N-am uitat prima dragoste............... ARO
Daca sunteti iubitori , fosti posesori , astept impresiile voastre.
multumesc!
Istorie auto ARO!
Societatea Comerciala ARO SA are sediul principal in Campulung Muscel, un important centru comercial inca din secolul al XIII-lea. Orasul este situat pe drumul european E 574.
Activitatea industriala S.C. ARO S.A. a inceput in anul 1885 prin infiintarea unei fabrici de hartie a companiei Letea. Dupa Primul Razboi Mondial, fabrica s-a transformat in societate pe actiuni, producand si celuloza. Intre anii 1943-1944 au fost produse elice de avion si echipamente de tragere pentru Intreprinderea de Avioane Brasov, iar intre 1954-1957, parti componente pentru industria auto.
Anul 1957 reprezinta anul in care a fost produs primul automobil de teren in Romania, IMS 57. In anul 1959 a fost lansat modelul imbunatatit M 59. 1961 reprezinta anul in care incepe programul de proiectare si pregatire de fabricatie al automobilului M 461, a carui productie de serie debuteaza in 1964. Prototipul era echipat cu un motor conceput si realizat la Campulung sub denumirea de M 207, plasand autoturismul in media performantelor mondiale de la acea vreme pentru clasa de autovehicule tot-teren. Acesta reprezinta primul model comercializat la export incepand cu anul 1965, in total fiind exportate 53.000 bucati M 461 in 55 de tari.
ARO IMS 57
foto: www.aro4x4.de
ARO 10 Spartana
foto: www.autopasion18.com
In 1972 se lanseaza in fabricatie ARO 24 cu cele cinci modele ale sale, iar in 1980 intra in productia de serie ARO 10. In 1984 s-a inceput producerea primului motor Diesel ARO, denumit L 27, iar in 1989 a motorului L 30 (benzina).
Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat in 1997, in variantele de motorizare Renault Twingo si Dacia. In acelasi an s-a lansat familia de autovehicule militare ARO Dragon.
Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut in vedere incepand cu anul 2000 sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronuntat caracter utilitar.
In septembrie 2003, statul Roman a vandut 68,7 % din actiunile compania ARO, companiei americane Cross Lander, detinuta de John Perez, pentru pretul de 150.000 de dolari aproape pe gratis, daca ne gandim ca patrimoniul companiei era de peste 50 de milioane de dolari. In contract era prevazuta o clauza prin care Cross Lander trebuia sa investeasca 15,8 milioane de dolari, suma la care se adauga alte 11,4 milioane de dolari in contul datoriilor si creditelor comerciale ale uzinei ARO, dar acest lucru nu a fost realizat si mai grav acesta a vandut echipamentele companiei, lucru care nu avea voie sa il faca conform contractului.
Cross Lander 244X
Modelul ARO 244 avea sa intre pe piata din SUA sub numele de Cross Lader 244X la inceputul anului 2006. Acest lucru nu a mai fost realizata deoarece pana in februarie 2006 compania Cross Lander si-a concediat tot personalul si si-a inchis sediul principal din SUA.
foto: www.colunistas.ig.com.br
In iunie 2006 statul Roman a inceput urmarirea penala a lui John Perez, pentru folosirea de documente false pentru cumpararea companiei ARO.
Tot in iunie 2006 compania intrat in faliment si a fost cumparata pe data de 12 februarie 2007, de compania Amrom Automotive 2006 pentru suma de 3,66 milioane lei. Noul actionar promite ca in 2009 va realize un autovehicul pentru fermieri pe platformele deja existente ARO, care vor fi propulsate de motoare Ford.
De-a lungul a aproape 50 de ani de activitate industriala in domeniul auto, ARO a produs aproximativ 380 000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate in proportie de doua treimi in peste 110 tari de pe toate cele 5 continenete.
YouTube - Aro 240 4x4 Pick Up Off Road diesel & Gasoline engines[/URL]
http://daciaduster.com/tag/aro-duster/
http://www.retromobil.ro/m461/istoric.html
http://www.aro4x4.net/smf/viewforum.php?f=65
http://www.autogreen.ro/2008/12/30/a...eren-romanesc/
YouTube - aro in mocirla
Daca sunteti iubitori , fosti posesori , astept impresiile voastre.
multumesc!
