Honda Civic XI e:HEV, echipare Sport/Advance

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda Civic XI e:HEV, echipare Sport/Advance

    Este pe aici cineva care deține mașina din titlu?

    Nu am văzut pe nicăieri jurnale de bord. În traficul bucureștean este foarte puțin prezentă. Există recenzii de la câțiva profesioniști și foarte puțini entuziaști, dar nimic concret.
    De acord, Honda nu prea este populară în România, țara diesel-ului care nu bate și nu troncăne.

    Sunt posesor de Civic X și, deoarece în ultimii doi ani continuă să crească numărul de km pe care-i fac în regim urban, sunt tot mai tentat să fac un buyback pentru mașina din titlu.
    Am făcut cu ea două drive test-e, am fost mulțumit de ea de fiecare dată. La al doilea test am simulat un ambuteiaj și apoi chiar am prins unul real, a fost o plăcere să merg în mod EV în coloană, în liniște absolută, într-un mod de tip one-pedal drive (piciorul pe frână la staționare, dat drumul pedalei, mașina merge singură, piciorul pe frână din nou).

    Puncte forte, inclusiv față de Civic X, ar fi:
    - mai mult spațiu interior (la portbagaj aproape că nu există diferențe semnificative);
    - poziție și confort la volan mult mai bune;
    - conducere mult mai comodă;
    - antifonare mai bună, la viteze de autostradă se aud doar anvelopele (parcă mai mult cele de pe puntea spate), în oraș este mult mai silențioasă;
    - consum și uzuri mecanice mult mai mici în regim de bară-la-bară (cel mai important punct forte).

    Puncte slabe, inclusiv față de Civic X, ar fi:
    - cu riscul de a compara mere cu pere - având cutie manuală, X-ul oferă mai mult spectacol în depășiri și pe serpentine;
    - antifonarea încă nu este chiar ceea ce trebuie, în ciuda îmbunătățirilor;
    - motorul termic relativ subdimensionat (puțini CP față de volum);
    - bateria de înaltă tensiune prea mică (doar 1kWh; înclin să cred că o baterie de 2 kWh ar fi fost mai bună, permițând o rulare în mod EV mai lungă);
    - pe timp de vară, în cazul echipării Advance, scaunele (cu tapițeria) din piele devin grătare pentru spatele ocupantului și nu sunt ventilate;
    - garda la sol, mai mică decât la X: va face față mașina, încărcată cu oameni și bagaje, la șleaurile făcute în asfalt de roțile camioanelor pe canicula asta? Sau la bumperele nesimțite? Cu X-ul am șters un astfel de bumper în Balcic, deși am trecut peste el cu 10 km/h.

    Ce părere aveți? Merită să trec de la X la XI prin prisma consumului și a uzurii mai mici în traficul urban (litrul de benzină tinde binișor spre 8 lei), sau să păstrez Civic X și să suport pentru un timp creșterile de prețuri la benzină și revizii?

    Mulțumesc.
    PSC
    Senior Member
    Last edited by PSC; 17-07-24, 10:24.

  • #2
    Eu am un e:HEV, dar nu Civic. Ce aș avea de comentat:
    ” într-un mod de tip one-pedal drive (piciorul pe frână la staționare, dat drumul pedalei, mașina merge singură, piciorul pe frână din nou”.
    Nu știu ce să spun. Există radar extrem de evoluat, îl folosesc 90% din timp. Îl setez pentru distanță minimă în oraș și mașina merge singură... oprește singură, pornește singură ( cu un start de la deget pe volan)
    E mult mai comod.
    ”X-ul oferă mai mult spectacol în depășiri și pe serpentine” - păi puneți hibrida pe sport și spectacolul este prezent, chiar mai prezent, cuplul motorului electric este bestial
    ”motorul termic relativ subdimensionat (puțini CP față de volum” - nu, categoric nu. Este o mașină electrică, o mașină care își duce generatorul, care este un motor Atkinson ( nu este Otto) - motorul este optimizat pentru puțin consum, sarccina lui este doar să încarce bateria. Rareori ajunge să fie și el cuplat la roți. Este un motor excepțional de fiabil, aspirat, și totul este electric - pompă de apă, ventilator, AC... fiabilitate super deci. Nu este subdimensionat. Mașina este 90% o mașină electrică. Să nu uităm asta.
    ”bateria de înaltă tensiune prea mică” - și eu am crezut la fel, de fapt nu. Este exact ce trebuie pentru un mers suplu și ca să nu fie grea.

