Incarcare duala baterie CR-V 1.6L i-DTEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Incarcare duala baterie CR-V 1.6L i-DTEC

    Salutare,
    Va supun atentiei una problema sesizata cu ocazia inlocuirii bateriei (originale), care a crapat dupa numai 3 ani (Varta AGM).
    Bateria a crapat in noiembrie anul trecut si in timpul asta am analizat problema.
    Masina mea merge bine si sunt foarte multumit de ea. Este dotata cu START/STOP, dar intrucat nu folosesc am decis sa inlocuiesc bateria cu una normala (75 Ah), pentru economie de bani (nu sunt zgarcit, dar nici nu vreau sa arunc banii pe chestii inutile/neutilizate).
    Aasadar am pus bateria (ROMBAT, 3 ani garantie, testata in prealabil 4 ani pe un Megane (acelasi model de baterie, nu aceeasi baterie) folosit excesiv zilnic la servici), baterie dotata cu "ochi magic"
    La nici 2 sapt de la montare, verific ochiul, si ochiul magic era negru (culoarea normala este verde aprins), asta era in Dec 2017.
    Am incarcat bateria cu redresorul (avea 12.2 V bateria), s-a incarcat (ochiul s-a facut verde), si apoi am mers fara a mai verifica (intrucat nu sunt erori de nici un fel pe bord) pana mai luna trecuta (motorul porneste la sfert, nici o eroare pe bord).
    Verific din nou, ochiul negru (12.2 V), iar o incarc cu redresorul, ochiul verde( 12.8v)...
    Am montat un volmetru ca sa vad ce face cand merge masina si surpiza....:
    voltajul de incarcare nu este constant (variaza f mult, CUM ESTE SI NORMAL PENTRU CA ARE SISTEM DUAL DE INCARCARE- a se citi sistem destept care nu incarca bateria decat cand trebuie), numai ca variaza mult prea mult.

    O scurta introducere, cand pui frana alternetorul lucreaza si el ca o frana tensiunea crescand pana la 15.1 V(regenerare energie), cand accelerezi tensiunea scade pana la 11.8 V.(tensiuni masurate in timp real la masina mea).

    Problema este ca sistemul este mult prea destept: daca in oras mergand, am o medie de 12.4 V pe baterie din cauza decelerarilor repetate cand creste tensiunea, la drum pung (mers constant, autostrada, am si 11.8 V!!).

    O baterie incarcata are 12.8 V cand sta. Una descarcata are 12.1 V, iar cand o inacarca masina are 14.3 V.

    Am facut o vizita le service pt upgrade software (Carpati, Honda Nord) unde mi-au spus ca "asa face toate", dar parerea mea este ca nu prea stiau despre ce este vorba, se uitau cam ciudat baietii la mine...

    Seful de service de la Carpati mi-a conformat ca mai sunt si altii iar ca solutie " inlocuirea pe rand baterie, alternator, ECU DAR NU GARANTEAZA)...
    Solutia pentru o incarcare normala a bateriei in timpul mersului ar fi: mersul cu faza de drum aprinsa sau mersul cu ventilatorul la maxim, atunci intra exact 14.3 v!

    Am facuta aceeasi analiza la celelalte 2 masini (VW, Hyunday): acelasi sistem START/STOP, dar aici se schimba treaba: 14.3 maxim, 13.6 minim!
    deci la altii se poate, bateriile au peste 4 ani!

    Concluzia mea: japonezii au scazut f f mult pragul de incarcare ca sa scoata o economie de combustibil cat mai mare.
    Dar au uitat sa mentioneze ca bateriile pica cam la 2 -3 ani din cauza incarcarii insuficiente, practic bateria sta incarcata la cca 40% din capacitate.

    Sunt curios daca si la voi se intampla la fel.
    hondatu
    Administrator
    Last edited by hondatu; 22-11-19, 16:09.
    1.6,white, lifestyle.

