
Daca masina e folosita rar sau pe distante scurte, bateria va sta mai mult descarcata si se va sulfata. Se recomanda sa fie incarcata periodic.
Au evoluat redresoarele, acum sunt cat un incarcator de laptop. CTEK e una din marcile bune. Am asa ceva si are
- diferite moduri de incarcare(adpteaza curentul in functie de starea bateriei, cat de incarcata este)
- mod desulfatare
- moduri de diagnoza baterie (curent, capacitate de incarcare) si diagnoza alternator
O astfel de jucarie costa aprox 100 euro si va scuteste de plimbari/timp pierdut pe la serviceuri pentru o banala diagnoza/incarcare. Plus prelungeste viata bateriei si te previne cand bateria e pe duca(asa eviti surprize surprize ).
Pentru ceva mai mult sunt modele mai avansate, care alimenteaza masina suficient cat sa schimbi bateria(fara sa reprogramezi masina), sau curent si mai mare sa pornesti masina...
Am avut pe BMW baterie AGM si chiar sever neglijata(primele 2 ierni a stat aproape descarcata) tot a tinut 4 ani. Din cate am citit bateriile AGM tin mai multe cicluri de incarcare, isi pastreaza capacitatea mai bine in conditii de descarcare prelungita. Problema e ca sunt duble ca pret fata de cele clasice.(Baterie de Laguna 3 Varta AGM 200 euro, normala 100)
Off-topic ca se vorbea de fotbal. Am vazut apucaturi si mai grobiene - fani rapidisti(se indreptau spre Ghencea) care scuipau din tramvai oamenii de pe trotuare (saracii nu aveau nici o afiliere la super-liga lu' d-alde Nea - Nea Mister, Nea Gigi...).
Leave a comment: