FN2 Type R 2007 - 2012 Intrebari pre-achizitie

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FN2 Type R 2007 - 2012 Intrebari pre-achizitie

    Salutare hondari, ma bucur sa vad ca exista atata varietate de fn2-uri pe forum, sunt foarte tentat sa cumpar si eu unul dar am cateva intrebari si sunt sigur ca voi stiti cel mai bine toate detaliile.
    Momentan conduc un EP2 si vad ca multi se plang de cateva caracteristici pe care le pierd facand miscarea catre fn2 de la modelele de ep2/3.

    Intrebarile mele sunt urmatoarele:

    1)Pentru modelel pre 2009 care nu au LSD exista un understeer mare, periculos?
    2)Pentru modelel post 2009 cu LSD, este neplacuta senzatia in momentul activari a LSD-ului in timpul virajelor? Sa ma astept sa imi smuceasca volanul intr-un mod impredictibil in functie de ce roata prinde cea mai buna tractiune?

    3)Este prea dura si neplacuta senzatia in viraje dupa ce honda a renuntat la suspensia indepenta de pe spate?
    4)A avut cineva o problema cu sincroanele din cutie pentru vitezele 2 si 3?

    5)Ar trebui sa fiu atent la ceva anume la fn2-uri cu 150.000 KM+ ? (in afara sa verific daca a fost lovita sau daca are rugina)

    Imi doresc ca fn2-ul sa fie primul type-r datorita vechimii, dotarilor si esteticii VS un EP3 type-r.

    Multumesc!




    Last edited by Moloh; 14-03-19, 15:06.

  • #2
    Salut,
    Cateva cuvinte din partea mea:
    1) si 2) nu pot sa comentez ca a mea nu are fiind din 2007
    3) eu o am de 3 ani, inainte avand 7 ani FD1. La mine a fost un soc "cultural" si de adaptare cand am trecut de la una la alta. In fine, in timp m-am obisnuit.
    Problema cea mai mare fiind rigiditatea FN2-ului, dar asta nu are totala legatura cu lipsa suspensiei independente.
    4) dupa ce am schimbat uleiul din cutie a mers mai bine, nu perfect, dar vizibil mai bine. Ideea e ca daca schimbi mai rapid/direct nu prea simti problema sa zicem, plus ca te si obisnuiesti in timp.

    Daca mergi mult pe autostrada iti recomand sa iti iei altceva.
    Daca mergi mult pe drumuri nationale proaste iti recomand sa iti iei altceva.
    Daca mergi mult in oras si nu te deragnjeaza consumul (>14) si garda joasa poate fi optiune.
    ​​​​​​​Daca mergi mult pe drumuri nationale de la bunicele in sus, o astfel de masina este un must

    07 Honda Civic Type R Milano Red
    Ex: '08 Honda Civic Sedan 1.8 S MT Taffeta White

    Comment


    • #3
      Salutare Vincent, multumesc pentru raspunsuri!

      1) din cate am citit modelele de pana in 2009 aveau probleme cu understeering, lucru care a determinat honda sa adopte LSD-ul in fn2 incepand cu 2009. Tu neavand LSD ai simtit vreodata ca nu se duce masina in directia in care intorci volanul? (aici ma refer pe asfalt uscat si la viteza)

      4) din cate stiu cu sau fara schimb de ulei al cutiei, nu rezolvi problema unui sincron busit...iti sare cumva din a 3a la turatii mari cand tragi de ea sau doar iti intra greu in a3a?


      Consumul de 14-15 nu ma deranjeaza, momentan cu EP2-ul care e un 1.6 la care a fost adaugata admisie sport, emisie sport + niste roti 215/35 r18 (cam late si grele) si consumul este de 11-12 in oras. In mare parte o voi conduce in oras.

      De ce nu o recomanzi pe autostrada la drum drept? la DN-uri proaste te referi la gropi si genul asta de chestii?

      Comment


      • #4
        Nu sunt eu vre-un mare drive-tester, dar la cel mai bine masina se aseza pe drum/curbe cu rotile originale de 18 si off-set-ul de +55.
        Intrucat merg foarte mult in oras, eu am optat pt roti de 16 si off-set de +45 si a devenit un pic cam barca si instabila la drum lung.
        In fine, aici cred ca foarte multe lucruri poti sa schimbi din geometrie, pe site-urile din UK gasesti masuratorile "ideale" pt fata/spate (camber/toe) si sa gasesti apoi pe cineva sa ti-o customizeze.

