Stiri din lumea auto

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stiri din lumea auto

    Haideti sa reunim toate articolele despre lumea automobilelor in acest topic, ca sa evitam pe viitor deschiderea de topicuri fara reply.

    Incep eu.
    Articol de astazi, 04/08/2006, din cotidianul 7plus:

    Mita si vinzari de branduri pe piata auto.


    Unul dintre cei mai importanti furnizori francezi de componente a mituit producatorii germani pentru a cistiga contracte. Ford si-a angajat un consilier pentru a-si vinde brandurile nerentabile. General Motors vrea sa isi relanseze vinzarile cu doua noi SUV-uri. Niponii au produs mai multe masini in strainatate decit in Japonia. Procurorii germani au inceput investigatiile privind mituirea producato-ri-lor auto Volkswagen, Audi si BMW de catre doi furnizori de componente auto, Faurecia (Franta) si Lear (Statele Unite ale Americii), informeaza International Herald Tribune. In urma acestor investigatii, Pierre Levi, directorul Faurecia, o companie detinuta de PSA Peugeot-Citroen, si-a dat demisia, motivatia sa fiind "interesul grupului". Piata componentelor auto s-a consolidat in ultimii ani, iar marii furnizori au inceput sa caute noi piete de desfacere, altele decit cele de origine. In acest context, se pare ca mituirea clientilor in vederea cistigarii unor contracte este calea cea mai sigura si mai ieftina pentru obtinerea unor cistiguri importante intr-un sector de activitate in care reducerea costurilor a devenit esentiala.
    "Banii pe care ii plateste cineva unui client sint, in final, o mica parte din valoarea livrarilor totale", a declarat Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului german de Studii pentru Industria Auto. Si, in cazul Faurecia, lucrurile se confirma, valoarea mitei date produca-torilor germani ridicindu-se la 800.000 de euro.
    Despartirea de Jaguar

    La inceputul acestui an, Ford a lansat un program de restructurare ce prevedea concedierea a 30.000 de angajati si inchiderea a 14 fabrici pina in 2012. Dar, in cursul lunii trecute, Ford a anuntat accelerarea acestui program si stabilirea unor noi obiective. Motivul? Operatiunile din America de Nord, unde compania a inregistrat in 2005 pierderi de 1,6 miliarde de dolari, acestea urmind sa ajunga in 2006 la un nivel cuprins intre 3 si 5 miliarde de dolari. In aceste conditii, Ford a apelat, desi inca nu a confirmat oficial, la un consilier strategic, Kenneth Leet, fost director executiv la Goldman Sachs si Bank of America. Sarcina principala a lui Leet va fi aceea de a studia activitatile Ford, cu un accent mai mare pus pe marcile neprofitabile, precum Jaguar, pentru ca producatorul american sa stabileasca ce va pastra si ce va vinde. De asemenea, Leet va mai avea sarcina de a decide daca Ford ar trebui sa intre in aliante cu alti producatori de automobile, ceva similar viitoarei triple alianta General Motors-Renault-Nissan. Confruntat cu aceleasi probleme ca si Ford, General Motors crede ca a gasit o solutie pur americana pentru a stopa declinul vinzarilor de SUV-uri, datorat cresterii accelerate a preturilor carburantilor, prin lansare a doua noi modele de… SUV-uri de mari dimensiuni, Chevrolet Silve-rado si GMC Sierra.
    "Aceste noi masini sint o componenta foarte importanta a planului nostru de re-rentabilizare a vinzarilor din America de Nord", a spus Rick Wagoner, director executiv General Mo-tors.

    Treaba japonezilor

    In timp ce americanii incearca sa revina la profit, constructorii japonezi au reusit sa produca mai multe autovehicule in afara Japoniei decit in tara de origine. Datele Asociatiei Japoneze a Producatorilor de Autovehicule arata ca, la finalul anului incheiat la 31 martie 2006, niponii au produs 10,93 milioane autovehicule in straina-tate, fata de 10, 89 milioane in Japonia. Expansiunea marcilor japoneze este cu atit mai remarcabila cu cit prima fabrica de pe teritoriul nord-american a fost deschisa de Honda, abia in 1982, si, in plus, renun-tarea la dependenta fata de furnizorii niponi de componente s-a facut doar in urma cu citiva ani.

