yobit net
Noul Honda Civic Hatchback 2011 [facelift 1] 2014 [facelift 2] 2015 - Hondafan

Noul Honda Civic Hatchback 2011 [facelift 1] 2014 [facelift 2] 2015

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum se simt ce 10 CP in plus fata de a ta? Cuplul parca a cescut si el putin, nu?
    "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

    '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

    Comment


    • Drivetest Honda Civic 1.8 i-VTEC 142CP MT6 Executive

      http://www.automarket.ro/test-drive/...ive-44100.html

      Domesticirea extratereştrilor

      A opta generaţie a lui Civic arăta de parcă ar fi fost desenată de extratereştri. Era un fel de OZN cu patru roţi. Aparent, aspectul acesta nu era apreciat de toată lumea, iar Honda a luat măsuri. Civic a trecut printr-o transformare dramatică, totul pentru a respecta cerinţele clienţilor. Odată cu noua generaţie, modelul nu mai are aspectul "extraterestru", fiind mult mai cuminte din acest punct de vedere, iar toate elementele vehiculului au fost orientate spre confort. Fie că vorbim de evacuare, ascunsă acum în spatele barei de protecţie spate, de suspensie, de direcţie sau de sunetul motorului, Civic este un model mult mai "cuminte". Temperarea lui Civic vine şi cu alte beneficii - consumul de carburant a scăzut, iar calitatea materialelor de la interior este superioară.

      Honda Civic
      1.8 i-VTEC 142CP MT6 Executive

      Pret de pornire 17.968 €
      Pret model testat 26.028 €
      Taxa auto 349 €

      CUI SE ADRESEAZĂ?
      FĂCUTĂ PENTRU
      IZOLARE FONICA
      COOLNESS EFFECT

      Motor / Transmisie

      Honda a păstrat motorizările otto aspirate şi pentru cea de-a noua generaţie a lui Civic, în timp ce rivalii apelează la strategii de downsizing folosind motoare supraalimentate de cilindree mai mică. Exemplarul testat este echipat cu un motor de 1.8 litri care dezvoltă 142 CP şi 174 Nm. În raport cu unitatea de 140 CP pe care o înlocuieşte, motorul atinge puterea maximă cu 200 de rotaţii pe minut mai "sus", la 6.500 rpm, iar cuplul motor rămâne neschimbat. Principala diferenţă dintre cele două unităţi este la capitolul sunet, noul motor fiind semnificativ mai slienţios, în ciuda faptului că vechea unitate avea un sunet foarte plăcut şi bine dozat.

      Timoneria cutiei de viteze a fost modificată odată cu noua generaţie, aceasta păstrând cursa scurtă, dar schimbând sentimentul pe care ţi-l dă levierul atunci când îl manevrezi. Astfel, acesta pare să fie mai fragil, iar precizia de care dădea dovadă vechea unitate a fost diluată uşor, chiar dacă transmisia rămâne una dintre cele mai bine etajate din segment.

      În raport cu rivalii din segment, Civic pierde la capitolul cuplu motor, unitatea aspirată având limitele sale. Modelul nu se simte submotorizat, dar reacţiile la turaţii joase sunt - oarecum normal - semnificativ mai lente decât cele ale unui motor supraalimentat. Acest sentiment apare în special când respectăm cu stricteţe indicaţiile computerului de bord privind schimbarea treptelor de viteză.

      Consum

      Noul Civic are un consum mixt declarat la 6.1 litri la sută. În raport cu vechea generaţie, remarcăm o scădere de 0.6 litri la sută, deşi puterea maximă a motorului a crescut. Trebuie să remarcăm faptul că masa lui Civic a scăzut odată cu a noua generaţie, de la 1.265 kilograme la 1.185 kilograme. Consumul urban declarat al lui Civic 1.8 i-VTEC 142 CP este de 7.6 litri, în timp ce valoarea în mediul extraurban este de 5.2 litri la sută.

      În raport cu rivalii din segment, un consum mediu declarat la 6.1 litri la sută nu mai este la fel de bun cum era în urmă cu câţiva ani, chiar dacă vorbim de o motorizare alimentată cu benzină. Motoarele supraalimentate ale rivalilor oferă, în majoritatea cazurilor, un consum mai bun decât propulsorul i-VTEC de 1.8 litri, chiar dacă diferenţa este situată între 0.1 şi 0.4 litri la sută în regim mixt.

