Discuri ovalizate CRV 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Discuri ovalizate CRV 2013

    Simptome: de ceva vreme, la viteze mici, masina frana in "valuri"...senzatia care s-a accentuat in timp.

    Problema: astazi i-am facut un test de frane si mi-au dat asa:

    Ovalitate fata stanga 60%
    Ovalitate fata dreapta 35%

    cei de la service: bai, nasol, ENORMA ovalitatea (asa au zis), trebuie schimbate nu doar discurile ci si butucii+ rulmentii, ca sigur e problema.

    suna pertinent dar WTF? eu fac naveta, nu pot zice ca am avut franari violente cu trecut prin balti...

    ati mai intalnit asa ceva?


    ca idee: butucii sunt 1300 RON fiecare.
    13 CRV EX 2.2 M/T

  • #2
    care service?
    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

    sigpic

    Comment


    • #3
      Eu cand am avut vibratii la franare, din cauza ca am dat cu o roata peste ceva groapa, am schimbat discurile si placutele si am refacut geometria.

      Daca vrei sa vezi ce e afectat, se poate afla verificand geometria rotilor. Poti afla atat abaterea discurilor, cat si a butucilor.

      Faptul ca la franare ai disproportiile acelea, nu iti spune exact si de unde provin.

      Parerea mea, sper sa nu gresesc.

      Comment


      • #4
        Originally posted by ticker View Post
        care service?
        Avia Motors - Skoda...ca asa ma indrumase cineva in detrimentul lui Autoklass care sunt varza (asta am simtit-o pe propria piele cu alte ocazii).

        13 CRV EX 2.2 M/T

        Comment


        • #5
          Originally posted by scarr View Post

          Daca vrei sa vezi ce e afectat, se poate afla verificand geometria rotilor. Poti afla atat abaterea discurilor, cat si a butucilor.

          Faptul ca la franare ai disproportiile acelea, nu iti spune exact si de unde provin.

          .
          pai mi-au spus ca ovalitatea maxim admisa este de 15%.

          masina are 125.000 km, discurile sunt cam pe final de viata oricum...

          pai si la geometrie iti spune abaterea butucilor? oriunde se face aceasta geometrie ti se spune asta?
          13 CRV EX 2.2 M/T

          Comment


          • #6
            Originally posted by postman View Post

            pai mi-au spus ca ovalitatea maxim admisa este de 15%.

            masina are 125.000 km, discurile sunt cam pe final de viata oricum...

            pai si la geometrie iti spune abaterea butucilor? oriunde se face aceasta geometrie ti se spune asta?
            Pentru a afla daca sunt afectati si butucii, trebuie sa ceri in mod special sa masoare abaterea. Te costa si extra.

            Eu am cerut doar pentru discuri, deoarece problema nu era asa de avansata si nu am circulat o perioada indelungata cu acele trepidatii.

            Daca vrei sa fii sigur, spune sa masoare si abaterea butucilor. Depinde si cat timp a circulat masina si mai precis ce franari au avut loc. Daca franezi de multe ori mai agresiv, e posibil si sa apara deformari la butuci, altfel as cam scoate din ecuatie. Oricum e doar parerea mea, cel mai bine tu stii care e situatia.

            Comment


            • #7
              Abaterea de planeitate la discuri se face cu un comparator pus pe diverse circumferinte ale discului. Atentie, discurile trebuie sa fie stranse ca atunci cand roate este montata. La fel si "bataia" de la butuc. Bataia de fapt este o uzura a rulmentului care se masoara atat radial cat si axial tot cu comparatorul cu talpa magnetica. Orice alte masuratori pot fi induse in eroare de uzura in bucsi, pivoti etc..
              La discuri o dimensiune care dicteaza in mod mormal schimbarea este grosimea minima admisa in functionare ce se masoara foarte usor cu un subler. De obicei este stantata pe disc valoarea minim admisa.

              Comment


              • #8
                Originally posted by hondaru View Post
                La discuri o dimensiune care dicteaza in mod mormal schimbarea este grosimea minima admisa in functionare ce se masoara foarte usor cu un subler. De obicei este stantata pe disc valoarea minim admisa.
                Si care e valoarea minima care indica inlocuirea discurilor la Honda? Sau difera de la un model la altul?
                ’13 Civic 5D 1.8 White Orchid Pearl

                Comment


                • #9
                  Eu cand am pus discuri/placute ATE, indicatiile acestora erau in felul urmator:
                  -abatere maxima pentru butuci: 0,02 mm
                  -abatere maxima pentru discuri montate pe masina: 0,06 - 0,09 mm
                  scarr
                  Senior Member
                  Last edited by scarr; 06-09-19, 14:57.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by hondaru View Post
                    Abaterea de planeitate la discuri se face cu un comparator pus pe diverse circumferinte ale discului. Atentie, discurile trebuie sa fie stranse ca atunci cand roate este montata. La fel si "bataia" de la butuc. Bataia de fapt este o uzura a rulmentului care se masoara atat radial cat si axial tot cu comparatorul cu talpa magnetica. Orice alte masuratori pot fi induse in eroare de uzura in bucsi, pivoti etc..
                    La discuri o dimensiune care dicteaza in mod mormal schimbarea este grosimea minima admisa in functionare ce se masoara foarte usor cu un subler. De obicei este stantata pe disc valoarea minim admisa.
                    in momentul de fata, suspectez si rulmentii, parerea unui prieten mecanic. acelasi prieten zice ca este improbabil sa fie si butucii.

                    intrebarea cea mare este: au cum sa se deformeze butucii? sau abaterea lor e data de rulmentul stricat? ca mie imi da cu virgula cu butucii astia, care par niste piese solide, facute sa preia forte mari.

                    intreb si eu...nu am avut la nicio masina probleme cu discurile.

                    cat despre masurarea abaterii...nu am gasit unde sa fac asa ceva in Constanta.
                    13 CRV EX 2.2 M/T

                    Comment


                    • #11
                      Abaterea minima e functie de masina si de disc. In general toti producatorii indica grosimea minima admisa in exploatare. Ar trebui sa fie stantata pe disc in zona aproape de butuc.
                      Butucii nu ar trebui sa se deformeze decat la socuri foarte violente. In general abaterile sunt date de jocuri in rulmenti.
                      La CT intreaba la service daca au comparator cu talpa magnetica si cu acela se masoara foarte usor jocul atat axial cat si radial. (Vezi primul desen Stanga sus obiectul cu un corp ce pare a fi alcatuit din segmente cu disc la capat)
                      Click image for larger version

Name:	ScreenHunter_209 Sep. 10 16.52.jpg
Views:	273
Size:	59.8 KB
ID:	862416
                      Dimensiunile date sunt pentru Civic dar la fel trebuie sa existe ptr CRV. Unii producatori de discuri dau pe pagina lor cotele minime. Idem este si la discurile spate.

                      Comment

                      Working...
                      X