ARO - Autoturism Romanesc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ARO - Autoturism Romanesc

    N-am uitat prima dragoste............... ARO
    Daca sunteti iubitori , fosti posesori , astept impresiile voastre.
    multumesc!


    Istorie auto ARO!





    Societatea Comerciala ARO SA are sediul principal in Campulung Muscel, un important centru comercial inca din secolul al XIII-lea. Orasul este situat pe drumul european E 574.
    Activitatea industriala S.C. ARO S.A. a inceput in anul 1885 prin infiintarea unei fabrici de hartie a companiei Letea. Dupa Primul Razboi Mondial, fabrica s-a transformat in societate pe actiuni, producand si celuloza. Intre anii 1943-1944 au fost produse elice de avion si echipamente de tragere pentru Intreprinderea de Avioane Brasov, iar intre 1954-1957, parti componente pentru industria auto.


    Anul 1957 reprezinta anul in care a fost produs primul automobil de teren in Romania, IMS 57. In anul 1959 a fost lansat modelul imbunatatit M 59. 1961 reprezinta anul in care incepe programul de proiectare si pregatire de fabricatie al automobilului M 461, a carui productie de serie debuteaza in 1964. Prototipul era echipat cu un motor conceput si realizat la Campulung sub denumirea de M 207, plasand autoturismul in media performantelor mondiale de la acea vreme pentru clasa de autovehicule tot-teren. Acesta reprezinta primul model comercializat la export incepand cu anul 1965, in total fiind exportate 53.000 bucati M 461 in 55 de tari.


    ARO IMS 57



    foto: www.aro4x4.de


    ARO 10 Spartana



    foto: www.autopasion18.com


    In 1972 se lanseaza in fabricatie ARO 24 cu cele cinci modele ale sale, iar in 1980 intra in productia de serie ARO 10. In 1984 s-a inceput producerea primului motor Diesel ARO, denumit L 27, iar in 1989 a motorului L 30 (benzina).
    Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat in 1997, in variantele de motorizare Renault Twingo si Dacia. In acelasi an s-a lansat familia de autovehicule militare ARO Dragon.
    Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut in vedere incepand cu anul 2000 sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronuntat caracter utilitar.



    In septembrie 2003, statul Roman a vandut 68,7 % din actiunile compania ARO, companiei americane Cross Lander, detinuta de John Perez, pentru pretul de 150.000 de dolari aproape pe gratis, daca ne gandim ca patrimoniul companiei era de peste 50 de milioane de dolari. In contract era prevazuta o clauza prin care Cross Lander trebuia sa investeasca 15,8 milioane de dolari, suma la care se adauga alte 11,4 milioane de dolari in contul datoriilor si creditelor comerciale ale uzinei ARO, dar acest lucru nu a fost realizat si mai grav acesta a vandut echipamentele companiei, lucru care nu avea voie sa il faca conform contractului.

    Cross Lander 244X




    Modelul ARO 244 avea sa intre pe piata din SUA sub numele de Cross Lader 244X la inceputul anului 2006. Acest lucru nu a mai fost realizata deoarece pana in februarie 2006 compania Cross Lander si-a concediat tot personalul si si-a inchis sediul principal din SUA.
    foto: www.colunistas.ig.com.br




    In iunie 2006 statul Roman a inceput urmarirea penala a lui John Perez, pentru folosirea de documente false pentru cumpararea companiei ARO.
    Tot in iunie 2006 compania intrat in faliment si a fost cumparata pe data de 12 februarie 2007, de compania Amrom Automotive 2006 pentru suma de 3,66 milioane lei. Noul actionar promite ca in 2009 va realize un autovehicul pentru fermieri pe platformele deja existente ARO, care vor fi propulsate de motoare Ford.
    De-a lungul a aproape 50 de ani de activitate industriala in domeniul auto, ARO a produs aproximativ 380 000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate in proportie de doua treimi in peste 110 tari de pe toate cele 5 continenete.



    YouTube - Aro 240 4x4 Pick Up Off Road diesel & Gasoline engines[/URL]







    http://daciaduster.com/tag/aro-duster/

    http://www.retromobil.ro/m461/istoric.html

    http://www.aro4x4.net/smf/viewforum.php?f=65

    http://www.autogreen.ro/2008/12/30/a...eren-romanesc/



    YouTube - aro in mocirla




    tokyodream
    Senior Member
    Last edited by tokyodream; 08-12-09, 14:13.
    Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
    ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum


  • #2
    Inca un lucru care ne dadea un sentiment de mandrie si pe care l-au distrus cu buna-stiinta. Imi amintesc de o calatorie cu un Aro din ultimele "generatii" , avea motor de Toyota, cred. Tun! Pentru cei pe care nu ii incanta confortul dus la extrem (acei oameni care pun accent inspecial pe performante) era tot ce trebuie.
    Nu ascult tot timpul Rammstein, dar atunci cand se intampla, asculta si vecinii...

    http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Andrei+V/

    Comment


    • #3
      Aro 244 era unul din cele mai bune ofroadere la concursuri.