      Rularea prin Bucureşti răpeşte între 9 şi 10 litri de benzină din rezervorul lui Civic pentru fiecare sută de kilometri. Consumul variază în funcţie de răbdarea şoferului, deoarece respectarea cu stricteţe a indicaţiilor legate de momentul optim pentru schimbarea treptelor duce la un demaraj slab. Pe autostradă, Civic afişează 3.000 rotaţii pe minut la 120 km/h în treapta a şasea şi înregistrează un consum de 7.0 litri la sută. Mediul extraurban aduce un consum trecut subtil de pragul de şase litri la sută, dar numai în cazul în care şoferul este temperat cu pedala de acceleraţie.

      Performanţe

      Noul Civic are nevoie de 9.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Deşi era mai grea, generaţia precedentă a compactei de la Honda, echipată cu motorizarea 1.8 de 140 CP, avea nevoie de 8.9 secunde pentru a realiza acelaşi sprint. Civic poate atinge o viteză maximă de 215 km/h, mai mare decât cea a generaţiei precedente, semn că rapoartele transmisiei sunt singura explicaţie pentru performanţele mai slabe ale lui Civic.

      Odată cu cele 0.8 secunde în plus necesare sprint-ului până la 100 km/h, Civic a mai pierdut ceva. Propulsorul generaţiei precedente atingea turaţia de 7.200 rotaţii pe minut şi emitea un sunet demenţial prin evacuarea sa integrată ostentativ în bara de protecţie spate. Noul model se plafonează la 7.000 rpm şi nu mai este la fel de încântător din punct de vedere auditiv.

      În raport cu rivalii din segment, Civic ne demonstrează încă o dată de ce sunt atât de populare motoarele supraalimentate, majoritatea rivalilor având timpi 0-100 km/h sub nouă secunde. Ba chiar avem şi un 8 secunde: Golf 1.4 TSI de 160 CP - tot cu o transmisie manuală cu şase trepte. Rivali precum Opel Astra 1.4 Turbo Ecotec 140 CP, Mazda3 2.0i i-Stop şi Mitsubishi Lancer au timpi 0-100 km/h ceva mai slabi decât cei ai lui Civic 1.8 i-VTEC, în ciuda caracteristicilor comparabile ale acestora.

      Interior

      Honda Civic a crescut la capitolul interior odată cu noua generaţie, habitaclul fiind unul dintre punctele forte ale modelului nipon. Deşi ne-a plăcut şi interiorul vechiului Civic, acesta se mândreşte cu materiale de calitate superioară, iar acest lucru se simte la atingere. Cu toate că nu ne place atât de mult noua formă a volanului lui Civic, pielea care îl îmbracă este mult mai fină decât cea a generaţiei precedente, fiind la fel de bună ca pielea găsită într-un model de clasă medie cu pretenţii, iar toate elementele pe care le atinge şoferul au primit un plastic de calitate superioară.

      Scaunele versiunii testare au suportul lateral şi lombar reglabile electric, iar sistemul cu perne de aer implementat de cei de la Honda se dovedeşte a fi deosebit de eficient. La acelaşi capitol, sistemul Magic Seats de rabatare foarte uşoară a banchetei este moştenit de la generaţia anterioară. Printre puţinele elemente care nu ne-au plăcut se numără butonul de pornire a motorului, mutat într-o poziţie "tradiţională", dar am apreciat că acesta poate fi utilizat fără să mai rotim cheia în contact. De asemenea, turometrul şi pedalele sport utilizate de cea de-a opta generaţie a lui Civic erau mai plăcute atât din punct de vedere funcţional, cât şi din punct de vedere estetic.

      Spaţiul oferit la interiorul lui Civic a crescut odată cu noua generaţie, fără ca dimensiunile exterioare să crească simţitor. Portbagajul oferă puţin peste 50 de litri în plus faţă de generaţia precedentă, totalizând 467 de litri.

      Preţ de achiziţie

      Deşi este o compactă de volum, Honda Civic nu este tocmai ieftină. Aceasta pleacă de la 17.968 euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.4 100 CP. Între timp, alţi constructori oferă modele comparabile la un preţ apropiat, dar cu niveluri superioare de putere. Cea mai populară versiune a noii generaţii a lui Civic va fi 1.8 i-VTEC Sport, spun cei de la Honda, iar aceasta pleacă de la 19.828 euro cu TVA inclus.

      Exemplarul din imagini aparţine nivelului de echipare Executive, care pleacă de la 23.920 euro cu TVA inclus şi va reprezenta doar 10 procente din vânzările totale de Civic. Pe lângă dotările standard, acesta prezintă un sistem de navigaţie care costă 1.700 euro fără TVA. Preţul de vânzare al modelului testat atinge 26.028 euro cu TVA inclus.