    Statisticile mai arata ca cele mai multe autovehicule realizate in strainatate au fost produse in Statele Unite ale Americii (4,08 milioane), urmata de regiunea asiatica (3,96 milioane), Europa (1,55 milioane), America de Sud (645. 000), Africa (226. 000), Australia (135.000) si Orientul Mijlociu (10. 500).

  • #2
    Preluat din cotidianul 7plus:

    Cartea Verde, cost inutil pentru 90% din soferi.


    La sfirsitul acestui an, cind va veni vremea reinnoirii politei RCA, multi dintre noi ne vom afla in fata unei surprize nu tocmai placute. Bineinteles, este vorba de costul asigurarii respective, cost care ne va strica Sarbatorile de Iarna, mai ales daca tinem cont ca, vrem, nu vrem, avem nevoie sau nu, vom plati si asigurarea tip Carte Verde. Care, de anul viitor, se va unifica cu RCA-ul si va deveni la fel de obligatorie, dind posibilitatea companiilor de asigurari sa faca cea mai mare afacere din viata lor. De ce ? Pentru ca vor incasa o gramada de bani pe Cartea Verde de la soferi care nu vor iesi niciodata din tara cu masina, prin urmare se afla in imposibilitatea de a avea vreun accident in afara granitelor României (risc asigurat de Cartea Verde)
    Preturile, numai in sus

    Pentru cine nu stie sau nu a avut nevoie niciodata de aceasta a doua asigurare (iar datele statistice ne spun ca este vorba de vreo 90% din automobilisti), Cartea Verde este polita care trebuie platita atunci cind dorim sa iesim cu masina din tara. Acum, ca vom intentiona sau nu sa facem acest lucru incepind de la anul, ne priveste absolut personal, pentru ca banii tot trebuie sa-i dam. Nu in ultimul rind, trebuie sa mai tinem minte un lucru: tot incepind cu 1 ianuarie 2007, pretul asigurarii RCA se va liberaliza complet, iar asta se traduce, in România, printr-o noua scumpire. Indiferent cit de mult se bat cu pumnii in piept asiguratorii si spun ca piata autohtona este concurentiala si ca preturile sint determinate de raportul dintre cerere si oferta, va amintiti de vreo ieftinire a vreunui produs cauzata de aceasta intetire a competitiei? Noi, nu. Recunoastem, este competitie, dar o competitie foarte interesanta care intotdeauna duce pretul numai in sus.

    Obligat sa pleci din tara

    Din pacate, România n-a ajuns, inca, la stadiul de dezvoltare economica ce ar putea oferi, unei bune parti din populatie, privilegiul de a se plimba cu masina prin tari straine dupa bunul plac. E drept, din ce in ce mai multi români pleaca in vacanta prin statele din jur cu autoturismul propriu, dar numarul acestora este insignifiant raportat la totalul detinatorilor de autovehicule. Si, oricum, concediul in strainatate cu masina reprezinta o activitate sezoniera, nicidecum una permanenta. Astfel, nu se justifica o polita cu o valabilitate de un an de zile sau citeva luni pentru o persoana care, fie nu iese deloc din tara cu autoturismul, fie pleaca pentru doua-trei zile sau doua-trei saptamini. Dar, cu toate acestea, incepind de anul viitor, vor fi obligati sa-si cumpere Carte Verde atit cei care se plimba prin lume cu masina, cit si pensionarii proprietari ai unei biete si vechi Dacii, pe care o scot din parcare maxim de doua ori pe an si asta numai sa mearga pina la rudele de la tara sau cei care nu au iesit in viata lor din tara cu autoturismul si nici nu intentioneaza sa o faca vreodata.