        Masina nu sare din viteza, doar ca uneori trecerea din 2 in 3 nu e perfecta. Pt mine asta cum spuneam nu e o problema.
        Oricum la masina asta, daca are minim 100k km ar cam trebui schimbat si ambreajul.

        Cutia este foarte scurta si zgomotul in masina este mare la viteze >120, iar la drum lung poate deveni enervant....
        Pe drumuri nationale proaste, cu gropi, cu un Logan de 1.4 si 70 CP o sa ajungi la destinatie mai repede, mai ieftin si mai linistit.....deci nu prea isi are rostul o astfel de masina


        07 Honda Civic Type R Milano Red
        Ex: '08 Honda Civic Sedan 1.8 S MT Taffeta White

        Comment


        • #5
          Salut! Daca-ti place mult, ia-o, nu sta pe ganduri, masina e incredibila!

          Pe scurt, m-am indragostit de modelul FK2 de cand a aparut (2006) si abia asteptam sa iau una. Am reusit s-o iau in 2010, facelift. La vremea aia, Type-R-ul (FN2), pe langa faptul ca era peste bugetul meu, era in 2 usi si asta e un inconvenient. Prin 2015 m-am trezit ca vreau un hot hatch si imi facea tare cu ochiul Megane-ul RS, dar am zis sa astept sa apara Type-R-ul FK2 (2015), caci n-as fi lasat Honda. Cum nu m-a dat pe spate si placandu-mi foarte mult Civicul 5D (2010), am zis de ce sa nu imi iau FN2 si daca tot il iau sa iau Championship White si sa fie 2010 (ultimul sau penultimul an de fabricatie). CW este editie speciala, produsa in 2000 de exemplare. A mai fost o tentativa cu Toyota GT86, dar nu prea am insistat . Am cautat la nemti si erau vreo 8-9 variante, CW, 2010. Am ratat una standard (jante albe 18") la vreo 100k km, dar nu imi pare rau. M-am orientat spre a 2-a varianta, o minunatie , CW, 2010, 54k km, pachet GP (bara fata/spate) si jante 19" Rage, care arata superb, doar ca eu nu le-as fi pus daca luam masina de noua, din cauza balonului foarte ingust. Masina a fost luata de la proprietar privat, fiind in conditii impecabile. Inca mirosea a nou, iar portbagajul nu stiu daca a fost folosit vreodata. Ar merita "faceliftul", caci senzorii de parcare sunt o necesitate, iar portul ala USB e si el util. Vizibilitatea spate poate fi o problema, dar tot nu-ti poate stirbi placerea de a o conduce. Nici valoarea timbrului de mediu nu m-a impiedicat sa o cumpar.

          1) Nu stiu, am LSD;
          2) Am fost de vreo 4 ori cu ea pe circuit si nu am simtit absolut nimic care sa fie in neregula;
          3) Senzatia in viraje e extraordinara. Suspensia rigida poate fi o problema daca e singura masina si o conduce si d-soara/d-na. E mai confortabila pe 18" decat pe 19" (pt iarna am jante 18") si chiar ma bate gandul sa vand jantele pe 19" si sa iau altele pe 18" pt vara, pt ca fiind a 2-a masina in familie, o conduce sotia mai des si la ce drumuri avem noi, cam simti suspensia. E foarte rigida.
          4) Eu am patit ca la turatii mari, chiar si pe circuit de vreo 2 ori, sa sara din a 3-a la apasarea ambreiajului. Am schimbat si uleiul la cutie si am mai patit o data. Dar tot nu imi poate stirbi bucuria de a o conduce, cum am mai zis si mai sus. Am in curand programate schimburi de kit ambreiaj (am 105k km) si amortizoare fata;
          5) Nu cred sa fie alte probleme, cum a zis si Vincent_77, pe la 100k km te poti astepta la schimb kit ambreiaj, poate amortizoare (unul pare ca ar curge si am decis sa le schimb pe amandoua).