      Din pacate pierdea la fiabilitate, dar ca masina spartana sau de offroad isi facea treaba.

      Mi-ar placea unu sa fac putina curatenie in traficul (mai ales comportamentul unor soferi) bucurestean! Pe principiul nu dai prioritate... uuups ti-am indoit masina (nu ma respecti, nu te respect )
      '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

      sigpic

      Comment


      • #4
        Ticker, te rog frumos nu ma tenta! Sunt slab si nu rezist tentatiilor! Cred ca se mai gasesc de vanzare (fie si la mana a saptea)

        Scuze de off-topic
        Wagner
        Senior Member
        Last edited by Wagner; 08-12-09, 17:47.
        Nu ascult tot timpul Rammstein, dar atunci cand se intampla, asculta si vecinii...

        http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Andrei+V/

        Comment


        • #5
          Florine, mai demult cumparam toate revistele de pe piata, inclusiv Automondial.

          Intr-unul din primele numere era prezentat un Aro model nou (urmasul lui 244), in stadiu de prototip, fotografiat in Franta si 2 Aro 10 variante facelift.

          Poti vorbi cumva cu dl. Heimann sa pui aici pozele?

          Eu zic ca ne-ar fi facut cinste modelele respective.
          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

          sigpic

          Comment


          • #6
            Nu numai ca ne-ar fi facut cinste, dar ar fi avut si vanzari zdravene (vezi ex. Logan). Dar cineva care ar fi fost deranjat nu a dorit acest lucru....
            Nu ascult tot timpul Rammstein, dar atunci cand se intampla, asculta si vecinii...

            http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Andrei+V/

            Comment


            • #7
              cel albastru+galben ???


              http://www.automobileromanesti.ro/Aro/Aro_Prototipuri/


              Aro pentru Paris_Dakar:



              Revista s-ar putea s-o am prin casa.........




              YouTube - Cross Lander CL 244 Brazilian Aro video 1




              YouTube - Cross Lander CL 244 Brazilian Aro video 2










              Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
              ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

              Comment


              • #8
                Nu Florine,
                Era un model alb in fotografii alb-negru. Si arata chiar foarte bine.

                In aceeasi revista erau prezentate si doua versiuni face-lift de Aro 10 (in 3 si in 5 usi)

                Tin minte ca cel in 5 usi mi-a placut foarte mult si visam la el (avea si jante de aliaj si motor 1,9 dti de Renault)
                '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                sigpic

                Comment


                • #9
                  hmm...........am sa-i scriu Domnului Heimann, poate face o emisiune cu forumul ARO
                  meritam asa ceva !

                  MODELE ARO:

                  http://www.aro4x4.de/aro%20modelle.htm

                  Speciale ARO:

                  http://www.aro4x4.de/sondermodelle.htm
                  tokyodream
                  Senior Member
                  Last edited by tokyodream; 08-12-09, 19:21.
                  Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
                  ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

                  Comment


                  • #10
                    YouTube - CL-244 MX
                    Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
                    ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

                    Comment


                    • #11
                      Fiul lui Ion Ratiu a cumparat uzina Aro:

                      http://www.automarket.ro/stiri/fiul-...-aro-3127.html


                      Fabrica Mitsubishi in Romania:

                      http://www.automarket.ro/stiri/fabri...nia-10143.html


                      ================================================== =============

                      Noul ARO IMS ?

                      http://coolest-concepts.net/2009/11/24/noul-aro-ims/

                      Ar putea fi asta Noul Aro IMS? Binenteles ca nu, ar fi prea frumos. Macheta e din 2007, dar la cum arata ar fi putut fi noul model lejer. Oricum am inteles ca cei de la ARO ne pregatesc ceva surpriza cat de curand. E o veste buna pentru ca ar fi fost pacat sa se piarda asemenea brand.





                      Designer: Georgescu Silviu Florin si via



                      ================================================== ===========

                      ARO Campulung relanseaza IMS-ul anilor '60

                      de Gardianul
                      Miercuri, 17 noiembrie 2004, 0:00



                      La ARO Campulung se pregateste, in mare secret, relansarea celebrului IMS. Noua versiune a celebrei masini a anilor ’60-’70 beneficiaza de sasiu si motoare performante si ar putea fi lansata pe piata in vara anului viitor.

