virajat, sau ca rulez cu viteze ridicate pe autostrada. Trebuia sa fie benzinara, capacitate mare, in principiu turbo si automata. In trecut, visam la ceva din ograda Honda(un viitor Accord, un viitor Legend), dar momentan Honda nu ofera nimic ce ar putea inlocui pentru mine Accordul. Asadar cautarile au inceput sa fie facute in ograda celorlalti, doar ca din pacate pentru alti producatori, Accordul ridicase stacheta pentru viitorul inlocuitor destul de sus. Tinand cont ca mai am ceva istorii cu BWM(am mai facut in trecut multi km pe un Seria5), in prezent mai am si un Seria1...incet si sigur am ajuns tot in ograda celor de la BMW. Tot usor si sigur am ajuns la un singur model, respectiv 535i.... doar ca aici au inceput sa apara problemele in a gasi un model cu dotarile pe care le-am dorit. Asa ca...dupa ce am mai citit una alta, am mai pus si eu intrebari pe ici pe colo... am decis ca merita incercat si un diesel, respectiv 35d. Am fost, am testat... ne-a placut... si am decis cu sotia(care la randul ei dorea tot o benzinara) ca merita sa ii accordam o sansa - asadar a ramas BMW 535d.....si cam asta ar fi pe scurt istoria achizitiei.
Acum.... masina... Daca cu Seria1 am strans pana acum(aproximativ 1 an) aproape 40k, astalalta desi tot diesel vor fi mai putini(putini, dar in principiu doar pe drumuri lungi). Masina va prelua practic stafeta de la Accord pentru toate drumetiile/excursiile/plimbarile de weekend sau cele ocazionale sau de necesitate....asadar acelasi regim de utilizare. Dotari....de pe lista de dotari, destul de lunga, as eunumera mai mult pe cele mai interesante(sau ce mie imi par mai interesante si ca merita mentionate):
- scaune confort(reglabile complet electric in aproximativ un milion de feluri si dotate cu memorie. Suportul lombar este ajustabil pe adancime si pe inaltime, sezutul si spatarul au strangerea aripioarelor de sustinere laterala reglabille, iar partea superioara a spatarului poate fi reglata de asemeni.
- volanul este si el reglabil electric, iar impreuna cu reglajul scaunelor si reglajul oglinzilor(ce sunt memorate si in functie de pozitia scaunului), sunt memorate si reglate automat si in functie de cheie
- pachetul de suspensii M-Sport. Cele standard personal imi par cam moi, de aceea mi-am dorit pachetul sport de suspensii, sau daca nu cele ajustabile in duritate, ca un compromis. In schimb, cu cele M-Sport, pe langa faptul ca masina e mai ferma, este si putin mai joasa...si personal imi place mai mult cum arata.
- Head up Display. Apar informatii legate de viteza, navigatie si alte mesaje adiacente. Masina are si optiunea de avertizare asupra limitelor de viteza, folosind informatii atat de pe navigatie, cat si real-time cu camera.
- CC adaptiv cu stop&go. La inceput nu prea am vazut rostul la ACC, gasindu-l chiar putin enervant. Insa dupa multi km pe autostrada realizezi ca inca destui nu folosesc CC-ul(unii nu il au, altii nu inteleg cum functioneaza si nu il folosec). Din acest motiv de multe ori ajungeam sa il dezactivez la randul meu, deoarece fie trebuia sa incetinesc, fie imi bagam picioarele si acceleram eu sa ii depasesc....devine enervant cand ba te aproprii de ala din fata, ba incepe sa se departeze(de multe ori cand incercai tu sa te bagi in depasire)
- Cutia Sport-Automata. Mecanic este practic identinca cu cea "standard". Vizual, fata de cutia automata(standard), cea sport este echipata si cu padele la volan(intotdeauna le consider un plus, atat timp cat poti controla cutia cu ele chiar si cand se afla in D) si cu un schimbator ce personal il gasesc mai stilat. Pe partea de soft, BMW se lauda cu un soft putin diferit, ce face schimbarile ceva mai rapide - in practica unii spuneau ca nu au vazut diferentele(personal nu am avut ocazia sa o testez pe cea standard). Insa, cutia mai are o functie pe care eu o gasesc foarte interesanta - Adaptive Transmission Management (ATM). Din cate gasisem eu odata pe site-ul BMW, imi lasase de inteles ca ar veni doar pe cutiile sport-auto. Functia aceasta foloseste diverse informatii, inclusiv cele GPS pentru a citi drumul, conditii meteo, still de condus, etc, pentru a face schimbarile de trepte mai reduse la numar si mai precise. De exemplu cand te aproprii de o curba, cutia deja pregateste treapta care trebuie pentru respectivul viraj.
- Bi-Xenon adaptiv
- lista continua, dar cred ca astea sunt in principiu cele mai speciale.
Ce mi-as mai fi dorit, dar a trebuit sa ma multumesc si fara: kitul M-Sport exterior, privacy glass(geamurile fumurii pe spate), trapa(pe Touring acopera si locurile din spate).
Si... dupa atata vorbarie... si cateva poze. Sunt facute in graba cu telefonul intr-o parcare. Am zis sa ii fac vreo doua poze undeva destul de liber.
As incepe prin a spune ca doresc sa mentin topicul cat mai curat, fara discutii sterile si comparatii inutile. Nu vreau transform topicul intr-un versus Honda vs BMW, chiar daca pe aici pe colo, voi mai aduce in discutie Honda si BMW in aceeasi fraza. La fel ca si in cazul Accordului, voi incerca pe cat se poate sa prezint masina cat mai obiectiv, cu bune si cu rele, cu lucruri care imi plac, dar si pe cele care nu imi plac.