  • #2
    Concluzia ta este gresita. Sistemul start/stop vine la pachet cu multe chesti, printre care IBS- INTELIGENT BATTERY SENSOR, BMS- BATTERY MANAGEMENT SYSTEM si recuperarea energiei din franare. Mai exista sistemele start/stop simple cum sunt la vw pe benzina, hyunday, renault samd. Acestea din urma au doar ibs si merg cu baterii efb sau chiar clasice Pb-Acid. In schimba frumoasa ta merge cu baterie AGM care face fata incarcarii haotice care o comanda ecu-ul. Pe langa ca ai schimbat bateria cu una noua, trebuia facuta si codarea/imperecherea bateriei prin diagnoza cu ecu-ul masinii, el nu are de unde sa stie ca are baterie noua si o va incarca si descarca ( da ai auzit bine, sunt momente cand se inchide de tot alternatorul si mergi doar pe baterie, si automat se descarca) cum o facea pe cea veche. Honda ta nu e speciala, majoritatea marcilor auto mai spre premiul au acest sistem. Tu ai tras o romaneasca, ai facut economie la 200 de lei, acum o sa pice bateria si o sa scoti din nou bani din buzunar.

    P.s. o baterie cand "sta" poate avea tensiunea intre 12.4v si 12.8v, depinde cat a stat si ambele sunt tensiuni bune
    P.p.s. la masina ta iti stergi tot ce stii de la alte masini despre incarcarea auto. la tine e corect sa gasesti si 12.4v cu motorul pornit si 15.5v cu motorul pornit.

    Comment


    • #3
      toate bune si frumoase, dar ce zici daca baietii de ka 2 service uri autorizate au zis ca nu se face nici o imperechere a bateriei? nu e nevoie zic ei.
      eu stiam ca se face imprechere , ca la vw.
      si 11.8 v e tot bine la incarcare?
      raman la concluzia ca nu tipul bateriei genereaza tipul de incarcare ci softul tampit al japonezilor.

      1.6,white, lifestyle.

      Comment


      • #4
        Salut, nu doar tie ti-a picat bateria dupa aproape 2 ani jumatate. Nasul nostru are o skoda superb, luat de noua. La 2 ani jumatate, a murit de tot, eroare pe baterie. I-a fost schimbata fara nicio discutie pe garantie. Daca ai luat masina de noua, imposibil sa nu aiba garantie bateria originala. Si fara suparare, ai luat masina cu asa ceva (start/stop) ia o baterie cum se cuvine.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Bartzole View Post
          toate bune si frumoase, dar ce zici daca baietii de ka 2 service uri autorizate au zis ca nu se face nici o imperechere a bateriei? nu e nevoie zic ei.
          eu stiam ca se face imprechere , ca la vw.
          si 11.8 v e tot bine la incarcare?
          raman la concluzia ca nu tipul bateriei genereaza tipul de incarcare ci softul tampit al japonezilor.
          Eu cred ca vorbesti in necunostinta de cauza.

          Comment


          • #6
            masina nu are garantie, este cumparata din afara. oricum, sa schimbi bateria dupa nici 3 ani nu este normal.
            daca imi garanteaza cineva ca la o baterie originala inteligentul sistem de incarcare isi face treaba cum trebuie, o cumpar.
            Ma tem insa ca nimeni nu o va face.... teoria suna bine pt toti, dar ce te faci cu realitatea?
            si daca nu doarie mi. a picat bateria, nu inseamna ca masina este pusa la punct, inseamna doar ca sunt mai multi care au platit prea mult pt a primi ceva prost facut.

            Vecinul la 3 case mai incolo, aceeasi masina, a inlocuit pe garantie 3 baterii! masina din 2014!
            am verificat si la el, baterie originala, la el "incarca" la 12.2v, in rimp real si la drum lung!
            Nu mai spun ca a schimbat tot motorul pe garantie( 2 cilindrii fisurati, masina incepuse sa consume ulei, la cca 84.000 km).
            Ceea ce vreau sa spun este ca la o astfel de masina (scumpa si cu pretentii de masina premium) ar trebui ca totul sa fie f bine pus la punct, si in realitate nu e.
            vezi si huruitul la cutia de viteze la cca 100 km/h, si cine stie ce alte probleme de masina low cost or mai fi.
            1.6,white, lifestyle.

