Intrebare privind incarcarea bateriei pe masina

Collapse
X
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Intrebare privind incarcarea bateriei pe masina

    Salutare tuturor!
    Am o intrebare legata de maniera in care se face incarcarea bateriei pe masinile Honda.
    Mai exact, am o Honda Civic Sedan 1.8 benzina din 2015. Recent am schimbat bateria (din motive financiare, nu la reprezentanta), iar cind s-a efectuat testul de incarcare pentru acordarea garantiei in centrul Rombat mi s-a spus ca bateria nu incarca. Bateria e Tornada Asia 12V 50Ah 420 curent pornire. M-am prezentat la reprezentanta unde am solicitat testare, mi s-a comunicat ca totul e ok, bateria incarca. Cu doua raspunsuri care se bat cap in cap, mi-am zis sa transez problema si am apelat la un amic din domeniul auto. Rezultatele sunt cel putin bizare pentru mine: cu masina la ralanti si toti consumatorii opriti aparatul de masura indica 12,4; cu masina la ralanti si toti consumatorii porniti indicatorul se duce in 14,3. Chestiunea ciudata e ca tot cu masina la ralanti si cu consumatorii activati individual (AC, incalzire scaune, radio, ventilator etc) aparatul de masura indica 12.4. Singurul scenariu in care indicatorul imi arata incarcarcare la 14.3 e atunci cind pornesc faza scurta sau faza lunga. Nici un alt consumator nu declanseaza incarcarea la 14.3. Cu pozitiile aprinse incarcarea e tot 12,4. De la reprezentata mi s-a spus ca asa e la Honda si ca totul e normal, insa as dori si o opinie din partea posesorilor de Honda cu mai multa experienta. Daca astept cu masina pornita iarna sau vara, cu instalatia de climatizare pornita si luminile inchise sau doar pozitiile aprinse, masina isi ia curent doar din baterie, nu incarca de loc? La fel, daca circul pe timp de zi, cu luminile inchise, bateria nu incarca la masinile Honda?
    Ramin recunoscator pentru clarificari in aceasta privinta ca sa stiu cum abordez chestiunea cu reprezentanta. O las balta ca asa face toate sau am o problema care trebuie remediata (masina mai e in garantie pina anul viitor). Multumesc pentru ajutor si scuze pentru postarea kilometrica.

    PS Am inclus si un link pentru filmarea care ilustreaza ce am incercat eu sa prezint mai sus

  • #2
    Uite o discutie, poate te ajuta:

    https://hondafan.ro/forum/forum/hond...cr-v-1-6-idtec

    Comment


    • #3
      multumesc! masina mea nu are sistem start/stop, iar bateria originala a masinii era una clasica cu Pb (mutlu 55b24l(s)-mf).

      Comment


      • #4
        In orice conditii, cand motorul merge, indiferent de consumatori, trebuie sa fie cel putin 13v in circuitul electric. La mine la ultimele 2 Honde cam asa este. Deci ceva nu e in regula.
        Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
        now: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T

        Comment


        • #5
          asta e si sentimentul meu, merci!

          Comment


          • #6
            Din cate stiu pe unele modele europene mai noi incarcarea e variabila in functie de "cererea " de curent. Posibil si la japoneze.
            Da, clasic asa stim cu totii ca masina trebuie sa incarce constant cu o valoare intre 13,8 - 14,3 indiferent de consumatori dar la modelele noi nu mai e asa.
            Ar fi bine o vizita la cineva din domeniu chiar si la o reprezentanta acumulatori.
            Last edited by Ncu; 19-11-19, 22:03.

            Comment


            • #7
              Salut,
              Sunt posesor de civic 5d, 2015, 1.6D 120cp, si am schimbat 2 baterii, in 4 ani. Am avut si alarma Viper cu senzor de proximitate. Prima am schimbat-o la 1.5 ani ca era descarcata tot timpul, la fiecare revizie 70-80%.
              Am mers absolut tot timpul cu start stop dezactivat, manual, dupa pornirea motorului.

              Urmatoarea, am schimbat o la 3 ani si 3 luni, cand a crapat 1-2 elementi si la primul test aparea ca e ok, dar in realitate bateria era terminata. Din cauza asta, mi s-au sters codurile cheii, de 2 ori, din ECU si a trebuit sa o urc pe platforma, ca nu mai pornea din cauza ca imobilizatorul nu detecta cheile.
              Ulterior, am inlocuit-o cu Varta cu gel Silver/blue sau AGM, nu mai stiu numele, cea mai scumpa si de 720/750Ah. I-am pus si un monitor de baterie si am urmarit-o.
              https://www.aliexpress.com/item/3278...27424c4dRTDwcD\
              Am dezactivat si senzorul de proximitate Viper, ca imi consuma 0.2-3 Ah, in idle.

              De 1.5 ani nu mai am probleme si tot urmaresc bateria, dar merg tot timpul cu farurile aprinse, ca atunci forteaza sa incarce (se duce la 14.35 V), altfel face spike-uri si nu apuca sa o incarce la drumuri de 4-5 km.
              Daca merg fara faruri, observ ca e programata sa incarce cu spike-uri, cand franez sau schimb vitezele (deci nu mai trimite puterea la roti), iar bateria scade pe la 50-60%, apoi incepe sa se incarce. Deasemenea, daca e foarte frig, incepe sa se incarce, dar nu stiu exact in functie de ce parametri, ca doar din voltaj, nu-mi pot da seama.

              Folosesc philips long life H7, ca sa ma tina becurile mai mult, ca e bataie de cap sa le schimb. Astea sunt si din fabrica pe ambele faze (scurta si lunga).

              Comment

              Working...
              X