    Profit sigur pentru asiguratori

    Mai mult, avind in vedere ca asigurarea se va achita anticipat, la inceputul anului, este imposibil de facut vreo diferenta de plata intre cei care nu vor iesi in mod sigur cu masina din tara, cei care vor iesi, dar maxim pentru citeva zile, sau cei care vor iesi de multe ori si pentru perioade lungi de timp. Pentru ca nu se poate previziona cum va evolua viata unui om - in cazul de fata proprietar de autoturism - in decursul unui an, daca va pleca sau nu din tara la volanul masinii si cit va sta plecat, cel mai "bine" si mai profitabil este sa-i iei banii pe Cartea Verde, nu-i asa? Unificarea celor doua polite, RCA si Carte Verde, este intr-adevar utila pentru cei care stau aproape de granitele României si prefera sa-si faca cumparaturile in tarile vecine sau pentru cei care se plimba des in strainatate, mai mult in scop de afaceri, dar, stim prea bine, numarul acestora este foarte mic. Pentru restul populatiei, nu reprezinta altceva decit o taxa in plus care va intra, bine mersi, in buzunarul asiguratorilor, constituind pentru acestia cel mai sigur si mai lipsit de risc venit. De ce spunem acest lucru? Pai daca vor plati Cartea Verde toti soferii si numai vreo 10% din acestia pleaca in strainatate cu masina, este foarte clar ca restul de 90% nu sint vizati de nici un risc de a li se intimpla ceva in afara granitelor tarii. Contravaloarea politelor acestora nu va fi afectata de nici o posibila dauna, deci va reprezenta un profit sigur si lipsit de griji pentru asiguratori.

    Numai 400.000 de polite Carte Verde

    Pentru a avea o imagine mai clara a ceea ce inseamna unificarea celor doua polite, incepind din 2007, ne putem raporta la datele anuale prezentate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), cu privire la incasarile din 2005. Astfel, anul trecut, incasarile din primele RCA s-au ridicat la suma de peste 760 de milioane RON. Suma este aferenta unui numar de 4,8 milioane polite incheiate, dintre care 3,5 milioane reprezinta asigurarile persoanelor fizice. Pe de alta parte, asigurarea Cartea Verde a adus incasari de 170 de milioane RON pentru un numar de aproximativ 400.000 de polite. Nu trebuie uitat faptul ca polita tip Carte Verde se poate incheia pe o durata minima de 15 zile si una maxima de 12 luni, ceea ce inseamna ca pot exista cazuri in care aceasta a fost platita de mai multe ori pentru acelasi autoturism. De asemenea, mai trebuie spus ca polita RCA este obligatorie si se poate incheia pe o perioada minima de 6 luni sau maxima de 12 luni. Comparind datele CSA, reiese faptul ca din totalul de 4,8 milioane de polite RCA obligatorii, numai aproximativ 8%, dintre cei care au fost obligati sa le incheie, au avut nevoie si de Carte Verde.

    Stringeti bani la ciorap!

    Intrebarea pe care si-o pun toti conducatorii auto, in momentul de fata, este cit va costa noua polita RCA-Carte Verde. Pentru 2006, costul unei asigurari RCA, cu valabilitate 12 luni, s-a ridicat undeva pe la 60 de dolari. Acelasi pret il are si asigurarea tip Carte Verde, dar daca polita e incheiata pe perioada minima de 15 zile. Pentru perioada maxima de 12 luni, pretul asigurarii Carte Verde este in jur de 800 de dolari. Incepind cu 1 ianuarie 2007, insa, pretul politei RCA se va liberaliza complet, ceea ce va permite companiilor de asigurari sa stabileasca fiecare in parte cit va costa o astfel de asigurare. Intr-o economie de piata functionala, liberalizarea pretului oricarui produs sau serviciu nu atrage dupa sine neaparat o crestere substantiala a acestuia, mai ales datorita unui mediu concurential puternic. Dar, asa cum spuneam mai sus, in România, este putin probabil ca acest lucru sa se intimple. De altfel, fostul presedinte CSA, Nicolae Crisan, declara, in urma cu ceva timp, ca firmele de profil au stabilit deja tarifele la asigurarea RCA extinsa pentru 2007 si ca din analiza preturilor rezulta o crestere medie pe total piata de circa 40-45%. Deci, stringeti bani la ciorap pentru noua asigurare RCA-Carte Verde! O sa aveti nevoie!

    Comment


    • #3
      Se anunta noul Focus RS...300cp, AWD.

      http://www.leftlanenews.com/2006/10/...ford-focus-rs/

      Honda inca doarme...

      Comment


      • #4
        Urmasul lui Supra, in teste pe Nurburgring:

        http://www.leftlanenews.com/2006/10/...us-lf-h-spied/

        Honda tot doarme...

