Honda revine in F1!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probabil ca va fi un sezon mai echilibrat decat cele dinainte, dar eu nu cred ca Verstappen va reusi sa-i ia fata lui Hamilton. Sper sa ma insel, dar cred ca Red Bull nu e inca la nivelul lui Mercedes. Verstappen e un pilot foarte bun, dar parca nu e la fel de bun ca Hamilton. O sa vedem...
    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

    Comment


    • Dupa FP1 si FP2, pare, intr-adevar, mai echilibrat. Mi se pare ca echipa despre care nu vorbeste nimeni (sau despre care se vorbeste foarte putin raportat la rezultate) este McLaren. Eu unul cred ca McLaren va fi sus, se va bate pentru cel putin un titlu anul asta. Maine vedem cine ajunge in Q3 si cum stau lucrurile de fapt, in prima sesiune care conteaza.

      RB si AT in continuare arata bine, deci Honda pare sa fi facut treaba buna cu motorul asta. Sper doar sa nu ne trezim iar cu HAM peste toti cu 1s maine seara .

      Comment


      • Sunt de aceeasi parere, cu noul motor Honda se vor apropia dar nu vor ajunge la nivelul Mercedes. In plus sa vii cu un motor complet nou intr-un timp atat de scurt e riscant pentru fiabilitate. Macar au incercat ceva diferit fiind ultimul lor an oficial in F1.

        Da McLaren erau bunicei si cu motorul Renault, acum cu cel Mercedes vor fi o prezenta constanta pe podium.

        Cat despre echipa Mercedes, "sandbagging" la greu ca si pana acum. Chiar daca nu mai pot schimba mappingul motorului intre sesiuni, gasesc ei alte modalitati sa isi ascunda peformanta.
        Sunt sigur ca in Q1 isi vor arata adevaratul nivel. Pana la urma e munca lor, au adunat toate talentele in domeniu. Spre deosebire de italieni care se incapataneaza sa fie acolo doar intre ei.

        Dat fiind ca vorbim de F1. Ma uitam pe niste videoclipuri vechi cu masinile avand motoarele V10/V12 normal aspirate si ce sunet ce prestanta aveau masinile respective. Atunci(anii 90, early 2000) eram super-pasionat, visam sa asist la o cursa de F1. Trist ca acum nivelul F1(show, atractivitate,piloti) mi se pare mai scazut. As avea posibilitatea sa asist la curse F1 dar ma lasa rece si pt mine personal ar fi o pierdere de timp/bani.

        Am asistat in ultimii ani la curse FIA GT, WEC(24h Nurburgring) si era palpitant. Old school, motoare termice, racing - nu figuri, sampanii, politica. Am avut de cateva ori VIP pass cu acces full( inclus pitlane, standuri, grid, motorhome) si a fost o experienta de neuitat. Mirosul de benzina arsa la boxe e Channel pentru mine

        Comment


        • Eu unul m-am abonat la F1TV (e vreo 50ron / luna) si asta face cursele ceva mai interesante. Ai mult mai multe date disponibile, poti sta exclusiv pe camerele de pe o masina, ai micro-sectors timings in timp real, etc.. Si comentariul SkySports (ma rog, asta nu le place unora). Overall, e o experienta mult mai placuta vs. comentariile de la televiziunile din Romania.

          Altfel, mai avem vreo 2h si vedem cum stam cu adevarat. Sunt destul de curios, sper sa ramana incertitudinea asta la varf tot sezonul si sa fie o bataie pe bune intre macar doua echipe :-).

          Comment


          • Da, se pare ca pachetul RedBull-Honda a surclasat in performanta Mercedes-ul la majoritatea capitolelor.

