Placute Frana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Placute Frana

    Salutare. A schimbat cineva placutele de frana?

    Cei de la Asko mi-au cerut 1200 ron fata+spate si mi se pare destul de mult.

    Voi cum ati procedat ? Le-ati schimbat la reprezentanta sau ati gasit alte alternative ?

    Multumesc,

  • #2
    este mult 1200 RON.
    la fosta masina, (Skoda Octavia) cumparam eu placutele si le schimbam la un service mai mic, care nu era reprezentanta. Cu tot cu manopera ma ducea la jumatate din suma ceruta la Avia Motors.
    Insa, daca esti inca in garantie cu masina, trebuie sa schimbi la reprezentanta.

    Comment


    • #3
      Nu sunt obligat sa le fac nicio reparatie la reprezentanta. Pentru a pastra garantia trebuie mers intr-un service autorizat RAR. Ca mergem noi la ei ... este doar alegerea noastra. Multi nu stiu acest lucru dar asta e o alta discutie.
      Ideea e ca am gasit after market mai multe modele inca dimensiunile placutelor difera si nu stiu care se potriveste.
      De aici si intrebarea : cine a schimbat cu after market si ce model a pus?

      Comment


      • #4
        Originally posted by djv View Post
        Nu sunt obligat sa le fac nicio reparatie la reprezentanta. Pentru a pastra garantia trebuie mers intr-un service autorizat RAR. Ca mergem noi la ei ... este doar alegerea noastra. Multi nu stiu acest lucru dar asta e o alta discutie.
        Nu-i chiar asa. Cel putin masina mea (Civic 5d, luata in decembrie 2019) are garantie + garantie extinsa.
        Garantia data de producator e de 3 ani / 100.000km, iar cea extinsa prelungeste ambele termene la 5 ani si, respectiv, 160.000km.

        Conform conditiilor celor de la Honda, garantia extinsa acopera valoarea (piese + manopera) reparatiilor efectuate de reparatorii autorizati. In plus, se mentioneaza explicit ca, pentru a fi valabila, operatiunile de intretinere trebuie sa fie realizate exclusiv de catre un reparator autorizat.

        So, cred ca tot ce poti face este sa ceri o oferta si de la alt service din reteaua Honda si / sau sa le ceri alte variante celor de la Asko. Sau, ma rog, sa renunti la garantia extinsa.

        Comment


        • #5
          Garantia este conditionata de montarea unor piese originale Honda. Daca tii neaparat sa montezi placute de frana aftermarket, vezi macar ce model de placute monteaza Honda si din acelea sa pui. Sau, si mai bine, le cumperi de la reprezentanta (daca nu sunt exagerat de scumpe).

          Comment


          • #6
            Le iei de aici cu vreo 700-800 de lei probabil - https://www.coxmotorparts.co.uk/hond...ke-discs-pads/
            Apoi te duci cu ele direct la Asko si ti le monteaza fara probleme si fara pierdere de garantie .Fix cam asa am procedat in anii de garantie fara probleme.

            Comment


            • #7
              Da, sunt mai scumpe intervenţiile īn service la reprezentanţe, nu numai la Asko, din cauza tarifelor mai mari şi fiindcă blazonul, ca orice blazon, costă. Īn cazul meu, care sunt exact īn aceeaşi situaţie cu marvin42, a doua revizie m-a costat cu peste 100 lei mai mult decāt prima. Ce-i drept, am cerut eu nişte verificări suplimentare. Īn plus, Asko a recunoscut că a mărit tariful pentru manoperă.
              Fiind vorba de plăcuţele de frānă, ştiu că se pot monta şi aftermarket, īnsă atāt timp cāt pentru modelul meu de maşină se mai fac piese originale sau certificate de producător, pe acelea le-aş monta. Mai ales cānd vine vorba de sistemul de frānare. Eu zic să nu ne zgārcim la nişte zeci de lei īn plus, poate chiar sute, dacă e vorba de viaţa noastră şi a celor din trafic.
              La piese aftermarket aş recurge doar dacă, īntr-adevăr, nu mai am nicio alternativă.
              La Nissan-ul vechi, pe care īncă-l am şi merge bine pentru anii lui, acumulatorul original a fost unul Tudor, certificat de Nissan. Īn anii 90, Tudor era renumit pentru acumulatorii produşi de el. Acumulatorul de pe Nissan avea 45 Ah şi a ţinut 5 ani. Primul acumulator "aftermarket", Varta, de 55 Ah, a ţinut trei ani. Acum am un Rombat, tot de trei ani, care īncă nu dă semne de oboseală.

              Revenind la topic, īn timp ce aşteptam să se facă revizia la Civic-ul meu am vorbit cu un "coleg de brand" care avea un model identic cu al meu (culoare şi echipare) şi care schimba plăcuţele de frānă originale la aprox. 31.000 km. Eu am 24.000 km şi mecanicii au spus că plăcuţele au 1/4 grad de uzură.

              Comment


              • #8
                Originally posted by djv View Post
                Cei de la Asko mi-au cerut 1200 ron fata+spate si mi se pare destul de mult.
                Īn 2018 am schimbat, la un service no-name, plăcuţele de frānă la Nissan, pe toate. M-a costat cam 600 lei. Deci, pare mult. La revizia de anul ăsta, făcută la reprezentanţă, mecanicii au constatat multă mizerie la etrierele din spate şi o dereglare a lor (nu ştiu ce anume, căci din cauza pandemiei nu mai avem voie īn service decāt īn cazuri excepţionale - nici la cel no-name n-am avut voie īnăuntru, cānd am făcut ITP, īn mai 2020), prin urmare etrierele nu fuseseră verificate la schimbarea plăcuţelor. Hopa, parcă nu mai pare atāt de mult.
                Este mult, deoarece, īnainte de a plăti pentru piese şi manoperă, plătim pentru H-ul din faţa şi spatele maşinii. Alţii plătesc pentru stea, alţii pentru cele 4 inele etc.

                Comment

                Working...
                X