        Comment


        • #5
          Minte de bavarez:

          BMW a cedat in cele din urma rugamintilor fanilor si a anutat ca, incepand cu 2007, M5 va avea o cutie de viteze conventionala, manuala, in sase trepte. Pana acum, saloon-ul a fost disponibil doar cu controversata transmisie SMG.
          Dupa M5, exista informatii ca ar veni randul lui M6 sa primeasca o cutie de viteze automata.
          In mod ciudat insa, noua transmisie va fi disponibila doar pe piata nord americana iar pretul lui M5, anuntat pentru 2007, va fi de 83.195$.

          Comment


          • #6
            Ultima strigare la-nmatriculare:

            In actualul context legislativ, sub amenintarea modificarilor ce vor fi introduse de noul Cod Fiscal incepand cu 1 ianuarie, anul 2006 ar putea reprezenta un varf pentru importurile de masini second-hand. Chiar daca astazi exista interdictii legate de vechimea masinii (derivate din normele de poluare), in Romania se importa lunar mii de masini uzate, aproape cat cele noi.
            Peste 100.000 de masini second-hand au fost inmatriculate anul acesta pentru prima data in Romania, importurile lunare fiind aproximativ egale cu cele de masini noi. Aceasta este situatia in ultimul an in care romanii mai pot introduce masini in tara doar platind accize si TVA. De la 1 ianuarie 2007, noul Cod Fiscal inlocuieste accizele cu o taxa de „prima inmatriculare“, supranumita si „taxa lui Vladescu“, aceasta crescand odata cu vechimea masinii si cu nivelul de poluare (normele Euro). Toata lumea a aflat, probabil, cum vor sta lucrurile si toti cei care aveau de gand sa-si cumpere o masina second-hand in urmatoarele luni au dat navala si si-au adus una, inainte ca pretul acestora sa devina prohibitiv.
            Pe ansamblul intregului an, intrarile de masini second-hand au crescut sistematic, incepand cu 8.267 vehicule in ianuarie si ajungand pana la un maxim de 14.000 in august, luna a opta fiind un varf si pentru masinile noi de import. Teoretic, asta se traduce printr-o putere de cumparare din ce in ce mai mare, chiar si la nivelul celor care doresc doar masini uzate, dar de cele mai multe ori este vorba despre persoane care au preferat sa cheltuiasca 8.000-10.000 de euro pe un model de top cu ceva mai multi kilometri la bord, in locul unor masini noi, dar de clasa inferioara.

            Masini rulate vs „Programul rablelor“
            Ca sa detaliem, in perioada in care a functionat „Programul rablelor“ (iulie-septembrie) s-au inmatriculat cele mai multe masini vechi aduse din vestul Europei - aproximativ 50.000 -, fiind o demonstratie evidenta ca zeci de mii de romani au ales turisme vechi de 3-4 ani, dar valoroase in locul celor noi si ieftine. Mai precis, interdictia existenta in acest moment la importul de masini second-hand spune ca nu pot fi inmatriculate in Romania autoturisme care nu respecta norma de poluare Euro 3. Fabricarea acestor modele a inceput in 1998, dar intrarea in productie de serie s-a facut, pentru majoritatea brandurilor, in 1999 si 2000. Pe piata libera din tarile vest-europene pretul acestora incepe de la 6.500-7.000 de euro (exista si exceptii, dar cele mai multe ori si-au depasit media de kilometri, ori au suferit accidente serioase, chiar daca uneori nimic nu tradeaza acest lucru). La aceste sume se adauga cheltuielile de transport si documentele de export - circa 500 de euro, si taxele la intrarea in Romania - in medie, 1.500 de euro. Deci cele mai ieftine masini sunt aduse la 8.500 de euro, dar media autoturismelor second-hand importate este in jurul valorii de 10.000 de euro, cu toate taxele aferente incluse.

