Previziuni 2005

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Previziuni 2005

    Cum F1Galaxy nu mai exista (site-ul va fi relansat pe 4 martie, dar incepand din acest sezon va avea doar informatii in lb engleza) as dori sa scriu aici gandurile mele pentru noul sezon care va debuta in Australia in mai putin de doua luni ...

    FERRARI

    Ca de obicei Scuderia se adapteaza cel mai bine si cel mai rapid la modificarile de regulament, indiferent care ar fi ele, asa ca F2005 va fi din nou monopostul "de batut" desi este putin probabil sa domine sezonul asa cum a facut F2004.

    F2005 este o evolutie a monopostului F2004. Este pentru al saselea an la rand cand Ferrari merge pe mana evolutiilor, astfel ca la baza lui F2005 putem spune ca sta F1-2000.

    Ca de obicei principalul atu al italienilor este stabilitatea la nivelul conducerii si al pilotilor. In plus fata de anii precedenti, insa, Rory Byrne - designerul sef si Ross Brawn - directorul tehnic au subalterni directi, in speta Aldo Costa si Nigel Stepney, cei doi urmand a prelua probabil posturile de la cei doi RB incepand cu 2007.

    Michael Schumacher este principalul candidat la titlul mondial al pilotilor. Germanul parca "nu se mai satura" si ar putea deveni in 2006 primul pilot care va castiga peste o suta de curse in F1.

    Rubens Barrichello isi incepe penultimul sau an la Ferrari. A demonstrat pana acum ca este incapabil sa preia sefia echipei de la Michael Schumacher. Barrichello va fi din nou un oportunist care va colecta puncte gratie monopostului sau. Si victorii pe deasupra.

    Pronosticuri:
    Ferrari: locul 1
    M Schumacher: locul 1
    R Barrichello: locul 4 - 6




    BAR HONDA

    BAR are in fata un an deosebit de dificil. De-acum toata lumea se asteapta de la BAR sa aiba rezultate si sa castige curse, iar greselile nu vor mai fi iertate asa cum au fost anul trecut.

    BAR 007 se anunta, cel putin pe hartie, un monopost foarte bun. Geoff Willis merge pe aceeasi linie ca si Rory Byrne, a evolutiei. La urma urmei de ce sa schimbi doar de dragul schimbarii?

    Raman de vazut cat de mult vant proaspat vor aduce cele doua schimbari administrative: postarea lui Nick Fry ca si Team Principal si aparitia celor de la Honda in structura actionariatului.

    Jenson Button nu are in 2005 decat un singur scop: sa aduca puncte, podiumuri si victorii.

    Pozitia sa la BAR se clatina serios si BAT & Honda i-au pus o clauza cum ca daca pe data de 31 iulie nu are cel putin 70% din punctele primului clasat in campionat, pot sa renunte la el la finele sezonului.

    Amenintarea cea mai mare pentru Button vine chiar din sanul propriei echipe, anume din partea lui Anthony Davidson, caruia i-a fost promis un post pe grila de start din 2006.

    Takuma Sato trebuie sa nu mai repete copilariile din 2004 si sa se comporte ca un pilot adevarat, altfel ar putea sa isi i-a si el adio de la echipa.

    Pronosticuri:
    BAR Honda: locul 2 - 4
    J Button: locul 2 - 5
    T Sato: locul 7 - 9




    RENAULT

    Plecarea lui Mike Gasgoyne, director tehnic la tricolori pana in 2003, nu s-a vazut simtita in 2004 tocmai pentru ca monopostul R24 a fost proiectat de echipa lui MG. Adevaratele "pagube" urmeaza sa se vada in acest an.

    Asa cum s-a intamplat si la mijlocul anilor '80, Renault va avea mari probleme din cauza luptei pentru putere purtata de anume persoane care, in mod normal nu au ce cauta in conducerea echipei (ex. Alain Prost) si a presiunilor presei din Hexagon.

    La Renault se preconizeaza o scadere fata de 2004, iar acest lucru nu va face decat sa dea apa la moara celor care vor (voit sau nu) raul echipei. Aceasta ca sa nu mai vorbim de faptul ca viitorul presedinte de la Renault nu este deloc un fan F1 si ar vrea sa produsele Renault sa arate ce pot in campionate ca si mondialul de raliuri sau mondialul de turisme.

    Fernando Alonso - nu ar fi exclus ca Fernando sa petreaca ultimul sau an la Renault, posibile alte destinatii urmand a fi Ferrari sau Toyota (in ambele cazuri urmand a pleca impreuna cu Briatore).

    Spaniolul va avea de suferit din cauza lipsei de competitivate a R25-ului.

    Giancarlo Fisichella ajunge in sfarsit la o echipa de top. Este de asteptat sa il faca "harcea parcea" pe Alonso.

