´15 Honda Civic Sedan - Intrebare privind incarcarea bateriei pe masina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ´15 Honda Civic Sedan - Intrebare privind incarcarea bateriei pe masina

    Salutare tuturor!
    Am o intrebare legata de maniera in care se face incarcarea bateriei pe masinile Honda.
    Mai exact, am o Honda Civic Sedan 1.8 benzina din 2015. Recent am schimbat bateria (din motive financiare, nu la reprezentanta), iar cind s-a efectuat testul de incarcare pentru acordarea garantiei in centrul Rombat mi s-a spus ca bateria nu incarca. Bateria e Tornada Asia 12V 50Ah 420 curent pornire. M-am prezentat la reprezentanta unde am solicitat testare, mi s-a comunicat ca totul e ok, bateria incarca. Cu doua raspunsuri care se bat cap in cap, mi-am zis sa transez problema si am apelat la un amic din domeniul auto. Rezultatele sunt cel putin bizare pentru mine: cu masina la ralanti si toti consumatorii opriti aparatul de masura indica 12,4; cu masina la ralanti si toti consumatorii porniti indicatorul se duce in 14,3. Chestiunea ciudata e ca tot cu masina la ralanti si cu consumatorii activati individual (AC, incalzire scaune, radio, ventilator etc) aparatul de masura indica 12.4. Singurul scenariu in care indicatorul imi arata incarcarcare la 14.3 e atunci cind pornesc faza scurta sau faza lunga. Nici un alt consumator nu declanseaza incarcarea la 14.3. Cu pozitiile aprinse incarcarea e tot 12,4. De la reprezentata mi s-a spus ca asa e la Honda si ca totul e normal, insa as dori si o opinie din partea posesorilor de Honda cu mai multa experienta. Daca astept cu masina pornita iarna sau vara, cu instalatia de climatizare pornita si luminile inchise sau doar pozitiile aprinse, masina isi ia curent doar din baterie, nu incarca de loc? La fel, daca circul pe timp de zi, cu luminile inchise, bateria nu incarca la masinile Honda?
    Ramin recunoscator pentru clarificari in aceasta privinta ca sa stiu cum abordez chestiunea cu reprezentanta. O las balta ca asa face toate sau am o problema care trebuie remediata (masina mai e in garantie pina anul viitor).
    Multumesc pentru ajutor si scuze pentru postarea kilometrica.

    PS Am inclus si un link pentru filmarea care ilustreaza ce am incercat eu sa prezint mai sus
    hondatu
    Administrator
    Last edited by hondatu; 10-08-21, 17:49.

  • #2
    Uite o discutie, poate te ajuta:

    https://hondafan.ro/forum/forum/hond...cr-v-1-6-idtec

    Comment


    • #3
      multumesc! masina mea nu are sistem start/stop, iar bateria originala a masinii era una clasica cu Pb (mutlu 55b24l(s)-mf).

      Comment


      • #4
        In orice conditii, cand motorul merge, indiferent de consumatori, trebuie sa fie cel putin 13v in circuitul electric. La mine la ultimele 2 Honde cam asa este. Deci ceva nu e in regula.
        Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
        Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
        Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

        Comment


        • #5
          asta e si sentimentul meu, merci!

          Comment


          • #6
            Din cate stiu pe unele modele europene mai noi incarcarea e variabila in functie de "cererea " de curent. Posibil si la japoneze.
            Da, clasic asa stim cu totii ca masina trebuie sa incarce constant cu o valoare intre 13,8 - 14,3 indiferent de consumatori dar la modelele noi nu mai e asa.
            Ar fi bine o vizita la cineva din domeniu chiar si la o reprezentanta acumulatori.
            Ncu
            Senior Member
            Last edited by Ncu; 19-11-19, 21:03.

            Comment


            • #7
              Salut,
              Sunt posesor de civic 5d, 2015, 1.6D 120cp, si am schimbat 2 baterii, in 4 ani. Am avut si alarma Viper cu senzor de proximitate. Prima am schimbat-o la 1.5 ani ca era descarcata tot timpul, la fiecare revizie 70-80%.
              Am mers absolut tot timpul cu start stop dezactivat, manual, dupa pornirea motorului.