    Eu aș lua o hibridă mâine. Nu se compară cu nimic, numai după 10k -20k Km o înțelegem.

    Garda la sol la Civic, da, poate fi o problemă. De ce nu un CR-V?
    Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
    Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
    Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

    Comment


    • #3
      La partea cu așa-zisul „one pedal driving”: greșeala mea că nu m-am exprimat până la capăt. Eram într-un ambuteiaj în care se stătea cam un minut, apoi se mergea cu 5 km/h cam 10 secunde, apoi iar se stătea. Faimoasa intrare în București de pe A1, oră de vârf. De-abia dădeam drumul pedalei de frână, că frânam din nou până la oprire. Mi-a fost mai comod așa.
      Pe de altă parte, nu contest că mașina poate fi condusă mai comod așa cum ai spus, dar câte să faci la un drive test unde ești presat de timp... Oricum, un mare like pentru Asko, care m-a lăsat să merg singur cu mașina, fără să-mi impună un număr jenant de mic de km sau un perimetru extrem de mic, cum am pățit la alții. Am mers vreo 30 km și aș mai fi putut merge, dar am început testul cu o oră înainte de închiderea programului.
      Încă nu știu să fie reprezentanțe care să dea mașina de drive test 24 ore, însă mulți nu fac nici cât face Asko pentru a-și atrage - dar și menține - clienții.

      La partea cu motorul subdimensionat: m-am referit la momentele viitoare în care bateria de înaltă tensiune își va mai pierde din proprietăți și atunci mașina va funcționa timp mai îndelungat în modul Hybrid/Engine Drive. Dar poate că nu va fi cazul, având în vedere că nu se va descărca niciodată aproape complet, ca la EV-uri.

      La partea cu demarajul: două motive am avut ca să țin mașina în modul Normal, nici Eco și nici Sport. Eco nu m-a interesat la drive test, am vrut să „cunosc” mașina în mod... Normal. Cât privește Sport... soția a fost și ea cu mine, pe „locul mortului” și a trebuit să mă urc pe pedală ca să mă încadrez în trafic, la un moment dat, fiindcă pentru mulți nu contează că stai cu semnalizarea pornită de un minut și vrei să treci fiindcă trebuie să duci mașina înapoi. Am obținut un demaraj extraordinar; bateria era încărcată la maxim și a plecat în mod full electric, după care motorul termic și-a continuat treaba. Soția este cardiacă, din nefericire, așa că strigătul ei m-a convins să nu merg în mod Sport.

      Cu toate astea, am impresia că modul Sport ar fi cel mai bun mod de a o conduce, nu neapărat pentru demaraje (sunetele sintetizate din boxe chiar nu mă încântă), ci pentru faptul că, din ceea ce am înțeles, este singurul mod în care nivelul de frânare regenerativă este memorat. În modul Normal a trebuit să mă joc mereu cu padelele ca să văd cât timp pot frâna fără să folosesc plăcuțele și, în același timp, să merg cât mai mult în mod EV. Rezultatul a fost peste așteptări, mai ales pentru o baterie de 1 kWh.