          FN2-ul l-am avut in paralel cu FK2 (5D, 2010), iar acum il am in paralel cu FK8-ul, care cu 4 usi si mod "Comfort" e o bijuterie. Cred ca e un pic dificil sa ai FN2-ul ca unica masina (fiind insurat), totusi deloc imposibi, dar, cum am mai zis, pe mine nu m-a deranjat deloc, avand in vedere faptul ca inainte sa iau FK8-ul, o foloseam ca si daily car. Am facut si drumuri prin toata tara, am fost plecat si pe la vecinii nostri din vest si tot ce pot sa spun e ca imi parea rau ca se termina drumul .

          In concluzie, daca iti place, ia-o, orice masina are plusuri si minusuri, dar pentru mine masina asta e incredibila pt senzatiile pe care ti le ofera (urcat in ture pana pana la 8k RPM, nu mai zic de senzatia pe care o ai cand intra i-VTEC-ul ). Nu mai spun de design, care e inca wow, la 12 ani ani de la aparitie! Si inca ceva, daca vreodata ma voi gandi sa vand FK8-ul (ca imbatraneste, ca imbatranesc, ca apare alta mai frumoasa, ca nu imi mai place Honda etc.), FN2-ul va imbatrani langa mine. E de suflet, n-ai cum s-o vinzi, mai ales ca e editie speciala si e ultimul model de Type-R aspirat.

          Bafta!
          '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
          '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
          Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

          "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

          Comment


          • #6
            Salut,

            Am si eu un FN2 model 2008 GT achizitionat in decembrie 2015, la aprox 98000 km, acum are aproximativ 148000 de km. Masina e bestiala, in ideea in care nu am cu ce sa o compar ca si masina sport, doar cu masini mai de strada unde la viteza, reprize si condus sportiv nu ai ce discuta, e peste.
            Impresii:
            - din fabrica nu am avut LSD, i-am pus recent un Quaife LSD, foarte multimit de achizitie. Ca si comparatie, masina este mult mai stabila in curbe, si in general; parca si trage putin mai bine in linie dreapta, dar posibil sa fie placebo; unele curbe pe care inainte trebuia sa dau a 4-a ca sa le iau la 90, acum le pot lua lejer de tot cu a 5-a la 100 si ma simt mai in siguranta decat inainte. O singura chestie ciudata am avut cu ea, cand urcam un drumulet bunicel si am dat de jumate de gheata la roata stanga si drum uscat pe partea dreapta, masina s-a smucit si s-a suparat putin tragand inspre gheata, dar am corectat repede.
            - suspensia este dura si neplacuta pe drumuri proase, pe drumui bune masina e lipita de asfalt, mai ales in viraje si cu LSD. Eu m-am obisnuit cu ea asa cum e, dura si sa fiu sincer nu ma incanta sa ma urc intr-o barca sa simt ca se leaga masina in curbe; prefer sa ma zdranagne putin pe drum rau decat sa se incline in curbe. E chestie de gust aici.
            - probleme cu cutia in sine nu prea, desi recent cand am schimbat diferentialul am facut si un refurbish la rulemntii de la cutie ca aveam o mica scurgere de ulei (ceva kit de 150 lire de pe un site japspeed sau ceva, cu Koyo, ntn si hond aparts), cauzata de urmatoarele petanii:
            = nu intra in treapta superioara in vtec, sub 4000 era decent
            = am schimbat ambreiajul cu kit de pe cox, problema era simpla: rulemtnul de presiune avea o ureche rupta si nu debraia complet; dupa ce am schimbat am ramas uimit de cat de usor se schimba vitezele si era suparat ca nu am incercat mai demult asta si am mers asa cu ea; aici am schimbat si garnituria de la vilbroches, incat era o mica scurgere de ulei pe acolo si posibl sa mearga si pe acolo ulei
            = chestia asta a cauzat o mica problema la cutie: o scurgere de ulei (cam jumat de litru in 5000 km) pe la rulmentul axului principal si cum a trebuit refurbish am schimbat si lsd-ul in momentul ala
            = pentru cutie, musai sa schimbi uleiul la 60000 de km, sau mai devreme daca esti paranoi sau tragi de masina
            = la 100000 de km am schimbat discurile si placutele cu EBC yellow si discuri USR parca (ventilate, cu striatii dar neperforate), la 135000 am schimbar primul set de placute pe fata, in rest nimic de atunc
            = am facut cam 5 schimburi de ulei: eneos sustina 5w30 (cand inca aveau A3/B3 pe cutie), apoi am avut amsoil extreme power 0W40- excelent ulei, si nefiind ala pe stoc am continuat cu Fuchs Titan Race pro S 5W40; iarna ast am pus Fuchs 5W30, in ideea ca am niste dealuri de urcat cu masina rece si sa se incalzeasca mai repede, nu este nicio diferenta perceptibila intre ele. Uleiul cu care a venit masina era castrol edge 5w40 - un jeg de ulei; cu el aveam consum de ulei de 1L/1000 km la condus sportiv; cu fuchs cred ca de 6000 de km am completat 1 L, foarte rezonabil fata de ce era initial
            = am schimbat si amortizaorele fata cu unele Sachs, urmeaza cat de curand si cele de pe spate si bucsaraiaa aferenta (hardrace as vrea)