    Pronosticuri:
    Renault: locul 3 - 5
    F Alonso: locul 5 - 10
    G Fisichella: locul 4 - 10




    BMW.WILLIAMS

    In sfarsit au plecat Ralf Schumacher si Juan Pablo Montoya. In sfarsit Frank Williams a decis sa reconstruiasca o echipa care nu a mai contat in lupta pentru titlurile mondiale in ultimele sapte sezoane.

    Si totusi la Williams se vor produce schimbari majore in 2005: Mai intai Patrick Head - fost director tehnic in perioada 1975 - 2004 si actualmente supervizorul lui Sam Michael, actualul director tehnic, vrea sa se retraga definitiv din echipa, urmand chiar sa isi vanda cota de 30% din actiuni. Apoi chiar si Frank Williams ar putea face un pas inapoi, fara sa isi vanda actiunile insa si, mai mult, propulsandu-l pe fiul sau Jonathan Williams in fata.

    Ramane de vazut cum vor juca cartile cei de la BMW care ar dori sa cumpere echipa sau ... chiar sa plece! Relatiile dintre Frank Williams si BMW sunt foarte aprinse mai ales dupa ce Old Papa Frank il doreste pe Pizzonia ca si coleg de echipa al lui Webber si nu pe Heidfeld, protejat mai nou de BMW. Fitilul a fost aprins bineinteles de plecarea lui Ralf Schumacher, suparat ca Old Papa Frank nu i-a dat un salar mai mare.

    Mark Webber are toate sansele sa se impuna in acest an. Lider innascut, rapid, tenace, el este cu siguranta pilotul de la care Williams are nevoie.

    Al doilea pilot se va alege dintre Antonio Pizzonia si Nick Heidfeld. Ambii sunt rapizi dar PizzaBoy are avantajul ca este deja de-al casei. O solutie de compromis ar fi: PizzaBoy face primele curse alaturi de Webber si daca nu da satisfactie in joc sare Heidfeld.


    Pronosticuri:
    BMW.Williams: locul 3 - 5
    M Webber: locul 3 - 6




    McLAREN MERCEDES

    Echipa lui Ron Dennis se va lupta cu BAR pentru locul secund la constructori, avand un usor avantaj.

    McLaren a inceput foarte prost in 2004 si l-a terminat foarte bine. In plus are un pilot nou, pe JP Montoya care promite deja ca ii va face o viata grea lui Raikkonen.

    Tocmai "batalia" dintre cei doi ar putea fi cheia succesului la McLaren, mai ales ca ambii au primit asigurari de la Ron Dennis ca lupta va fi libera.

    O alta cheie este data si de cei doi piloti de teste. McLaren are fara dar si poate cei mai experimentati doi piloti de teste dintre toate echipele - pe Wurz si de la Rosa.

    Kimi Raikkonen isi va arata adevarata clasa in 2005, aceasta dupa ce la finalul lui 2004 a facut cateva curse de senzatie, mai ales in Belgia.

    Juan Pablo Montoya va trebui sa se acomodeze cand mai curand cu noua sa echipa - McLaren lucreaza si vede lucrurile altfel decat Williams pentru a nu pierde trenul si implicit "batalia".


    Pronosticuri:
    McLaren Mercedes: locul 2 - 3
    K Raikkonen: locul 2 - 4
    JP Montoya: locul 3 - 5




    SAUBER PETRONAS

    Ce a fost in mintea lui Peter Sauber cand a semnat lui Jacques Villeuneuve cand Anthony Davidson i-a fost pus pe tava ... numai el stie.

    Sauber anunta un monopost ultraaerodinamic, primul care a fost proiectat integral in noul tunel aero - cel mai performant si mai modern din lume la ora actuala. In plus noile schimbari de regulament (un motor la doua week-end-uri de cursa) le aduce din nou beneficii pentru ca Ferrari le va da motorul din 2005 si nu cel de anul trecut.

    Totusi 2005 va fi ultimul an alaturi de Ferrari. Sauber a semnat cu Michelin si in plus s-a aliat cu restul echipelor privind reducerea testelor, ceea ce nu a fost pe placul celor de la Ferrari. In 2006 este de estimat ca echipa sa continue alaturi de Honda sau chiar sa fie cumparata de BMW. Peter Sauber anunta ca ar putea construi chiar si propriul motor, impreuna cu Petronas.

    Pronostic:
    Sauber: locul 6 - 8



    RED BULL

    Chiar astazi Red Bull - cei care au cumparat Jaguar de la Ford - si-au dat cu stangu-n dreptul cand i-a concediat pe Purnell si Pitchforth si l-a numit pe Horner ca si Team Principal.

    Cine sunt Purnell si Pitchforth? Tocmai cei care nu doar ca au reparat ce au lasat dupa ei Reisser, Rahal si Lauda (adica dezastru) dar au recladit Jaguar si au dus-o pe drumul cel bun.