            Imagine in detrimentul varstei
            Asadar, 100.000 de romani au preferat sa cheltuiasca 10.000 de euro pe o masina veche, care de multe ori ascunde o sumedenie de defecte invizibile la o inspectie superficiala, in loc sa-si faca un drum la un dealer de masini noi. Unul dintre motivele acestei decizii, poate cel mai important, este legat de imaginea masinii cumparate. VW Passat, de exemplu, este una dintre cele mai cautate de cumparatorii de autoturisme rulate. Vorbim, evident, de vechea generatie, care ofera posesorului un confort ridicat, in ciuda vechimii de 3-5 ani, un statut peste medie (mai ales daca tinem cont de faptul ca mai exista oameni de afaceri care inca nu si-au vandut Passatul vechi) si o potentiala fiabilitate, avand in vedere ca durata de viata a unei masini de acest tip este de peste 10 ani. E drept ca ghinionistii vor ajunge sa cheltuiasca o avere pentru orice piesa ce trebuie inlocuita, ca sa nu mai vorbim despre costul daunelor in cazul unor accidente. La fel, pretul de revanzare va conduce la o gaura uriasa in bugetul familiei. Dar masina pare sa fie o ocazie excelenta de a trece de la vechea Dacie sau demodatul Cielo la o masina occidentala, cu o buna reputatie printre prieteni.

            Taxe imense pentru modele vechi
            Ce se va intampla din ianuarie cu amatorii de second-hand? In primul rand, se vor deschide granitele pentru masinile cu motoare Euro 2 sau chiar mai vechi. Nu credem ca e cazul sa ne ingrijoram pentru acestea din urma, fiind vorba despre vehicule construite inainte de '90, dar nimic nu este imposibil in Romania. De fapt, pentru ambele situatii, taxa aplicata de Codul Fiscal va fi cu mult mai mare decat pretul oricarei astfel de masini pe piata interna. De exemplu, un vehicul non-euro, cu motor de 1.100 cmc, va avea o taxa de prima inmatriculare de circa 3.000 de euro, la care se adauga 19% TVA, din pretul de cumparare. Pentru o masina Euro 2, cu motor de 1.600 cmc, taxa va fi asemanatoare, in timp ce pentru un motor de 1.900 cmc statul va percepe aproape 4.000 de euro. Deci dispare orice atractivitate a masinilor aduse „de-afara“. Un Opel Vectra, de exemplu, vechi de 11 ani, ar fi putut fi o „afacere“ pentru cei care isi imaginau ca vor avea in sfarsit o masina cat de cat moderna (comparativ cu Dacia 1300 si chiar Nova). Echipata cu un motor de 1.8 benzina, masina se poate cumpara din Germania cu cateva sute de euro, maximum 1.000, daca este full-option. Fara taxa lui Vladescu, autoturismul ajungea in Romania la cel mult 1.500 de euro si mai putea circula in siguranta inca 5 ani. In varianta Codului Fiscal, pentru a o inmatricula in Romania, proprietarul va trebui sa plateasca 3.500 de euro, plus TVA. Pretul total va fi mult mai mare decat cel practicat pentru modelul respectiv in targurile de masini autohtone.

            Masinile aproape noi, in castig
            Pentru modelele mai noi, lucrurile nu se vor schimba insa foarte mult. Practic, algoritmul de calcul din Codul Fiscal avantajeaza tot vehiculele echipate cu motoare Euro 3. Taxa pentru acestea, continuand exemplul tot cu un motor de 1.8 benzina, va fi undeva in jurul valorii de 1.500 de euro, ceea ce reprezinta cam tot cat se platea inainte acciza. Cei mai avantajati vor fi, din nou, cei cu bani multi. Pentru masinile foarte putin rulate, aproape noi si echipate, eventual, cu motoare Euro 4 se va plati o taxa de sub 1.000 de euro. Asta inseamna ca tot mecanismul gandit de APIA si implicit de importatori, pentru a stavili afluxul de second-handuri, s-ar putea intoarce impotriva lor. Un exemplu poate lamuri si aici problema: pana la 1 ianuarie, aceste masini „almost new“, cum sunt denumite de specialisti, au de achitat o acciza care se calculeaza plecand de la pretul in vama al masinii. Un VW Passat din 2006, cu 20.000 de km efectuati, se poate cumpara cu 17.000 de euro. TVA-ul se recupereaza doar partial si se plateste o acciza de 2%, iar masina ajunge sa coste cel putin 18.000 de euro cu tot cu transport. Dupa integrare, taxa de inmatriculare va fi de numai 200 de euro, astfel ca avantajul este evident. Intre un Passat nou, care costa minimum 20.000 de euro, si unul cu putini kilometri, dar care costa 17.200, vor fi multi care vor alege masina rulata. Si va pierde in acest fel importatorul. In schimb, cei care si-ar fi putut cumpara autoturisme de 5.000 de euro nu vor aspira, cel putin un an-doi, la o masina noua. Ramanem asadar cu Daciile vechi, iar vehiculele noi se vor vinde ceva mai slab.