            Comment


            • #7
              Carpați Motors nu este service autorizat Honda. Au fost dar nu mai sunt.
              I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
              My cars:

              '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
              '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
              '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
              '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
              EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
              EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
              EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
              EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
              EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
              EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

              Comment


              • #8
                Masina are garantie daca ai luat-o din Europa.
                "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                Comment


                • #9
                  carpati motors si honda nord au spus acelasi lucru
                  mai ramane Asko, dar cand voi avea timp.
                  m am documentat destul de bine, problema nu este singulara, (si prin State mai sunt unii care au observat) majoritatea merg pe premisa ca japonezii stiu ei ce fac, ca sunt japonezi, etc, etc.
                  Mai greu sa recunosti un bug si mult mai usor sa mergi pe burta.
                  Afirmatii gen "uita de restul masinilor, masina ta e cea mai desteapta", "nu stii ce vorbesti", imi confirma acest lucru.

                  Intrebarea era de fapt daca si altii din Romania au observat acest lucru.

                  1.6,white, lifestyle.

                  Comment


                  • #10
                    Eu n-am observat nimic.
                    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bartzole View Post
                      carpati motors si honda nord au spus acelasi lucru
                      mai ramane Asko, dar cand voi avea timp.
                      m am documentat destul de bine, problema nu este singulara, (si prin State mai sunt unii care au observat) majoritatea merg pe premisa ca japonezii stiu ei ce fac, ca sunt japonezi, etc, etc.
                      Mai greu sa recunosti un bug si mult mai usor sa mergi pe burta.
                      Afirmatii gen "uita de restul masinilor, masina ta e cea mai desteapta", "nu stii ce vorbesti", imi confirma acest lucru.

                      Intrebarea era de fapt daca si altii din Romania au observat acest lucru.
                      Eu ti-am vorbit din postura unui profesionist certificat cu calificare pe sistemele start/stop de catre Varta, Exide, Banner, Deta, Centra, Fulmen, Sonnak, Rombat, Fiam si lista poate continua. Daca nu intelegi principiu, nu te simtii jignit cand cineva iti spune ca nu stii ce vorbesti. Si eu sunt electrican auto certificat, dar doar pe o anumita arie si sunt destui care ma pot invat meserie pe alta arie a electricii. Tu vorbesti doar din postura unui utilizator, care pe langa nu stie ce dotari are pe masina, se mai declara si mai destept decat aia care au pus baterie AGM si el pune clasica Plumb-Acid, las' domle ca merge si asa ca AGM-ul e inutil. E si logic ca "ochiul magic" de la Rombat arata negru, nu o sa faca acea baterie fata pe sistemul tau de incarcare in veci si pururi, sper sa te tina macar 1 an. Cat despre sfaturi m-am lamurit, ca le dai esti prost, ca stai in banca ta esti linistit.

                      Comment


                      • #12
                        Tot respectul pentru tine si nu trebuie sa te superi, nu asta a fost intentia. Doar ca, asa cum am mai spus, am studiat problema, iar afirmatia ca nu stiu ce vorbesc este cam dura..
                        Nu pot sa nu mi pun intrebarea de ce alte marci (la care am acces si la care de asemenea am facut verificari indelungate), dotate cu acelasi sistem START STOP, au cu totul alte valori la incarcarea bateriilor.
                        Tu ai vreo explicatie din postura ta de specialist?
                        In ceea ce proveste bateria, la momentul asta este bine mersi, ochiul magic este verde si se mentine, nu cred ca va dura 1 an, poate minim 4.

                        1.6,white, lifestyle.