      Din acest punct de vedere, versiunea testată de noi are un preţ ridicat, semnificativ mai mare faţă de competitorii de marcă ai segmentului de volum. Atât Alfa Romeo Giulietta, cât şi Citroen DS4 au preţuri mai mici decât versiunea Executive a lui Civic, ca să nu mai vorbim de versiunea cu navigaţie a compactei japoneze. Preţul exemplarului Civic testat este comparabil cu cel al lui BMW Seria 1 în versiunea 116i, care pleacă de la 25.688 de euro cu TVA inclus.

      Siguranţă

      Honda Civic a primit punctajul maxim la testele EuroNCAP din 2012, totalizând cinci stele de siguranţă. Modelul a obţinut un procent mare din numărul de puncte disponibile la toate categoriile testate şi s-a remarcat la capitolul "Safety Assist" cu sistemul opţional Honda Collision Mitigation Brake System. Respectivul sistem a fost premiat de EuroNCAP Advanced în 2010.

      Ţinută de drum

      A noua generaţie a lui Civic a păstrat suspensia spate semiindependentă dintr-un motiv întemeiat, spun cei de la Honda: sistemul Magic Seats, utilizat de o bună parte din clienţii lui Civic, este incompatibil cu o suspensie spate independentă. Pentru a contracara eventualele critici la adresa suspensiei spate semiindependente, cei de la Honda au adus o premieră interesantă în segmentul compact - bucşele suspensiei conţin un gel special care le ajută să răspundă mult mai bine la solicitări faţă de echivalentul lor convenţional.

      În raport cu vechea generaţie a lui Civic, Honda a mers pe aceeaşi direcţie ca în cazul celor de la Ford şi a îmbunătăţit nivelul de confort al compactei din portofoliul său. Aşadar, suspensia lui Civic este mai moale, iar direcţia a primit mai multă asistenţă. Acest lucru se traduce printr-un plus de confort. Cei de la Honda au dorit să răspundă cerinţelor clienţilor, aşa că nu mai avem direcţia mult-lăudată a vechiului Civic şi nici suspensia spate extrem de precisă. Chiar şi aşa, Civic este surpinzător de sportiv odată ce te obişnuieşti cu noua configuraţie a suspensiei.

      Vizibilitate

      Civic a primit un ştergător pe lunetă şi o nouă formă a hayon-ului odată cu noua generaţie. Aceste îmbunătăţiri nu erau necesare, generaţia precedentă a lui Civic prezentând un nivel ridicat de vizibilitate în ciuda "cocoaşei" de pe lunetă. Compacta japoneză a rămas la fel de plăcută din acest punct de vedere, semn că proiectanţii modelului conduc şi ei automobil şi nu doar le desenează de dragul îmbogăţirii portofoliului cu încă un model.

      Începând cu nivelul de echipare "Sport", Civic este echipat şi cu o cameră video pentru marşarier, în cazul în care doriţi un plus de ajutor la manevrele cu spatele. Respectiva cameră video are o rezoluţie bună şi îşi face treaba la fel de bine şi pe întuneric.

      Tehnologie

      Cei de la Honda s-au concentrat pe utilitate odată cu noua generaţie a lui Civic, aşa că toate comenzile sunt simplu de folosit, utilizarea lor fiind intuitivă. Civic are climatizare automată pe două zone, comenzi pe volan, computer de bord cu afişaj color, vitezometru digital, tempomat, sistem de prevenire a coliziunilor la viteze mici (Collision Mitigation Brake System).

      Design

      În timp ce vechiul Civic a şocat când a apărut pe piaţă, ca apoi să arate bine şi la câţiva ani de la debut, noua generaţie a compactei de la Honda nu se bucură de un aspect la fel de impresionant. Civic a fost "cuminţit" din toate punctele de vedere - evacuarea a fost ascunsă sub bara de protecţie spate, luneta a primit ştergător şi stopuri cu LED-uri, capacul rezervorului nu mai este cromat şi are un aspect mult mai discret, partea frontală a devenit mai "prietenoasă", toate ducând la un aspect mai puţin dramatic.

      Ne-a placut

      Calitate materiale interior
      Silenţiozitate şi ergonomie
      Siguranţă
      Spaţiu interior şi portbagaj
      Confort

      Nu ne-a placut

      Performanţe inferioare generaţiei precedente
      Supensia şi direcţia au pierdut din sportivitate
      Sunetul motorului a fost temperat prea mult
      Preţ ridicat
      Design șters
      Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !

      Bazar Acura & Honda Romania - https://www.facebook.com/groups/197406340470123/

      Comment


      • Sunt curios cate s-au vandut pana acuma, la dealerul de la Sibiu e subtire rau situatia (bine, nu ca ar fi un etalon sau ceva, jut saying).
        http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

        Comment


        • Nu ca ar fi cel mai relevant ....