      Și nu, nu mi-au trebuit 10.000 km ca să o înțeleg, am înțeles-o de la al doilea drive test, și acesta făcut cu soția, ca și primul. La primul m-a interesat strict demarajul și manevrabilitatea; acum m-au interesat consumul și durata de mers în mod EV. Cum spuneam, din 2023 fac mult mai mulți km în regim de trafic urban (în România mergi în acest regim și extraurban uneori), așa că am vrut să văd cum stă cu consumul, în primul rând.

      De ce nu CR-V, în condițiile în care am făcut un drive test și cu el? Precizez că CR-V-ul condus a fost HEV, nu PHEV (CR-V PHEV nu apăruse). Deocamdată nu mă interesează PHEV ca și concept. Un șef de-al meu are Toyota RAV4 PHEV și regretă că nu a luat-o HEV.
      Dar să revin: de ce nu CR-V?

      Poziția la volan este mult mai înaltă.
      Stau mai comod în scaunul Civic-ului XI (anatomia mea este mai compatibilă cu acel scaun, se pare).
      Nu am copii (din păcate), iar familia mea îmbătrânește și se retrage în lumi mai bune, prin urmare nu prea mai am cu cine popula banchetele din spate.
      Bordul și, în general, spațiul din față este identic cu cel din Civic XI.
      Eu mai conduc și sportiv uneori (chiar dacă de mai puține ori decât în 2019, când am luat Civic-ul X), ceea ce nu e cazul CR-V-ului.
      Nu prea mă atrage să merg offroad, iar timpul (in)disponibil nu-mi permite deplasări pe drumuri montane sau pe alte coclauri, pe unde Civic-ul nu are ce căuta.
      Bugetul nu-mi permite achiziția unui CR-V. Nu sunt adeptul mașinilor SH, decât dacă aș cumpăra una de la o persoană pe care aș cunoaște-o de foarte mult timp și aș ști că mașina a fost folosită numai de acea persoană, fără a o hingheri și birjări fără milă, cum am văzut că fac mulți în trafic (în două cazuri, inclusiv cu Civic X ca al meu). Deci, doar mașina nouă intră la achiziție.

      Și totuși... dacă aș câștiga la Loto sau similar, de ce DA pentru CR-V HEV?
      Cel mai important: pentru garda la sol mai mare. Așa cum am mai spus, șleaurile din asfalt provocate de roțile camioanelor ar fi mult mai relaxant abordate cu un CR-V, decât cu Civic-ul XI, care are o gardă la sol cu vreo 2 cm mai mică decât Civic-ul X al meu.
      Mai puțin important: pentru un confort mai bun al pasagerului de pe „locul mortului”. Eu stau mai bine în Civic XI decât în CR-V.
      Cel mai puțin important: gabaritul mașinii vs. locurile de parcare din orașe. Dacă mai dai și de un nesimțit care își pune ML-ul sau X-ul pe diagonală...
      Bonus pentru CR-V: poate că aș ajunge și eu la Vulcanii Noroioși cu mașina asta; cu Civic-ul meu nu am reușit. „Mulțumiri” pe această cale autorităților locale de acolo pentru starea drumurilor.

      Ar mai fi două întrebări legate de acest Civic XI:
      - cum este cu reviziile, ce costuri sunt, ce intervale sunt, având în vedere că motorul termic funcționează în alt regim decât al meu din prezent;
      - este OK dacă merg cu mașina pe distanțe scurte, cu motorul rece? Să zicem că trebuie să plec de urgență în luna noiembrie până la 2 km distanță, caz în care motorul termic nu are cum să ajungă la regimul normal. Știu că nu este un motor turbo, deci nu mai e nevoie să mai stau în mașină 1-2 minute după ce parchez ca să se răcească turbina (idem după pornire, 30 secunde ca să ajungă uleiul pe unde trebuie).

      Mulțumesc pentru sfaturi, sugestii și răspunsuri!
      PSC
      Senior Member
      Last edited by PSC; 18-07-24, 10:01.