                        Comment


                        • #13
                          Ti-am explicat mai sus de ce au incarcari diferite. Incarcarea la start/stop cu Ibs si/sau bms nu mai este standard. Poti gasi o masina care a mers 200km inainte sa fie verificata si sa aiba incarcare 12.6v, adica inexistenta si poti verifica o masina care are bateria in stare de descarcare si/sau bateria veche si sa aiba incarcare de 14.7v. Asta nu le face defecte pe nici una. Cat despre documentare, scuza-ma, forumurile nu sunt locuri de documentare. Eu am asteptat 18 luni ca sa primesc un e-learn de la johnson controls ca sa invat pt certificare si pana nu am cumparat diagnoza lor dedicata start/stop (10000 lei fara tva) nu am avut acces la documentatia necesara acestor sisteme. Nimeni nu da nici o documentatie tehnica, te asigur ca daca mergi in service-uri cu orice masina din gama start/stop, nu stiu sa faca decat ce le spune testerul. Daca testerul spune, tensiune scazuta baterie, schimba bateria, spune ca Ibs-ul nu citeste, schimba Ibs-ul samd Si uite asa ajungem toti la concluzia ca masinile sunt proaste.
                          p.s. Daca Rombatul ala te tine 4 ani de zile, vb f serios, te fac studiu de caz pentru cei de la Rombat si la cata reclama o sa-si faca, o sa iei banuti pt asta. Dar o mai spun odata, sper sa te tina un an, sa nu simti ca totusi ai aruncat banii pe geam.

                          Comment


                          • #14
                            Salutare, sa va zic si eu cate ceva despre experienta cu bateria in cauza. Dupa un an si cca 22000 km, fiind undeva in afara Bucurestiului am ramas din senin fara baterie. Am pornit cu cabluri si peste vreo doua zile am fost la Asko unde fara niciun fel de discutie mi-au pus una noua. Am aflat atunci ca li s-a ma intamplat si altora. Dupa inca un an si alti 25000 km in ianuarie 2018 am mai patit o chestie. Plecam de la Bucuresti spre Arad si am iesit in curte dimineata sa pornesc masina.dupa cateva incercari si simptome de baterie moarta (clantanea bendixul) am lasat-o balta si am luat alta masina. Peste o saptamana m-am intors si am mers din nou la Asko pt verificare. Masina a pornit insa fara probleme de data asta. Dl Alex Stan mi-a zis, dupa ce a cercetat masina vreo ora, ca au depistat ceva probleme la borne, care sunt facute dintr-un material ce oxideaza si uneori nu mai fac contact cum trebuie iar masina sesizeaza si da semne de baterie moarta. Asa ca au curatat bine zona, au dat cu ceva vaselina pe borne - daca retin bine au zis ca au raportat la Honda cazurile respective si solutia a fost cea recomandata de producator. Dupa chestia asta tind sa cred ca prima baterie tot asa, nu crapase ci avusese un moment de ratacire cauzat de povestea cu oxizii dar cei de la Asko inca nu intampinasera problema de suficiente ori incat sa traga o concluzie. Cand am fost la ei a doua oara deja fusesera mai multe cazuri, inclusiv cu oprire motor la aprinderea automata a farurilor. Deci e foarte posibil ca initiatorul topicului sa fi avut o problema similara cu prima baterie AGM. Si sa nu uit, la inceputul verii, tot prin tara mergand, am avut de cateva ori alerta in bord de nefunctionare a sistemului START/STOP. La fel, am vorbit cu dl Stan si mi-a zis ca dupa cateva porniri isi va reveni, ceea ce s-a si intamplat si pana acum, la doi ani si jumatate de la achizitie si cca 60000 km nu am mai intampinat probleme. Eu zic deci ca o vizita la Asko te-ar ajuta sa pui vechea baterie la loc, daca o mai ai, fiindca in niciun caz sistemul nostru de incarcare (alternator+management) nu este pt baterii cu plumb.

                            Comment


                            • #15
                              Pai daca prima baterie nu crapase ci era problema de oxidarea a bornelor, ar fi trebuit sa vada semnele cand au schimbat-o, nu?
                              Oricum, ca buna practica in exploatare, e bine ca o data la cateva luni sa fie verificate bornele bateriei si curatate / gresate la orice semn de oxidare.

                              Comment

                              Working...
                              X