              Urmatoarea, am schimbat o la 3 ani si 3 luni, cand a crapat 1-2 elementi si la primul test aparea ca e ok, dar in realitate bateria era terminata. Din cauza asta, mi s-au sters codurile cheii, de 2 ori, din ECU si a trebuit sa o urc pe platforma, ca nu mai pornea din cauza ca imobilizatorul nu detecta cheile.
              Ulterior, am inlocuit-o cu Varta cu gel Silver/blue sau AGM, nu mai stiu numele, cea mai scumpa si de 720/750Ah. I-am pus si un monitor de baterie si am urmarit-o.
              https://www.aliexpress.com/item/3278...27424c4dRTDwcD\
              Am dezactivat si senzorul de proximitate Viper, ca imi consuma 0.2-3 Ah, in idle.

              De 1.5 ani nu mai am probleme si tot urmaresc bateria, dar merg tot timpul cu farurile aprinse, ca atunci forteaza sa incarce (se duce la 14.35 V), altfel face spike-uri si nu apuca sa o incarce la drumuri de 4-5 km.
              Daca merg fara faruri, observ ca e programata sa incarce cu spike-uri, cand franez sau schimb vitezele (deci nu mai trimite puterea la roti), iar bateria scade pe la 50-60%, apoi incepe sa se incarce. Deasemenea, daca e foarte frig, incepe sa se incarce, dar nu stiu exact in functie de ce parametri, ca doar din voltaj, nu-mi pot da seama.

              Folosesc philips long life H7, ca sa ma tina becurile mai mult, ca e bataie de cap sa le schimb. Astea sunt si din fabrica pe ambele faze (scurta si lunga).

              Comment


              • #8
                Aici se naste o intrebare: daca schimb bateria acasa si nu in reprezentanta se sterg codurile cheii? adica nu mai porneste? eu am un civic 9 sedan 2016. Stie cineva?

                Comment


                • #9
                  Salt, poti schimba bateria fara grija. Eu am schimbat de 3 ori pana acum.
                  GHELA: '14 Honda Civic 4D ES 1.8 M/T, Taffeta White

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ghela View Post
                    Salt, poti schimba bateria fara grija. Eu am schimbat de 3 ori pana acum.
                    Deci inteleg ca nu a fost nevoie sa mergi in reprezentanta pentru configurare cheie... dar codul casetofonului l-a cerut dupa inlocuirea bateriei?
                    Ce baterie care ai pus?ce model, cod si de unde ai luat-o?
                    Multumesc
                    i93mid
                    Senior Member
                    Last edited by i93mid; 06-08-21, 10:22.

                    Comment


                    • #11
                      De fapt cred ca nu intelesem bine, bateria masinii de 12V sau bateria de la cheie? Indiferent ce schimbi nu cere nimic la Civic Sedan 9 2015, nici cod casetofon. Poti umbla fara grija, nu e VW, nu are ''complicaciuni'' inutile.
                      Bateria cheie e CR2032., Iar bateria de 12V o am tot pe cea originala de 47Ah made in Turcia de 6,5 ani, am dat-o de cateva ori jos pana acum pentru lucrari de mentenanta /curatenie si nu s-a intamplat nimic, nu a cerut nimic. Imi aduc aminte ca am lasat-o odata o noapte intreaga fara baterie.
                      Daca ar fi nevoie sa o schimb urgent probabil as merge pe un Exide:
                      https://www.neobat.ro/baterii-auto-e...eferinta=EA456

                      Banner de 45Ah: https://www.bateriiauto.net/baterie-...-ah-p4523.html
                      Bateria este din grupa 51R cu dimensiunile L 23-24cm, l 12-13 cm ,H-20cm. cam greu sa gasesti in aceasta grupa de dimensiuni o baterie aftermarket care sa fie mai mare de 45Ah. Dar cu mici modificari cred ca intra si o baterie mai mare.