Istorie auto ARO!
Societatea Comerciala ARO SA are sediul principal in Campulung Muscel, un important centru comercial inca din secolul al XIII-lea. Orasul este situat pe drumul european E 574.
Activitatea industriala S.C. ARO S.A. a inceput in anul 1885 prin infiintarea unei fabrici de hartie a companiei Letea. Dupa Primul Razboi Mondial, fabrica s-a transformat in societate pe actiuni, producand si celuloza. Intre anii 1943-1944 au fost produse elice de avion si echipamente de tragere pentru Intreprinderea de Avioane Brasov, iar intre 1954-1957, parti componente pentru industria auto.
Anul 1957 reprezinta anul in care a fost produs primul automobil de teren in Romania, IMS 57. In anul 1959 a fost lansat modelul imbunatatit M 59. 1961 reprezinta anul in care incepe programul de proiectare si pregatire de fabricatie al automobilului M 461, a carui productie de serie debuteaza in 1964. Prototipul era echipat cu un motor conceput si realizat la Campulung sub denumirea de M 207, plasand autoturismul in media performantelor mondiale de la acea vreme pentru clasa de autovehicule tot-teren. Acesta reprezinta primul model comercializat la export incepand cu anul 1965, in total fiind exportate 53.000 bucati M 461 in 55 de tari.
ARO IMS 57
foto: www.aro4x4.de
ARO 10 Spartana
foto: www.autopasion18.com
In 1972 se lanseaza in fabricatie ARO 24 cu cele cinci modele ale sale, iar in 1980 intra in productia de serie ARO 10. In 1984 s-a inceput producerea primului motor Diesel ARO, denumit L 27, iar in 1989 a motorului L 30 (benzina).
Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat in 1997, in variantele de motorizare Renault Twingo si Dacia. In acelasi an s-a lansat familia de autovehicule militare ARO Dragon.
Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut in vedere incepand cu anul 2000 sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronuntat caracter utilitar.
In septembrie 2003, statul Roman a vandut 68,7 % din actiunile compania ARO, companiei americane Cross Lander, detinuta de John Perez, pentru pretul de 150.000 de dolari aproape pe gratis, daca ne gandim ca patrimoniul companiei era de peste 50 de milioane de dolari. In contract era prevazuta o clauza prin care Cross Lander trebuia sa investeasca 15,8 milioane de dolari, suma la care se adauga alte 11,4 milioane de dolari in contul datoriilor si creditelor comerciale ale uzinei ARO, dar acest lucru nu a fost realizat si mai grav acesta a vandut echipamentele companiei, lucru care nu avea voie sa il faca conform contractului.
Cross Lander 244X
Modelul ARO 244 avea sa intre pe piata din SUA sub numele de Cross Lader 244X la inceputul anului 2006. Acest lucru nu a mai fost realizata deoarece pana in februarie 2006 compania Cross Lander si-a concediat tot personalul si si-a inchis sediul principal din SUA.
foto: www.colunistas.ig.com.br
In iunie 2006 statul Roman a inceput urmarirea penala a lui John Perez, pentru folosirea de documente false pentru cumpararea companiei ARO.
Tot in iunie 2006 compania intrat in faliment si a fost cumparata pe data de 12 februarie 2007, de compania Amrom Automotive 2006 pentru suma de 3,66 milioane lei. Noul actionar promite ca in 2009 va realize un autovehicul pentru fermieri pe platformele deja existente ARO, care vor fi propulsate de motoare Ford.
De-a lungul a aproape 50 de ani de activitate industriala in domeniul auto, ARO a produs aproximativ 380 000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate in proportie de doua treimi in peste 110 tari de pe toate cele 5 continenete.
YouTube - Aro 240 4x4 Pick Up Off Road diesel & Gasoline engines[/URL]
http://daciaduster.com/tag/aro-duster/
http://www.retromobil.ro/m461/istoric.html
http://www.aro4x4.net/smf/viewforum.php?f=65
http://www.autogreen.ro/2008/12/30/a...eren-romanesc/
YouTube - aro in mocirla
Comment