Este pe aici cineva care deține mașina din titlu?
Nu am văzut pe nicăieri jurnale de bord. În traficul bucureștean este foarte puțin prezentă. Există recenzii de la câțiva profesioniști și foarte puțini entuziaști, dar nimic concret.
De acord, Honda nu prea este populară în România, țara diesel-ului care nu bate și nu troncăne.
Sunt posesor de Civic X și, deoarece în ultimii doi ani continuă să crească numărul de km pe care-i fac în regim urban, sunt tot mai tentat să fac un buyback pentru mașina din titlu.
Am făcut cu ea două drive test-e, am fost mulțumit de ea de fiecare dată. La al doilea test am simulat un ambuteiaj și apoi chiar am prins unul real, a fost o plăcere să merg în mod EV în coloană, în liniște absolută, într-un mod de tip one-pedal drive (piciorul pe frână la staționare, dat drumul pedalei, mașina merge singură, piciorul pe frână din nou).
Puncte forte, inclusiv față de Civic X, ar fi:
- mai mult spațiu interior (la portbagaj aproape că nu există diferențe semnificative);
- poziție și confort la volan mult mai bune;
- conducere mult mai comodă;
- antifonare mai bună, la viteze de autostradă se aud doar anvelopele (parcă mai mult cele de pe puntea spate), în oraș este mult mai silențioasă;
- consum și uzuri mecanice mult mai mici în regim de bară-la-bară (cel mai important punct forte).
Puncte slabe, inclusiv față de Civic X, ar fi:
- cu riscul de a compara mere cu pere - având cutie manuală, X-ul oferă mai mult spectacol în depășiri și pe serpentine;
- antifonarea încă nu este chiar ceea ce trebuie, în ciuda îmbunătățirilor;
- motorul termic relativ subdimensionat (puțini CP față de volum);
- bateria de înaltă tensiune prea mică (doar 1kWh; înclin să cred că o baterie de 2 kWh ar fi fost mai bună, permițând o rulare în mod EV mai lungă);
- pe timp de vară, în cazul echipării Advance, scaunele (cu tapițeria) din piele devin grătare pentru spatele ocupantului și nu sunt ventilate;
- garda la sol, mai mică decât la X: va face față mașina, încărcată cu oameni și bagaje, la șleaurile făcute în asfalt de roțile camioanelor pe canicula asta? Sau la bumperele nesimțite? Cu X-ul am șters un astfel de bumper în Balcic, deși am trecut peste el cu 10 km/h.
Ce părere aveți? Merită să trec de la X la XI prin prisma consumului și a uzurii mai mici în traficul urban (litrul de benzină tinde binișor spre 8 lei), sau să păstrez Civic X și să suport pentru un timp creșterile de prețuri la benzină și revizii?
Mulțumesc.
Nu am văzut pe nicăieri jurnale de bord. În traficul bucureștean este foarte puțin prezentă. Există recenzii de la câțiva profesioniști și foarte puțini entuziaști, dar nimic concret.
De acord, Honda nu prea este populară în România, țara diesel-ului care nu bate și nu troncăne.
Sunt posesor de Civic X și, deoarece în ultimii doi ani continuă să crească numărul de km pe care-i fac în regim urban, sunt tot mai tentat să fac un buyback pentru mașina din titlu.
Am făcut cu ea două drive test-e, am fost mulțumit de ea de fiecare dată. La al doilea test am simulat un ambuteiaj și apoi chiar am prins unul real, a fost o plăcere să merg în mod EV în coloană, în liniște absolută, într-un mod de tip one-pedal drive (piciorul pe frână la staționare, dat drumul pedalei, mașina merge singură, piciorul pe frână din nou).
Puncte forte, inclusiv față de Civic X, ar fi:
- mai mult spațiu interior (la portbagaj aproape că nu există diferențe semnificative);
- poziție și confort la volan mult mai bune;
- conducere mult mai comodă;
- antifonare mai bună, la viteze de autostradă se aud doar anvelopele (parcă mai mult cele de pe puntea spate), în oraș este mult mai silențioasă;
- consum și uzuri mecanice mult mai mici în regim de bară-la-bară (cel mai important punct forte).
Puncte slabe, inclusiv față de Civic X, ar fi:
- cu riscul de a compara mere cu pere - având cutie manuală, X-ul oferă mai mult spectacol în depășiri și pe serpentine;
- antifonarea încă nu este chiar ceea ce trebuie, în ciuda îmbunătățirilor;
- motorul termic relativ subdimensionat (puțini CP față de volum);
- bateria de înaltă tensiune prea mică (doar 1kWh; înclin să cred că o baterie de 2 kWh ar fi fost mai bună, permițând o rulare în mod EV mai lungă);
- pe timp de vară, în cazul echipării Advance, scaunele (cu tapițeria) din piele devin grătare pentru spatele ocupantului și nu sunt ventilate;
- garda la sol, mai mică decât la X: va face față mașina, încărcată cu oameni și bagaje, la șleaurile făcute în asfalt de roțile camioanelor pe canicula asta? Sau la bumperele nesimțite? Cu X-ul am șters un astfel de bumper în Balcic, deși am trecut peste el cu 10 km/h.
Ce părere aveți? Merită să trec de la X la XI prin prisma consumului și a uzurii mai mici în traficul urban (litrul de benzină tinde binișor spre 8 lei), sau să păstrez Civic X și să suport pentru un timp creșterile de prețuri la benzină și revizii?
Mulțumesc.
Comment