Achizitie Jazz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Achizitie Jazz

    Salutare tuturor posesorilor si pasionatilor modelelor/marcii Honda.

    Anul viitor am in plan achizitia a inca unei masini. Realitatile cotidiene (din ce in ce mai constringente) dar si scopul masinii, precum si pers careia ii este destinata, m-au facut sa ma uit la clasa mica. Clasa in care Honda Jazz ar putea fi o excelenta alegere, depunctata de pret si taxe, dar si de slaba retea de service, in genere serviciile post vanzare (dar sunt convins ca stiti acestea mai bine ca mine).
    Un alt aspect mai putin atractiv, este faptul ca practic nu ai de ales, ai o motorizare, o echipare, si ce-i drept 2 cutii de viteza. mai era un nivel de echipare ce includea esp/vsc, dar am vazut ca a disparut din liste.
    Motorul de 1,4 nu sta prea bine daca comparam CP cu motoarele echivalente de la concurenta (ceea ce m-a surprins), dar valoarea cuplului este f apropiata si ce este si mai important este ca este disponibila de la o turatie sensibil mai mica decat ce ofera concurenta, apropiindu-se din acest punct de vedere de caracteristica unui motor diesel.
    Cat despre echipare, asta pare a fi pacatul japonezelor in genere, nu sunt disponibile decat per nivel echipare, iar putinele optionale care se pot comanda prin occident la noi nu sunt disponibile. As fi vrut, de ex., geamuri electrice spate, dar sa fie montate in fabrica si nu ulterior in service-ul dealer-ului aici.
    Am vazut ca pt Jazz 1,4 manuala pretul de lista este de 11460 euro Cip, insa am mai vazut si o chestiune cu 1.000 euro reducere.
    Nu ma gasit informatii exacte despre anul lansariii modelului (parca 2002) si, mai interesant, despre momentul schimbarii de generatie.
    Daca aveti ceva date despre acestea as aprecia suportul.

  • #2
    La firma la mine avem un Jazz si colegul meu care merge cu ea e super multumit de cum merge .Mai spune ca nu ar face schimb cu a mea findca e prea mare si nu gaseste loc de parcare .

    Comment


    • #3
      Aer curat, fi bine venit aici!
      Ne-ai insirat atatea puncte slabe ale acestei masini incat chiar ma intreb de ce te mai intereseaza!?!?!
      Modelul a fost lansat in..... http://www.hondafan.ro/modele.php?id=144
      Si acum in al VI-lea an pe piata ramane una din cele mai bine vandute masini din Japonia.
      Cat priveste o npua generatie.....nu exista absolut nimic concret, iar despre speculatii nu discutam.
      Avand in vedere ca achizitia ar urma sa fie facuta abia anul viitor (iar anul e destul de lung), nu te mai ingrijora de dealerii si servicile lor post vanzare, momentan se lucra din greu la indreptarea multor chestii, iar daca ma gandesc ca in Bucuresti ai atatea alternative, cu greu pot sa-mi imaginez ca nu vei gasi o locatie multumitoare.
      Mai era cineva pe aici care atata la mai pictat pe dracu mai negru decat era, ca pana la urma nu stiu cum a facut ca tot Honda a luat.
      Nu da prea multa crezare informatiilor din net (site-ul oficial neactualizat cu lunile!), du-te la fatza locului si discuta cu oamenii!
      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

      Comment


      • #4
        @ hondatu: Multumesc de urare si pt link.
        Acum, critica constructiva nici nu a omorat pe nimeni si nici nu a stricat vreodata. Ci chiar dimpotriva as putea spune. In rest sunt parerile mele proprii si personale. Chiar ma intereseaza marca Honda, si modelul Jazz in cazul de fata. Eu am incercat pe cat posibil sa vad atat + cat (poate mai ales) si -, indiferent ca masina (aici despre acestea vorbim) a fost sh. sau noua, indiferent de marca.
        Combate-ma constructiv daca consideri ca am facut vreo eroare pe undeva (ceea ce nu este exclus deloc sau vreodata la nimeni).
        Am tot amanat decizia achizitie unui masini din varii considerente, poate mai ales datorita modificarii sistemului de taxare incepand cu 1Ian 2007, si cu speranta ca vor avea loc si unele repozitionari (in jos) de pret la marcile japoneze. Aceasta si pt ca masina va fi cumparata pe pers fizica si achitata integral la achizitie.
        Cat despre dealerii din Bucuresti, am tot incercat sa gasesc ceva puncte comune cu ei de prin primavara-vara, dar ......................... In Bucuresti ramasese Carpati Motors, unde partea de vanzari nu este mai deloc diferita decat cei de la PoRo (si ar fi multe de spus, dar ne enervam inutil), si Asko care nu stia exact ce se va intampla cu statutul sau de dealer. Ce-i drept cineva de la Asko s-a gandit sa ma sune dupa vreo 4-5 luni si sa ma intrebe daca mai sunt interesat de Jazz, acum ei putand sa-mi ofere una; cam tarziu si fara sa-mi spuna daca se puteau rezolva cele solicitate de mine (geamuri electrice spate din fabrica, lamuriri asupra nr de difuzoare si oferta).
        Iar chestiunea cu dealerii si serviciile post vanzare sunt de mare interes pt mine. Dat fiind situatia cel putin precara, observ ca realmente nu exista un service complet si competent in Bucuresti, iar despre reteaua teritoriala ce sa mai vorbim, cu toate ca observ o situatie pozitiva la Iasi (dar cu o floare.......). Interesul meu pt aceasta chestiune este unul just, pt ca in caz de probleme vreau sa fiu sigur ca am la ce service-uri sa apelez, sa stiu ca exista un stoc de piese, iar pt cele mai putin uzuale sa nu trebuiasca sa astept 2 luni (generic vorbind). Sa mai spun ca in fiecare oras ar trebui sa existe min 2 service-uri, pt a avea premisele mentinerii si imbunatatirii calitatii si promtitudinii serviciilor oferite ?
        Ai dreptate cu site-urile neactualizate cu lunile (multe), dar si unii reprezentanti ai dealerilor fac concurenta acestei situatii, din pacate.

        Sper sa nu fi deranjat cu cele scrise in acest post, considerand ca aici este topicul dedicat modelului Jazz si nu contextului reprezentarii marcii Honda in Ro, si in special in Bucuresti.

        Comment


        • #5
          aer Curat , ce pot sa iti spun ca din punct de vedere al pieselor cu venirea HTRO cred ca nu exista pe piata auto din romania un sistem mai bine pus la punct de comanda a piselor si termen de livrare.La logistica cu toate ca inca nu simtiti inca voi lucrurile stau mai mult de cat bine.Comenzile se fac de catre dealer in Austria, apoi Belgia si Spania, iar 99% din piese sunt pe stoc in aceste depozite, transportul este prin Lagermax cel mai bun curier la nivel european, iar eu am posibilitatea mereu sa aflu unde se afla coletul. Termenul este de 7 zile pentru piese, dar marea majoritate vin in 4 zile.PIESELE NU SUNT O PROBLEMA LA HONDA, iar ceea ce priveste reteaua teritoriala se lucreaza intens la asta, si sunt sigur ca daca vorbim peste 12 luni o sa fie mai mult decat ok.