            Comment


            • #7
              Pischetsrieder out!

              Volkswagen isi ia sef de la Audi

              Martin Winterkorn va prelua conducerea executiva .




              Conducerea executiva a Volkswagen, cel mai mare producator de automobile din Europa, va fi preluata de seful Audi - divizia premium a grupului: Martin Winterkorn, potrivit Reuters. Actualul director executiv al Volkswagen (VW), Bernd Pischetsrieder, va demisiona la finele acestui an.

              Decizia de inlocuire a acestuia cu bossul pe executiv de la Audi a fost luata in unanimitate de membrii Consiliului de supravegehere. Schimbarea survine insa la numai sase luni dupa ce contractul lui Pischetsrieder a fost prelungit pana in aprilie 2012 si nu a fost motivata in comunicatul publicat de producatorul de automobile.

              Analistii sunt surprinsi

              "Masura este surprinzatoare. Alegerea lui Winterkorn ca succesor se bazeaza pe faptul ca Audi a raportat vanzari excelente in ultimele trimestre", a declarat Sven Krause, manager de fonduri la BB Invest.

              Analistii considera ca modificarea conducerii va avea consecinte si asupra directorului diviziei VW, Wolfgang Bernhard, care era considerat inlocuitorul firesc al lui Pischetsrieder la incheierea mandatului sau, in 2012.

              O sursa din cadrul Consiliului de supraveghere a declarat ca membrii conducerii au convenit sa nu divulge motivele demisiei, dar au precizat ca Pischetsrieder va primi o alta insarcinare in cadrul grupului. "Am discutat ca Pischetsrieder sa primeasca insarcinari speciale", a precizat sursa.

              Prelungirea contractului lui Pischetsrieder, fost director executiv al grupului BMW, a fost contestata in acest an de predecesorul sau, precum si de actualul presedinte al Consiliului de supraveghere, Ferdinand Piech, care au spus la acea vreme ca aceasta ramane "o problema deschisa".

              Comment


              • #8
                sef nou in SUA

                Am auzit ca si cei de la GM si-au luat sef nou de la Boeing-ciudat si interesant in acelasi timp-era o stire pe EURONEWS,vazuta in fuga-stau mai prost cu limba engleza
                Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
                ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

                Comment


                • #9
                  Ford se face si mai rau

                  http://www.antena3.ro/Focus-se-face-...23716_ext.html

                  Ford pregãteºte încã un super hatch, mai potent decât actualul model Focus ST. Noul vârf de gamã va primi titulatura de RS ºi se pare cã va fi pus în miºcare cu ajutorul unui agregat Volvo cu cinci cilindri în linie ce va dezvolta o putere maximã de 300 de cai putere. Pentru o stabilitate de invidiat ºi performanþe îmbunãtãþite, sistemul de tracþiune va fi unul 4x4.

                  Vizual, RS se va deosebi de ST printr-o prizã de aer faþã mai generos dimensionatã, spoilere ºi praguri modificate, dar ºi alte elemente de caroserie specifice maºinilor sport, care vor completa cu succes portretul robot al celui mai potent model compact de stradã realizat de Ford Europa. Însumând toate atuurile pe care le va avea de partea sa, Focus RS va deveni un real competitor pentru viitorul Mitsubishi EVO X.

                  Momentan, noul model sportiv al Ford se aflã în faza de teste preliminare lansãrii oficiale, însã judecând dupã aspectul maºinii, se pare cã acel moment nu este foarte îndepãrtat în timp.


                  Asta da motiv de a trada marca, Spoon. :wink:

                  Comment


                  • #10
                    MASINA ANULUI 2007


                    Ford S-Max si-a adjudecat locul intai in clasamentul auto Car of The Year (COTY) 2007. Juriul a acordat "aur" celor de la Ford, iar "argintul" si "bronzul" au fost luate de Opel Corsa si Citroen Picasso.