          Evaluare automarket.ro modelul nou are 3.9 fata de 4.2 cat avea echiparea GT de la generatia precedenta pe o scara de la 1 la 5:
          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

          sigpic

          Comment


          • eu nu cred ca o sa se vanda la fel de bine ca modelul precedent....mai degraba lumea o sa se orienteze pe ford., hyundai, vw ..dar ...oricum nu cred ca avem de unde afla

            Comment


            • Din cate imi amintesc eu, modelul precedent era destul de rar pana prin 2008 asa, pana cand au inceput ca bage reduceri considerabile. Nu prea vedeai pe strazi. A mea era 21000 cand am luat-o, pret initial 23500 parca. Oricum, destul de mult.
              ex.Civic i-CTDi ; Accord i-DTEC & X6 3.0d

              Comment


              • Ieri am fost cu un prieten la Mara pt drive test si oferta Honda Civic. S-a plimbat cu ambele modele, si cel vechi si cel nou motorizari 1.8. La final, parerea lui a fost urmatoarea : ca si-ar lua modelul vechi doar pt ca tragea mai bine, era mai vioi in acceleratii iar cel nou doar pt confort.
                Tinand cont ca la el mai dureaza ceva cu deschiderea dosarului de leasing , buy back o alta masina..nu prea are cum sa isi ia modelul anterior pt ca mai sunt pe stoc doar 2 buc din cate au zis cei de la Mara, la pretul de 15400 euro, echipare GT. Prea bine zic eu raportat la ce ofera. Drept urmare, a ales sa-si ia 2.2 i-dtec Sport, 19600 euro cu remat.
                ex.Civic i-CTDi ; Accord i-DTEC & X6 3.0d

                Comment


                • Originally posted by octi_b View Post
                  Cum se simt ce 10 CP in plus fata de a ta? Cuplul parca a cescut si el putin, nu?
                  Eu am pe masina acum 170 cp si 380 N/m ,asa ca oricum trage mai bine decat modelul nou.
                  1,6 diesel, confortsigpic

                  Comment


                  • Acum trei saptamani si jumatate m-am decis sa ma urc in noul civic luat de la ASKO(de unde mi-am luat si eu masinutza) pentru ca am tot vazut si citit pareri despre noul model.
                    Am luat masina in testdrive 3 zile(defapt un prieten ce are revista auto a luat-o pentru a face un rewiev care nu prea mi-a placut deoarece a fost subiectiv)(a aparut prin adevarul parca) .

                    Deci m-am urcat la volan de la Asko reprezentanta de pe centura si am luato la trap spre autostrada dar prin sate.Prima impresie a fost : "Bai frate ce i-au facut masinii maaaaaaa!!!" deci nu e nici pe aproape lafel de frumoasa ca modelul vechi dar am apreciat totusi evolutia...ca sa zic asa.Apoi in interior se schimba totul, materialele muuuuuuuult mai bune, finisaje placute si un feeling de limuzina daca pot spune asa.Mult mai confortabil modelul asta(eu am civicul sedan si nu e asa confortabil ca civicul nou) si mult mai silentios, te urci in masina, o pornesti si nici nu iti dai seama ca are motorul pornit :O
                    Totul se schimba la prima depasire, mai in forta DEZAMAGIRE!!! unde e sunetul, puterea???Asa defineai civicul!Dupa 400km condusi Bucuresti-BV-Bucuresti am coborat din masina un pic ingandurat : "Oare va cumpara cineva civicul asta?" pai cum sa mai iei asa ceva daca pe piata sunt masini 1.4 140 cp, 1.6 150 cp si cate si mai cate...ca sa nu mai vorbesc de 1.8 care bat la fund, scuzati expresita, civicul foarte trist, honda parca nu mai schimba motoarele astea aspirate odata.Ca sa nu mai zic de consum 7.6% combinat....cand eu la civicum meu am 6.1 pe 500km facuti de Paste acum....si cu al meu chiar merg in reprize tari...pe asta l-am menajat(schimbat numai la 2500rmp, fara accelerari bruste, fara viteze mai mari de 140)

                    Ca sa inchei : NU AS DA CIVICUL MEU PE UNUL NOU NICIODATA! imi schimb suspensia si e ca cel nou la confort :P

                    P.S. Ca sa nu mai vorbim de pret m-a luat durerea de cap...24500....ffs mult rau

                    Comment


                    • O descoperire: conform datelor din pliantul unguresc, Civicul Sedan ar scoate 0-100km/h in 9,0 (in varianta mai bine imbracata, probabil), respectiv 8,7 secunde (varianta in deux-pieces). Hmmm...