            In primul rand noul motor Honda, prevazut initial a deputa in 2022, dar grabit spre a fi construit pentru acest ultim sezon, este ff aproape de propulsorul Mercedes. Am observat in clipul comparativ intre turul lui Lewis vs Max faptul ca la capatul liniei drepte, primul viraj de dreapta, Lewis are fix latimea arpii fata inaintea lui Max. Asadar, motorul este fara doar si poate acolo. Poate termicul sa fie putin sub Mercedes, insa progresul enorm facut de Honda cu acest nou PU este la MGU-H. Daca pana anul trecut Honda ramanea fara energia electrica recuperata de MGU-H pe un tur de circuit, anul asta le ajunge si chiar le si ramane ceva dupa trecerea liniei start-finish in regim de calificare. Citisem cateva dezvaluiri ale japonezilor si am inteles ca atunci motorul termic devine si mai eficient dpdv ale proceselor din camera de ardere (cresti puterea), pierzi din energia gazelor de ardere, deci din eficienta MGU-H. Din acest considerent, au fost nevoiti sa adopte niste solutii pe care japonezii le numeau inovatoare, pentru a avea un castig de performanta in ambele directii. Iar acest nou PU spun ei ca este mai mic decat cel cu care au debutat in era Turbo, in 2016 si care era cu 3 secunde pe tur mai lent. Plus un CG mai mic. Asadar, dupa atatia ani de pura umilinta, acum a sosit vremea razbunarii.

            Insa ce este evident, RedBull are in sfarsit un monopost competitiv. Schimbarea regulamentului in ceea ce priveste podeaua, se pare ca ii avantajeaza pe cei cu filosofia high-rake. Am urmarit si clipurile din teste, iar monopostul RedBull este lipit de asfalt indiferent de natura virajelor - lente, medii, rapide. Dar niciodata nu poti fi sigur de ceea ce vezi in teste, pt ca nu cunoastem cantitatile de carburant, mai ales cand Mercedes tinde sa nu arate mai deloc ce poate.

            Dar ce este usor de remarcat, tractiunea monopostului RedBull la iesirea din virajele lente. Este incredibil cum iese Max din aceste viraje, cat de bine pune aderenta la asfalt si cat de usor accelereaza. Iar motorul Honda trage incredibil la iesirea din aceste viraje.

            Si daca analizam specificul acestui circuit, unul care nu pune accent neaparat pe aerodinamica, ci are linii drepte pe care PU-ul Mercedes le savureaza, cu siguranta pe alte circuite unde aderenta mecanica va fi mai importanta, dar si eficienta aerodinamica, eu cred ca avantajul RedBull se va pastra fata de monopostul Mercedes, cel putin. Si nu cred ca acest dezavantaj low-rake al celor de la Mercedes mai poate fi combatut anul acesta, tocmai pt ca sunt doua conceptii total antagonice ca filosofie. Practic, daca acest low-rake nu va putea fi adus la un nivel competitiv, cred ca vor renunta la el. Dar asta vom vedea in primele 5-6 etape din acest sezon.

            Oricum, cert este ca RedBull-Honda pornesc cu prima sansa in castigarea mult doritelor titluri. Sper ca Honda sa se retraga cu fruntea sus si sa puna troful mult ravnit alaturi de cele castigate ultima data cu Ayrton Senna.

            https://youtu.be/iHxnpu_I3wg
            Last edited by IB; 28-03-21, 08:16.

            Comment


            • Anul trecut Mercedes a fost foarte mult in fata si datorita sistemului de directie DAS, care nu prea a fost legal. Laudele orientate catre motorul Mercedes ar trebui atribuite englezilor de la Ilmor, ei sunt cei ce l-au adus unde a fost.

              Comment


              • Am vazut a doua jumatate a cursei si tot ce pot spune este “what the fcuk just happened?” N-am inteles absolut deloc de ce i s-a cerut lui Verstappen sa-l lase pe Hamilton sa treaca..