          Comment


          • #6
            Aer Curat, bine ai venit si am sa incerc sa-ti raspund la cateva nelamuriri.
            In primul rand, modelul asta este, alaturi de Accord, cel mai fiabil de la Honda. Nici nu e de mirare, doar se fabrica in Nippon. Deci sfatul meu ar fi sa privesti acele taxe vamale, care de la anul vor fi 10% in loc de 30%, nu ca pe o povara, ci ca pe o garantie a calitatii.
            In al doilea rand, motorul de 1.4 prezent pe acest model nu a fost construit in spiritul sportivitatii Honda, adica 100cp/l, ci este mai mult destinat unui consum redus la un randament satisfacator. Ce pot sa-ti spun este ca e destul de sprinten pentru puterea lui si nu se face de ras. Sincer, si eu regret absenta celuilalt motor de pe Jazz pe piata europeana, de 1.5 110cp, dar necunoscuta e politica Honda si eu m-am dat deja batut in a incerca s-o mai inteleg.
            Din punct de vedere al spatiului interior, eu am fost realmente socat, fara pic de exagerare, de marimea lui. Sunt modele din clasa compacta, superioara celei din care face parte Jazz, care si-ar dori sa aiba spatiul acestui model.
            Una peste alta, tinand cont si de pretul deloc mare, avand in vedere calitatile masinii, eu zic ca e aproape un best buy la clasa lui.

            Comment


            • #7
              Multumesc.

              @ BogdanCTR: ai dreptate, si pe mine m-a impresionat in mod placut spatiul interior si versatilitatea Jazz-ului. In ceea ce priveste taxele vamale pt produsele non Eu, tocmai de aia am si amanat achizitia pt anul viitor, pt scaderea de la 30 la 10% si in plus speranta ca se vor lamurii si chestiunile cu celelalte taxe si impozite.
              Oricum, motorul de 1,4 chiar daca are doar 83 cp / 5,700 rpm sta f bine la capitolul cuplu, 119 Nm disponibili la 2.800 rpm, tocmai nivelul scazut (pt un benzinar) al turatiei de la care este disponibil.
              Nu sunt in totalitate de acord cu tine in ceea ce priveste nivelul pretului, care desi a fost supus unei repozitionari (in jos), considerand cotatia Ddp, tot destul de maricel a ramas. Si asta luand in calcul taxe non Eu de 10%. Daca se va mai lucra aici ar fi f bine.

              Comment


              • #8
                Aer curat, intr-adevar critica constructiva face bine, dar eu m-am pus in situatia ta si mi-am dat seama ca daca as avea asa multe de comentat la o masina - in sensul negativ - putin probabil sa o mai iau in calcul pentru achizitionare.
                N-ai facut vreo eroare nicaieri, deci n-am cu ce sa te combat, iar acolo unde n-ai stiut cate ceva, cred ca ti-au fost aduse la cunostinta si acele mici detalii.
                Raman insa la parerea ca masini proaste nu (mai) exista ci cel mult masini bune si mai putin bune, iar Jazz-ul, conform pretentiilor, asteptarilor si impresiilor tale subiective nu e una tocmai masina ideala.
                Ca vrei tu sa ai de a face cu marca Honda, asta-i altceva, dar pentru asta cred ca va trebui sa tii cont de anumite avantaje si dezavantaje oferite de marcile japoneze.
                HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                Comment


                • #9
                  Incearca, totusi, sa faci abstractie de taxa vamala si sa compari cu pretul CIP al altor masini. Numai asa poti face o comparatie obiectiva. Un concurent direct ar fi Modus, net inferior ca si calitate sau fiabilitate, cu dotari mai putine in varianta de top, si diferenta e undeva pe la 1000 E. Pacat ca nu exista Yaris Verso in oferta Toyota Romania, dar si asa, versiunea Yaris normala are acelasi pret cu al Jazz-ului, asta la un spatiu mult mai mic. Peugeot 1007, care se vrea si el un concurent in aceeasi clasa, ofera si el cam acelasi pret. Calitatea e mult mai buna decat la Renault, insa spatiul si versatilitatea raman o problema.
                  Eu raman in continuare la parerea ca pretul CIP al Jazz-ului este unul foarte bun.