                      Ar mai fi Topla de 50Ah, dar este putin mai lata, si trebuie masurat daca intra.
                      https://www.emag.ro/baterie-auto-top...ch-Action=view

                      mai sunt variante si de la Bosch, Varta de 45Ah
                      Nu am masina acum la indemana ca ii faceam niste masuratori.

                      Daca ar fi sa imi fac de cap: OPTIMA Red Top 44Ah, chiar daca e putin mai lata, i-as face loc, si de 2-3 ori mai scumpa.
                      https://www.epiesa.ro/baterie-auto-v...saAiFqEALw_wcB
                      Si cred ca asa o sa fac cand o sa observ ca cea originala nu mai duce, si-a scos parleala, cred ca mai duce 1an pe putin, nu da semne de oboseala, si la ultimul test a iesit blana.
                      GHELA: '14 Honda Civic 4D ES 1.8 M/T, Taffeta White

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by cerevelu View Post
                        In orice conditii, cand motorul merge, indiferent de consumatori, trebuie sa fie cel putin 13v in circuitul electric. La mine la ultimele 2 Honde cam asa este. Deci ceva nu e in regula.
                        Gresit.
                        Sistemul de incarcare la Honda are 2 moduri, low si high, cand consumul de curent este mic merge pe low 12.4-12.9v pentru econoimie, daca apar consumatori tensiunea urca la 14.4-14.9v.
                        Consumul este masurat cu ajutorul ELD (Electrical load detector)
                        Modul low este folosit daca se intrunesc urmatoarele conditii:
                        Consum curent sub 15 A
                        Viteza intre 15 si 25 km/h sau ralanti
                        Turatia sub 3000 rpm
                        Temperatura antigel peste 75 grade
                        AC off
                        Temperatura aerului in admisie peste 20 grade.

                        Comment


                        • #13
                          Dati si un link va rog la astfel de informatii detaliate. Interesant. Si toate Hondele au acest sistem? Deci aprindem toate becurile, farurile, bagam toti consumatorii disponibili, si avem 14,9V ? Ati verificat cu un voltmetru asta?
                          Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
                          Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
                          Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

                          Comment


                          • #14
                            Eu nu iti pot pune la dispozitie decat scheme electrice.
                            Da cautare pe google si o sa gasesti sigur. Honda dual mode charging system.

                            Comment


                            • #15
                              Parerea mea este ca bateria la un auto este ca si DPF-ul, cu cat o ai multe opriri/porniri pe distante scurte cu multe cicluri incarcare/descarcare cu atat este posibil sa tina mult mai putin.
                              Si ii dai drumul la muzica cu ''subwooferul de 3000W'', bagi si 2 telefoane la incarcat, aprinzi si toate becurile posibile, ventilatia blana, apesi si butonul de incalzire la scaune, ca sa fie mai placuta calatoria de 10minute. Oare ce se intampla cu alternatorul si bateria? Binenteles ca bateria pica prima, deja de la 3-a baterie sigur si alternatorul este obosit.
                              Din experienta cu masinile din flota, care au la fel sistem de incarcare diferential controlat de un ECU, o baterie care este descarcata si motorul este pornit la cabluri, ii ia minim 2 ore ca sa se incarce si sa ajunga cat de cat la parametrii optimi de functionare(daca inca nu este inca decedata).
                              Am gasit un videoclip facut pe un Civic Sedan 8 https://www.youtube.com/watch?v=0oK2IqmUtTk
                              Sau Honda dual mode charging system https://opensiuc.lib.siu.edu/cgi/vie...text=auto_pres
                              https://gearsmagazine.com/magazine/h...rging-systems/
                              https://autoprollc.com/wp-content/up...letin-4-17.pdf
                              Se gasesc discutii interminabile pe forumurile din afara:
                              https://www.crvownersclub.com/thread...g-else.207520/
                              GHELA: '14 Honda Civic 4D ES 1.8 M/T, Taffeta White

                              Comment

                              Working...
                              X