                      Modelul ARO M461, mai cunoscut sub numele de IMS, a fost construit la Campulung Muscel intre anii 1961 si 1972 si a fost, indiscutabil, printre cele mai performante masini de teren din lume, la vremea respectiva. Stau marturie nenumaratele competitii sportive adjudecate de masini IMS, printre care doua victorii in Raliul Faraonilor din Egipt.

                      IMS-ul muscelean mai detine, de asemenea, titlul de cea mai exportata masina romaneasca din toate timpurile. In cei 11 ani de productie au fost exportate, in total, peste 53.000 de masini, in 55 de tari ale lumii de pe toate continentele. Nu intamplator, IMS-ul este singura masina romaneasca prezenta in cataloagele de masini de epoca.

                      Si azi, la mai bine de trei decenii de la sistarea productiei modelului, pe soselele Romaniei circula mai bine de 3.000 de masini ARO M461.


                      Cea mai exportata masina romaneasca

                      Plecand de la succesul inca neegalat al IMS-ului si de la experienta pozitiva, similara, a firmei Volkswagen cu modelul Broscuta (Beetle), conducerea uzinei ARO Campulung a comandat un studiu de piata din care a rezultat ca o versiune adusa, cat de cat, la zi, din punct de vedere tehnologic, a vechiului IMS, ar putea suscita interes in randurile iubitorilor de off-road din tara si din strainatate. Anul trecut, la Centrul de Studii pentru Automobile Romanesti (CESAR) Campulung, o subsidiara a ARO SA, a fost demarat proiectul noului IMS. La ora actuala, prototipul e finalizat si se afla in stadiul omologarii modelului la RAR. "Am avut ceva probleme cu RAR-ul, din cauza manerelor portierelor.

                      Am dorit sa pastram cat mai mult forma originala a masinii, aceeasi din ani ’60, dar cei de la RAR au obiectat, spunand ca manerele metalice ale portierelor nu se mai incadreaza in standardele de siguranta actuale", a declarat un oficial al CESAR Campulung.


                      Motoare livrate de Toyota:

                      Modelul original ARO M461 avea transmisie prin ax cardanic la ambele punti. "Solutia e si azi excelenta pentru terenuri accidentate, insa are dezavantajul ca nu permite rularea confortabila cu viteze de peste 80-90 km pe ora. Asa ca am optat pentru planetare pe fata, pastrand insa axul cardanic pentru spate", a spus unul dintre inginerii musceleni.

                      Sasiul masinii nu mai este nici el cel original, al anilor ’60. Din poze se poate observa ca sasiul este cel al modelului ARO 244 actual, ceea ce inseamna ca masina va putea rula fara probleme cu viteze de peste 100 km la ora, conservandu-si in cea mai mare parte calitatile de "tot-teren" care au facut-o celebra acum cateva decenii.

                      Pentru motorizare, surse din interiorul uzinei ARO ne-au declarat ca vor fi oferite trei variante, toate din import. Cea mai ieftina optiune este cea cu motor Andoria de 2,4 litri - un agregat turbodiesel fabricat in Polonia, dupa o licenta britanica - , care ofera 107 cai-putere (CP). Cel mai puternic motor care va echipa IMS-ul anului 2005 este oferit de Toyota.

                      Motorul, cu injectie indirecta de benzina, are 2,4 litri si 144 CP. Pe viitorul IMS va mai fi disponibil inca un motor Toyota, un diesel aspirat de 2.446 cmc, care furnizeaza 88 CP. Cu privire la pret, nici unul din interlocutorii nostri nu a putut furniza vreo informatie. Surse din interiorul ARO SA au declarat ca noua versiune a IMS-ului ar putea fi comercializata incepand cu vara anului 2005.

                      Urmand exemplul conducatorilor uzinei Dacia, care au refuzat cu obstinatie sa furnizeze vreo informatie despre Logan, anterior lansarii masinii, cei din conducerea ARO SA nu au dorit sa comenteze in nici un fel informatiile privind noul model de IMS.


                      http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1...-anilor-60.htm


                      ================================================== ===================
                      Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
                      ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

                      Comment


                      • #12
                        si au mai contractat Mistu fabrica Aro? nu mai vad nimic nou...

                        Comment


                        • #13
                          Surse din interiorul ARO SA au declarat ca noua versiune a IMS-ului ar putea fi comercializata incepand cu vara anului 2005.
                          Deci se comercializeaza de 4 ani deja?
                          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                          Comment


                          • #14
                            dap
                            '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              si pe unde am putea sa le vedem?

                              Comment

                              Working...
                              X