            Legat de ce a spus colevul Vincent_77, pot sa-ti confirm ca la drumuri lungi poate sa fie putin obositor sa auzi motorul la 4200 rpm la 139 km/h, mai ales daca ai si o gaurica mica in toba care rezoneaza la 4300 rpm (cum am eu), dar am facut 3 drumuri de cluj - germania si 2 concedii in croatia si nu ma pot plange. Consumul e maricel pt unii, dar poti sa scoti 8 in afara, daca reusesti sa te limitezi, dar dupa 20 de minute o sa o calci ca nu prea poti sa conduci linistit; in oras nu stiu, nu conduc in aglomeratie, nu merg la servici cu ea, doar ocazional merg la cumparaturi si imi ia cam 12-13 in Cluj pe drumuri putin aglomerate. Am observat ca masina se simte bine (ca sui consum) intre 3000 si 3500 rpm, chiar 4000, dac ao ti sub 3000 ai acelasi consum ca si cand e pe la 3500, asa ca nu vad motiv sa te chinui decat daca o vrei mai silentioasa.

            Am mers cu ea si pe zapada si gheata (dupa ce am pus LSD-ul) la ski la Suior, si la zona de langa si nu ma pot planga ca am ramasa cu ea, decat intentionat. Daca ai drup liber, adica fara alte masini si ai zapada si LSD e o combinatie de fun incredibila, mai ales cu VSA pornit. Ca si idee, din lipsa de spatiu si timp, am pus pea Cross Climate (pe jante stock, 225 40 r18) de pe la 105000 de km, inca le am in stare decenta, dar nu cred ca mai rezista o iarna dupa vara asta cu LSD.

            Toate cele bune, sper ca te vor ajuta impresiile mele dupa 50000 de km de FN2, prima mea masina, pe care am si invatat sa conduc.
            Last edited by ecstasyzzz; 15-03-19, 11:35.

            Comment


            • #7
              Uitasem de zgomot, pt mine e foarte placut, nu ma deranjeaza deloc, nici la mersul pe autostrada. FK2-ul (5D) era si el destul de galagios, dar "muzica" FN2-ul e mai misto.

              Ulei eu ii pun Millers 5W40. Nu sunt foarte tehnic sa imi dau seama daca e mai ok decat Honda 5W40, pt ca la amandoua am completat ulei (cam 1L intre revizii facute la aprox. 6-7k km). Dar am mers turat cu ea, mai ales la drum lung; nu te poti abtine. Pana la urma asta e farmecul. Acum, ca merge mai mult sotia cu ea si nici pe circuit n-am mai fost, nu cred ca va fi nevoie sa completez.

              Discuri frana am pus si eu EBC Blade Sport cu placute Yellow Stuff fata/spate si mie mi se pare clar un upgrade. In rest, masina e stock. Am avut o tentativa de a-i modifica admisia, evacuarea, intermediara, plus Hondata, dar am decis pana la urma sa o pastrez stock. Masina e bijuterie, ar trebui sa ma plateasca Honda la cata reclama le fac .
              '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
              '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
              Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

              "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

              Comment

              Working...
              X