                    Specialistii de la AutoMarket au caracterizat Ford S-max astfel: un monovolum cu performante de masina sport, un autoturism in care incape toata familia, o masina cu care te poti distra pe viraje.

                    CRITERII

                    In desemnarea For S-Max, juriul COTY 2007 a votat pentru ideea Ford de a combina o masina cu un volum intern apreciabil cu o tinuta de drum care tinde spre sportivitate. In plus, masina anului 2007 are o serie de elemente de siguranta, atent analizate si structurate. De apreciat faptul ca, la testul EuroNCAP, Ford S-Max a primit cinci stele. Daca la acestea mai adaugam si modul pozitiv in care acest tip de Ford a fost primit de public, avem tabloul unui merituos ocupant al locului intai din clasamentul COTY 2007, cu 235 de puncte. Locul doi, la doar cateva puncte distanta (233), a fost ocupat de Opel Corsa.

                    CLASAMENT

                    Potrivit AutoMarket, juriul, format din 58 de jurnalisti auto proveniti din 22 de tari europene, a demonstrat in acest an un interes foarte ridicat pentru modelele spatioase. Astfel, trei dintre primele clasate sunt monovolume: pe langa S-Max pe primul loc, pe locul al treilea se afla Citroen Picasso (222 de puncte), iar pe patru, Skoda Roomster (189 de puncte). In clasament au urmat, la mare distanta, Honda Civic (148 de puncte), Peugeot 207 (144 de puncte), Volvo C30 (141 de puncte) si Fiat Grande Punto (138 de puncte).

                    MOTORIZARE

                    Ford S-Max (versiunea Titanium) este dotat cu motor diesel TDCI de doi litri si 140 CP. Pentru familistii care adora masinile sport exista si o versiune S-Max dotata cu motor cu 5 cilindri turbo de 220 CP, identic cu cel de pe For Focus ST. Modelele 2.0 TDCI si 2.5 T sunt dotate cu cutii de viteze cu sase trepte. Versiunea 2.5 T accelereaza de la 0 la 100 km/ora in mai putin de 8 secunde. In Romania, Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium costa 20.835 euro CIP (fara taxe). Preturile gamei incep de la 18.090 euro CIP si ajung la 22.730 euro CIP.

                    TEST DRIVE

                    Conform AutoMarket, Ford S-Max este genul de masina cu care iti duci copiii la scoala, apoi te intorci acasa ori la birou foarte repede. Desi e o masina inalta, S-Max negociaza virajele cu o agilitate iesita din comun. Aceasta are insa repercusiuni asupra pasagerilor, care vor fi nitel zgaltaiti. Optional, S-Max poate fi dotat cu o suspensie adaptabila prin intermediul a trei butoane: Comfort, Normal si Sport. Directia este precisa, cutia de viteze e bine etajata, iar franele raspund foarte bine, poate chiar prea eficient.

                    Comment


                    • #11
                      Viitorul curselor cu motor dezvaluit in fata demnitarilor din industria auto

                      Masinile hibrid vor avea de curand curse care le vor fi dedicate. O serie de curse sub titulatura de "Hydrogen 500" vor fi organizate de nou-fondata Hydrogen Electric Racing Federation. Cursele spera ca vor debuta in 2009 si cum ati ghicit deja masinile prticipante vor fi hibrizi electrici pe baza de hidrogen.

                      In fata unei mari adunari formata din directorii Audi, DaimlerChrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Nissan si Toyota, directori executivi ai Bridgestone-Firestone si Michelin, presedintele si fondatorul Hydrogen Electric Racing Federation Peter DeLorenzo, a vorbit despre "Viitorul curselor" intr-un discurs tinut la Townsend Hotel in Birmingham.
                      "Ne aflam in zorii unei noi ere a propulsiei pentru automobile", a spus DeLorenzo un vechi lider de opinie si influent expert in sporturile cu motor. "Incepand cu aceasta zi, vom vedea cum motarele cu combustie interna din automobile le vor face loc inevitabil propulsoarelor electrice".
                      "Conceptul de curse cu masini propulsate cu hidrogen este unul fara precedent si istoric, pentru simplul fapt ca dupa multi, multi ani, cursele vor juca un rol important in dezvoltarea unor noi tehnologii radicale pentru masinilor de serie".
                      "Cred ca a venit timpul ca in cazul curselor de masini sa apasam butonul <<Reset>>" a mai spus acesta inainte sa prezinte conceptul de cursa "Hydrogen 500", creata special pentru masinile cu propulsie pe baza de hidrogen. Hydrogen Electric Racing Federation planuieste sa organizeze prima competitie pentru hibrizi in 2009, urmata de curde talie internationala in 2010 si 2011.