                  Comment


                  • #10
                    @ hondatu: Eu sunt mai pretentios de felul meu, poate ca uneori cusurgiu, si poate ca ma interesez mai intai de partile mai putin bune/placute (cel putin cele din pct meu de vedere). Reiterez, sunt realmente interesat de marca si de acest model (in cazul de fata), sau altfel spus Jazz-ul are una din cele mai bune cotatii din "short list-ul" meu. Poate ca atitudinea mea mai critica si interesul meu fata de pct mai slabe (ale modelului si ale reprezentarii marci in Ro) ti-a indus o alta parere.
                    Consider ca am trecut de ceva vreme buna de varsta/etapa cand mai credeam in posibilitatea unei masini ideale. Nu exista asa ceva si nici nu va exista vreodata. Fiecare cu + si - sale, pe care noi in calitate de clienti trebuie sa ni le asumam.
                    Din pct meu de vedere, considerand categorisirea ta, Jazz-ul se incadreaza la masini bune, aceasta nepresupunand ca nu ar mai fi cate unele altele de imbunatatit (poate chiar minore in comparatie cu situatia modelelor concurente de la alte marci).


                    @ BogdanCTR: Peugeot 1007 (desi am un 406 in "curte") nu a fost o masina care sa rupa gura targului, asa pe romaneste. La care daca adaugam cotatia prea mare a pretului, avem explicatia insuccesului sau. Cat priveste Renault, problemelor de fiabilitate ale unor modele se adauga (negativ) atitudinea si politica adoptata de Renault Romania. La capitolul Renault ar mai fi de mentionat ca desii modelele pot avea preturi atractive, costurile pieselor si a intretinerii ulterioare in service sunt destul de ridicate.
                    Toyota Yaris a fost si este o alta optiune interesanta in aceasta alegere.
                    Cat priveste taxa non Eu, in cazul leasing-ului situatia este diferita, desi cu noile reglementari se cam schimba situatia, dar in cazul achizitiei cu plata integrala, platesti acea taxa. Care mareste pretul final al masinii, ca o dau statului sau importatorului prin intermediul dealer-ului, pt mine casi client nu are o importanta capitala, avand in vedere ca tot eu trebuie sa o platesc si nu o mai recuperez (precum tva in cazul pers juridice platitoare de tva). Asta este motivul pt care am tot insistat asupra acestei taxe.

                    Tin sa-i multumesc lui Ati, cu care am avut o discutie principiala, convenind sa asteptam sa vedem care va fi situatia de dupa 1 Ian 2007.

                    Comment


                    • #11
                      In 2006 Car and Driver a selectat din toate clasele de masini Honda Jazz printre cele mai bune 10 masini (top ten) vandute in SUA.

                      Comment


                      • #12
                        Aer Curat referitor la taxe vamale, inainte era 11460 CIP, acum e 11680 fara TVA, cred ca tocmai s-a rezolvat problema daca vrei sa achizitionezi una :wink:

                        Comment


                        • #13
                          Adica in cei 11680 E este inclusa si taxa vamala. :wink:

                          Comment


                          • #14
                            Da, este o miscare f buna a celor de la HTRO, asa cum am mai discutat pe alt topic.
                            Spune-mi cum stau lucrurile in ceea ce priveste taxa de prima inmatriculare, adica este si ea inclusa in pretul de 11.680 Euro sau nu (urmand a vedea ce anume modifica/schimba/etc. guvernul in privinta acestei taxe) ?
                            Si la fel de important, daca au venit si le stii, care sunt specificatiile pt 2007 ale Jazz-ului ? In special ma interesa sa aiba geamuri spate electrice, din fabrica si nu montate aici ulterior achizitionarii.

                            Comment


                            • #15
                              Taxa de prima inmatriculare o sa stim cand termina sa se certe Olec si Bolec prin ziare si televiziune, si o sa se hotarasca ce vor.Nu e inclusa in pretul acesta. geamuri electrice spate nu sunt pe specificatii.

                              Comment

                              Working...
                              X