ARO - Autoturism Romanesc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    http://adevarul.ro/locale/iasi/foto-...158/index.html

    FOTO Legendarul automobil Aro a fost reproiectat la Iaşi şi urmează să construit în atelierele Facultăţii de Mecanică

    24 de masteranzi, studenţi sau elevi din toată ţara pasionaţi de design şi de mecanică au participat cu proiecte la concursul "Aro Revolution", care şi-a propus reînvierea celebrului brand auto românesc.



    Unul dintre cele mai apreciate modele de autoturism de teren din lume, în anii '70-'80 ar urma să fie reconstruit, cu o "faţă" modernă, în atelierele Facultăţii de Mecanică din Iaşi.

    Peste 20 de tineri proiectanţi din România s-au înscris cu idei de facelift la concursul "Aro Revolution", organizat de Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice "Gh. Asachi" Iaşi.

    După analizarea a peste 140 de schiţe juriul concursului l-a desemnat câştigător pe Silviu Ceauşu, un tânăr de 21 de ani, student în anul II la Facultatea de Mecanică din Iaşi. Aceasta a propus şapte variante, din care una urmează să fie realizată, sub formă de prototip, de la A la Z, în atelierele Facultăţii de Mecanică din Iaşi.

    "Ne-a plăcut originalitatea şi faptul că a ţinut cont de absolut toate detaliile pe care noi le-am cerut. Şi este foarte frumos pentru că s-a reînviat, practic, un autoturism foarte frumos", a precizat, pentru Digi Tv, Gabriel Calancea, membru al juriului.

    Tânărul câştigător, care spune că a muncit în medie 70 de ore pentru realizarea fiecărei schiţie, va fi recompensat cu 500 de lei şi o săptămână în Bulgaria, în cadrul programului Leonardo.

    Pasul cel mai important după terminarea concursului este realizarea efectivă a prototipului. De acest aspect se vor ocupa studenţii din anii mai mici ai facultăţii, care vor munci la construirea automobilului sub îndrumarea unor profesori, iar maşina va constitui, practic, lucrarea de licenţă.

    Costul construirii noului model Aro este estimat la 50.000 de euro, bani pe care oficialii Facultăţii de Mecanică mizează să-i obţină din sponsorizări.

    Aro a fost un producător de vehicule de teren din Câmpulung-Muscel, România. Şi-a început producţia în 1957 şi a livrat peste 380.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în peste 110 ţări. 90% din producţie a fost exportată înainte de 1989. Automobilul de teren a ieşit din fabricaţie în anul 2003 în România după ce uzina de la Câmpulung a fost condusă spre faliment în mod ruşinos.
    Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
    ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

    Comment


    • #62
      Este laudabila initiativa celor de la Iasi , dar in acelasi timp sunt ferm convins ca habar n-au la ce se inhama .
      Daca ei reusesc sa construiasca un prototip (si aici nu ma refer la unul din clei) cu doar 50 000 de euro eu imi scot palaria in fata lor . Din cate imi aduc eu aminte sa mai incercat ceva de genul asta si in cazul Dacia ... A fost un esec rasunator

      Oricum , sunt frumoase povestile de genul asta !

      Comment


      • #63
        inainte de revolutie, la IASI s-a realizat un model de dacia pe motorina ( motor facut dupa unul de golf parca ) si o dacie care mergea cu APA.
        iar acum 2-3 ani, facusera un model de curse.

        Universitatea Tehnica va construi o masina-prototip ARO - VEZI CUM VA ARATA ACEASTA

        http://www.bzi.ro/universitarea-tehn...aceasta-345064

        Studentii de la Facultatea de Mecanica a Universitatii Tehnice (UTI) Gheorghe Asachi au redesenat masina ARO.

        "Am avut o marca ce a fost foarte cunoscuta la noi in Romania si a ajutat foarte mult societatea, chiar in domeniul Agriculturii, domeniul Militar, Civil si al Sanatatii si, din cauza asta, am vrut sa restarnim intentia de a construi acest autovehicul la noi", a detaliat prof. univ. dr. ing. Cezar Oprisan, decanul de la Mecanica.

        In acest context, dupa ce premiul I, in valoare de 500 de lei, a fost acordat lui Silviu Ceausu, student in anul al II-lea la facultatea de la UTI, acesta a primit si posibilitatea de a-si materializa ideea prin intermediul unui program Leonardo.
        "Proiectul castigator urmeaza sa fie materializat de catre o echipa de studenti de la mai multe facultati ale universitatii noastre, din care va face parte si studentul care a desenat prototipul. Astfel, acestia vor sa construiasca aceasta masina pentru proiectul de diploma, dar cu posibilitatile lor. Si, daca doresc, il pot realiza. Noi, facultatea, vrem sa ii ajutam cu sponsorizari, pentru a pune in aplicare acest proiect. Vom face o echipa, evident, fiindca nu putem face o masina cu un singur student, deoarece automobilul este o constructie complexa, are si mecanica, electronica, alaturi de design", a mai precizat Oprisan.

        Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
        ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

        Comment


        • #64
          Florine inainte de revolutie a fost acum 23 de ani, nu are legatura deloc cu se se intampla azi in Romania si in lume.
          Si eu sunt sceptic, nu cred ca vor face ceva.
          http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

          Comment


          • #65
            Pe forumul ARO sunt discutii aprinse legat de acest subiect, se vrea renasterea marcii cu ajutorul dnului Mircea Diaconu, altii plecati din fabrica pe la BUCOVINA VEHICLES au alte planuri, se vrea cooptarea unor chinezi, etc.........
            itele sunt mai incurcate ca in anii 2000


            De la „Mercury 09A V-8” la „Renault T 12” = http://www.ziarulnatiunea.ro/2012/07...-renault-t-12/


            Scandal pe marca „ARO GO”, între cuplul Gogu Davidescu - Constantin Dârzan şi Nicolae Raţiu = http://www.jurnaluldearges.ro/index....itate&Itemid=5


            ”În proiectul ARO-GO, Davidescu a fost băgat în faţă ca să ne racoleze” = http://jurnaluldearges.ro/index.php?...itate&Itemid=5


            ARO, o mașină împotmolită în poveste = http://www.jurnaluldesatumare.com/ec...n-poveste.html

            LOGO ARO GO = http://www.listamarci.ro/marca-aro-go-166158.htm

            Gheorghe Davidescu vrea sa relanseze ARO = http://www.bitpress.ro/articole/even...seze-aro-.html

            http://www.beleauamusceleana.ro/davi...-la-campulung/

            http://www.cancan.ro/actualitate/zta...e-aro-320.html
            Last edited by tokyodream; 14-02-13, 17:10.
            Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
            ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

            Comment

            Working...
            X