Recomandati ulei pentru motor 1.8 i-VTEC, 2007.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Recomandati ulei pentru motor 1.8 i-VTEC, 2007.

    Salut. Recomandati ulei pentru un motor i-VTEC de 1.8, cu GPL pus de 3 ani. Masina e o Honda FRV, 2007, cutie automata. Pana acuma a stat ceva ultra-super-puper de la AGIP (Eni) 5w-40 sintetic. Primul shimb cu acest tip de ulei a inceput de la 187mii km - apoi al doilea la 213mii km, acum are 239mii km (am luato cu 238mii km). Proprietarul, care mi s-a parut foarte grijuliu fata de masina, era destul de constient ca schimba uleiul la intervale atat de mari, dar cica asa i se recomandase pentru tipul asta de ulei - schimb la 25-30 mii km. Am verificat intre timp si eu uleiul de mai multe ori. E in stare buna, nu are murdarie, e de culoare rosietica, sta la nivel corespunzator. Motorul lucreaza ceas, nu da semne de oboseala de la ulei. Ce-mi puteti recomanda tinand cont de motor, de GPL, de kilometraj.
    Mentionez următoarele:
    - Stil condus - linistit.
    - Oras - 70%, traseu-30%.
    - condus pe GPL - 90%

    Trec pe ulei de la HONDA OEM ultra ltd 5w-30, bag mobil 1 high milage 5w-30, sau ceva de la fuchs, amsoil?
    Chiar nu ma duce capul ce s-ar preta mai bine pentru o batrinica ca a mea.
    Attached Files
    Last edited by xgeox; 10-10-19, 06:47.

  • #2
    Schimb de ulei la 30 k km?????????? Incredibil.

    Cred ca cel mai bine este sa nu va mai luati dupa astfel de specialisti si sa vedeti exact ce ulei recomanda Honda.
    Exista multe resurse pe net, printre care https://www.honda.ie/Page/210/honda-...lication-guide
    O sa vedeti acolo ca uleiul recomandat este pentru Dvs 0W20 si nu altceva. Cat despre intervalul de schimb... este cel din cartea tehnica... in nici un caz 30k km.
    Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
    now: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T

    Comment


    • #3
      Originally posted by cerevelu View Post
      Schimb de ulei la 30 k km?????????? Incredibil.

      Cred ca cel mai bine este sa nu va mai luati dupa astfel de specialisti si sa vedeti exact ce ulei recomanda Honda.
      Exista multe resurse pe net, printre care https://www.honda.ie/Page/210/honda-...lication-guide
      O sa vedeti acolo ca uleiul recomandat este pentru Dvs 0W20 si nu altceva. Cat despre intervalul de schimb... este cel din cartea tehnica... in nici un caz 30k km.
      Total de acord cu schimbul din cartea tehnica. Din cate citisem si in alte surse, 0w-20 e pentru masina putin mai noua, a mea are deja 12 anisori cu aproape 240mii km parcursi. Nu e prea joasa cifra, 0w-20, tinand cont și de clima mai calduroasa de la noi?

      O alta sursa, mi-a dat asemenea variante de ulei, tinand cont de folosirea GPL in 90% din caz. As putea gasi ceva mai bunisor din lista asta, fata de Honda ultra leo 0w-20?
      Total Quartz Ineo First 0W-30
      Kixx G1 5W-30 API SN/CF (fără ILSAC) - лаб. анализ
      Kixx PAO1 0W-30 API SN/CF - лаб. анализ
      Mobil1 ESP 5W-30 - лаб.анализ
      Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 - лаб. анализ
      Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 API SN - лаб. анализ
      Shell Helix Ultra ECT С2/C3 0W-30
      Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 - лаб. анализ
      Starkraft LEO 5W-30 F-Ultra - лаб. анализ
      Texaco Havoline ProDS P 0W-30 - лаб. анализ
      ZIC Gasoline LPG 0W-30
      ZIC X5 5W-30 API SN Plus - лаб. анализ
      ZIC X7 LS 10W-30 - лаб. анализ
      Last edited by xgeox; 10-10-19, 06:58.