                      Deci, intr-un cuvant, gata cu "vruuum", acum o sa fie "bzzzz".

                      Comment


                      • #12
                        Toyota vrea sa lanseze un rival pentru Logan
                        23.01.2007
                        Cel mai mare constructor auto japonez, Toyota Motor Corp., analizeazã în prezent posibilitatea eliminãrii avantajului dobândit de Renault pe pieþele emergente prin modelul Logan, printr-un nou concept radical în termeni de design ºi producþie, a declarat luni preºedintele Toyota, Katsuaki Watanabe. 'Concentrarea este pe tehnologia low-cost', a declarat acesta. Fãrã a preciza care este preþul orientativ avut în vedere pentru noua maºinã, Watanabe a dezvãluit cã va fi 'cel puþin mai ieftinã' decât un Logan.
                        Preºedintele grupului auto nipon a informat cã Toyota va fi în mãsurã sã reducã preþurile datoritã unor metode revoluþionare de producþie. 'Totul, de la design la metodele de producþie, va fi modificat radical ºi ne gândim chiar la dezvoltarea unor noi materiale dacã va fi necesar, a declarat Katsuaki Watanabe.

                        De asta nu voi fi niciodata fan Toyota.

                        Comment


                        • #13
                          fan toyota, e clar ca nu o sa fie nici un om care are honda
                          dar sunt niste masini bune,fiabile cu un pret bun. dar mai putin sportive pentru asta exista lexus
                          Honda Accord 2006 2.0 ES

                          http://hondafan.etp.ro/gallery/v/aleksey/

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by BogdanCTR
                            Preºedintele grupului auto nipon a informat cã Toyota va fi în mãsurã sã reducã preþurile datoritã unor metode revoluþionare de producþie. 'Totul, de la design la metodele de producþie, va fi modificat radical ºi ne gândim chiar la dezvoltarea unor noi materiale dacã va fi necesar, a declarat Katsuaki Watanabe.

                            Raaar mi-a fost dat sa vad ceva ieftin si bun. Va avea succes in mod sigur. Din pacate era masinilor perisabile inceputa de Renault continua!
                            Daca as avea bani de Audi... mi-as lua doua Honde.
                            LE: Am facut rost de bani de Audi, prin urmare...
                            Accord 2006 2.0 ES M/T
                            Civic HB 2007 1.8 Sport M/T
                            Raising money for...the third H

                            Comment


                            • #15
                              Masina Gay a Anului 2007, in Europa

                              Titlul de Masina Gay a Anului in Europa este intocmit anual de catre website-ul francez Ledorga, iar in concurs intra toate modelele lansate pe piata europeana, in anul precedent. Marea castigatoare din acest an este Alfa Romeo Spider, o masina, in opinia juriului, ideala pentru “plimbari romantice”. Pe urmatoarele locuri s-au clasat Bentley Continental GTC si noul MINI. De remarcat ca nu mai putin de 16 modele selectate in acest top, printre care si Ford S-Max, modelul desemnat Masina Anului 2007 in Europa, nu au primit niciun punct, semn ca nu sunt defel pe gustul... unora. Iata cum arata Top 10, anul acesta:
                              1. Alfa Romeo Spider 87 p.
                              2. Bentley Continental GTC 61 p.
                              3. MINI 55 p.
                              4. BMW Z4 Coupe 49 p.
                              5. Audi TT 48 p.
                              6. Volvo C70 41 p.
                              7. Jaguar XK Cabrio 38 p.
                              8. Volkswagen Eos 30 p.
                              9. Bentley Azure 28 p.
                              10. Mitsubishi Colt CZC 18 p.

                              :lol: :lol: Niste masini pentru "barbati de barbati"...

                              Comment

                              Working...
                              X