                      Comment


                      • Macar una s-a vandut. Am vazut eu, cu numar de PH, ne-provizoriu.
                        "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                        '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                        Comment


                        • E una rosie la mine in cartier cumparata de la CM, o vad zilnic si deja m-am obisnuit cu designul. Pot spune acum ca arata binisor
                          2007 Honda Accord 2.0 M/T LS NHB
                          2008 Honda CR-V 2.0 M/T EX NHB
                          2000 Honda S2000 Berlina Black
                          http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/nolty/

                          Comment


                          • Vazand ca aici sunt pareri total impartite...in special intre posesori actuali de civic si posesori de alta honda,am zis ca o parere din "exterior" ar fi cat mai aproape de starea cumparatorului general
                            In aceasta situatie ma aflu eu...fost "mazdar" (datorita unui accident) viitor "hondar" (sper, daca ies actele de leasing cum trebuie)
                            Cand am achizionat mazda2-ul in 2008 [12190 euro] oftam dupa un civic (e sa ii spunem prima mea iubire ), imi placea la nebunie grila lunga din "sticla"...care apropo acum chiar imi displace
                            Dar cum toate sunt la timpul lor, acum dupa accident (rezultat dauna totala) imi indrept atentia spre un civic
                            Aparitia noului model nu a putut fi decat cea mai potrivita: preturile scazand la modelul anterior [ma intereseaza un gt]
                            La primele "vizite" catre noul civic, pot sa zic ca am ramas profund dezamagit [estetetic] de el [acum parerile sunt personale si ale unei persoane care nu a mai condus/avut un civic ci doar admirat]
                            Spatele mi se pare mult mai urat: farurile pe post de eleron total neplacute pentru mine, chiar daca are vizibilitate mai buna, are "atasat" acel stergator si imi displace total.
                            Fata...grila..x-ul respectiv din alt material (sau nha..alta culoare) il vad total nelalocul lui.
                            Aceste pareri exterioarea au fost in prima faza "observate" pe modelul alb, astazi urcandu-ma si intr-un model pe negru aceasta ultima "problema" nu m-a mai deranjat.
                            La interior (la cei 1.86m ai mei) nu am simtit problema de a da un cap de plafon. Materialele intr-adevar un pic mai bine "lucrate" decat la 5d-ul din 2011, mai moi, insa designul si aici il prefer pe cel de la vechiul. Nu stiu...consola centrala, schimbatorul, ca sa nu mai zic de volan sunt cu mult peste la vechiul pentru mine. De asemena ador ceasurile modelului vechi, acest model...pare mai cuminte sa ii spunem asa...merge pe o linie generala clasica si in acelasi timp caracteristica hondei [design high tech japonez] .
                            De condus nu stiu ce sa spun, nu am cerut pur si simplu sa fac un test drive pentru ca designul imi displace ff mult. Insa am inteles, dupa cum am si vazut pe aici , cam toti sunteti de acord ca "tinuta" la drum e mai ok din punct de vedere al suspensiilor: mai moi...mai ok la gropile noastre [si la cat de distrus e iasul...e un atu].
                            Ca si viitor cumparator din exteriorul marcii, toate plusurile pentru mine se duc la modelul Civic 2011 GT [modelul anterior]. Singurele 2 plus-uri castigate de actualul sunt la materiale interioare si suspensii [ de care cum zicea si cineva pe aici le poti schimba la vechiul si rezolvi "problema"]..in rest din toate punctele de vedere il prefer pe fostul civic
                            Ca sa nu mai precizez ca un mic "pitic" personal imi spune a nu cumpara primul model din seriile noi...si sa mai astept vreo 2 ani sa se rezolve eventualele probleme ce apar in timp
                            Concluzia...acum astept sa rezolv cu leasingul pentru un Civic GT 2011
                            Ps: o mica intrebare: am observat ca ambele modele suporta usb-in . daca conectez un ipod/iphone la el prin cablul aferent imi reda pe display titlul pieselor [eventual comenzile de next/back song] functioneaza? sau doar cele de pe un stick. eventual exista alte mp3 playere suportate la maxim cu aceste functii?
                            Last edited by hyp; 20-04-12, 23:01.

                            Comment


                            • Obositoare rau postarea ta. Ai pus o gramada de ...... ,litere mici peste tot.
                              ex.Civic i-CTDi ; Accord i-DTEC & X6 3.0d

                              Comment


                              • alex am reeditat , sper acum sa fie mai usor de citit

                                Comment

                                Working...
                                X