SOC: Sauber BMW din 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SOC: Sauber BMW din 2006

    BMW a facut deja un prim pas in achizitia unei echipe de Formula 1 prin semnarea unui acord de motorizare cu Sauber. Cum Sauber este insa de vanzare - si fata de Jordan si Minardi are o valoare foarte buna data fiind infrastructura de care are parte, BMW este la un pas de achizitionarea echipei.

    Sauber si BMW au mai lucrat impreuna, la LeMans inainte ca Sauber sa semneze cu Mercedes.

    O stire rea pentru Williams care se vede in ipostaza de a nu mai avea exclusivitate si de a deveni client BMW.
    Without racing, there is no Honda

  • #2
    Eu stiu alte detalii:
    - Sauber NU E de vanzare.
    - BMW au mai fost cu cineva in tratative, dar din motive de confidentialitate nu ai voie sa declare numele - se presupune insa ca, ar fi vorba de Red Bull - dar cu Sauber au aranjat sa foloseasca si tunelul lor aerodinamic pt. productia de serie, de aia le convine cel mai mult.

    Personal, raman pe mai departe convins ca, o echipa 100% bavareza, nu va exista. Dar timpul ne-o va dovedi.
    HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

    Comment


    • #3
      Sauber BMW, de rasul curcilor. Nu ma refer altceva decat la imaginea micutei echipe elvetiene care pana anul trecut concura cu monopostul Ferrari din anul anterior.

      Comment


      • #4
        Hondatu:

        SAUBER ESTE DE VANZARE DAR NUMAI PENTRU CINE OFERA UN PRET BUN. Nu este ca si Jordan ca sa fie data pentru 48 milioane de dolari unui mafiot. Sauber nu va fi vanduta decat unui producator auto.

        Dupa cum a spus in topicul Formula 2006, au fost discutii intre Red Bull si BMW dar doar pentru furnizarea de motoare si nu pentru vanzarea echipei, totusi ele au cazut.

        Bogdan:

        Afirmatie total gresita. Sauber nu a avut niciodata monopostul Ferrari din anul anterior. Am vazut ca te pricepi la tehnica, deci lasa-ma sa iti explic una, alta.

        Sauber foloseste, din 1997, motoarele Ferrari. Cel putin asa spune lumea. Ei bine nu e chiar 100% corect. De ce? Pentru ca la mijloc la exista o companie - ii spune Petronas Engineering si care il are ca si director de Osamu Goto. Numele sau, cred, iti spune totul despre el.

        Ei bine in 1996 cand Ford, furnizorul de atunci al motoarelor pentru Sauber, a decis sa mearga impreuna cu Stewart, Sauber si Petronas au infiintat o companie (PE) care sa faca motoare de Formula 1. Din pacate criza asiatica din acea perioada a schimbat planurile si Sauber a semnat un acord cu Ferrari. Dar! Ferrari nu a trimis niciodata motoarele in cutie la Hinwill si le-a trimis doar schite. Aceste schite erau preluate de inginerii lui Goto care construiau mai apoi motorul. Tot ei aveau mai apoi dreptul sa il modifice sau sa il imbunatateasca dupa buna stiinta.

        Ani de zile Sauber a construit singura cutia de viteza, gurile de aerisire si alte mici elementele, fundamentale insa pentru motor. Tocmai de aceea Sauber nu a avut rezultate foarte bune chiar daca beneficia de cel mai bun motor (daca nu ca si numar de CP ca si fiabilitate): pentru ca motorul nu functiona la parametrii optimi. De ce? Pentru ca nu avea o cutie de viteze corespunzatoare (foarte importanta in F1) si pentru ca nu era racit bine. Pai de ce motorul lui Sauber se spargea, dar a lui Ferrari nu?!

        Totul s-a schimbat in 2003 cand Sauber a inceput sa primeasca de la Ferrari nu doar schitele motorului ci si cele ale cutiei de viteze. Si pentru a face sa functioneze motorul la parametrii normali, nu crezi ca trebuiau sa dirijeze fluxurile de aer in acelasi mod? Tocmai de aceea aerodinamica Sauber era ca si la Ferrari. Daca te uiti insa mai atent insa ... doar acele parti care dirijau fluxul de aer catre motor.


        Am un deosebit respect pentru Sauber. A avut intotdeauna bani putini (nu ca Jordan) si a facut treaba excelenta. Imi pare rau ca nu au semnat un acord cu Honda.
        Without racing, there is no Honda

        Comment


        • #5
          Nu stiam detaliile astea, mersi pentru informatii. Din toate gazetele si revistele de 2 lei din Romania, nu am citit decat ca Sauber concureaza cu monopost Ferrari vechi de 1 an. Construit de ei sau de Ferrari, nu prea conteaza atat de mult, daca sunt de pe aceeasi schita, greutatile apar la setarile electronice. Mecanica e mecanica, e simpla si o stiu toti.

          Comment


          • #6
            Daca cautai putin pe net dadeai de un site - www.f1galaxy.com. Era in lb. romana si era cel mai bine documentat din Romania. Era al meu.

            Acum site-ul va fi disponibil - de vinerea viitoare - doar in lb. engleza.
            Without racing, there is no Honda

            Comment

            Working...
            X