      Comment


      • #4
        Din pacate am experienta zero la lubrifierea motoarelor care merg pe gaz... dar m-as mira mult sa schimbe alimentare pe gaz tipul uleiului folosit sau sa aiba nevoie de alte caracteristici.
        In rest daca as avea masina Dvs as folosi cu siguranta exclusiv 0w20 schimbat la maxim 10.000 km.
        Am avut la facultatea facuta candva niste cursuri de tehnologia lubrefierii la mecanisme, si profesorul spunea ca ce ulei recomanda fabricantul, acela trebuie folosit. Orice motor se face cu niste tolerante, care la unele motoare sunt mai mari, la altele mai mici; temperaturile de folosire si tolerantele si materialele folosite ( duritatea lor) dicteaza lubrefierea. Sigur ca 0w20 poaate parea mult prea fluid, dar designul interior al motorului si tolerantele cu care este calculat sa ceara asta. Poate un inginer de motoare de pe aici sa ne lumineze in aceasta privinta.
        Acum, sigur, fiecare poate folosi ce ulei crede, nu e nici o problema.
        Nu stiu daca stiti, exista pentru HR-V forumuri dedicate: https://fr-v.forumactif.com/ si https://h-tune.co.uk/club/threads/fr...read.1261/live
        Acolo cred ca o sa gasiti multe date interesante.
        Exista aici grupuri care cumpara uleiuri si consumabile de afara - va puteti comanda ce aveti nevoie aici pe forum.
        Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
        now: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T

        Comment


        • #5
          Din ce am citit in tabelele din link-ul colegului cerevelu spune clar ce vascozitati si ce norma ACEA recomanda HONDA. Nu e musai sa folosesti ulei HONDA 0W20. Un ulei sintetic ar fi recomandat cu specificatia ACEA A3 si vascozitate 5w40 sau 5w30. Ca si producator eu as recomanda TOTAL.Motoarele care merg cu GPL nu au nevoie de intretinere speciala. Masina mea a rulat 70 000 km pe GPL din totalul de 270 000 . Fostul proprietar a mers pe Mobil si Castrol. Din ce am citit uleiurile astea sunt suspectate de piraterie si din experienta mea cu ele am decis sa renunt le ele.

          Comment


          • #6
            Salut. Sunt mule discutii legate de ulei...am tot postat si eu. Eu unul iti recomand un 0w30 honda pt iarna iar pt vara un 5w40/5w30 liqui molly/motul.

            Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

            Comment


            • #7
              Nu voi insista mult pe subiect dar pe langa tolerantele si jocurile termice de dilatatie in alegerea uleiului trebuie sa se mai tina cont si de "auxiliare":
              - catalizator
              - FAP/DPF
              - tipul de injectie
              - tipul de combustibil
              - regimul de exploatare a masinii
              - etc
              Uleiul, pe langa rolul de lubrifiere il mai are si pe cel foarte important de RACIRE. Preia caldura din zonele incinse si o transporta la locul de transfer lichidului racire si aici vascozitatea are un rol hotarator.

              Si da, conteaza daca masina functioneaza cu motorina, benzina sau GPL pt ca vorbim de sisteme neetanse care vrand-nevrand duc la interactiuni (contaminarea uleiului cu combustibil sau contaminarea combustibilului cu ulei pe zona de admisie)

              Originally posted by Paul_alex View Post
              Salut. Sunt mule discutii legate de ulei...am tot postat si eu. Eu unul iti recomand un 0w30 honda pt iarna iar pt vara un 5w40/5w30 liqui molly/motul.
              ...pai cum face ...toamna schimba uleiul si.primavara pune altul ? Cu filtrele aferente ? Ca sa nu mai zic ca suntem in Nov 2019 si avem 22C.

              Faza cu ulei de vara si de iarna era pe vremea uleiurilor minerale (alea care iti lasau pamant in motor) ...acum sunt uleiuri moderne si de aceea se numesc "multigrad" pt ca rezista in conditii variabile de temp pe tot timpul anului (cel putin pe zona noastra de continental-temperata)

              Da, exista cazuri "speciale" sa zic cand posesorul are un specific al drumurilor mai aparte si desi dif intre uleiuri sunt mici, el le stie pe ale lui.
              Desigur, rau nu este doar ca apare mai multa cheltuiala si timp consumat dar nah ...fiecare cu jucariile lui.
              Last edited by Ncu; 19-11-19, 14:38.

              Comment


              • #8
                A-si vrea păreri despre ulei de motor shell hx8 5w30, pt civic 1,4 benzină .Multumesc

                Comment

                Working...
                X