Salutare,
Va supun atentiei una problema sesizata cu ocazia inlocuirii bateriei (originale), care a crapat dupa numai 3 ani (Varta AGM).
Bateria a crapat in noiembrie anul trecut si in timpul asta am analizat problema.
Masina mea merge bine si sunt foarte multumit de ea. Este dotata cu START/STOP, dar intrucat nu folosesc am decis sa inlocuiesc bateria cu una normala (75 Ah), pentru economie de bani (nu sunt zgarcit, dar nici nu vreau sa arunc banii pe chestii inutile/neutilizate).
Aasadar am pus bateria (ROMBAT, 3 ani garantie, testata in prealabil 4 ani pe un Megane (acelasi model de baterie, nu aceeasi baterie) folosit excesiv zilnic la servici), baterie dotata cu "ochi magic"
La nici 2 sapt de la montare, verific ochiul, si ochiul magic era negru (culoarea normala este verde aprins), asta era in Dec 2017.
Am incarcat bateria cu redresorul (avea 12.2 V bateria), s-a incarcat (ochiul s-a facut verde), si apoi am mers fara a mai verifica (intrucat nu sunt erori de nici un fel pe bord) pana mai luna trecuta (motorul porneste la sfert, nici o eroare pe bord).
Verific din nou, ochiul negru (12.2 V), iar o incarc cu redresorul, ochiul verde( 12.8v)...
Am montat un volmetru ca sa vad ce face cand merge masina si surpiza....:
voltajul de incarcare nu este constant (variaza f mult, CUM ESTE SI NORMAL PENTRU CA ARE SISTEM DUAL DE INCARCARE- a se citi sistem destept care nu incarca bateria decat cand trebuie), numai ca variaza mult prea mult.
O scurta introducere, cand pui frana alternetorul lucreaza si el ca o frana tensiunea crescand pana la 15.1 V(regenerare energie), cand accelerezi tensiunea scade pana la 11.8 V.(tensiuni masurate in timp real la masina mea).
Problema este ca sistemul este mult prea destept: daca in oras mergand, am o medie de 12.4 V pe baterie din cauza decelerarilor repetate cand creste tensiunea, la drum pung (mers constant, autostrada, am si 11.8 V!!).
O baterie incarcata are 12.8 V cand sta. Una descarcata are 12.1 V, iar cand o inacarca masina are 14.3 V.
Am facut o vizita le service pt upgrade software (Carpati, Honda Nord) unde mi-au spus ca "asa face toate", dar parerea mea este ca nu prea stiau despre ce este vorba, se uitau cam ciudat baietii la mine...
Seful de service de la Carpati mi-a conformat ca mai sunt si altii iar ca solutie " inlocuirea pe rand baterie, alternator, ECU DAR NU GARANTEAZA)...
Solutia pentru o incarcare normala a bateriei in timpul mersului ar fi: mersul cu faza de drum aprinsa sau mersul cu ventilatorul la maxim, atunci intra exact 14.3 v!
Am facuta aceeasi analiza la celelalte 2 masini (VW, Hyunday): acelasi sistem START/STOP, dar aici se schimba treaba: 14.3 maxim, 13.6 minim!
deci la altii se poate, bateriile au peste 4 ani!
Concluzia mea: japonezii au scazut f f mult pragul de incarcare ca sa scoata o economie de combustibil cat mai mare.
Dar au uitat sa mentioneze ca bateriile pica cam la 2 -3 ani din cauza incarcarii insuficiente, practic bateria sta incarcata la cca 40% din capacitate.
Sunt curios daca si la voi se intampla la fel.
Va supun atentiei una problema sesizata cu ocazia inlocuirii bateriei (originale), care a crapat dupa numai 3 ani (Varta AGM).
Bateria a crapat in noiembrie anul trecut si in timpul asta am analizat problema.
Masina mea merge bine si sunt foarte multumit de ea. Este dotata cu START/STOP, dar intrucat nu folosesc am decis sa inlocuiesc bateria cu una normala (75 Ah), pentru economie de bani (nu sunt zgarcit, dar nici nu vreau sa arunc banii pe chestii inutile/neutilizate).
Aasadar am pus bateria (ROMBAT, 3 ani garantie, testata in prealabil 4 ani pe un Megane (acelasi model de baterie, nu aceeasi baterie) folosit excesiv zilnic la servici), baterie dotata cu "ochi magic"
La nici 2 sapt de la montare, verific ochiul, si ochiul magic era negru (culoarea normala este verde aprins), asta era in Dec 2017.
Am incarcat bateria cu redresorul (avea 12.2 V bateria), s-a incarcat (ochiul s-a facut verde), si apoi am mers fara a mai verifica (intrucat nu sunt erori de nici un fel pe bord) pana mai luna trecuta (motorul porneste la sfert, nici o eroare pe bord).
Verific din nou, ochiul negru (12.2 V), iar o incarc cu redresorul, ochiul verde( 12.8v)...
Am montat un volmetru ca sa vad ce face cand merge masina si surpiza....:
voltajul de incarcare nu este constant (variaza f mult, CUM ESTE SI NORMAL PENTRU CA ARE SISTEM DUAL DE INCARCARE- a se citi sistem destept care nu incarca bateria decat cand trebuie), numai ca variaza mult prea mult.
O scurta introducere, cand pui frana alternetorul lucreaza si el ca o frana tensiunea crescand pana la 15.1 V(regenerare energie), cand accelerezi tensiunea scade pana la 11.8 V.(tensiuni masurate in timp real la masina mea).
Problema este ca sistemul este mult prea destept: daca in oras mergand, am o medie de 12.4 V pe baterie din cauza decelerarilor repetate cand creste tensiunea, la drum pung (mers constant, autostrada, am si 11.8 V!!).
O baterie incarcata are 12.8 V cand sta. Una descarcata are 12.1 V, iar cand o inacarca masina are 14.3 V.
Am facut o vizita le service pt upgrade software (Carpati, Honda Nord) unde mi-au spus ca "asa face toate", dar parerea mea este ca nu prea stiau despre ce este vorba, se uitau cam ciudat baietii la mine...
Seful de service de la Carpati mi-a conformat ca mai sunt si altii iar ca solutie " inlocuirea pe rand baterie, alternator, ECU DAR NU GARANTEAZA)...
Solutia pentru o incarcare normala a bateriei in timpul mersului ar fi: mersul cu faza de drum aprinsa sau mersul cu ventilatorul la maxim, atunci intra exact 14.3 v!
Am facuta aceeasi analiza la celelalte 2 masini (VW, Hyunday): acelasi sistem START/STOP, dar aici se schimba treaba: 14.3 maxim, 13.6 minim!
deci la altii se poate, bateriile au peste 4 ani!
Concluzia mea: japonezii au scazut f f mult pragul de incarcare ca sa scoata o economie de combustibil cat mai mare.
Dar au uitat sa mentioneze ca bateriile pica cam la 2 -3 ani din cauza incarcarii insuficiente, practic bateria sta incarcata la cca 40% din capacitate.
Sunt curios daca si la voi se intampla la fel.
Comment