    Cine este este Horner? Cel care a condus pana acum echipa Arden in F3000 si care desi foarte bun in termeni manageriali nu are deloc experienta in F1. Un manager nou la o echipa noua in 2005 ... inseamna doar lucruri rele, foarte rele. Horner se pare ca a fost pus in fata de anumiti indivizi plini de bani din Rusia si China care vor oferi sprijin echipei.

    Evident ca recrutarea lui David Coulthard e un lucru foarte bun.

    Pronostic:
    Red Bull: locul 8 - 9



    TOYOTA

    TF105 va fi primul monopost Toyota construit de Mike Gasgoyne - un individ care are capacitatea de a prelua echipele din spatele grilei si de a le duce pana in fata intr-un timp record.

    La Toyota incepe o noua aventura, cu doi piloti noi. Daca recrutarea lui Trulli a fost un lucru intelept, nu la fel se poate spune despre Ralf Schumacher.

    Pronostic:
    Toyota: locul 5 - 7



    JORDAN

    Vand. Nu vand. Vand. Nu vand. Cam cu aceste lucruri s-a ocupat Eddie Jordan in ultimii sase ani. In 1999 era pe val. Se duela, cu HH Frentzen, la titlul mondial. Acum e pe ... duca. Abia a avut bani sa isi cumpere motor.

    Singurele sale avantaje din 2005 sunt motorul Toyota si recrutarea lui Mark Smith, adica individul care a desenat R24-ul.

    Pronostic:
    Jordan: locul 8 - 9


    MINARDI

    Minardi face ce face si supravietuieste. Un nou an in coada grilei.

    Pronostic:
    Minardi: locul 10
    Without racing, there is no Honda

  • #2
    In linii mari sant de accord cu pronosticurile tale, in amanunt as mai avea ici-colo cate ceva de comentat, maruntisuri & nimicuri.
    Chiar sper sa ai dreptate, dar experienta mi-a aratat ca, de obicei le ghicesti in masura de 75%, iar acu stau si ma gandesc unde te-ai putea insela:
    eu zic ca, la Toyota siiii.......McLaren.
    Primii, prea subapreciati de tine si de altii, ultimii prea supraapreciati, de tine si de altii.
    HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

    Comment


    • #3
      Chiar crezi ca Toyota are sanse sa intre in "Top 4"?
      Without racing, there is no Honda

      Comment


      • #4
        Daca ne gandim ca, F1 e intotdeauna buna de surprize, atunci da!
        Realist vazut cu greu dar cine credea ca, BAR va termina pe 2 anul trecut in timpul asta???
        HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

        Comment


        • #5
          Schumacher campion, Ferrari pe 1, Honda pe 2, BMW pe 3, asta e pronosticul meu. Neamtul asta e dat dracului, nu-l poate bate nimeni, nici macar daca incepe cu un plictis in el in primele Grand Prix-uri si o da putin in bara, tot recupereaza si trece pe 1, doar de amorul artei. E fenomenal. Ma astept de la Button la un loc 2 sau macar pe podium.

          Comment


          • #6
            Originally posted by hondatu
            Daca ne gandim ca, F1 e intotdeauna buna de surprize, atunci da!
            Realist vazut cu greu dar cine credea ca, BAR va termina pe 2 anul trecut in timpul asta???
            Trebuie sa recunoastem ca nu prindeam noi locul secund anul trecut daca BMW.Williams si McLaren evoluau la adevarata lor valoare.
            Without racing, there is no Honda

            Comment


            • #7
              Corect!
              Dar daca am conditiona totul pe lumea asta, astazi am trai in Eden!!!
              HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Civic Type-R
                Originally posted by hondatu
                Daca ne gandim ca, F1 e intotdeauna buna de surprize, atunci da!
                Realist vazut cu greu dar cine credea ca, BAR va termina pe 2 anul trecut in timpul asta???
                Trebuie sa recunoastem ca nu prindeam noi locul secund anul trecut daca BMW.Williams si McLaren evoluau la adevarata lor valoare.
                Nu stiu ce te face sa crezi ca BMW nu au evoluat in 2004 ?, cu McLaren intr-adevar a fost o problema. Si i-ai cam uitat pe Reno !

                In orice caz in 2005 se v-a vedea clar daca Honda a ajuns acolo din prost noroc :roll:
                http://www.autospeed.ro - Setari ECU (MoTeC, AEM EMS, Apexi, reflash pt. EVO si Subaru )

                Comment


                • #9
                  Eu nu cunosc nici o echipa BMW in Formula 1. Poate tu stii sa imi dai mai multe explicatii.

                  Honda a ajuns pe locul secund pentru ca aceasta le-a fost valoarea. Chiar daca in 2005 va termina mai jos, asta nu inseamna ca in 2004 au avut noroc.
                  Without racing, there is no Honda

                  Comment

                  Working...
                  X