Si ca sa o luam de la un capat.... a aparut idea unei masini ceva mai spatioase in spate, cu un portbagaj nu neaparat mai mare cat mai practic, sa fie cel putin la fel de confortabil precum Accordul(la bordul caruia era o placere sa te pui la drum), dar care sa imi ofere in acelasi timp si mie satisfactii, indiferent ca am un drum virajat, sau ca rulez cu viteze ridicate pe autostrada. Trebuia sa fie benzinara, capacitate mare, in principiu turbo si automata. In trecut, visam la ceva din ograda Honda(un viitor Accord, un viitor Legend), dar momentan Honda nu ofera nimic ce ar putea inlocui pentru mine Accordul. Asadar cautarile au inceput sa fie facute in ograda celorlalti, doar ca din pacate pentru alti producatori, Accordul ridicase stacheta pentru viitorul inlocuitor destul de sus. Tinand cont ca mai am ceva istorii cu BWM(am mai facut in trecut multi km pe un Seria5), in prezent mai am si un Seria1...incet si sigur am ajuns tot in ograda celor de la BMW. Tot usor si sigur am ajuns la un singur model, respectiv 535i.... doar ca aici au inceput sa apara problemele in a gasi un model cu dotarile pe care le-am dorit. Asa ca...dupa ce am mai citit una alta, am mai pus si eu intrebari pe ici pe colo... am decis ca merita incercat si un diesel, respectiv 35d. Am fost, am testat... ne-a placut... si am decis cu sotia(care la randul ei dorea tot o benzinara) ca merita sa ii accordam o sansa - asadar a ramas BMW 535d.....si cam asta ar fi pe scurt istoria achizitiei.
Acum.... masina... Daca cu Seria1 am strans pana acum(aproximativ 1 an) aproape 40k, astalalta desi tot diesel vor fi mai putini(putini, dar in principiu doar pe drumuri lungi). Masina va prelua practic stafeta de la Accord pentru toate drumetiile/excursiile/plimbarile de weekend sau cele ocazionale sau de necesitate....asadar acelasi regim de utilizare. Dotari....de pe lista de dotari, destul de lunga, as eunumera mai mult pe cele mai interesante(sau ce mie imi par mai interesante si ca merita mentionate):
- scaune confort(reglabile complet electric in aproximativ un milion de feluri si dotate cu memorie. Suportul lombar este ajustabil pe adancime si pe inaltime, sezutul si spatarul au strangerea aripioarelor de sustinere laterala reglabille, iar partea superioara a spatarului poate fi reglata de asemeni.
- volanul este si el reglabil electric, iar impreuna cu reglajul scaunelor si reglajul oglinzilor(ce sunt memorate si in functie de pozitia scaunului), sunt memorate si reglate automat si in functie de cheie
- pachetul de suspensii M-Sport. Cele standard personal imi par cam moi, de aceea mi-am dorit pachetul sport de suspensii, sau daca nu cele ajustabile in duritate, ca un compromis. In schimb, cu cele M-Sport, pe langa faptul ca masina e mai ferma, este si putin mai joasa...si personal imi place mai mult cum arata.
- Head up Display. Apar informatii legate de viteza, navigatie si alte mesaje adiacente. Masina are si optiunea de avertizare asupra limitelor de viteza, folosind informatii atat de pe navigatie, cat si real-time cu camera.
- CC adaptiv cu stop&go. La inceput nu prea am vazut rostul la ACC, gasindu-l chiar putin enervant. Insa dupa multi km pe autostrada realizezi ca inca destui nu folosesc CC-ul(unii nu il au, altii nu inteleg cum functioneaza si nu il folosec). Din acest motiv de multe ori ajungeam sa il dezactivez la randul meu, deoarece fie trebuia sa incetinesc, fie imi bagam picioarele si acceleram eu sa ii depasesc....devine enervant cand ba te aproprii de ala din fata, ba incepe sa se departeze(de multe ori cand incercai tu sa te bagi in depasire)
- Cutia Sport-Automata. Mecanic este practic identinca cu cea "standard". Vizual, fata de cutia automata(standard), cea sport este echipata si cu padele la volan(intotdeauna le consider un plus, atat timp cat poti controla cutia cu ele chiar si cand se afla in D) si cu un schimbator ce personal il gasesc mai stilat. Pe partea de soft, BMW se lauda cu un soft putin diferit, ce face schimbarile ceva mai rapide - in practica unii spuneau ca nu au vazut diferentele(personal nu am avut ocazia sa o testez pe cea standard). Insa, cutia mai are o functie pe care eu o gasesc foarte interesanta - Adaptive Transmission Management (ATM). Din cate gasisem eu odata pe site-ul BMW, imi lasase de inteles ca ar veni doar pe cutiile sport-auto. Functia aceasta foloseste diverse informatii, inclusiv cele GPS pentru a citi drumul, conditii meteo, still de condus, etc, pentru a face schimbarile de trepte mai reduse la numar si mai precise. De exemplu cand te aproprii de o curba, cutia deja pregateste treapta care trebuie pentru respectivul viraj.
- Bi-Xenon adaptiv
- lista continua, dar cred ca astea sunt in principiu cele mai speciale.
Ce mi-as mai fi dorit, dar a trebuit sa ma multumesc si fara: kitul M-Sport exterior, privacy glass(geamurile fumurii pe spate), trapa(pe Touring acopera si locurile din spate).
Si... dupa atata vorbarie... si cateva poze. Sunt facute in graba cu telefonul intr-o parcare. Am zis sa ii fac vreo doua poze undeva destul de liber.
Comment