                Comment


                • Originally posted by closchkutza View Post
                  Am vazut a doua jumatate a cursei si tot ce pot spune este “what the fcuk just happened?” N-am inteles absolut deloc de ce i s-a cerut lui Verstappen sa-l lase pe Hamilton sa treaca..
                  Pentru un raspuns complet cred ca ar trebui sa-ncep cu o injuratura la adresa circuitelor lui Tilke! )))
                  Pe scurt insa dupa depasire Max a iesit din "limitele" pistei, chestie azi inadmisibila, si a trebuit sa cedeze locul sau risca o penalizare de 5 secunde sau la recidiva un drive through. Ordinul a venit direct si imediat de la C. Horner si conform regulamentului actual a fost corect. S-ar putea obiecta cu temei ca si altii au depasit respectivele limite. Ca ne place sau nu asta e o alta discutie si nu cred ca merita purtata pentru ca n-ar duce nicaieri ci doar ar inflama spiritele.
                  Hamilton s-a aparat cu dintii si de data asta i-a mers, mai vedem in urmatoarele curse, exista motive pentru a astepta un campionat bun pentru Honda.

                  E prea devreme pentru a spune ca Ferrari sint iesiti din marasm, ca McLaren sint de primii 3 sau ca e ceva de capul Aston Martin. Sint extrem de curios ce va face Alonso in noile conditii, e ultimul pilot de mare valoare "old school" si e unul dintre cei doi care chiar i-au dat de furca marelui Michael Schumacher. Celalalt fiind, evident, Hakkinen. (Nu, sa nu v-aud cu alde Hill, Coulthard, Villeneuve sau Montoya, toti astia i-au putut tine cu greu piept doar cind masinile lor au fost net superioare - fie ca putere, fie ca viteza, fie ca ambele - si nici atunci foarte convingator!).
                  Se poate spune fara teama de a gresi ca Mick Schumacher piloteaza un camion.
                  PS - RIP Murray Walker, "the voice of F1", you'll be forever in our thoughts!
                  Last edited by Io si Ea; 28-03-21, 22:09.
                  "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

                  Comment


                  • Stiu ca a iesit de pe pista cu toata masina in virajul ala. Dar mai stiu ca Hamilton a iesit de cel putin 2 ori (daca nu 3) exact la fel din virajul respectiv, asta in jumatatea de cursa pe care am vazut-o, nu stiu inainte. Stiu regula ca acolo masina trebuie sa fie cu 2 roti pe circuit ca sa se considere "in" insa in acelasi timp, regulile nu se aplica tuturor?
                    In al doilea rand, dupa faza aia, de ce nu a mai incercat nimic?

                    Comment


                    • Originally posted by closchkutza View Post
                      Stiu ca a iesit de pe pista cu toata masina in virajul ala. Dar mai stiu ca Hamilton a iesit de cel putin 2 ori (daca nu 3) exact la fel din virajul respectiv, asta in jumatatea de cursa pe care am vazut-o, nu stiu inainte.
                      Problema pare sa fi fost la ce li s-a spus pilotilor la briefing-ul de dinaintea cursei. Basically, au fost tratate diferit depasirile vs. un tur normal, in ceea ce priveste track limits. Strict raportat la ce li se spusese, HAM n-a facut nimic in neregula.

                      Originally posted by closchkutza View Post
                      In al doilea rand, dupa faza aia, de ce nu a mai incercat nimic?
                      A pierdut un pic de timp cand l-a lasat pe HAM sa treaca, a avut mici erori imediat dupa si a ajuns la 1s+, deci in afara DRS-ului. Banuiesc ca si HAM a stors maxim din baterii pentru a-l tine pe VER in afara zonei DRS in penultimul tur.
                      Overall, a fost cursa lui VER si s-a aruncat aiurea sa depaseasca acolo - putea sa mai astepte pana in virajul 1 turul urmator si l-ar fi mancat cu fulgi cu tot, era clar mai rapid. Mi se pare ca a castigat experienta lui HAM la faza asta.

                      Altfel, o cursa faina in midfield, niste batalii foarte misto in zona locurilor 5-12. Sper sa tina motoarele long term si sa mai avem si alte curse echilibrate la varf.