      Comment


      • #4
        Ca o ultimă paranteză: m-am uitat atent la ceea ce au semnalat unii „specialiști” și, într-adevăr, pragul ușilor din față are altă nuanță de culoare decât cea a caroseriei (altă nuanță de roșu, în cazul mașinii conduse de mine).
        Și la Civic-ul meu X este aceeași situație: la praguri culoarea Polished Metal Metallic bate spre o nuanță de verde.
        Ei bine, acesta a fost un motiv pentru care „specialiștii” au dat o bilă neagră mașinii.
        Eu mă bucur fiindcă trăiesc într-o lume colorată. Mai mult chiar, acea nuanță roșcată de la praguri mi-a adus aminte de o mașinuță de jucărie care mi-a bucurat mult copilăria la acea vreme. O fi vreun semn...

        Comment


        • #5
          Daca faci multi km in oras, eu zic ca merita. Este mult mai placuta la condus decat orice motorizare de la Civic X. In afara orasului, cand esti pe motor termic, parca nu sunt asa diferente fata de Civic X. Insonorizarea s-a imbunatatit, dar nu este de premium. Confortul scaunelor e mai bun, dar nu e de premium, iar portbagajul e mai mic decat la generatia precedenta. Un alt minus este plafonarea vitezei maxime la 180 km/h, pentru unii ar putea conta...

          Comment


          • #6
            Cu Civic-ul X, în aproape 5 ani de utilizare, am mers cu 200 km/h doar de trei ori: de două ori în Grecia pe o autostradă nouă și liberă și odată pe A0 a noastră, primul tronson, la aprox. o lună de la inaugurare.
            Nu e nemaipomenit să circuli așa, niciun șofer responsabil nu urcă până la viteza asta cu regularitate.
            Recordul meu de viteză cu Civic-ul X a fost, însă, pe A2, între Cernavodă și Medgidia, când la o coborâre am urcat până la 210 km/h.
            Plafonarea ar putea conta, însă, din punct de vedere al consumului, probabil, atunci când se merge în Engine Drive cu 140 km/h.
            Multe dintre drumurile noastre sunt riscant de abordat chiar și cu 120 km/h, iar dacă ne uităm peste gard, la bulgari, atunci vedem că autostrada spre Sofia abia dacă este abordabilă cu 100-110 km/h din cauza denivelărilor, deși limita de viteză este 140, nu 130.

            În ceea ce privește nivelul de confort (inclusiv insonorizare/antifonare), evident că nu e premium, după cum nici prețul nu e premium. Mie mi s-a părut o mașină corectă și cinstită cu șoferul ei (nu știu dacă și cu pasagerii).
            Totuși, diferența de confort între scaunele șoferului X-XI mi s-a părut foarte mare. Sau poate că scaunul de la Civic-ul meu s-a uzat și de acolo senzația...

            În ceea ce privește regimul de mers, cu Civic-ul actual prefer să fac 36 km numai dus, până la job, mergând pe A3, CB și puțin prin București, în loc să fac 18 km numai prin București și să iau la rând toate semafoarele și toți pietonii care se aruncă pe trecere fiindcă așa consideră ei, că un fier de 1.300 kg poate fi oprit în două secunde ca să traverseze ei ca Vodă prin lobodă. Dar ăsta este un alt subiect, eu doar am vrut să spun că uzura mașinii mele actuale ar fi mult mai mare în ciuda distanței mult mai mici. Acest lucru se reflectă și în consum: 14% în București versus 6% pe la margine (7% atunci când prind ambuteiaje).
            Aceste consumuri ar fi mult mai mici, iar pe Civic-ul XI îl ajută mult frânarea regenerativă, economisind plăcuțele și discurile și încărcând bateria.

            Acestea fiind zise, singura problemă cu adevărat reală și căreia nu-i văd nicio rezolvare este garda la sol, mai mică decât la Civic X. Avem șleauri în asfalt pe destul de multe străzi și șosele, ce se va alege de mașină pe acolo?

            Comment

            Working...
            X