                      Comment


                      • Originally posted by marvin42 View Post
                        A pierdut un pic de timp cand l-a lasat pe HAM sa treaca, a avut mici erori imediat dupa si a ajuns la 1s+, deci in afara DRS-ului.
                        In primele momente, da, si oarecum normal la viteza aia, dar revenise pana la 5 zecimi. In interviul de la Sky (Germany), a declarat ca nu a mai avut atata grip cat ar fi vrut pentru un nou atac.
                        In rest, cursa a pierdut-o din cauza strategiei. Dar, cum s-a spus si mai sus, circuitul asta e irelevant pentru o imagine de ansamblu. Era de asteptat sa fie puternici aici, doar nu degeaba a castigat anul trecut.

                        @bogdan12001: stai linistit, si pe cei de la Honda tot specialistii de la Ilmor i-au ajutat!


                        HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                        Comment


                        • Dar de Perez nu spune nimeni, de Perez nu v-a placut? Sa plece de la boxe si sa termine pe locul 5, e ceva.
                          Last edited by Delphi; 30-03-21, 19:24.
                          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                          Comment


                          • Cu siguranta este o performanta, nu neaparat din perspectiva recuperarii pozitiilor pierdute inainte de startul cursei, cat a faptului ca pentru Mexican monopostul este unul nou, cu care nu prea se intelege, cel putin pentru moment. Iar cele cateva zile de teste nu l-au ajutat mai deloc in a se acomoda cu monopostul, avand in vedere cat de multe se testeaza intr-un timp atat de scurt. Oricum, Perez a spus ca acest monopost necesita un stil de pilotaj atipic fata de ce a mai pilotat el. Ramane de vazut daca acesta e motivul pt care mai nici un coechipier de-al lui Max nu i-a facut fata olandezului, sau Max este chiar atat de bun pe cat pare.

                            Comment


                            • Delphi - pai Perez a castigat anul trecut, dupa ce era ultimul. E in scadere de forma .
                              Glumesc, au mers bine si el si AT (pacat de GAS), Honda chiar pare ok. O sa fie interesant de vazut pe unde vine Gasly in midfield cursa urmatoare.

                              IB - nici unul, in afara de Ricciardo . VER e bun, dar nu mi se pare ca e clar mai bun decat celelalte varfuri din momentul asta (HAM, LEC, RIC, RUS). Eu unul ma bucur ca vreo 10 ani de-acum incolo o sa tot avem piloti excelenti care sa ne bucure. Sper ca de la anul si masinile, cu noile reguli aero, sa ajute, iar diferentele intre echipe sa nu fie prea mari. Apoi, sa le dea drumu si sa ne bucure :-).

                              Comment


                              • Max nu e matur, nu are experienta, greseste tactic, se arunca cu capul inainte si asta il face, pt moment, usor inferior lui Ham.

                                Insa, ca viteza pura, eu cred ca este peste Ham. De multe ori pune monopostul acolo unde altii n-ar face-o. Spre ex, in Mexic, nimeni nu are sectorul 2 mai bun ca el. Chiar si in Bahrain, pe turul de pole, uitati-va cu atentie pe combinatia de viraje 5-6, cat de mult se urca cu rotile pe vibratoarele dreapta si respectiv stanga, fata de Ham. Acolo Max castiga timp si are iesirea mai buna pt urm viraj, luand cu el 2-3 km/h in plus. Si exemplele pot continua. Dar lui Max ii trebui experienta bataliilor la varf, pe care pana acum nu le-a avut, pt ca Ham s-a bucurat in utltimii 7 ani de un pachet mult mai competitiv fata de restul lumii. Pana acum, cand RedBull pare se fie in masura sa le dea o replica. Se anunta un sezon echilibrat, probabil cum n-a mai fost din 2006, pe parcursul caruia fiecare punct va conta enorm la final. Sunt convins ca la Imola ResBull va fi peste Mercedes, insa cred ca nemtii vor gasi solutii pt problemele lor destul de repede.

                                Comment

                                Working...
                                X